squalleke123's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door beton Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Okay, daar kan ik inkomen. En de verhouding single-parent households (sph) tussen verschillende rassen is evenredig met armoede en/of misdaad?
    En hoe wordt het verschil tussen rassen wat sph betreft dan verklaard? Cultuur? Of is het daar ook niet mogelijk dat gezinnen stabieler zijn in een sociaal-economisch sterkere context? En komen we dan niet terug uit bij de verhouding tussen ras en welvaart?
    Ik zal er zeker zelf ook wat naar zoeken, maar kan je artikels/onderzoek aanraden?
    Geen idee hoe je het verschil tussen rassen verklaart wat betreft SPH's en in hoeverre het een cause of een effect is. Waarschijnlijk zijn het factoren die elkaar versterken. Slechtere socio-economische status leidt tot meer SPH's en meer SPH's leidt tot een slechtere socioeconomische status. Maar de correlatie tussen SPH's en armoede of misdaad is redelijk goed gedocumenteerd en een heel sterke corelatie.

Edit: https://www.bbc.com/news/education-47057787

Interessant onderzoek waar men hier naar refereert omdat men specifiek heeft gecorrigeerd voor armoede. Zo krijg je toch een iets beter inzicht in hoe de situatie armoede creeert in plaats van hoe de situatie een gevolg is van armoede. Ik vraag me nu af of er ook een onderzoek is dat het omgekeerde doet en gaat gaan evalueren hoe armoede een rol speelt terwijl ze corrigeren voor single-parent households.
    2 leden vonden dit bericht nuttig.  

beton's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door squalleke123 Bekijk bericht
    Een autopsy vervangen door een videoanalyse lijkt me precies dé manier om fouten te gaan maken.
    Ik ben wat in de war. Denk jij (en/of andere mensen in deze thread) dat die agent wel correct handelde? Dat het niet gaat om moord, maar een ongeluk is? Dat het-maakt-niet-uit wat er uit die autopsie komt een verschil zou kunnen maken na wat er op camera is vastgelegd? Dat iemand 8 minuten wurgen, zelfs na die herhaaldelijk zegt niet te kunnen ademen, normaal is? Dat er geen alternatieven waren waarbij het niet eindigde met een dodelijk slachtoffer?
    no votes  

iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door beton Bekijk bericht
    Ik ben wat in de war. Denk jij (en/of andere mensen in deze thread) dat die agent wel correct handelde? Dat het niet gaat om moord, maar een ongeluk is? Dat het-maakt-niet-uit wat er uit die autopsie komt een verschil zou kunnen maken na wat er op camera is vastgelegd? Dat iemand 8 minuten wurgen, zelfs na die herhaaldelijk zegt niet te kunnen ademen, normaal is? Dat er geen alternatieven waren waarbij het niet eindigde met een dodelijk slachtoffer?
    Ik weet het niet. Ik heb de video gezien maar ben realistisch genoeg dat dat slechts 1 perspectief was. Op basis van enkel de video moet ik concluderen dat de flik schuldig is, maar daar moet je toch de bedenking bij maken dat de video context kan weglaten of kan ge-edit zijn.

Ik heb echter, duidelijk in tegenstelling tot de meeste protesters, wel min of meer vertrouwen in de westerse justitiesystemen. Een rechtszaak gaat de waarheid wel aantonen. Dan worden bijvoorbeeld die twee autopsierapporten (hoewel, kan je van een autopsierapport spreken als het een analyse op basis van videobeelden betreft? ) tegenover elkaar gezet. Dan gaan getuigen aan het woord gelaten worden en bodycam beelden getoond worden. Dan gaan we ook te zien krijgen wat vooraf ging aan de video en/of wat nadien gebeurde. Dan gaat men een karakterschets maken van de flik en van het slachtoffer, ...

Ik vind het echter zeer jammer om te zien hoe weinig vertrouwen anderen hebben in het justitiesysteem. En enigszins vind ik daar het politiek discours een oorzaak van.
    no votes  

Sovereign's schermafbeelding
    iTrader
    19 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik weet het niet. Ik heb de video gezien maar ben realistisch genoeg dat dat slechts 1 perspectief was.
    Wat is er niet duidelijk aan het feit dat je iemand 8 min aan een stuk wurgt tot die dood is?
    1 leden vonden dit bericht nuttig.  

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Trump gaat het leger inzetten en ook gebruiken om staten binnen te vallen als die niet meewerken.

Het leger loslaten op uw eigen burgers, straf.
    no votes  

iTrader
    46 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Geen idee hoe je het verschil tussen rassen verklaart wat betreft SPH's en in hoeverre het een cause of een effect is. Waarschijnlijk zijn het factoren die elkaar versterken. Slechtere socio-economische status leidt tot meer SPH's en meer SPH's leidt tot een slechtere socioeconomische status. Maar de correlatie tussen SPH's en armoede of misdaad is redelijk goed gedocumenteerd en een heel sterke corelatie.

Edit: https://www.bbc.com/news/education-47057787

Interessant onderzoek waar men hier naar refereert omdat men specifiek heeft gecorrigeerd voor armoede. Zo krijg je toch een iets beter inzicht in hoe de situatie armoede creeert in plaats van hoe de situatie een gevolg is van armoede. Ik vraag me nu af of er ook een onderzoek is dat het omgekeerde doet en gaat gaan evalueren hoe armoede een rol speelt terwijl ze corrigeren voor single-parent households.
    Dus als je een arme blanke populatie waar je veel alleenstaande ouders hebt, heb je minder kansen.
    no votes  

MikeHunt's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sovereign Bekijk bericht
    Wat is er niet duidelijk aan het feit dat je iemand 8 min aan een stuk wurgt tot die dood is?

Een hele generatie die is opgegroeid met het fenomeen scripted reality en toch nog altijd niet snappen dat 1 enkel beeldfragment meestal niet het hele verhaal vertelt. Misschien toch maar eerst het onderzoek afwachten dan?
    En nee ik praat het gedrag van die agent hiermee niet goed bla bla racist enzo bla
    no votes  

de hamster's schermafbeelding
    iTrader
    182 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door StevenFM Bekijk bericht
    Trump gaat het leger inzetten en ook gebruiken om staten binnen te vallen als die niet meewerken.

Het leger loslaten op uw eigen burgers, straf.
    Dat was een kwestie van tijd. Trump wou zo graag een wartime president worden, hij heeft zijn zin gekregen. De zaak zou kunnen belet worden van te escaleren wanneer er naar rede geluisterd zou worden..het cooler heads prevale scenario zoals in 92, maar als je een leider hebt die blijft provoceren en olie op het vuur gooien?

De Verenigde Staten zijn al langer een kruitvat door generaties van sociale ongelijkheid en segregatie, maar door de manier waarop Trump en zijn rechts conservatieve achterban nu al jaren op de lont aan het pissen zijn moest er gewoon uiteindelijk een vonk komen die de boel deed ontploffen.
    no votes  

Tonerider's schermafbeelding
    iTrader
    53 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Ik weet het niet. Ik heb de video gezien maar ben realistisch genoeg dat dat slechts 1 perspectief was. Op basis van enkel de video moet ik concluderen dat de flik schuldig is, maar daar moet je toch de bedenking bij maken dat de video context kan weglaten of kan ge-edit zijn.

Ik heb echter, duidelijk in tegenstelling tot de meeste protesters, wel min of meer vertrouwen in de westerse justitiesystemen. Een rechtszaak gaat de waarheid wel aantonen. Dan worden bijvoorbeeld die twee autopsierapporten (hoewel, kan je van een autopsierapport spreken als het een analyse op basis van videobeelden betreft? ) tegenover elkaar gezet. Dan gaan getuigen aan het woord gelaten worden en bodycam beelden getoond worden. Dan gaan we ook te zien krijgen wat vooraf ging aan de video en/of wat nadien gebeurde. Dan gaat men een karakterschets maken van de flik en van het slachtoffer, ...

Ik vind het echter zeer jammer om te zien hoe weinig vertrouwen anderen hebben in het justitiesysteem. En enigszins vind ik daar het politiek discours een oorzaak van.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MikeHunt Bekijk bericht
    Een hele generatie die is opgegroeid met het fenomeen scripted reality en toch nog altijd niet snappen dat 1 enkel beeldfragment meestal niet het hele verhaal vertelt. Misschien toch maar eerst het onderzoek afwachten dan?
    En nee ik praat het gedrag van die agent hiermee niet goed bla bla racist enzo bla
    er is nog een tweede video die de zaak vanuit een andere hoek laat zien: https://youtu.be/vksEJR9EPQ8?t=346

-------------------------------------------

https://www.youtube.com/watch?v=l-nEHkgm_Gk

7:56 wtf die van FoxNews beweert dat vote-by-mail de afgelopen 2 eeuwen niet bestond en het dus iets nieuw is. En die is doodserieus. lol
    10:09 echt, dit is de reden waarom ik FoxNews nog erger vind dan CNN of MSNBC. Die laatste vertellen nog `serieuze` dingen, maar bij Fox komen ze dikwijls toch niet echt slim over. Dit is de zoveelste belachelijke bewering in een rijtje (nog enkele waren: Covid-19 betekent dat men al 18 vorige covid-virussen heeft gehad, contact tracing voor covid stom vinden want dan zou men evengoed contact tracing moeten doen voor hartfalen, diabetes, etc, ergo ze kennen het verschil niet tussen besmettelijke en niet-besmettelijke ziekten niet., ...)
    Zijn die nu zo dom of doen ze bewust aan misleiding om hun Grote Leider ( en ja, zo hebben ze hem al genoemd op Fox) uit de wind te zetten.
    Laatst gewijzigd door Tonerider; 2 juni 2020 om 02:29
    no votes  

iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TheBud Bekijk bericht
    Dus als je een arme blanke populatie waar je veel alleenstaande ouders hebt, heb je minder kansen.
    Ja, mensen vanuit een blanke achtergrond met veel single-family households hebben even weinig kansen als zwarten uit single-family households. Daar komt het op neer. Het is maw. in Meth country niet beter als in south central LA....
    no votes  

iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tonerider Bekijk bericht
    er is nog een tweede video die de zaak vanuit een andere hoek laat zien: https://youtu.be/vksEJR9EPQ8?t=346

-------------------------------------------

https://www.youtube.com/watch?v=l-nEHkgm_Gk

7:56 wtf die van FoxNews beweert dat vote-by-mail de afgelopen 2 eeuwen niet bestond en het dus iets nieuw is. En die is doodserieus. lol
    10:09 echt, dit is de reden waarom ik FoxNews nog erger vind dan CNN of MSNBC. Die laatste vertellen nog `serieuze` dingen, maar bij Fox komen ze dikwijls toch niet echt slim over. Dit is de zoveelste belachelijke bewering in een rijtje (nog enkele waren: Covid-19 betekent dat men al 18 vorige covid-virussen heeft gehad, contact tracing voor covid stom vinden want dan zou men evengoed contact tracing moeten doen voor hartfalen, diabetes, etc, ergo ze kennen het verschil niet tussen besmettelijke en niet-besmettelijke ziekten niet., ...)
    Zijn die nu zo dom of doen ze bewust aan misleiding om hun Grote Leider ( en ja, zo hebben ze hem al genoemd op Fox) uit de wind te zetten.
    Dat tweede beeld is een voorbeeld van waarom je best een onderzoek afwacht. Onderzoek zal immers kunnen de feiten bevestigen via andere middelen indien het ook effectief zo gebeurd is.

Plus in dit geval is motief IMHO een belangrijk gegeven. Dat kan je niet vaststellen door middel van de video.
    no votes  

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    6 Post(s)
    Dat tweede beeld is een voorbeeld van waarom je best een onderzoek afwacht. Onderzoek zal immers kunnen de feiten bevestigen via andere middelen indien het ook effectief zo gebeurd is.

Plus in dit geval is motief IMHO een belangrijk gegeven. Dat kan je niet vaststellen door middel van de video.
    Motief?
    Ik hoop echt dat het doden van George geen motief is.
    Dat het gewoon een arrestatie is dat verkeerd is gegaan door fouten.
    no votes  

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Mentioned
    47 Post(s)

Het weinige vertrouwen in het justitiesysteem heeft niet veel te maken met politiek, maar met ervaring, context en geschiedenis. Alle cijfers bevestigen dit ook. Het systeem in Amerika is skewed. En redelijk overduidelijk. Dat is een wisselwerking tussen socio-economische factoren, waarbij de zwarten oververtegenwoordigd zijn in het lagere segment, en een systeem dat op verschillende moment inherent racistisch is. Dat is een feit. Dat wil daarom niet zeggen dat elke rechter en elke flik een racist is. Dat hoeft zelfs niet te willen zeggen dat er ook maar één rechter of flik een racist is. Het systeem werkt ondertussen wel op zo'n manier. Zoals die ene advocaat zei: It never helps being black, it never hurts being white als je voor de rechter komt.

Ik vind het een beetje vies hoe het meteen iets politieks wordt. Dat is maar één luik, en wat mij betreft een redelijk klein luik. Als je nu naar de VS kijkt, is het zelfs voor de Amerikanen zelf een redelijk klein luik: In 150 steden komen gekleurde mensen op straat omdat ze het beu zijn. In hun beeld omdat er nu altijd wel weer een blanke een excuus komt verzinnen "hij had een strafblad, hij ging niet rap genoeg liggen, hij had een hoodie en dat is verdacht...". Maar iedereen ziet op deze beelden overduidelijk: 1 flik zet zijn knie in de nek van een jongen tot die sterft, terwijl een andere op de uitkijk staat. Dat klopt niet. Dat hoort niet. En die 150 steden zijn zowel in blauwe staten als in rooie. Dit overstijgt de onnozele politiek, hoor.

Natuurlijk, dat die grapjas aan het hoofd nu baat heeft bij dit soort dingen, staat vast. En dat hij dus olie op het vuur gooit en zal gooien, daar ben ik van overtuigd. In tegenstelling tot sommigen, zie ik op geen enkel moment een poging tot verzoening, toch geen eerlijke. Hij is niet de president van iedereen, en laat dat keer op keer weer merken. Maar hoewel dat inderdaad meespeelt, is het wel maar een randfenomeen van een populist die een kar heeft gevonden om op te springen. Maar de kar reed ook zonder hem.
    PSN: A_Loser_Baby
    Activision: Loser#9680379
    3 leden vonden dit bericht nuttig.  

M°°nblade's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    8 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TheBud Bekijk bericht
    Dus wat je zegt is dat de ongelijkheid van 30m mensen dus een eigen verantwoordelijkheid is. En dat de zwarten die ongelijkheid ervaren hier zelf voor gezorgd hebben.
    Nee, je smijt alles op een hoop terwijl ik van in het begin juist een onderscheid maak tussen ongelijkheid in kansen en ongelijkheid in resultaten.

Die ongelijkheid in kansen van bij je geboorte zijn externe factoren waarvoor je niet verantwoordelijk bent. De poen en motivatie van je ouders, je aptitude om academisch te excellereren en je karakter, etc ...
    De ongelijkheid in outcome daar ben je wel verantwoordelijk voor, aangezien je eigen keuzes (interne factoren) daar net zo goed meespelen.

Als je elkaars huizen, winkels en wagens afbrand is het hypocriet om naar het systeem te wijzen. Want je verarmt elkaar dan net zo goed.
    Als 75% van de afro-amerikaanse jongeren zonder vader opgroeit waardoor generational poverty meer dan in welke andere bevolkingsgroep dan ook in stand gehouden wordt, dat is opnieuw niet de verantwoordelijkheid van het systeem.
    First the dodo died, then Dodi died, Di's dead, and Dando died. I bet Dido is crapping herself!
    no votes  

Creeping Death's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
    Waar is the outrage over de blanke man die daar door een bende zwarte daders bijna dood werd geslagen?
    Waar is de outrage over de bejaarde vrouw in een rolstoel die bekogeld en aangevallen werd?
    https://m.youtube.com/watch?feature=...&v=KtjSTXQJINc

Waar is de media? Waar?

In heel dit verhaal mogen we echt van 1 geluk spreken. Dat is dat de mensen die deze belachelijke dubbele standaard het geweld en willekeurige outrage beu zijn niet op dezelfde manier reageren door massaal op straat te komen, te plunderen, te moorden,...
    Want dan zijn we nog een pak verder van huis daar.

Langs de andere kant: ben je zelf ook selectief.
    Waar zijn de beelden van betogers die plunderaars stoppen?
    https://www.reddit.com/r/nextfucking...m_medium=web2x
    Waar zijn de beelden van betogers die zelf relschoppers uit de betoging halen en aan de politie geven?
    https://www.reddit.com/r/nextfucking...ul_protesters/
    Waar zijn de beelden van ne flik dat ne fotograaf in vlammen duwt?
    https://www.reddit.com/r/PublicFreak...r_swat_pushes/
    Waar zijn de beelden van een flik die iemands mondmasker aftrekt en iemand los in't gezicht peppersprayt:
    https://www.tmz.com/2020/05/31/mask-...-death-police/

Echt, uw onafhankelijke visie is even gekleurd hoor. Feit is dat ge langs beide zijden crapuul hebt en langs beide zijden deftige mensen. En elke zijde haalt de zaken eruit om hun kant te staven.

't ergste is dat figuren als een D'Haeseleer of Van Langenhove dit op Facebook delen onder het mom dat zij het volk wel de hele waarheid voorschotelen. Terwijl ze even biased zijn of meer, dan de media die ze aanklagen.

Effe de thread diagonaal doorgenomen, dus sorry dat hier al over gegaan is
    “Honor: if you need it defined, you don’t have it.”
    -
    Ron Swanson
    4 leden vonden dit bericht nuttig.  

Tags for this Thread

Regels voor berichten