iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Zoals ik al zei heeft dit ook niks met de politieke strategie, met campagne of verkiezingen te maken, maar met de macht van de president, het instituut en het systeem. Checks & balances, en kijken of die in het huidige klimaat nog werken.

Hm, landslide 2020 most likely... Hoe kom je daarbij?
    De laatste vijf presidenten zijn niet verkozen met een landslide, niet als je kijkt naar electoral college margin:
    https://en.wikipedia.org/wiki/List_o...College_margin

en niet als je kijkt naar popular vote margin:
    https://en.wikipedia.org/wiki/List_o...College_margin

Trump scoorde bij beiden respectievelijk 3de slechtste ooit en 12de slechtste ooit.

Op wat baseer je die landslide victory ineens?
    Het sentiment onder de gemiddelde Amerikaan, los van de bekende mensen en dolgedraaide liberals in de (kust)steden.
    De campaign fundings effecten van impeachment en de weken die volgden.
    De stadiums die knoertevol zitten op zn rallies

En dat is allemaal relatief. Het grote probleem is: wie gaat hem challengen?
    Biden is niet links genoeg voor de gemiddelde non-establishment dem.
    Sanders ligt dan weer goed bij die laatste groep maar zal wss weer geneukt worden door de dem establisment. En die mens overtuigt geen centrum voters.
    Warren is vis noch vlees en zoals de cd&v kan getuigen, dat levert in het huidige klimaat geen stemmen op.

Ik zie hem voorlopig nog niet verliezen.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Tweak37's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Anderzijds: https://fivethirtyeight.com/features...-rating-shows/
    Zoals altijd zeer interessante cijfers daar. Maar eerder dan van de onafhankelijke of zwevende kiezer zal alles afhangen van wie gaat stemmen en wie thuisblijft in de swing states, denk ik.

iTrader
    39 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)

kay-gell's schermafbeelding
    iTrader
    36 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Nu hebben ze het gevonden se. Ne Belg heeft wat Whatsappjes verstuurd én het is een Trump supporter.
    Indruk die ik begin te krijgen met hun conspiracy theorieën:

https://i.ytimg.com/vi/qwgOQhw55V4/hqdefault.jpg

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
    Nu hebben ze het gevonden se. Ne Belg heeft wat Whatsappjes verstuurd én het is een Trump supporter.

als het troost mag zijn, de hele verdediging van Trump z'n team is dat abuse of power geen impeachable offense is.

Dus eigenlijk zeggen ze dat hij wel heeft gedaan wat de democraten beweren MAAR je kan hem daarvoor niet impeachen omdat het geen High Crimes and Misdemeanors is.

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    15 Post(s)

Weet je ook maar een beetje wat in die sms'jes stond?
    Het was een duidelijke beschrijving van het doen en laten van die ambassadrice. Die Trump heeft laten schaduwen. Illegaal.
    (Toevallig waar hij Obama van beschuldigde, maar wat bewezen is dat het valse beschuldigingen waren)

Dit bewijst de beschuldigingen van Parnas. Yovanovitch moest weg, omdat zij een "onderzoek" naar Biden in de weg stond. Trump heeft nooit de legale wegen hiervoor gevolgd, en heeft altijd volgehouden dat het nooit gebeurd is. Parnas bevestigd dat het wel gebeurd is. Deze sms'jes bewijzen dat het wel gebeurd is. Daarnaast IS het Yovanovitch-ontslag op zichzelf een quid pro quo: Lev Parnas heeft getuigd en de sms'jes geleverd dat Lutsenko (procureur van Oekraïne) letterlijk heeft gezegd: "It`s just that if you don`t make a decision about madam, you are bringing into question all my allegations including about B."

Betekent: "Zodra je een beslissing hebt genomen wat betreft 'madam', krijg je de allegations about B'. Biden. Madam = Yovanovitch. Dus quid pro quo, een buitenlandse procureur krijgt iets in ruil voor dirt on Biden. Dat is een redelijk zware beschuldiging. Die nu hard wordt gemaakt door de sms'jes van De Caluwe (trouwens geen Belg, maar een Nederlander, waarschijnlijk).
    ❀❀❀Jawel, 9lives loopt ook dit jaar weer voor Kom Op Tegen Kanker!❀❀❀
    En we rekenen op JOU om het doel te bereiken! Vele kleintjes maken een grote!
    (Met de bijbehorende meet)

Storten kan hier, vanaf 40€ is het aftrekbaar: https://www.100kmrun.be/team/9lives

iTrader
    36 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Alright als jullie dat nog allemaal geloven met die vergezochte complottheoriëen. We zullen wel zien wat er van recht blijft in de rechtbank.
    My guess: niet veel

Maar goed: zolang de mensen maar geloven dat er een gekke Trump-supportende Belg spion is voor de Amerikanen en Rusland Trump aan de macht heeft geholpen. Alles wat helpt om de pijn te verzachten I guess

Ik begin mij op den duur af te vragen hoe belachelijk vergezocht die verhalen nog moeten worden
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    15 Post(s)
    Alright als jullie dat nog allemaal geloven met die vergezochte complottheoriëen. We zullen wel zien wat er van recht blijft in de rechtbank.

Maar goed: zolang de mensen maar geloven dat er een gekke Trump-supportende Belg spion is voor de Amerikanen en Rusland Trump aan de macht heeft geholpen. Alles wat helpt om de pijn te verzachten I guess

Ik begin mij op den duur af te vragen hoe belachelijk vergezocht die verhalen nog moeten worden
    Maar huh? Dus iemand wordt ervan beschuldigd om Yovanovitch te laten schaduwen, en als bewijs daarvoor vind je een sms'je dat zegt "ze is nog altijd binnen, als je meer informatie wilt over haar, laat maar weten". En dat vind je vergezocht? Daar kan ik niet echt bij... Ik snap ook niet welke pijn dit moet verzachten, ik vind dat het alleen maar pijn doét, als je ziet wat Trump met het Amerikaanse systeem heeft gedaan.

En het gaat niet naar de rechtbank, het gaat naar de Senaat.

Storten kan hier, vanaf 40€ is het aftrekbaar: https://www.100kmrun.be/team/9lives

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)

Welke rechtbank?
    Tot hij geen president meer is komt er voorlopig geen rechtbank ter sprake hé?

Ik begin me op den duur af te vragen hoeveel informatie er nog moet vrijkomen vooraleer mensen het niet meer zien als theorieën.
    Je kan nog spreken over complot maar van welke kant dan.

En als het een complottheorie is dat op niks gebaseerd is dan is het 1 van de grootste ooit in de geschiedenis.

iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bassie82 Bekijk bericht
    als het troost mag zijn, de hele verdediging van Trump z'n team is dat abuse of power geen impeachable offense is.

Dus eigenlijk zeggen ze dat hij wel heeft gedaan wat de democraten beweren MAAR je kan hem daarvoor niet impeachen omdat het geen High Crimes and Misdemeanors is.
    Omdat alles wat een president doet kan worden geframed als "abuse of power".

Maar we zullen zien wat er van komt. (hint: niks en Trump zal worden herverkozen)

iTrader
    36 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Ok jongens we zullen afwachten wat er bewezen van wordt, zoals gezegd my guess: niet veel.

Maar ondertussen lach ik wel even hard met deze theoriëen als met sommige Alex Jones verhalen

En ik gok dat de Amerikaanse bevolking dat ook op die manier ziet. Als de Democraten zichzelf een plezier willen doen en nog een kleine kans willen maken op winst kunnen ze zich er best zo ver mogelijk vandaan houden.

Die anti-politiek en vuilkladderij helpt hen niet, integendeel. Maar goed: laat ze hun eigen graf maar delven.

Maar het is kenmerkend voor alles wat links is in de wereld de laatste tijd.

Totale anti-politiek, populisme, navelstaarderij en niet meer met een degelijk alternatief komen. Ik versta niet waarom ze dat zelf niet inzien.
    Laatst gewijzigd door kay-gell; 20 januari 2020 om 15:11

Lothiriel1996's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Trump wordt volgens mij echt niet herkozen als de democraten het op veilig spelen en bvb Biden inzetten als tegenkandidaat. Trump heeft echt maar op de valreep gewonnen in 2016 en vooral met dank aan een dramatische campagne met de slechts mogelijke kandidaat om tegen hem in te zetten namelijk Hillary Clinton.

Zolang de Democratische partij afziet van het kiezen van een "te linkse" kandidaat die in dezelfde vijver vist als AOC en haar kompanen komt het wel goed en maakt Trump weinig tot geen kans. Ik kan ongelijk hebben natuurlijk, maar dat zien we over minder dan een jaar. Ik denk dat Trump toch net iets te ver z'n boekje te buiten is gegaan. Zijn die hard supporters vinden deze hele affaire natuurlijk geweldig maar het zijn de mensen die makkelijker "swingen" tussen kandidaten die Trump nu wel eens afgeschreven zouden kunnen hebben.
    _/﹋\_
    (҂`_´)
    <,︻╦╤─ ҉ - -
    _/﹋\_

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    15 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lavabo Bekijk bericht
    Omdat alles wat een president doet kan worden geframed als "abuse of power".

Maar we zullen zien wat er van komt. (hint: niks en Trump zal worden herverkozen)
    Ik heb je dat nog al gezegd: Volgens jou kan alles geframed worden als abuse of power, maar dat komt alleen maar omdat je de wet niet kent.
    Er zijn heel specifieke regels voor wat geldt als abuse of power. Dat is net waarom het belangrijk is om quid-pro-quo te bewijzen. Dat is in de Amerikaanse wet namelijk essentieel om te kunnen spreken van omkoping en machtsmisbruik. Als die quid-pro-quo er is, is abuse of power te bewijzen. Aangezien we nu al minstens 2 duidelijke bewijzen hebben van quid pro quo, kun je stellen dat er machtsmisbruik is geweest.

Maar als een president gaat zeggen in officiële hoedanigheid: "Laat dat kernonderzoek vallen, of wij gaan je boycotten" dan hoeft dat dus géén machtsmisbruik te zijn.
    Alleen: Trump heeft het gebruikt voor EIGEN gewin, met EIGEN middelen, zonder de democratische weg te volgen. Zonder het te laten goedkeuren door Congress, zonder de CIA in te schakelen, zonder een onderzoek in te stellen waardoor de DOJ mee kon werken. Dat in combinatie met de quid pro quo, maken dat het machtsmisbruik was.

Zoals Bassie zegt, ondertussen is het al niet meer de vraag of het is gebeurd. Trump heeft er (oa door openlijk China te bedreigen) voor gezorgd dat het wordt gezien als "iets normaals". Wat het niet is.
    Het beste bewijs daarvoor? Tot hiertoe heeft nog geen enkele president zich moeten verantwoorden voor machtsmisbruik in de afgelopen 250 jaar. Hadden die andere presidenten dan geen tegenstanders?

1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lavabo Bekijk bericht
    Ok jongens we zullen afwachten wat er bewezen van wordt, zoals gezegd my guess: niet veel
    Het wordt echt tijd dat men stopt met dit soort "argumenten" hoor. Discussie kan niet gewonnen worden dus geheel in de stijl van het klein kind dat "nananananana" roept wordt dit er maar achterna gegooid.

Er zijn verschillende redenen waarom er niets van zal komen. Dat Trump volledig recht in zijn schoenen staat is daar geen van en die kwestie is zelfs niet eens zo belangrijk, want zijn volgers zijn toch alle zin voor objectiviteit kwijt.

En ik ben niet eens links, overigens.
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Het proces in de senaat betekent eigenlijk naar Belgische normen dat bv de NVa Elio Di Rupo aanklaagt voor machtmisbruik, hij die feiten niet eens ontkent maar daarna veroordeeld moet worden door PS-senatoren. En omdat die PSers dat nooit zullen doen (oa door de polarisering) zou er geen fout gebeurd zijn? Zever...
    Is eximius vir est quocum meliores videamur.
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Pagina 141 van 153 Eerste ... 4191131137138139140141142143144145151 ... Laatste

Regels voor berichten