Loser's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Mentioned
    46 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door squalleke123 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik heb de indruk van niet. De stemmers hebben al decennielang de kans gekregen om voor kandidaten te stemmen die er iets aan zouden kunnen doen, zowel op locale schaal als op nationale schaal. Als ze die macht correct uitoefenen, en tonen dat de democraten hun stem niet zomaar als de 'hunne' mogen beschouwen, hadden ze al veel betere resultaten gehad. En het is nog niet te laat IMHO. Met record-lage approval van beide partijen in senate en house is er wel degelijk een kans voor anderen om langzamerhand aan de nodige verandering te beginnen.
    Maar allee... "Ze hebben de kans gehad om voor een ander te stemmen, dus mogen ze nu niet gaan protesteren omdat een man is gedood door politiegeweld"? Ik snap dat niet.
    PSN: A_Loser_Baby
    Activision: Loser#9680379
    no votes  

iTrader
    46 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Straddle Bekijk bericht
    We zitten momenteel dichter bij die hypothetische situatie dan je denkt, nu zwart en blank dezelfde toegang hebben tot onderwijs en de jobmarkt en er tal van anti-discriminatiewetgevingen van toepassing zijn.
    O.b.v. de beschikbare data (zie grafiekje hierboven), waarin telkens hetzelfde resultaat naar voren komt, zou ik geneigd zijn om te zeggen van wel. Zelfde voor drop-out rates in high school, ik zie die niet drastisch wijzigen mocht je morgen een meer gelijke verdeling van rijkdom opleggen.
    Met andere woorden, racisme is best verdedigbaar? Het is ok om enkel en alleen een ras te gebruiken om mensen te beoordelen?
    no votes  

Lemme's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Mentioned
    6 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht

En ik hekel het feit dat de narrative nu de mensen nog alleen maar opstookt met #blacklivesmatters terwijl voorbij gegaan wordt aan de wantoestanden die de protesten met zich meebrengen. Je boodschap kan perfect zijn dat je gerechtigheid en vreedzaam protest wil. Maar dat laatste wordt grotendeels compleet genegeerd.

De zaken die hij hier als feiten worden ook weerlegt. Het hangt er maar van af welke cijfers en oorzaken je wil geloven.
    Een ding is wel duidelijk, door de mensen nu nog meer op te jagen woeker je het geweld alleen nog maar aan. En dat is exact wat nu gebeurt.
    En als de regering dan het leger moet inzetten om de boel te bedaren is het weeral Trumps fout dat het zover is kunnen komen.
    Tiger Woods roept op tot kalmte
    De Amerikaanse golfsuperster Tiger Woods laat ook van zich horen na de dood van George Floyd. "Ik heb altijd heel veel respect gehad voor onze ordehandhavers", tweette Woods. "Ze werken zo ijverig om te begrijpen hoe, wanneer en waar ze geweld kunnen gebruiken. Bij deze weerzinwekkende tragedie is deze lijn duidelijk overschreden."

Woods vraagt echter om vreedzaam te betogen. "We kunnen ons punt maken zonder de buurten waarin we wonen plat te branden. Ik hoop dat we door constructieve en eerlijke gesprekken een veiligere en verenigde gemeenschap kunnen bouwen."

Opiniestuk van Obama:

https://medium.com/@BarackObama/how-...e-9fa209806067

First, the waves of protests across the country represent a genuine and legitimate frustration over a decades-long failure to reform police practices and the broader criminal justice system in the United States. The overwhelming majority of participants have been peaceful, courageous, responsible, and inspiring. They deserve our respect and support, not condemnation — something that police in cities like Camden and Flint have commendably understood.

On the other hand, the small minority of folks who’ve resorted to violence in various forms, whether out of genuine anger or mere opportunism, are putting innocent people at risk, compounding the destruction of neighborhoods that are often already short on services and investment and detracting from the larger cause. I saw an elderly black woman being interviewed today in tears because the only grocery store in her neighborhood had been trashed. If history is any guide, that store may take years to come back. So let’s not excuse violence, or rationalize it, or participate in it. If we want our criminal justice system, and American society at large, to operate on a higher ethical code, then we have to model that code ourselves.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door squalleke123 Bekijk bericht
    Ik heb de indruk van niet. De stemmers hebben al decennielang de kans gekregen om voor kandidaten te stemmen die er iets aan zouden kunnen doen, zowel op locale schaal als op nationale schaal. Als ze die macht correct uitoefenen, en tonen dat de democraten hun stem niet zomaar als de 'hunne' mogen beschouwen, hadden ze al veel betere resultaten gehad. En het is nog niet te laat IMHO. Met record-lage approval van beide partijen in senate en house is er wel degelijk een kans voor anderen om langzamerhand aan de nodige verandering te beginnen.
    Second, I’ve heard some suggest that the recurrent problem of racial bias in our criminal justice system proves that only protests and direct action can bring about change, and that voting and participation in electoral politics is a waste of time. I couldn’t disagree more. The point of protest is to raise public awareness, to put a spotlight on injustice, and to make the powers that be uncomfortable; in fact, throughout American history, it’s often only been in response to protests and civil disobedience that the political system has even paid attention to marginalized communities. But eventually, aspirations have to be translated into specific laws and institutional practices — and in a democracy, that only happens when we elect government officials who are responsive to our demands.

Trouwens, de stemmers hebben decennialang de kans gekregen: Wat met jonge mensen die nog maar 1 of een paar keer zijn kunnen gaan stemmen?
    Laatst gewijzigd door Lemme; 2 juni 2020 om 17:17
    Tobias Fünke: "Are you forgetting that I was a professional twice over - an analyst and a therapist?
    The world's first analrapist."

PSN: De_Lemme
    no votes  

KnightOfCydonia's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    Maar allee... "Ze hebben de kans gehad om voor een ander te stemmen, dus mogen ze nu niet gaan protesteren vernielen, plunderen en brandstichten omdat een man is gedood door politiegeweld"? Ik snap dat niet.
    FTFY, dergelijke rellen zijn geen gewone protesten meer. En in tijden van Covid19 en social distancing zijn is eigenlijk zelfs een vreedzaam protest geen goed idee.

Ik snap niet hoe je de ongerechtvaardigde dood van een man moet gebruiken om bijvoorbeeld een project voor sociale woningen te vernielen.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.  

{BK}Black Devil's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Jaarlijks worden 50 officers doodgeschoten in de VS . Om het ook eens vanuit een ander standpunt te bekijken. Helaas geen cijfers welke achtergrond de daders hebben.
    Officer Down Memorial Page (ODMP) kan je dit bekijken.

Jammerlijke zaak van George Floyd die niet had moeten gebeuren , maar die rellen , brandstichtingen ? Met relschoppers kan je niet in dialoog gaan , gelukkig is niet iedereen zo.
    fiXoR
    [#clan10th]fiXoR aka [BGaMeS]-fiXoR-
    ex-clans: united.fiXoR,.Ni|fiX,-=DFH=-DaRkSiDeR,-*[AoM]*darksider, {BK}Black_Devil
    no votes  

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Mentioned
    46 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KnightOfCydonia Bekijk bericht
    FTFY, dergelijke rellen zijn geen gewone protesten meer. En in tijden van Covid19 en social distancing zijn is eigenlijk zelfs een vreedzaam protest geen goed idee.

Ik snap niet hoe je de ongerechtvaardigde dood van een man moet gebruiken om bijvoorbeeld een project voor sociale woningen te vernielen.
    Oké, laat me dan iemand zien in deze thread die op één moment de rellen, plunderingen of het geweld goedkeurt?
    no votes  

KnightOfCydonia's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Oké, laat me dan iemand zien in deze thread die op één moment de rellen, plunderingen of het geweld goedkeurt?
    Het gaat er niet om dat niemand hier dat goedkeurt, het gaat erom dat jij dat als protesteren labelt terwijl het duidelijk véél verder gaat dan dat.
    no votes  

Straddle's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    27 Post(s)
    Jouw eerste post: "Ik ben vooral shocked door al de lootings en het extreme geweld van betogers, niet van een ongelukkige uit de hand gelopen arrestatie."

Dit is letterlijk virtue signalling (en nee, niet zelfgevonden, volgens M°°nblade zelfs zo courant dat uitleg niet nodig is) : "Kijk eens hoe deugdelijk ik ben, ik ben gechoqueerd door de lootings en het extreme geweld van betogers. Veel deugdelijker dan die thugs die protesteren voor een bagatel."
    Ik reageerde gewoon op dat citaat dat claimt dat Europeanen geschokt zouden zijn door de arrestatie. Als ik al door iets geschokt ben van de feiten van vorige week, dan is het niet die arrestatie, maar wel de gewelddadige protesten. Dat heeft niets te maken met deugdelijkheid, dat is gewoon mijn mening (in reactie naar iemand die denkt in naam van alle Europeanen te kunnen spreken).

Die raciale ongelijkheid wordt op wetenschappelijke manier eraan gekoppeld, net als in die andere studies. Maar je hebt nog geen enkele bron gelezen of gevolgd die je aangereikt wordt. Ofwel weggewuifd met "dat kan, maar dat geloof ik niet", ofwel met "onwetenschappelijk" (terwijl dat niet klopt), ofwel straal genegeerd, zoals een podcast over Brown v. Board of Education. Nu zelfs een blanket statement over alles wat er ooit is geschreven over raciale ongelijkheid in het gerechtssysteem in de VS. Terwijl het daar net over gaat!
    Onzin, ik heb hier in de voorbije honderd posts gereageerd op 3 verschillende wetenschappelijke studies die hier werden aangehaald. Ik heb daar mijn bedenkingen bijgeplaatst, in één geval ging het om oude test met een beperkte sample (en dat was dan nog de betere de studie). In een tweede studie trekken ze zonder boe of ba resultaten o.b.v. verschillen die ze vast stelden, waarbij ik de bedenking plaats dat ze daar causale verbanden aan het trekken zijn o.b.v. correlerende verbanden. Dat is gevaarlijk en onwetenschappelijk.

Je hoeft niet schuldig bevonden te worden vooraleer je de gevangenis in vliegt. Je kunt ook schuldig pleaden waarop je de gevangenis in vliegt. Omdat het gerechtssysteem skewed is, en je anders een nog zwaardere straf krijgt. Dat zeg ik net. En StevenFM in zijn post, met oa:
    Allé, hier gaan we weer, nu zitten ze nu niet enkel met z'n allen in de gevanenis omdat het hele systeem fundamenteel racistisch is, maar ze zijn eigenlijk ook nog eens onschuldig. Hallellujah.

Wat is er in dit laatste geval aan de gang, a, b of c?
    Daarvoor wordt er te weinig info gegeven, ik zou de sample grootte, de tijdsperiode, de locatie, ... moeten zien vooraleer ik me daarover kan uitspreken.
    no votes  

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Mentioned
    46 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KnightOfCydonia Bekijk bericht
    Het gaat er niet om dat niemand hier dat goedkeurt, het gaat erom dat jij dat als protesteren labelt terwijl het duidelijk véél verder gaat dan dat.
    Nee, want de protesten verdedig ik. Ik zeg dat ze gerechtvaardigd zijn, terwijl anderen hier vinden van niet.
    De plunderingen heb ik nooit verdedigd, en niemand in deze thread. Dus jouw post een stropop, ik heb het niet over de plunderingen en rellen. Ik heb het over de demonstraties, waar er talloze van zijn, als ik zeg:
    "Ze hebben de kans gehad om voor een ander te stemmen, dus mogen ze nu niet gaan protesteren vernielen, plunderen en brandstichten omdat een man is gedood door politiegeweld", ik snap dat niet
    Fijn dat jij het over iets anders wilt hebben, dat mag je. Maar doe dan niet alsof ik dat zei.
    no votes  

M°°nblade's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    8 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door {BK}Black Devil Bekijk bericht
    Jaarlijks worden 50 officers doodgeschoten in de VS . Om het ook eens vanuit een ander standpunt te bekijken. Helaas geen cijfers welke achtergrond de daders hebben.
    There were 511 officers killed in felonious incidents and 540 offenders from 2004 to 2013, according to FBI reports. Among the total offenders, 52 percent were white, and 43 percent were black.
    https://www.washingtonpost.com/news/...o-kill-police/
    First the dodo died, then Dodi died, Di's dead, and Dando died. I bet Dido is crapping herself!
    no votes  

Straddle's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    27 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Straddle Bekijk bericht
    We zitten momenteel dichter bij die hypothetische situatie dan je denkt, nu zwart en blank dezelfde toegang hebben tot onderwijs en de jobmarkt en er tal van anti-discriminatiewetgevingen van toepassing zijn.
    O.b.v. de beschikbare data (zie grafiekje hierboven), waarin telkens hetzelfde resultaat naar voren komt, zou ik geneigd zijn om te zeggen van wel. Zelfde voor drop-out rates in high school, ik zie die niet drastisch wijzigen mocht je morgen een meer gelijke verdeling van rijkdom opleggen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TheBud Bekijk bericht
    Met andere woorden, racisme is best verdedigbaar? Het is ok om enkel en alleen een ras te gebruiken om mensen te beoordelen?
    Waar zie je me zeggen dat racisme verdedigbaar is? Ik verdedig geen enkele vorm van discriminatie o.b.v. van iemands ras.
    Ik stel wel vast o.b.v. de statistieken dat bepaalde rassen het nu éénmaal beter doen in school en sommige rassen zijn meer waarschijnlijk dan anderen om in de cel te eindigen. Ik denk dat de verklaring daarvoor ligt in een reeks factoren, maar het volledig (of grotendeels) toeschrijven aan institutioneel racistische structuur lijkt mij waanzin.
    no votes  

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Mentioned
    46 Post(s)
    Oké, omdat de discussie al ingewikkeld genoeg is, wil ik met aandrang vragen om op te letten voor drogredenen. Dat maakt het heel vermoeiend om te discussiëren, en maakt de thread bij tijd en wijle onleesbaar.
    - Geen stropoppen. Leg anderen geen extremere woorden in de mond dan wat ze hebben gezegd, want dan ontstaat eerst een hele metadiscussie over wat er precies gezegd is.
    - Niet de goalposts verschuiven. Een standpunt niet subtiel wijzigen zodat het plots veel verdedigbaarder wordt.
    - Geen weerlegde argumenten opnieuw gebruiken.
    - Geen gemanipuleerd/verzonnen nieuws als waarheid plaatsen.
    no votes  

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door StevenFM Bekijk bericht
    Hoe verklaar je dat zwarten dubbel zoveel kans lopen om gestopt te worden met hun auto terwijl blanken 26% meer kans hebben om in bezit te zijn van illegale drugs of wapens?

Dit in het hoofd houdende en wetende dat zwarten 67% van de populatie uitmaken in deze stad...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door StevenFM Bekijk bericht
    In dit geval heb je wel disproportioneel veel zwarten die worden opgepakt en gearresteerd t.o.v. blanken door racial profiling. Als je deze scheve situatie wil recht trekken, moet je ofwel meer blanken of minder zwarten tegenhouden. Je zegt dat je tegen praktijktesten bent. Hoe wil je dit fenomeen van racial profiling dan wel tegengaan? Moet er geen orgaan komen dat toeziet op correct gedrag van politieagenten? Als een politieagent bijna uitsluitend zwarte chauffeurs tegenhoudt, valt dat te rechtvaardigen?
    Als zwarten 67% van de populatie uitmaken, dan kunnen blanken max. 33% van de populatie uitmaken. De populatie zwarten is dan minstens dubbel zo groot als de populatie blanken. Dat kan een deel van de verklaring zijn.

Nu, blank of zwart. Worden er in het algemeen niet teveel mensen slecht behandeld door de Amerikaanse politie? Is het geen aanklacht tegen politiegeweld in de 1e plaats? Pas in 2e instantie zou ik aan racistische motieven denken.
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    6 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door {BK}Black Devil Bekijk bericht

Jammerlijke zaak van George Floyd die niet had moeten gebeuren , maar die rellen , brandstichtingen ? Met relschoppers kan je niet in dialoog gaan , gelukkig is niet iedereen zo.
    Huh? De zaken vanuit een ander standpunt bekijken door de cijfers dode politieagenten erbij te halen? Weer iemand die niet begrijpt dat een politieagent in functie niet hetzelfde is als een burger crimineel??

Laat ik de moord op die Saudische journalist ook even bekijken vanuit een ander standpunt, namelijk dat waarin Saudische politie werd omgebracht door terroristen. Dat is tenminste het ander standpunt ook eens. Slaat ergens helemaal nergens op man.
    Laatst gewijzigd door Five-seveN; 2 juni 2020 om 18:00
    2 leden vonden dit bericht nuttig.  

beton's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Er wordt hier ook aangehaald dat mensen de kans hebben gehad om te stemmen voor partijen en mensen die racial inequality zouden aanpakken.
    Hoewel dat theoretisch wel klopt, is er een ook daar een grote racial inequality. De verhouding in candidates komt totaal niet overeen met de maatschappelijke verhouding. En de voter turnout is ook een pak lager bij minorities dan bij de priveleged groep, deels doordat er minder kandidaten zijn voor minorities om op te stemmen. Deels omdat stemmen ook een soort luxe is in de US. Als je in armoede leeft en probeert om twee jobs (bij een privileged werkgever) te bolwerken is het niet vanzelfsprekend om een dag verlof te nemen om te gaan stemmen.
    Nog een voorbeeld van indirect racisme met een grote impact op oa beleid.

Dat zou overigens een stuk minder het geval zijn bij voting per mail. Niet zo raar dat Trump er dus zo tegen is.
    no votes  

Tags for this Thread

Regels voor berichten