Tonerider's schermafbeelding
    iTrader
    53 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MikeHunt Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ze bepalen alleen wat hij wel of niet mag zeggen OP HUN PLATFORM, wat volledig terecht én wettelijk is.
    Dit dus, hier op 9lives mag je ook geen racistische, haatdragende of discriminerende praat verkopen. Er zijn genoeg zaken waarbij je infra`s of bans kan krijgen. En sommige posts worden gedelete. Is dat een berperking van vrijheid van meningsuiting? Neen, dat zijn de regels hier en door hier lid te worden ga je akkoord met deze regels.

En dat geldt ook voor Twitter: het is geen officieel staatskanaal voor communicatie, maar een sociaal platform met regels. Ga je niet (meer) akkoord met de regels of zelfs verandering van regels. Stop dan je account. Dat recht heb je.

Maar goed: Trump is er het slachtoffer van en dus moet Twitter wel tegen hem zijn. Ook al zit hij zijn complotideeën, verdachtmakingen en beledigingen er al bijna 2 decennia op te verkondigen.

En zelfs al zou Twitter Trump beu zijn en de regel speciaal voor hem in het leven hebben geroepen: het zou niet werken moest hij altijd Facts delen en geen halve waarheden, volledige leugens of beschuldigingen. Dus dan nog blijft HIJ de oorzaak van zijn eigen `straf`.
    no votes  

Straddle's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    27 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MikeHunt Bekijk bericht
    En wat als ze niets vinden, gaan de president en zijn fanboys dan braafjes toegeven dat ze fout zaten of zoek je dan gewoon een nieuw doelwit dat zogezegd anti-Trump is?
    Waarom zouden ze überhaupt iets moeten toegeven? Er gebeuren toch voortduren controles bij firma's, dat is om na te gaan of alles juist is, niet omdat ze vermoeden dat er fraude in het spel is. Het is bij mijn weten ook niet de gewoonte om dan publiekelijk te gaan staan roepen achteraf dat ze "juist" of "fout" zaten.

Ze bepalen alleen wat hij wel of niet mag zeggen OP HUN PLATFORM, wat volledig terecht én wettelijk is.
    Net zoals een grondige controle naar hun boekhouding, fiscaliteit, naleving van de privacynormen volledig terecht én wettelijk is.
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    27 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DogFacedGod Bekijk bericht
    Dus fiscale en sociale controles uitvoeren op basis van politiek gemotiveerde redenen is ok in jouw ogen?
    Nope, fiscale en sociale controles houden omdat er mogelijks iets niet pluis is lijkt mij normaal.
    no votes  

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    6 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Straddle Bekijk bericht
    Nope, fiscale en sociale controles houden omdat er mogelijks iets niet pluis is lijkt mij normaal.
    dat is niet wat je bedoeld hé.
    Er komt een fact check op een tweet van trump en jouw reactie is 'stuur een controle, ze gaan wel iets vinden'

Dat is niet omdat er iets niet in orde is. Dat is als vergelding op iets.
    no votes  

Lemme's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Mentioned
    6 Post(s)
    Waarom zouden ze überhaupt iets moeten toegeven? Er gebeuren toch voortduren controles bij firma's, dat is om na te gaan of alles juist is, niet omdat ze vermoeden dat er fraude in het spel is. Het is bij mijn weten ook niet de gewoonte om dan publiekelijk te gaan staan roepen achteraf dat ze "juist" of "fout" zaten.

Net zoals een grondige controle naar hun boekhouding, fiscaliteit, naleving van de privacynormen volledig terecht én wettelijk is.
    'T is dat zulke firma's anders nooit controles krijgen natuurlijk. Die leven op hun eigen eiland met hun eigen regels waar niemand ze ooit controleert.
    Waanzinnig dit. Misschien kunnen ze ineens iedereen die al een iets negatief over Trump heeft gezegd ook onderzoeken? Wie weet heeft die ooit al eens een verkeerslicht genegeerd en dan hebben ze die ook lekker te pakken! En zo kan Trump lekker ongestoord zijn leugens verspreiden.
    Tobias Fünke: "Are you forgetting that I was a professional twice over - an analyst and a therapist?
    The world's first analrapist."

PSN: De_Lemme
    no votes  

iTrader
    53 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    De logica hier:

Als ge ergens een contract hebt, bijv. als werknemer bij uwe baas, of zelfs een dienst: ge gaat in een restaurant eten. Ge gedraagt u niet. Ge wordt gecorrigeerd. I.p.v. u aan te passen en u verder te gedragen: ik ga de boekhouding van m`n baas of dat restaurant controleren. Ik zal wel iets fout vinden.

Echt, gewoon alles doen en draaien om maar niet te moeten toegeven dat de fout bij hem ligt.
    no votes  

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Mentioned
    46 Post(s)
    Alleen is de aanleiding hier niet dat je denkt dat er iets niet pluis is. De aanleiding is het politieke. Je ziet toch zelf de vergelijking met de onderzoeken die Trump en jij een "witchhunt" noemen? Alleen mogen ze nu plots wel volgens jou.
    PSN: A_Loser_Baby
    Activision: Loser#9680379
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    27 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bassie82 Bekijk bericht
    dat is niet wat je bedoeld hé.
    Er komt een fact check op een tweet van trump en jouw reactie is 'stuur een controle, ze gaan wel iets vinden'
    Er komt een "reactie" op een tweet van Trump op een hele selectief getimed moment. Als je bekijkt welke twitter accounts er allemaal openstaan en wat ze allemaal tolereren, dan is dit een heel selectieve reactie van Twitter.

Dat is niet omdat er iets niet in orde is. Dat is als vergelding op iets.
    Nope, dit zou een reactie zijn erop, niet per sé een vergelding.
    no votes  

Lemme's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Mentioned
    6 Post(s)
    Er komt een "reactie" op een tweet van Trump op een hele selectief getimed moment. Als je bekijkt welke twitter accounts er allemaal openstaan en wat ze allemaal tolereren, dan is dit een heel selectieve reactie van Twitter.

Waarom is dit een selectief moment? Ze hadden het al veel eerder moeten doen, da's waar.
    En zo'n bedrijven worden al gecontroleerd, of denk jij echt dat die gewoon op alle gebied hun zin mogen doen?

Het feit dat de POTUS als zo'n label krijgt, deert je blijkbaar niet? Die mag rustig zoveel leugens verspreiden, maar o wee als iemand er hem op wijst. Die moeten we dan maar asap onderzoeken. Waanzin.
    Tobias Fünke: "Are you forgetting that I was a professional twice over - an analyst and a therapist?
    The world's first analrapist."

PSN: De_Lemme
    no votes  

Nahrtent's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    No way dat ik mij in deze kansloze discussie ga mengen, maar ik vind het ook een domme zet van Twitter.
    Stemmen zal hij er niet mee verliezen en je geeft hem alleen maar een nieuwe opportuniteit om de aandacht af te leiden van zijn eigen gefaal.
    no votes  

beryl's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    6 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nahrtent Bekijk bericht
    No way dat ik mij in deze kansloze discussie ga mengen, maar ik vind het ook een domme zet van Twitter.
    Stemmen zal hij er niet mee verliezen en je geeft hem alleen maar een nieuwe opportuniteit om de aandacht af te leiden van zijn eigen gefaal.
    Ik denk niet dat het doel van Twitter is om hem stemmen te doen verliezen, eerder om te kritiek te counteren die sociale media krijgen dat ze een fake news kanaal zijn. Zuckerberg heeft het een paar jaar geleden nog zelfs mogen komen uitleggen voor de US Senate en het Europees parlement. Overheden kunnen het sociale media best moeilijk maken, die hearings met Zuckerberg en tot wat heel die hetze had kunnen leiden is zeker iets waar zo'n bedrijven schrik voor hebben. Ik vermoed dat initiatieven als dit eerder in dat licht gezien moeten worden.

Het is ook maar een gok natuurlijk.
    no votes  

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Mentioned
    46 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nahrtent Bekijk bericht
    Alleen maar als denkt dat Twitter het doet uit politieke overwegingen. Anders is het toch geen domme zet? Wat kan het hen anders schelen of Trump stemmen wint of verliest, of of ze hem de kans geven om de aandacht af te leiden? Het is hun policy (ik wacht nog altijd op bewijzen dat het alleen voor Trump zou gelden, want al het verkneukelen hier is op voorhand, zonder enig bewijs).

Het zou gewoon ook de regel kunnen zijn van Twitter (is het ook) dat ze het te belangrijk vinden dat er geen flagrant foute informatie op hun website staat. En daar mogen ze naar handelen.

Trouwens, Straddle, als de president de IRS zou opdragen om Twitter te gaan onderzoeken, is dat opnieuw een schending van de scheiding der machten.
    no votes  

MikeHunt's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)

Dus wacht, JIJ maakt een fout, iemand wijst je op die fout, en jouw eerste reactie is niet om die fout recht te zetten maar om uit te halen naar de boodschapper omdat die al dan niet ooit eens iets verkeerd zou hebben gedaan dat zelfs niet eens iets met JOUW fout te maken heeft? En dat idee klonk logisch in je hoofd toen je het bedacht?
    3 leden vonden dit bericht nuttig.  

iTrader
    53 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Waarom zou Twitter dit trouwens doen uit politieke overweging. Die kerel is gratis reclame voor hen. Er zijn nog nooit zoveel tweets in het nieuws gekomen als daarvoor

Artikelen zoals volgend zien de pro-trumpers wel over het hoofd (artikel van 26 mei, dus gisteren) https://www.bbc.com/news/world-us-canada-52810661

Twitter heeft dit bericht laten staan ook al is het niet bewezen en heel pijnlijk. Dat Trump zoiets post is normaal voor jullie en niet ziekelijk?

En dan verschiet men dat Twitter zijn policies steeds verder aanscherpt? Tiens tiens, hoe zou het toch komen.
    no votes  

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Mentioned
    46 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door S.conceiçao7 Bekijk bericht
    twitter heeft zich niet te moeien over wat Trump post !!!

als ik nu post op facebook, de wereld is plat, dan is dat mijn mening, maar daarom geen universele waarheid !!

maar ja, laar ze maar doen , only makes him STRONGER
    En ten overvloede: Het gaat niet om "zijn meningen". Het gaat om feitelijke onwaarheden. Leugens. Dus zolang hij niet liegt, geen probleem.
    Als jij bewijzen hebt dat het gaat over meningen, gelieve die dan te posten.
    no votes  

Tags for this Thread

Regels voor berichten