iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    19 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door squalleke123 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Kijk, wat mij betreft is het simpel. Politiek vereist retoriek, en hyperbool is daar een onderdeel van, en quasi het enige onderdeel dat Trump goed beheerst. Dit afdoen als zomaar een leugen gaat totaal voorbij aan de politieke context, waar de retoriek een essentieel middel is om het probleem in discussie te brengen.
    Hyperbool is 1 ding, feitelijke onwaarheden zijn iets anders. Je kan perfect een punt overbrengen, zelfs met impact, zonder te liegen.
    no votes  

DaFreak's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Daar gaat dit uiteindelijk over.
    Precies of dat zou niet opgemerkt worden. Trump weet zelf goed genoeg dat fraude op zo'n schaal praktisch onmogelijk is. Het is hem dan ook helemaal daar niet over te doen
    "Je weet goed genoeg dat hij dit gewoon opklopt omdat het goed ligt bij zijn base. Beetje illegalen erbij sleuren, zichzelf weer als slachtoffer van een complot afschilderen, dan nog wat democraten zwart maken, ... Trademark Trump. Dat het een hoop gebakken lucht is doet er niet eens toe, t'is toch al verkocht. Another win for trump. "
    Hij is campagne aan het voeren op zijn eigen boertige manier.
    no votes  

squalleke123's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eniac Bekijk bericht
    Hyperbool is 1 ding, feitelijke onwaarheden zijn iets anders. Je kan perfect een punt overbrengen, zelfs met impact, zonder te liegen.
    Tuurlijk. Maar overdrijven is 1 middel en het enige dat Trump beheerst.
    no votes  

iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DaFreak Bekijk bericht
    Precies of dat zou niet opgemerkt worden. Trump weet zelf goed genoeg dat fraude op zo'n schaal praktisch onmogelijk is. Het is hem dan ook helemaal daar niet over te doen
    "Je weet goed genoeg dat hij dit gewoon opklopt omdat het goed ligt bij zijn base. Beetje illegalen erbij sleuren, zichzelf weer als slachtoffer van een complot afschilderen, dan nog wat democraten zwart maken, ... Trademark Trump. Dat het een hoop gebakken lucht is doet er niet eens toe, t'is toch al verkocht. Another win for trump. "
    Hij is campagne aan het voeren op zijn eigen boertige manier.
    Wat bedoel je met fraude op zo'n schaal? Mij gaat het over fraude die het verkiezingsresultaat de andere richting opstuurt. En in een situatie waarbij slechts 77000 stemmen op een totaal van 100 miljoen het verschil maken is dat dus peanuts.

De rest van je opmerking is gewoon een variant op de "all Trump voters are racists" die we al te vaak gehoord hebben. Mensen zonder stemrecht laten stemmen is 1 voorbeeld van potentiele fraude (ook hier trouwens, iedereen die al eens bijgezeten of voorgezeten heeft in een stemlokaal kent wel de methodes die gehanteerd worden om dat te voorkomen).
    no votes  

iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    19 Post(s)
    Tuurlijk. Maar overdrijven is 1 middel en het enige dat Trump beheerst.
    Stel nu nog dat hij dat "beheerst" - OK. Praat dat liegen goed? Betekent dat dat alles gewoon fair game wordt? Nee toch?
    En neen, ik ga ook fundamenteel niet akkoord dat hyperbool en liegen hetzelfde is. Misschien wel dat hyperbool niet overal op zijn plaats is.

Sowieso is volgend geen hyperbool:
    The Governor of California is sending Ballots to millions of people, anyone living in the state, no matter who they are or how they got there, will get one.
    Dit is niet "overdrijven". Het is fout.
    no votes  

Lemme's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Mentioned
    6 Post(s)
    Nee, serieus. 1% stembiljetten die 'verdwijnen' en je hebt in 2016 een totaal ander resultaat (en dat zal in november niet anders zijn IMHO, het wordt weer nipt). Zonder uitgebreide bescherming (en daar moet heel goed over nagedacht worden, want mag niet strijdig zijn met recht of privacy) is fraude gewoon heel moeilijk te vermijden. Daar gaat dit uiteindelijk over. Het maakt niet uit onder welke vorm die fraude mogelijk is, het punt is dat het mogelijk is als je niet oplet.
    Jij had toch gezegd dat je artikels had over voter fraud. Want ik heb gisteren nog enkele artikels gepost die u tegenspreken. Kan je uw artikels dan ook posten aub?

https://www.nytimes.com/2020/05/25/u...ronavirus.html (Voting by mail is almost certainly the safest way to vote — by far — if the pandemic persists, as is likely, into November.)
    https://www.brennancenter.org/issues...th-voter-fraud (Politicians at all levels of government have repeatedly, and falsely, claimed the 2016 and 2018 elections were marred by millions of people voting illegally. However, extensive research reveals that fraud is very rare, voter impersonation is virtually nonexistent, and many instances of alleged fraud are, in fact, mistakes by voters or administrators. The same is true for mail ballots, which are secure and essential to holding a safe election amid the coronavirus pandemic.)

De officiële statistieken van het Witte Huis sinds 1979:

1,285 Proven instances of voter fraud
    1,110 Criminal convictions
    48 Civil penalties
    95 Diversion program
    15 Judicial finding
    17 Official finding

https://www.heritage.org/voterfraud

Gaat dus niet enkel over presidentiële verkiezingen. 1285 gevallen over meer dan 40 jaar in 50 staten. Zo'n 30 gevallen per jaar dus. Echt om van achterover te vallen.
    Tobias Fünke: "Are you forgetting that I was a professional twice over - an analyst and a therapist?
    The world's first analrapist."

PSN: De_Lemme
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Momenteel staat de teller op 1285 gevallen over meer dan 40 jaar maar 77000 frauduleuze stemmen in deze verkiezing zou dan peanuts zijn en niet eens opgemerkt worden? uhu. Je weet toch dat elke stemmer geregistreerd is?

Maar je bent weer aan het afdwalen het ging over Trump's leugen dat de gouverneur van cali illegalen ballots aan het opsturen was.
    no votes  

iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Stel nu nog dat hij dat "beheerst" - OK. Praat dat liegen goed? Betekent dat dat alles gewoon fair game wordt? Nee toch?
    En neen, ik ga ook fundamenteel niet akkoord dat hyperbool en liegen hetzelfde is. Misschien wel dat hyperbool niet overal op zijn plaats is.
    Je trekt dus ergens arbitrair een lijn. Dat is mijn punt. Waar je die lijn trekt is compleet subjectief. Want uiteindelijk is hyperbool per definitie onwaar. Ik maak persoonlijk het onderscheid op basis van intentie. Een leugen is bedoeld om te misleiden, een hyperbool is bedoeld om de aandacht te vestigen op een reëel maar kleiner probleem.

Dit is niet "overdrijven". Het is fout.
    Je kan onmogelijk weten of het fout is, aangezien de regel nog niet is ingevoerd. Dat is net mijn punt. Zonder te weten hoe men het de norm gaat maken om per post te stemmen kan je niet weten of het onmogelijk wordt voor illegalen om te stemmen. Je mag wat mij betreft argumenteren dat de kans klein is, maar je kan niet argumenteren dat de kans 0 is.
    no votes  

iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    19 Post(s)
    Je trekt dus ergens arbitrair een lijn. Dat is mijn punt. Waar je die lijn trekt is compleet subjectief. Want uiteindelijk is hyperbool per definitie onwaar. Ik maak persoonlijk het onderscheid op basis van intentie. Een leugen is bedoeld om te misleiden, een hyperbool is bedoeld om de aandacht te vestigen op een reëel maar kleiner probleem.
    Een arbitraire lijn rond hyperbool misschien nog wel, maar niet rond blatant liegen.

Je kan onmogelijk weten of het fout is, aangezien de regel nog niet is ingevoerd.
    Uh wat? Jij bent een moordenaar want jij gaat volgend jaar iemand vermoorden. Het is nog niet gebeurd, dus ik ben geen leugenaar, jij bent een moordenaar.
    no votes  

iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Momenteel staat de teller op 1285 gevallen over meer dan 40 jaar maar 77000 frauduleuze stemmen in deze verkiezing zou dan peanuts zijn en niet eens opgemerkt worden? uhu. Je weet toch dat elke stemmer geregistreerd is?

Maar je bent weer aan het afdwalen het ging over Trump's leugen dat de gouverneur van cali illegalen ballots aan het opsturen was.
    Ik heb die nog al gehoord hoor. Momenteel is stemmen per post de UITZONDERING en niet de regel. Mij lijkt het logisch dat als er meer per post gestemd wordt, het potentieel voor fraude ook gewoon toeneemt. En experts lijken dat toch te beamen: https://electionlab.mit.edu/research...bsentee-voting

As with all forms of voter fraud, documented instances of fraud related to VBM are rare. However, even many scholars who argue that fraud is generally rare agree that fraud with VBM voting seems to be more frequent than with in-person voting. Two of the best-known cases of voter fraud involving absentee voting occurred in 1997 in Georgia and Miami . More recently, a political campaign manager within North Carolina’s ninth Congressional district defrauded voters by collecting unfilled ballots and then filled in the rest of it to favor the campaign’s candidate, leading to a new election.
    no votes  

iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Een arbitraire lijn rond hyperbool misschien nog wel, maar niet rond blatant liegen.
    En dit gaat, zoals bijna altijd in het geval van Trump over de lijn van hyperbool naar liegen. Niet over een blatante ongerelateerde onwaarheid.

Uh wat? Jij bent een moordenaar want jij gaat volgend jaar iemand vermoorden. Het is nog niet gebeurd, dus ik ben geen leugenaar, jij bent een moordenaar.
    Zoiets, ja. Ik kan je hiervoor niet aanklagen volgens het amerikaans gerechtssysteem want ik kan op dit moment niet bewijzen dat dit een bewuste leugen is.
    no votes  

iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Overigens, wat betreft illegalen die stemmen:

https://www.sciencedirect.com/scienc...61379414000973

Ik zou aannemen dat aangezien niemand hier als science-denier wil gezien worden dat daarmee de discussie afgerond is. Het is mogelijk want het gebeurde reeds in het verleden EN heeft een verreikende impact.
    no votes  

iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    19 Post(s)
    En dit gaat, zoals bijna altijd in het geval van Trump over de lijn van hyperbool naar liegen. Niet over een blatante ongerelateerde onwaarheid.
    Neen, onzin. Nogmaals:
    The Governor of California is sending Ballots to millions of people, anyone living in the state, no matter who they are or how they got there, will get one.
    Dit is niet overdrijven, het is fout. Heeft niets met hyperbool te maken.

Ik kan je hiervoor niet aanklagen volgens het amerikaans gerechtssysteem
    Moving the goalposts. De discussie is niet "kan ik hiervoor iemand aanklagen binnen Amerikaans gerechtssysteem".

Graag een ja of nee: als ik zeg dat jij een moordenaar bent, is dat dan een leugen of niet?
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    je bent weer aan het afdwalen het ging over Trump's leugen dat de gouverneur van cali illegalen ballots aan het opsturen was.
    no votes  

iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Moving the goalposts. De discussie is niet "kan ik hiervoor iemand aanklagen binnen Amerikaans gerechtssysteem".

Graag een ja of nee: als ik zeg dat jij een moordenaar bent, is dat dan een leugen of niet?
    Nu beweeg jij de doelpalen. Je hebt namelijk het tweede deel weggelaten. Als je zegt dat ik een moordenaar ben, dan is dat op dit moment objectief fout zolang ik nog niemand vermoord heb. Er is een objectief criterium mogelijk dat de leugen vaststelt.

Nu je het zegt, op dat punt zit in Trump's tweet wel een grammatische fout. Hij maakt namelijk exact dezelfde fout door tegenwoordige tijd en toekomstige tijd dooreen te slaan. Een goede verstaander haalt er dat uit (de verkiezingen vallen namelijk pas in november, en niet nu) maar ik snap dat het de minder geinformeerde op het verkeerde been kan zetten. Ik denk echter wel dat Trump ook wel weet dat de verkiezingen pas beginnen als de primaries gedaan zijn en de partijconventies voorbij zijn, dus vanaf augustus ergens.
    no votes  

Tags for this Thread

Regels voor berichten