Pagina 7 van 216 Eerste ... 345678910111757107 ... Laatste

Discussie: Mobiliteit

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sylverscythe Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Dit dus hé, er wordt iets gedaan aan een groot economisch probleem. We zouden moeten tevreden zijn dat er eens wordt geïnvesteerd in infrastructuur. Ik kom misschien 1x per jaar op de Antwerpse ring, maar ik juich verbeteringen aan de infrastructuur toe hoor.

Maar in plaats daarvan is elke oplossing die niet helemaal ideaal is precies erger dan geen oplossing. Want oei, er komt politiek getouwtrek aan te pas! En oei, het is in Antwerpen en niet ergens anders. Het is natuurlijk makkelijk zaken af te schieten als je helemaal voorbij gaat aan de politieke realiteit in België ("waarom steekt de Vlaamse regering geen geld in het Brussels gewest?" ). Ondertussen heb je in de realiteit een hoop burgerinitiatieven die hiermee gedeeltelijk tevreden zullen zijn, en het vergemakkelijkt misschien nog de mobiliteit. Natuurlijk ja, vanuit de idealistische "elke auto is er één teveel" is dit toegeven aan de automobilist, maar moeten we dan eerst miljoenen aan economische en gezondheidsschade lijden omdat er vandaag de dag nu eenmaal wel vervuilende wagens rondrijden? Idealisme is goed, maar als we alles gaan afschieten dat niet 100% hieraan voldoet, dan raakt er niks opgelost hoor, niet in België maar ook niet in de wereld.

Maar allez, het zal weer een welles-nietes-spelletje worden want we zitten met één verlichte geest die door de partijpropaganda ziet en uitstijgt boven de inferieure intelligentie van "de Vlaming"
    Oeioei. Wat een amalgaam van zaken die hier al weerlegd geweest zijn, zaken die irrelevant zijn en zwart/wit denken.

Je zou beter eens reageren op mijn/onze posts i.p.v. vanuit het niets nog eens alle drogargumentatie van de afgelopen pagina's te herhalen in één grote nonsens-post met op het einde nog een tackle op de man. Laag niveau.

zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Bon, ik heb ondertussen mijn steentje bijgedragen en mijn elektrische wagen gekocht.

Alsook: Eurostadion belangt iedereen aan?
    *** Also sprach Zarathustra ***
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mac-bc Bekijk bericht
    Oeioei. Wat een amalgaam van zaken die hier al weerlegd geweest zijn, zaken die irrelevant zijn en zwart/wit denken.

Je zou beter eens reageren op mijn/onze posts i.p.v. vanuit het niets nog eens alle drogargumentatie van de afgelopen pagina's te herhalen in één grote nonsens-post met op het einde nog een tackle op de man. Laag niveau.
    weerlegd?
    Wanneer? Ik heb die post gemist ergens.

Jij smeet verschillende budgetten en bestuursniveau's door elkaar om je punt te proberen te maken, wilt niet zeggen dat het weerlegd is.

jij wil meer leefbaarheid in steden (toch volgens de andere threads zoals tegen salariswagens) en toch wil je er niet voor betalen.
    Oftewel wil je gewoon iedereen in steden duwen zonder iets van leefbaarheid.

edit : en neen, ik heb nooit op Nva gestemd en zal het ook niet doen, teveel standpunten die me niet liggen.

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bassie82 Bekijk bericht
    Maaar dat is wel gewoon de realiteit.

- allemaal in steden gaan wonen
    - allemaal werken in die steden
    - betaalbare leefbare woningen in die steden

Does not compute.

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zarathustra Bekijk bericht
    Bon, ik heb ondertussen mijn steentje bijgedragen en mijn elektrische wagen gekocht.

Alsook: Eurostadion belangt iedereen aan?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    3) Couldn't care less voor een nieuw voetbalstadion voor de 4 matchen per jaar van de rode duivels. Voor mijn part mogen die in éénder welk stadion in België voetballen.
    Ah, toch nog iemand die gewoon actie onderneemt i.p.v. eindeloos te palaveren op een forum (mezelf incluis)!
    In Noorwegen zijn er ook forse steunmaatregelen zeker? Geen verkeersbelasting? Aparte rijstroken op filegevoelige plaatsen? Kijk, dat bedoel ik met politici die een visie hebben, uitdragen en in de praktijk brengen.

Maar wat dat Eurostadion betreft: ik ben ook nog nooit naar een match van de Rode Duivels gaan kijken. Ik heb daar persoonlijk ook geen bal aan. Maar dat is het punt niet. Het criterium is niet dat elke belastingbetaler er iets moet aan hebben, het criterium is dat de draagwijdte van het project op hetzelfde niveau moet zijn als de financiering. Ook al ga ik persoonlijk nooit naar de Rode Duivels, mensen van de Westhoek tot en met Limburg en Luxemburg doen dat wel.

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)

Does not compute.
    Die overkapingen helpen de leefbaarheid

edit : trouwens het is geraamd aan 1 miljard voor de Vlaamse Overheid = 154.37€ per vlaming
    Valt goed mee toch.

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    weerlegd?

Jij smeet verschillende budgetten en bestuursniveau's door elkaar om je punt te proberen te maken, wilt niet zeggen dat het weerlegd is.

jij wil meer leefbaarheid in steden (toch volgens de andere threads zoals tegen salariswagens) en toch wil je er niet voor betalen.

edit : en neen, ik heb nooit op Nva gestemd en zal het ook niet doen, teveel standpunten die me niet liggen.
    Weerlegd in die zin dat we hier al enkele malen hebben uitgelegd dat de kritiek hier draait rond de overkapping, en niet om de mobiliteit/doorstroming te verbeteren. Dat laatste mag gerust door het Gewest betaald worden. We moeten nu toch niet opnieuw dat onderscheid gaan uitleggen.

Ik denk overigens dat er hier maar één partij is die de verschillende budgetten en bestuursniveau's opzettelijk door elkaar smijt: namelijk de NVA. Iemand die de bestuursniveau's goed uit elkaar zou houden, zou beseffen dat de Vlaamse Regering de belangen moet dienen van alle Vlamingen, en niet enkel van de Antwerpenaren.

Ik ben inderdaad absolute voorstander van meer leefbaarheid in steden. Ik ben op zich dan ook verheugd dat er eindelijk dergelijke bedragen tegenaan gesmeten worden. Maar dan is de facepalm des te groter wanneer je ziet dat die bedragen eigenlijk de facto in de vuilbak gekieperd worden. Alsof de oprichting van AdemLoos en StratenGeneraal een toevalligheidje is, die ze nu opgelost hebben. Neen, deze zijn slechts de veruitwendiging van een veel breder probleem die onaangetast blijft. Men stort zich met dit precedent in een straatje zonder einde van allerlei actiegroepen die allemaal hun eigen miljarden-project willen. En kun je ze ongelijk geven? Kun je nagaan welke enorme budgetten op die manier verspild gaan worden, die allemaal naar symptoombestrijding gaan i.p.v. oorzaakbestrijding?

Soms kan een stap die schijnbaar in de goede richting gaat, in de realiteit 10 stappen achteruit zijn. Dit is er eentje van.

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ah, toch nog iemand die gewoon actie onderneemt i.p.v. eindeloos te palaveren op een forum (mezelf incluis)!
    In Noorwegen zijn er ook forse steunmaatregelen zeker? Geen verkeersbelasting? Aparte rijstroken op filegevoelige plaatsen? Kijk, dat bedoel ik met politici die een visie hebben, uitdragen en in de praktijk brengen.
    Verkeersbelasting is een kleintje, geen BTW is de sleutel hier. ( En geen tol en op de taxi/busstroken mogen rijden buiten de spits, in de spits enkel met een passagier)

En jep dat is een goede maatregel hier. Daarom dat ik ook meestal argumenteer tegen uw bedrijfswagen betogen. Ik zou de belgische regeringen nooit vertrouwen om met de ene hand te nemen ( bedrijfswagen afschaffen) en met de andere hand te geven ( beter opebaar vervoer, EV subsidiëren, etc). Het trackrecord is gewoon te slecht. Wat in België gaat gebeuren is 'we belasten die wagens weg.. en trek nu uw plan maar, doei!'

Epyon's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    1) Akkoord, maar dat was het idee van mac-bc ... dus stél dat het wel alle wagens kan vervangen...
    2) Seriously? Dus alle wagens elektrisch maken heeft eigenlijk geen invloed op het totaal? Waarom besparen mensen dan in godsnaam op bvb verlichting? Of "laat uw adapter niet insteken als hij niet oplaadt"-zever?
    Los daarvan, je hebt geen extra nodig, maar je moet wel zien dat je nog toekomt eens de huidige sluiten...
    3) Akkoord dat je voor EV's vooral op pieken zal moeten werken. Nadeel is dat alle hernieuwbare energie redelijk onvoorspelbaar is en je dus overschiet met gascentrales. => Dan verschuiven we letterlijk de vervuiling van de ring door heel Vlaanderen.
    4) Gaat datzelfde niet gelden voor eender welke nieuwe energiebron?
    1) Dat is dus simpelweg a very silly idea.
    2) We spreken hier over het totaalverbruik van Belgié, niet per gezin . Een EV gebruikt rond de 20kWh/100km. De gemiddelde wagen in België rijdt 15.000km/jaar. Per jaar verbruik je dus rond de 3.000kWh, wat per gezin wel veel is. Voor 1 miljoen EVs is het gezamenlijke verbruik dus 3TWh, maar in vergelijking met het totaal jaarlijkse verbruik van 80TWh in België is dat nog geen 4%.
    3) De gascentrales zullen vooral piekvermogen leveren, weinig energie, en daardoor ook weinig draaiuren hebben. Voor meer gedetailleerde cijfers: zie deze post. De impact op de totale CO2 uitstoot in België is eerder beperkt, en er zijn aanwijzingen dat ze de Europese CO2 uitstoot kunnen doen dalen omdat ze duurdere, meer vervuilende kolencentrales in Duitsland uit de markt prijzen.
    4) Gas is relatief goedkoop en zal dat wellicht nog enige tijd blijven (o.a. door fracking), waardoor gascentrales tegen de huidige marktprijzen rendabel worden. Wel kan een toekomstige C02 taks hier wel spreekwoordelijk roet in het eten gooien. Ook de kostprijs van hernieuwbare energie blijft dalen, vooral door schaalvergroting en efficiëntiestijging. De eerste windparken zonder subsidies zijn reeds toegekend.

Does not compute.
    In goed geplande steden ligt de leefkwaliteit anders hoger dan anders. Zaken zoals overkappingen kunnen daar aan helpen. Ik vind 600 miljoen Vlaams geld geen verkwisting als het de levenskwaliteit van bijna 500.000 Vlamingen kan verbeteren.
    _/Forum Supervisor
    __/Forum coach Algemene Fora & Games
    ___/The Things Network Ghent

Look at me still talking when there's Science to do. When I look out there it makes me GLaD I'm not you.

Creeping Death's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Weerlegd in die zin dat we hier al enkele malen hebben uitgelegd dat de kritiek hier draait rond de overkapping, en niet om de mobiliteit/doorstroming te verbeteren. Dat laatste mag gerust door het Gewest betaald worden. We moeten nu toch niet opnieuw dat onderscheid gaan uitleggen.

Ik denk overigens dat er hier maar één partij is die de verschillende budgetten en bestuursniveau's opzettelijk door elkaar smijt: namelijk de NVA. Iemand die de bestuursniveau's goed uit elkaar zou houden, zou beseffen dat de Vlaamse Regering de belangen moet dienen van alle Vlamingen, en niet enkel van de Antwerpenaren.
    Maar dat doet ze toch? Genoeg Vlaams geld dat ook naar andere provincies/projecten gaat hoor.
    Jij bent hier diegene die altijd pleit voor in steden te wonen, die milieubewust is en dan zo'n project ga je afbranden omwille van: "ja maar waarom moeten wij er ook voor opdraaien?".
    Rechtstreeks heeft dat invloed op een half miljoen inwoners, onrechtstreeks nog een pak meer. Daar kan je toch niet tegen zijn? Uw reactie is er één van een jaloers kind.

Ik ben inderdaad absolute voorstander van meer leefbaarheid in steden. Ik ben op zich dan ook verheugd dat er eindelijk dergelijke bedragen tegenaan gesmeten worden. Maar dan is de facepalm des te groter wanneer je ziet dat die bedragen eigenlijk de facto in de vuilbak gekieperd worden. Alsof de oprichting van AdemLoos en StratenGeneraal een toevalligheidje is, die ze nu opgelost hebben. Neen, deze zijn slechts de veruitwendiging van een veel breder probleem die onaangetast blijft. Men stort zich met dit precedent in een straatje zonder einde van allerlei actiegroepen die allemaal hun eigen miljarden-project willen. En kun je ze ongelijk geven? Kun je nagaan welke enorme budgetten op die manier verspild gaan worden, die allemaal naar symptoombestrijding gaan i.p.v. oorzaakbestrijding?

Soms kan een stap die schijnbaar in de goede richting gaat, in de realiteit 10 stappen achteruit zijn. Dit is er eentje van.
    Kom, die actie comités waren tegen het oorspronkelijke Oosterweel & Lange Wapperbrug project. Doen alsof die er een paar persoonlijke projectjes hebben doorgekregen is niet correct.
    Er zijn aanpassingen gedaan waardoor die comités hun beroep en verzet hebben neergelegd. Da's een compromis. Maar die 18 projecten zijn bijlange niet allemaal foliekes van Ademloos of Straten Generaal.
    Komt er nog eens bij dat er meer dan 30 projecten bekeken zijn en dat deze 18 daar een selectie van zijn.
    “Honor: if you need it defined, you don’t have it.”
    -
    Ron Swanson

Sylverscythe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)

weerlegd?

Inderdaad.

Ik zei dus letterlijk "het vergemakkelijkt misschien ook de mobiliteit", terwijl er ook burgerinitiatieven mee worden gesteund. Zoals Epyon al aangeeft, levenskwaliteit (groen en schone lucht) zijn belangrijk en die worden met deze maatregelen alleszins iets beter. Maar wat was het tegenargument weer? "Dit schendt het gelijkheidsbeginsel want andere mensen in België willen ook schone lucht!" Ik denk dat mijn luchtkwaliteit in een dorp in de rand anders al beter is. Dusja, baarlijke nonsens, net zoals heel de argumentatie over Brussel.

Maar ok, mac-bc vergist zich wel vaker tussen hoogdravende nonsens en argumentatie. In zijn hoofd is alles dan ook weerlegd van zodra hij wat kleinerende opmerkingen erover heeft gepost (nonsens!! drogargumenten!!). Dat hij eerst zelf eens het niveau van zijn posts opkrikt, dan zullen ander mensen misschien geneigd zijn moeite te doen.
    Time is the school in which we learn, time is the fire in which we burn.

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Creeping Death Bekijk bericht
    Maar dat doet ze toch? Genoeg Vlaams geld dat ook naar andere provincies/projecten gaat hoor.
    Het zou al erg zijn...

We moeten ook niet alles minitieus gaan optellen en aftrekken, we moeten alleen bepaalde eenvoudige principes handhaven. Het enige wat ik vraag is dat de Vlaamse Regering zich bezighoudt met projecten die de Vlamingen aanbelangen, niet met zaken die heel specifiek enkele zeer lokale belangen dienen omdat enkele kopstukken daarmee wille scoren bij de gemeenteraadsverkiezingen. Zeker niet wanneer het met dergelijke buitensporige budgetten gaat. Is dat nu zo'n rare stelling?!

Je zou bijna denken dat je zelf in Antwerpen woont. Ah, kijk eens aan. Dat verklaart veel.

Jij bent hier diegene die altijd pleit voor in steden te wonen, die milieubewust is en dan zo'n project ga je afbranden omwille van: "ja maar waarom moeten wij er ook voor opdraaien?".
    Rechtstreeks heeft dat invloed op een half miljoen inwoners, onrechtstreeks nog een pak meer. Daar kan je toch niet tegen zijn? Uw reactie is er één van een jaloers kind.
    Inderdaad, ik ben die persoon. Vandaar ook mijn argumentatie, die je hopelijk wel gelezen hebt?

Rechtstreekse invloed op een half miljoen inwoners?! Jij weet duidelijk niet waarover je praat. De problematiek van het fijn stof is hoogstens van kracht binnen een perimeter van maximum een paar honderd meter, afhankelijk van de aanwezigheid van geluidsschermen of niet. In het slechtste geval (met geluidsschermen) gaat alles vanaf 400 meter sowieso al op in het achtergrond-fijnstof. Neem er even de kaarten bij vooraleer je dergelijke uitspraken doet.

Onrechtstreeks heeft het al helemaal nergens invloed op.

Dus mij allemaal goed als de lokale politici daarmee hun inwoners een plezier willen doen met lokaal geld. Maar steek een ander zijn geld niet in het cliëntelisme van enkele over-het-paard-getilde Antwerpse politici die denken dat ze als een Romeinse keizer de Vlaamse budgetten mogen opsouperen waar en wanneer ze maar willen.

Kom, die actie comités waren tegen het oorspronkelijke Oosterweel & Lange Wapperbrug project. Doen alsof die er een paar persoonlijke projectjes hebben doorgekregen is niet correct.
    Er zijn aanpassingen gedaan waardoor die comités hun beroep en verzet hebben neergelegd. Da's een compromis. Maar die 18 projecten zijn bijlange niet allemaal foliekes van Ademloos of Straten Generaal.
    Komt er nog eens bij dat er meer dan 30 projecten bekeken zijn en dat deze 18 daar een selectie van zijn.
    Dat kan allemaal goed zijn. Maar wat verandert dat aan mijn stelling? Weet je hoeveel inwoners er langs autosnelwegen en ringwegen liggen in Vlaanderen? Veel. Heel veel. Dus wat gaan we nu doen?
    - Iedereen zijn eigen overkappingsprojectje van enkele miljarden om op zoveel mogelijk plaatsen de problemen te camoufleren?
    - Of de problemen gewoon aanpakken bij de bron?

De reactie van een jaloers kind?! Ik wil nu net de problemen voor iedereen aanpakken. Zelfs de dorpscentrumbewoner die langs een drukke verbindingsweg ligt heeft volgens mij recht op propere lucht. Maar goed, ik noteer dat jullie vinden dat alleen de Antwerpenaar recht heeft op propere lucht en dat de rest kan stikken. Dat vind ik dan weer dichter aanleunen bij kinderachtig gedrag.

Het verbetert ook niet echt het imago van de Antwerpenaar die denkt dat de evenaar door zijn reet loopt. Maar goed, dat is jullie probleem.
    Laatst gewijzigd door mac-bc; 28 juni 2018 om 15:01

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Epyon Bekijk bericht

In goed geplande steden ligt de leefkwaliteit anders hoger dan anders. Zaken zoals overkappingen kunnen daar aan helpen. Ik vind 600 miljoen Vlaams geld geen verkwisting als het de levenskwaliteit van bijna 500.000 Vlamingen kan verbeteren.
    Niet akkoord.
    - Je gaat uit van de vooropgestelde budgetten die belachelijk zwaar onderschat worden. Zie mijn buitenlands voorbeeld.
    - Je creëert daarenboven nog eens een precedent, die ertoe zal leiden dat talloze andere overkappingsprojecten van enkele miljarden euro zullen moeten gebouwd worden
    - Het verbetert helemaal niet de levenskwaliteit van 500 000 mensen. Zie boven. Zie de objectieve cijfers die mooi in kaart gegoten zijn.
    - En dan nog is het allemaal weggesmeten geld want je pakt het probleem niet aan, je camoufleert het alleen maar.

Epyon's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    De overkapping gaat over:
    - Stadsgedeelten die nu gescheiden zijn weer breed aan elkaar te koppelen
    - Meer ruimte en groen creëren
    - Vlottere bereikbaarheid door lokaal en passerend verkeer te scheiden
    - Het verhogen van de capaciteit van de ring

Het gaat niet over:
    - Uitstoot verminderen (wel: verplaatsen)
    - Minder auto's laten rijden

Lijkt me geen slechte zaak voor Antwerpen en Vlaanderen tbh.
    _/Forum Supervisor
    __/Forum coach Algemene Fora & Games
    ___/The Things Network Ghent

Look at me still talking when there's Science to do. When I look out there it makes me GLaD I'm not you.

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Het criterium is niet dat elke belastingbetaler er iets moet aan hebben, het criterium is dat de draagwijdte van het project op hetzelfde niveau moet zijn als de financiering. Ook al ga ik persoonlijk nooit naar de Rode Duivels, mensen van de Westhoek tot en met Limburg en Luxemburg doen dat wel.
    Oh, dus het criterium is enkel en alleen populariteit. Echt de beste basis om een zinnig, eenduidig en sluitend beleid te voeren.
    Als populariteit het enige is wat telt, krijg je dus de Top 20, ipv goeie muziek...
    ❀❀❀Jawel, 9lives loopt ook dit jaar weer voor Kom Op Tegen Kanker!❀❀❀
    En we rekenen op JOU om het doel te bereiken! Vele kleintjes maken een grote!
    (Met de bijbehorende meet)

Storten kan hier, vanaf 40€ is het aftrekbaar: https://www.100kmrun.be/team/9lives

Pagina 7 van 216 Eerste ... 345678910111757107 ... Laatste

Regels voor berichten