kay-gell's schermafbeelding
    iTrader
    36 (100%)
    Mentioned
    16 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sylverscythe Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik volg Legatus wel dat de kans dat Trump herverkozen wordt zeer groot is. Historisch is dat ook het meest waarschijnlijke hé, is al van Bush Sr. geleden dacht ik dat dit niet lukte. En om Trump te verslaan heb je volgens mij toch ook wel een bak charisma en flamboyant gedrag nodig, ik denk niet dat Biden hiervoor de man is.
    Zal ook nooit snappen waarom de Dems uiteindelijk voor Biden gestemd hebben.
    Dacht nog in het begin dat het Pete Buttigieg ging worden, dat leek mij een véél sterkere kandidaat vs Trump dan Biden.
    no votes  

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    47 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
    Zal ook nooit snappen waarom de Dems uiteindelijk voor Biden gestemd hebben.
    Dacht nog in het begin dat het Pete Buttigieg ging worden, dat leek mij een véél sterkere kandidaat vs Trump dan Biden.
    Dat is dus iets wat al langer speelt, en aansluit bij mijn vorige post. Superkort door de bocht, door het opbod van "non-privileges" (zwart+gay > zwart > blank) in die vuilste uitwas waar ik het over had, krijg je dat de kandidaat waarvoor binnen de partij gestemd wordt, mogelijk (en zelfs waarschijnlijk) niet de kandidaat is die het buiten de partij het beste doet. Of bij het minder overtuigde deel van de eigen kiezers, zelfs.
    PSN: A_Loser_Baby
    Activision: Loser#9680379
    no votes  

Straddle's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    27 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sylverscythe Bekijk bericht
    Ik volg Legatus wel dat de kans dat Trump herverkozen wordt zeer groot is. Historisch is dat ook het meest waarschijnlijke hé, is al van Bush Sr. geleden dacht ik dat dit niet lukte. En om Trump te verslaan heb je volgens mij toch ook wel een bak charisma en flamboyant gedrag nodig, ik denk niet dat Biden hiervoor de man is.
    Kijk eens aan, eindelijk een zinnige reactie van het anti-Trump kamp.
    Ik denk ook dat Biden zijn kansen laag zijn, en dat ligt dan nog niet zo zeer aan zijn aanpak, maar zijn personaliteit is een pak minder flamboyant en uitgesproken langs die van Trump.
    Een beetje hetzelfe als Mitt Romney tegen Obama. Mitt was ook geen slechte kandidaat, maar Obama stond te sterk.
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    27 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bassie82 Bekijk bericht
    Daar twijfel ik aan.
    Nu een grote groep vindt het niet erg dat is wel waar.

De swingvoters gaan zoals altijd wel beslissen en dan is een approval rating van max 45% of constant achterstaan in polls toch geen goede indicatie voor Trump.
    (jaja polls waren vorige keer ook verkeerd blablabla)

Alles zal afhangen van die swingvoters als ze gaan stemmen en op wie precies.
    Dat is altijd het geval, maar het lijkt me onwaarschijnlijk dat die swing voters Trump voor Biden gaan verruilen. Nu de verkiezingen zijn altijd een raar beestje, een event op het laatste moment kan nog vanalles verschuiven.

EDIT : Trump breekt praktisch volledig met Fauci nu.
    https://www.independent.co.uk/news/w...-a9513296.html
    Mooi zo! Jammer genoeg hebben we in België geen politici met die politieke moed.
    no votes  

Sylverscythe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    8 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Straddle Bekijk bericht
    Ik heb dat hier al vaker gezegd hoor, jij leest gewoon zaken maar half om dan naast de kwestie te reageren. Laat de arrogantie dus maar zo.
    Time is the school in which we learn, time is the fire in which we burn.
    2 leden vonden dit bericht nuttig.  

Sir.Killalot's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)

Mooi zo! Jammer genoeg hebben we in België geen politici met die politieke moed.
    Maar gelukkig hebben we in België dan blijkbaar toch politici die intelligent genoeg zijn om te beseffen dat het beter is om te luisteren naar de experts
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    27 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sir.Killalot Bekijk bericht
    Maar gelukkig hebben we in België dan blijkbaar toch politici die intelligent genoeg zijn om te beseffen dat het beter is om te luisteren naar de experts
    Ja geweldig. Koploper zijn in alle internationale grafieken qua mortaliteitscijfer en tegelijkertijd onze economie veel zwaarder verlammen dan andere landen.
    Chance dat we hebben met onze "experten".
    no votes  

Sir.Killalot's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Ja geweldig. Koploper zijn in alle internationale grafieken qua mortaliteitscijfer en tegelijkertijd onze economie veel zwaarder verlammen dan andere landen.
    Chance dat we hebben met onze "experten".
    De niet-gerapporteerde doden in andere landen blijven even dood als onze gerapporteerde doden. Maar van iemand die Trump verafgoodt verwacht ik inderdaad niet dat die correcte cijfers weergeven belangrijk vindt. Enkel de eigen waarheid telt. Maar bon, we gaan daar niet weer in discussie over gaan. Je bent hier al 1000x keer gewezen op jouw foutieve interpretaties.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.  

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    6 Post(s)
    De niet-gerapporteerde doden in andere landen blijven even dood als onze gerapporteerde doden. Maar van iemand die Trump verafgoodt verwacht ik inderdaad niet dat die correcte cijfers weergeven belangrijk vindt. Enkel de eigen waarheid telt. Maar bon, we gaan daar niet weer in discussie over gaan. Je bent hier al 1000x keer gewezen op jouw foutieve interpretaties.
    in B4 : maar Van Ranst zei .....

En beschouw je Fauci ook niet als expert?
    Z'n record is nochtans heel goed. Onder verschillende presidenten zowel Republikeins als Democratische.

Trump gaat al meerdere keren in tegen zijn advies en nu lijkt de breuk wel heel erg.
    no votes  

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    47 Post(s)
    In Algemeen praten we al over Van Ranst, hier gaat het over de Amerikaanse politiek.
    PSN: A_Loser_Baby
    Activision: Loser#9680379
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    27 Post(s)
    De niet-gerapporteerde doden in andere landen blijven even dood als onze gerapporteerde doden.
    Ik denk niet dat iemand vanuit de USA momenteel lessen vanuit België zal aanvaarden als ze het mortaliteitscijfer van alle landen langs elkaar bekijken.

Edit Crew: Nogmaals, dit topic dient niet om de aanpak van België te bespreken.
    Laatst gewijzigd door Loser; 14 mei 2020 om 11:54
    2 leden vonden dit bericht nuttig.  

iTrader
    0
    Mentioned
    27 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bassie82 Bekijk bericht
    En beschouw je Fauci ook niet als expert?
    Ik beschouw Fauci wel als een virologisch expert, geen twijfel daarover.
    Ik blijf er wel bij dat zijn advies geconsidereerd moet worden met de economische impact ervan en dan pas kan er een beleid worden uitgewerkt. Fauci kan gerust zeggen: de kans op een tweede wave is heel groot als we nu versoepelen.
    Als de economische impact hiervan te nefast is moeten we dit risico maar nemen.

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    6 Post(s)
    Ik beschouw Fauci wel als een virologisch expert, geen twijfel daarover.
    Ik blijf er wel bij dat zijn advies geconsidereerd moet worden met de economische impact ervan en dan pas kan er een beleid worden uitgewerkt. Fauci kan gerust zeggen: de kans op een tweede wave is heel groot als we nu versoepelen.
    Als de economische impact hiervan te nefast is moeten we dit risico maar nemen.
    De economische gevolgen van te vroeg uit lockdown komen kunnen veel zwaarder zijn.
    Zeker als andere landen het wel goed hebben gedaan en dus wel verder kunnen werken aan hun economisch herstel.

Trump hoopt om economie te redden om zijn herverkiezing veilig te stellen maar als er daardoor veel meer doden gaan zijn dan gaat het wel zijn fout zijn.
    Niet dat hij daar verantwoordelijkheid gaat voor nemen natuurlijk.
    no votes  

Lemme's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Mentioned
    6 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lavabo Bekijk bericht
    https://www.cnn.com/2020/05/12/polit...rus/index.html

The new poll finds President Donald Trump's overall approval rating holding about even at 45%. His rating now matches his high point in CNN polling dating back to the start of his term.

Hoogste approval rating sinds 2016 voor Trump in een CNN poll. Hahaha, zelfs na al de framing lukt het ze maar niet om hem klein te krijgen.
    But at the same time, the President's numbers for handling the coronavirus outbreak have worsened (55% now disapprove, up from 48% in early March and 52% last month), and only 36% say they consider Trump a trusted source of information about the outbreak.

Echt iets om fier op te zijn, dat 1 op 3 burgers de president een gelovenswaardige bron voor info beschouwen.
    Trouwens, vergelijk het eens met andere landen: https://www.economist.com/graphic-de...-in-popularity
    Dan is het al helemaal niets om trots op te zijn.

Veel gouverneurs in de US doen het ook goed (zowel democraten als republikeinen): https://www.washingtonpost.com/polit...9ad_story.html

Maar die hoge approval rating komen uiteraard maar door 1 man:

Donald J. Trump @RealDonaldTrump
    ·
    May 12
    Remember this, every Governor who has sky high approval on their handling of the Coronavirus, and I am happy for them all, could in no way have gotten those numbers, or had that success, without me and the Federal Governments help. From Ventilators to Testing, we made it happen!

Ik denk ook dat Biden zijn kansen laag zijn, en dat ligt dan nog niet zo zeer aan zijn aanpak, maar zijn personaliteit is een pak minder flamboyant en uitgesproken langs die van Trump.
    Een beetje hetzelfe als Mitt Romney tegen Obama. Mitt was ook geen slechte kandidaat, maar Obama stond te sterk.
    Schitterend dat zo'n uitspraak van u moet komen. Het is al meermaals hier gezegd hoor, oa ook door mij.

Ik negeer helemaal niets, ik heb dat artikel al 2x gelezen ondertussen. Het verandert echter niets aan mijn stelling: wij blijven koploper in de internationale statistieken en onze economie heeft er zwaarder onder te lijden dan bij andere landen
    Als je dan toch niets negeert, reageer je dan nog even op dit, want je las er per ongeluk al voor de 2de keer over.

1. Heel makkelijke manier om er onder uit te komen. Waarom zouden we hier niet meerdere discussies tegelijk kunnen hebben?
    Dus ik vraag het je nogmaals: Vind jij het normaal dat de POTUS wilde conspiracy theorieën verspreid (the biggest crime in American political history, by far!), zonder enige vorm van bewijs? Sterker nog, als hij er een binnenkopper van een vraag over krijgt, kan hij niet het minste antwoord formuleren, behalve 'iedereen weet het'.

2. Had ik reeds gepost:

https://www.factcheck.org/person/donald-trump/
    https://www.politifact.com/personalities/donald-trump/
    https://en.wikipedia.org/wiki/Veraci...checking_Trump
    https://www.washingtonpost.com/polit...t-three-years/ (https://thehill.com/homenews/adminis...trump-in-three)
    https://www.thestar.com/news/world/a...president.html

Ik zal er meteen nog een klein leugentje bij gooien:

“I think one of the things we’re most proud of is, this just came out — deaths per 100,000 people, death,” Trump said. “So deaths per 100,000 people — Germany and the United States are at the lowest rung of that ladder. Meaning low is a positive, not a negative. Germany, the United States are the two best in deaths per 100,000 people, which frankly, to me, that’s perhaps the most important number there is.”

It would be perhaps the most important number if it were anywhere close to true.

It’s true that, while the United States has the most confirmed coronavirus cases and the most confirmed coronavirus deaths, it lags behind some Western European countries when it comes to per capita deaths. I wrote about this a week ago, noting that the raw number can be deceiving when it comes to the total impact on countries.

But the United States is nowhere close to having one of the lowest per capita death rates. In fact, according to data from Johns Hopkins University, we rank ninth-highest out of more than 140 countries for which information is available.
    https://www.washingtonpost.com/polit...t-coronavirus/

De zoveelste flagrante leugen van de POTUS, geen probleem zeker zolang de economie draait?
    Laatst gewijzigd door Lemme; 14 mei 2020 om 13:25
    Tobias Fünke: "Are you forgetting that I was a professional twice over - an analyst and a therapist?
    The world's first analrapist."

PSN: De_Lemme
    no votes  

Legatus's schermafbeelding
    iTrader
    18 (95%)
    Mentioned
    8 Post(s)
    Nog maar eens een mooi voorbeeld hoe de media knipt en plakt;

https://youtu.be/dYF9pdN6s_4?t=169

Dit hele Russian collusion verhaal stinkt zo zwaar.
    Van Flynn die door de FBI politiek werd afgerekend tot (ex-)leden van inlichtingendiensten die achter gesloten deuren zeiden dat ze geen bewijs hadden van Russian collusion. Maar op verscheidene nieuwszenders als pundits fungeren om het tegenovergestelde te zeggen.

Farewell & goodnight Hitchens

"Honesty is the first chapter in the book of wisdom." Thomas Jefferson

Tags for this Thread

Regels voor berichten