Pagina 62 van 62 Eerste ... 12525859606162

Discussie: Mobiliteit

Renegadexxripxx's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pieterjan94 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Als hij daar een significant hoger loon voor krijgt, of daardoor minder uren moet presteren per week of whatever, ja, zeker.
    Ik geloof niet in sprookjes.

denkimi's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Renegadexxripxx Bekijk bericht
    Geloof jij zelf dat iemand staat te springen om een job als chauffeur te hebben waar die van 6-9 rijdt, van 12-14 en dan van 15 tot 18h om zijn 8uur te doen...
    Gewoon meerdere ploegen zoals in iedere andere industrie in ieder ander land.

Of zelfs 3 werkdagen van 12u, en dan 4 dagen thuis. Ik denk dat daar ook wel heel wat kandidaten voor te vinden zijn.

iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
    Gewoon meerdere ploegen zoals in iedere andere industrie in ieder ander land.
    Zegt de noemer flexijob u iets? Daar doet dit mij aan denken.

Meerdere ploegen is enkel mogelijk als je ervoor of erna ook een bus moet laten rijden. Volgens mij is dat dan ook de basis van het probleem dat het niet haalbaar is wanneer je extra bussen wenst in te leggen.

zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)

Meerdere ploegen is enkel mogelijk als je ervoor of erna ook een bus moet laten rijden. Volgens mij is dat dan ook de basis van het probleem dat het niet haalbaar is wanneer je extra bussen wenst in te leggen.
    O_o Als je nu pak weg een bus hebt die Sint-Niklaas - Haven locaties doet en dat bijvoorbeeld 8-10/ 16-18 / 24-02 doet dan kan die buschauffeur best 2 uur die lijn doen, dan 6 uur in sint niklaas of antwerpen een andere lijn doen, etc

Ik weet niet hoe dat op uw job zit, maar doe jij elke dag 1 taak en enkel die ene taak?
    *** Also sprach Zarathustra ***

denkimi's schermafbeelding
    iTrader
    0

ik kan u niet helemaal volgen.

gewoon een ploeg van 6 tot 14u, en een ploeg van 14 tot 22u, zoals in zoveel fabrieken. ik snap niet wat flexijobs daarbij komen doen?

Waelvis's schermafbeelding
    iTrader
    18 (100%)

Of zelfs 3 werkdagen van 12u, en dan 4 dagen thuis. Ik denk dat daar ook wel heel wat kandidaten voor te vinden zijn.

Ze hebben bij ons vanuit de directie een ballonnetje opgelaten om de interesse bij het personeel te peilen om dit mogelijk te maken voor diegene die zouden willen. (Dus niet voor iedereen, wie niet wil blijft gewoon in 3x8 werken zoals nu).

Vakbonden direct op hun achterste poten, en 90% van het personeel is kwaad.

Ik denk niet dat dit voor veel mensen interessant is ;-)
    All that grows in the skulls of the living are flowers of fear

iTrader
    4 (100%)
    ik kan u niet helemaal volgen.

gewoon een ploeg van 6 tot 14u, en een ploeg van 14 tot 22u, zoals in zoveel fabrieken. ik snap niet wat flexijobs daarbij komen doen?
    Ik ga er vanuit dat chauffeurs nu al optimaal worden ingepland.

Wanneer je dan ook extra lijnen gaat bedienen ga je op die en alleen die momenten extra personeel nodig hebben.

In de horeca gebruiken ze om dergelijke pieken op te vangen hiervoor flexijobs.

Shiften worden niet gebruikt om pieken op te vangen maar om productie te spreiden dat je pieken kunt voorkomen. Wanneer je een verhoogde capaciteit nodig hebt enkel op bepaalde momenten lijkt mij dat moeilijker. Kan mis zijn maar zo komt dat over.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pieterjan94 Bekijk bericht
    Ja? Ik heb nog nooit gehoord dat beperkte parking aan het treinstation een remmend element is in de keuze voor de trein.
    Natuurlijk kan ik me vergissen hé, maar het zou me toch straf lijken eerlijk gezegd.
    Persoonlijk vind ik een goede parking aan een station toch belangrijk. Een jaar of 12 geleden volgde ik een cursus in Hasselt en ging ik daar met de trein van Aarschot naartoe. In die tijd had het station een kleinere parking achteraan vol met putten en ook helemaal niet verlicht. Op sommige dagen had ik les tot half 10 's avonds, dus toen ik terug in Aarschot aankwam was het pikkedonker om terug naar je auto te lopen (stond meestal achteraan omdat er vooraan al geen plaats meer was overdag en 's avonds waren alle auto's al bijna weg). Aangenaam is anders als je daar als vrouw helemaal alleen in't donker loopt (en ben van nature al niet zo'n angstig type, maar daar had'k het nu toch ook niet voor).
    Dus een aangename parking infrastructuur met voldoende plaats vind ik toch een argument om wel de trein te nemen. Anders zou'k gewoon met de auto doorrijden tot plaats van bestemming.

Ook de prijs van een treinbiljet vind ik persoonlijk te duur. Ik had eens het plan om met mijn moeder een dagje naar zee te gaan door de week (beiden dagje verlof). Een biljet Aarschot-Blankenberge blijkt dus 44 EUR te kosten. We zouden dus 88 EUR kwijt zijn voor ons dagje zee. Dan is de keuze snel gemaakt om de auto te nemen.

DogFacedGod's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apzoeir Bekijk bericht
    Persoonlijk vind ik een goede parking aan een station toch belangrijk. Een jaar of 12 geleden volgde ik een cursus in Hasselt en ging ik daar met de trein van Aarschot naartoe. In die tijd had het station een kleinere parking achteraan vol met putten en ook helemaal niet verlicht. Op sommige dagen had ik les tot half 10 's avonds, dus toen ik terug in Aarschot aankwam was het pikkedonker om terug naar je auto te lopen (stond meestal achteraan omdat er vooraan al geen plaats meer was overdag en 's avonds waren alle auto's al bijna weg). Aangenaam is anders als je daar als vrouw helemaal alleen in't donker loopt (en ben van nature al niet zo'n angstig type, maar daar had'k het nu toch ook niet voor).
    Dus een aangename parking infrastructuur met voldoende plaats vind ik toch een argument om wel de trein te nemen. Anders zou'k gewoon met de auto doorrijden tot plaats van bestemming.

Ook de prijs van een treinbiljet vind ik persoonlijk te duur. Ik had eens het plan om met mijn moeder een dagje naar zee te gaan door de week (beiden dagje verlof). Een biljet Aarschot-Blankenberge blijkt dus 44 EUR te kosten. We zouden dus 88 EUR kwijt zijn voor ons dagje zee. Dan is de keuze snel gemaakt om de auto te nemen.
    Rail pass kopen = 77 euro. En je hebt nog 6 ritten over. (Of je verkoopt de railpass door)
    NMBS ticket policy is te complex in mijn ogen. Veel te veel verschillende producten met elk zijn eigen voorwaarden.
    o/

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DogFacedGod Bekijk bericht
    Rail pass kopen = 77 euro. En je hebt nog 6 ritten over. (Of je verkoopt de railpass door)
    NMBS ticket policy is te complex in mijn ogen. Veel te veel verschillende producten met elk zijn eigen voorwaarden.
    Ja maar 'k zeg het, wij rijden echt maar sporadisch eens met de trein aangezien dit voor woon-werkverkeer niet mogelijk is.
    Dan is het best een gedoe om eerst die railpass te gaan kopen en dan nog iemand te moeten gaan zoeken die dat wil overkopen.
    Dat ontmoedigd alles al gewoon. Dan kies je al veel sneller voor de auto.

Destel's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Zelfs al gooi je de railpas achteraf in de vuilbak, dan nog bespaar je 11 euro ... En verkopen is niet zo’n grote moeite hoor. Spreek gewoon een paar reizigers aan in het station van aankomst

Dat gezegd zijnde, €22 voor 1 enkel ticket vind ik te duur, maar €7,7 met een railpass (jongeren en senioren €6,5) is dan weer heel schappelijk voor die afstand (en op drukke zomerdagen: niet in de file staan & geen parking moeten zoeken aan zee).
    Laatst gewijzigd door Destel; 13 oktober 2018 om 10:34
    PS4 / PS2 / PSX / Xbox 360 / Wii / NES // Raspberry Pi Zero W / 3B / 3B+
    iMac 27" (2017) / HP ProBook 650 G1 / iMac 24" (Early 2008) // iPad Air 2 / iPhone 6S
    PSN / XBL / Steam / LoL: MaxVMH
    Projecten: mijnscore & frequency trainer

Pagina 62 van 62 Eerste ... 12525859606162

Regels voor berichten