Pagina 69 van 69 Eerste ... 19596566676869

Discussie: Mobiliteit

zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Epyon Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Mja, ik snap uw betoog niet echt.
    Mijn betoog is gewoon dat we het concept 'draag de gevolgen van uw keuzes' +/- nooit toepassen. Als we dat dan toch willen gaan doen dan lijken me er belangrijkere zaken om mee te beginnen.
    *** Also sprach Zarathustra ***
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Epyon's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zarathustra Bekijk bericht
    Mijn betoog is gewoon dat we het concept 'draag de gevolgen van uw keuzes' +/- nooit toepassen. Als we dat dan toch willen gaan doen dan lijken me er belangrijkere zaken om mee te beginnen.
    Dat is net wat ik niet aan uw betoog snap. Wie voor een job ver weg van zijn woonplaats en/of in een filegevoelig gebied kiest draagt daar net toch de gevolgen van? Tenzij men tijd verdoen in de file als positief ziet. De mobiliteitsmaatregelen zoals JPV ze beschrijft is om de gevolgen van die keuzes op anderen te beperken, want naast persoonlijke gevolgen wentel je een stuk van de consequenties ook af op mensen die er niets mee te maken hebben.

@Kelderke: dat er in IT enkel de jobs 'architect analist' of 'printers aansluiten' zouden bestaan is ook een grijsgedraaide plaat hoor.
    _/Forum Supervisor
    __/Forum coach Algemene Fora & Games
    ___/The Things Network Ghent

Look at me still talking when there's Science to do. When I look out there it makes me GLaD I'm not you.

iTrader
    0
    @Kelderke: dat er in IT enkel de jobs 'architect analist' of 'printers aansluiten' zouden bestaan is ook een grijsgedraaide plaat hoor.
    Welk type job in de IT zou je me dan aanraden indien ik niets vind als analist?

Epyon's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Kweetnie ja. Ga es bij paar IT boites rond met de vraag voor een job op niveau en in de buurt?

Gans de discussie gaat er over dat er altijd wel deftige jobs te vinden zijn waarvoor je niet een uur per dag in de file moet staan, maar ook dat iedere keuze gevolgen heeft. Je kan moeilijk verwachten dat je én je huidige job én op fietsafstand gaat vinden. Wel kan je verwachten dat je een deftige job op een deftige afstand kan vinden. En die deftige job hoeft niet printers vervangen zijn, en geen omscholing tot leerkracht te vereisen. Zeker niet in een sector als IT.
    _/Forum Supervisor

Look at me still talking when there's Science to do. When I look out there it makes me GLaD I'm not you.

iTrader
    0
    Kweetnie ja. Ga es bij paar IT boites rond met de vraag voor een job op niveau en in de buurt?

Gans de discussie gaat er over dat er altijd wel deftige jobs te vinden zijn waarvoor je niet een uur per dag in de file moet staan, maar ook dat iedere keuze gevolgen heeft. Je kan moeilijk verwachten dat je én je huidige job én op fietsafstand gaat vinden. Wel kan je verwachten dat je een deftige job op een deftige afstand kan vinden. En die deftige job hoeft niet printers vervangen zijn, en geen omscholing tot leerkracht te vereisen. Zeker niet in een sector als IT.
    Ik wil er niet verder in discussie over gaan, maar bij het IT bedrijf waar ik werk zitten al mijn collega's op een project in het Brusselse. De HQ's van de bedrijven waar wij projecten voor uitvoeren zitten negen van de tien in Brussel of de rand. Iets zoals een API platform (wat wij ontwerpen) wordt altijd gecoördineerd vanuit de hoofdzetel, want daar zitten de owners en de bronnen.

Het volgende project waar ze mij naartoe willen sturen is bij de federatie van een vrij belangrijke sector in België. Ze willen naar de toekomst toe hun diensten beginnen digitaliseren door middel van API's. Waar zitten die ergens? Wel plak aan het centraal station.

Maar ik klaag echt niet over files, want hoewel ik een knappe bedrijfswagen heb ga ik elke dag met de trein naar Brussel. Onderweg kijk ik wat naar Netflix en die rit is zo voorbij. Het is pas als ik eenmalig is naar een event in bijvoorbeeld Antwerpen moet dat ik mij echt dood erger aan die structurele files.

Herman De Croo's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Ik zou graag voor m'n job naar Brussel verhuizen, om minder in de file te staan. Ik verwacht echter binnen 5 jaar een job te nemen in mijn geboortestreek. Ik heb voldoende spaargeld om een woning te kopen. Alle opties die beschikbaar zijn, zijn slecht. Wonen in mijn geboortestreek: veel in de file staan, direct mijn vaste woning, goedkoopste optie want bedrijfswagen is gratis. Wonen in Brussel: kopen en verkopen is dure operatie op korte termijn, huren kost ook geld terwijl ik voldoende spaargeld heb.
    Het hele fiscaal klimaat in Belgie is gericht op éénmalig een woning kopen, nooit meer verhuizen, en gratis met je bedrijfswagen rondrijden.
    10% korting bij alle hotels op booking.com via deze link

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Herman De Croo Bekijk bericht
    Ik zou graag voor m'n job naar Brussel verhuizen, om minder in de file te staan. Ik verwacht echter binnen 5 jaar een job te nemen in mijn geboortestreek. Ik heb voldoende spaargeld om een woning te kopen. Alle opties die beschikbaar zijn, zijn slecht. Wonen in mijn geboortestreek: veel in de file staan, direct mijn vaste woning, goedkoopste optie want bedrijfswagen is gratis. Wonen in Brussel: kopen en verkopen is dure operatie op korte termijn, huren kost ook geld terwijl ik voldoende spaargeld heb.
    Het hele fiscaal klimaat in Belgie is gericht op éénmalig een woning kopen, nooit meer verhuizen, en gratis met je bedrijfswagen rondrijden.
    Klopt, en daarvan worden de gevolgen steeds duidelijker en nefaster. Dit moet eruit.

squalleke123's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Herman De Croo Bekijk bericht
    Alleen al het feit dat je bovenop je aankoop nog 10% extra moet rekenen zorgt ervoor dat je er een tiental jaar moet wonen om min of meer break-even te draaien. Ik heb geen bedrijfswagen, en heb er ook geen nood aan want ik ga met de fiets (zoals hier al aangegeven). Ze zouden wel die fietsvergoeding gelijk moeten trekken met de salariswagen (en dus ook naar 3 a 400 per maand netto meer). Maar het is inderdaad fiscaal aantrekkelijker om een huis te kopen dan om te blijven huren. En eigenlijk heb ik nu ook niet direct zin meer om nog eens te verhuizen...

Epyon's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    In een goede maand heb ik 200 à 300 euro netto extra aan fietsvergoeding .

Maar idd, het huidige systeem van registratierechten werkt wonen ifv werken stevig tegen.
    _/Forum Supervisor

Renegadexxripxx's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Is er eigenlijk een wandelvergoeding ?

Epyon's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Niet algemeen, tenzij je werkgever er een toekent. Die mag je dan wel fiscaal inbrengen tot €380/jaar.

Fietsvergoeding is in het leven geroepen om pendelaars uit de wagen op de fiets te krijgen. Het aantal voertuigkilometers dat echter door wandelkilometers vervangen zou worden werd minimaal ingeschat.
    _/Forum Supervisor

squalleke123's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Niet algemeen, tenzij je werkgever er een toekent. Die mag je dan wel fiscaal inbrengen tot €380/jaar.

Fietsvergoeding is in het leven geroepen om pendelaars uit de wagen op de fiets te krijgen. Het aantal voertuigkilometers dat echter door wandelkilometers vervangen zou worden werd minimaal ingeschat.
    ze ligt eigenlijk wel net iets te laag daarvoor. Een dikke 20 cent per km, dan kom ik aan een 200 per maand. Terwijl een salariswagen toch iets hoger uitkomt. Louter op basis van die cijfers zouden ze gerust de fietsvergoeding mogen verdubbelen ofzo. Idealiter door een extra taks op scooters te heffen...

Pagina 69 van 69 Eerste ... 19596566676869

Regels voor berichten