Pagina 5 van 207 Eerste 1234567891555105 ... Laatste

Discussie: Mobiliteit

iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kelderke Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ben ik de enige die die overkapping een overdreven maatregel vind die door de strot geramd is door actiegroepen?
    Ik vind dat ook, omdat ik vermoed dat het véél minder effect heeft dan "beloofd". Maar dat is een heel andere discussie.

Avilowca's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ben ik de enige die die overkapping een overdreven maatregel vind die door de strot geramd is door actiegroepen?
    Die mening ben ik ook aangedaan. De overkapping op zich is een mooi cadeau voor de Antwerpse kiezer maar heeft voor alle andere Vlamingen geen enkele meerwaarde.
    Tenzij iemand mij hier kan schetsen hoe een overkapping, en dan spreken we puur over de overkapping zelf en niet de ontsluiting van de ring, de verkeersellende rond Antwerpen zal verbeteren.

Iedereen die ooit aan een huis gewerkt heeft weet dat er twee getallen op tafel liggen. De kost voor je eraan begint, en de kost eens het af is. Het tweede getal is altijd groter als het eerste getal. Het differentieel tussen de twee neemt meestal ook exponentieel toe naarmate de budgetten groter worden.

Wat nu op 1.250 miljard wordt geraamd zal gaan exploderen. Om een idee te geven waar het over gaat en toevallig actueel in het nieuws: het Krestovsky Stadium in St. Petersburg werd geraamd op 250 miljoen euro. De totale kostprijs zou nu, afhankelijk van welke bron je neemt, rond 1 miljard liggen.

Ik heb er als Vlaamse burger absoluut geen enkel vertrouwen in dat men dergelijke megalomane projecten binnen budget kan houden. En dan spreken we zelfs nog niets over de gigantische onderhoudskosten.

RB26DETT's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    Renovatie Leopold 2 tunnel: een half miljard. En dat is dan 1 van de zovele die moet gerenoveerd worden.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
    Met mijn simpel boerenverstand denk ik dan. Dat is de langste tunnel van België: 2,6km. In Antwerpen gaat men 2,4km overkappen. Een renovatie zal wel evenveel kosten als nieuw te bouwen. Misschien gaat die overkapping ook wel om de 30 jaar een groot onderhoud nodig hebben...
    Ik heb over alles en iedereen een mening. Vraag er naar!

iTrader
    3 (100%)
    De overkappingen zijn een compromis zodanig dat alle procedures tegen de ontsluiting van de ring worden gestopt en ze effectief kunnen bouwen.

Dit voor een geraamde kost van 1.25 miljard.
    Wetende dat de files rond Antwerpen jaarlijks 500 miljoen euro kosten dan valt de prijs nog redelijk mee.
    https://www.gva.be/cnt/dmf20171122_0...0-miljoen-euro
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Binnen enkele decennia zullen zo goed als alle wagens elektrisch rijden, je kan je dan de vraag stellen of die overkapping echt nog wel zen nut behoudt. Ik blijf erbij dat dit een princiepsoverwinning is van actiegroepen zoals Ringland, echt jammer dat daar zoveel geld van de belastingbetaler moet naartoe gaan.

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Ik kan me voorstellen dat je dat vindt vanuit Aalst.
    Maar "door de strot geramd door actiegroepen" is eigenlijk eerder "door de strot geramd door Antwerpenaren". En in Antwerpen voelt dat iets positiever

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Avilowca Bekijk bericht
    Die mening ben ik ook aangedaan. De overkapping op zich is een mooi cadeau voor de Antwerpse kiezer maar heeft voor alle andere Vlamingen geen enkele meerwaarde.
    Tenzij iemand mij hier kan schetsen hoe een overkapping, en dan spreken we puur over de overkapping zelf en niet de ontsluiting van de ring, de verkeersellende rond Antwerpen zal verbeteren.
    Niet alle beslissingen van de regering hebben een meerwaarde voor iedereen. De vraag is of de nadelen opwegen tegen de voordelen. En zoals Sandervdw al schreef: Iedereen rijdt erover. Waarom zou het dan het probleem van de Antwerpenaren moeten zijn? Je wilt wel dat het ontsloten wordt (minder file=baten), maar niet meebetalen om het leefbaar te houden (kosten) ? Dat is wel erg NIMBY.
    Bedankt, bedankt, 1.452.500 keer bedankt!
    Jullie zijn geweldig.

PSN = A_Loser_Baby

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    Maar "door de strot geramd door actiegroepen" is eigenlijk eerder "door de strot geramd door Antwerpenaren". En in Antwerpen voelt dat iets positiever

Niet alle beslissingen van de regering hebben een meerwaarde voor iedereen. De vraag is of de nadelen opwegen tegen de voordelen. En zoals Sandervdw al schreef: Iedereen rijdt erover. Waarom zou het dan het probleem van de Antwerpenaren moeten zijn? Je wilt wel dat het ontsloten wordt (minder file=baten), maar niet meebetalen om het leefbaar te houden (kosten) ? Dat is wel erg NIMBY.
    Ik dacht dat dat om te lachen was dat Antwerpenaren denken dat Antwerpen het centrum van de wereld is.
    Precies of heel vlaanderen rijd op uldere ring hahahahahahahaha

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bugiman Bekijk bericht
    Ik dacht dat dat om te lachen was dat Antwerpenaren denken dat Antwerpen het centrum van de wereld is.
    Precies of heel vlaanderen rijd op uldere ring hahahahahahahaha
    Heel Vlaanderen? Natuurlijk niet. Heel Europa. We zullen de boel eens afsluiten zie
    Jullie zijn geweldig.

PSN = A_Loser_Baby

iTrader
    0
    Heel Vlaanderen? Natuurlijk niet. Heel Europa. We zullen de boel eens afsluiten zie
    Oe rapper oe liever

Avilowca's schermafbeelding
    iTrader
    0

Voor zover ik begrijp zit hier niemand in deze topic die zegt dat er geen oplossing moet komen voor het mobiliteitsprobleem in Antwerpen. Wat moeilijk ligt is vooral de attitude van Antwerpenaren in dit dossier. De overkapping van de Antwerpse ring is een pure politieke beslissing die niet bijdraagt aan de effectieve oplossing van het probleem. Behalve dan dat ze, ironisch genoeg, de ontsluiting van de ring mogelijk maakt. Je spreekt over NIMBY, maar laat het nu net de lokale actiegroepen zijn die dat principe constant toepassen.

Het wordt uiteindelijk een klassiek verhaal van Antwerps "ikke-ikke-ikke". Behalve als het op het betalen komt natuurlijk; dan is het plots voor iedereen. Het is des mensen zeker.

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Voor zover ik begrijp zit hier niemand in deze topic die zegt dat er geen oplossing moet komen voor het mobiliteitsprobleem in Antwerpen. Wat moeilijk ligt is vooral de attitude van Antwerpenaren in dit dossier. De overkapping van de Antwerpse ring is een pure politieke beslissing die niet bijdraagt aan de effectieve oplossing van het probleem. Behalve dan dat ze, ironisch genoeg, de ontsluiting van de ring mogelijk maakt. Je spreekt over NIMBY, maar laat het nu net de lokale actiegroepen zijn die dat principe constant toepassen.

Het wordt uiteindelijk een klassiek verhaal van Antwerps "ikke-ikke-ikke". Behalve als het op het betalen komt natuurlijk; dan is het plots voor iedereen. Het is des mensen zeker.
    Dus jouw voorstel is: Niet moeilijk doen. Laat al het verkeer door jullie tuin komen, en jullie krijgen geen enkele toegeving om het leefbaarder te maken? Dat lijkt me niet bepaald hoe een gemeenschap werkt.
    Jullie zijn geweldig.

PSN = A_Loser_Baby

dee's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)

Het is helemaal geen Antwerps ikke-ikke. De Antwerpenaar zelf wil al decennia dat er schot in de zaak komt mbt de omsluiting van de ring.
    Men heeft een referendum gehouden en uiteindelijk was het een meerderheid van de minderheid die tegen de originele plannen waren en alles omgooide.

Het is dezelfde minderheid die achter de overkapping zit.
    De overkapping van de ring is het resultaat van het voeden van het "middenveld" waar bepaalde partijen al even mee bezig zijn en denken profijt aan te doen.
    Het middenveld, burgerparticipatie, coöperatieve ... het mode woordje van de laatste jaren.
    Ik moet glimlachen als ik zie hoe zoiets zeer snel in het gezicht van de burger kan ontploffen.

Als je niet luistert naar de burger is het een probleem, als je wel luistert is het ook een probleem.
    De topic gaat niet over de overkapping maar is weer de zoveelste rant van bepaalde personen die niets goedkeuren waar ze zelf niets aan hebben.
    Vervang de overkapping door bedrijfswagens, diploma's, lez, lintbebouwing, ... je zou het verschil niet zien met bepaalde andere topics.
    Laatst gewijzigd door dee; 27 juni 2018 om 18:57
    ( \_/ )
    (='.'=)
    (")_(")*

iTrader
    0
    De leefbaarheid rond een verkeersknooppunt HEEFT een draagwijdte die breder is.
    1) De ring is een gewestweg, daar heeft de stad zelfs niks over te zeggen
    2) Als je vindt dat de stad daar zeggenschap over heeft, dan geef je ze ook het recht om daar (ik zeg maar iets ) een LEZ van te maken? Succes om België nog rond te komen met de ring van Brussel en die van Antwerpen als LEZ.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bassie82 Bekijk bericht
    hij heeft problemen met bevoegdheden en besturingsniveau's uit elkaar te houden
    Maar dat is het punt nu net: de bevoegdheden en beslissingsniveau's worden hier niet gerespecteerd omdat de NVA hun machtspositie misbruikt. Om het anders te formuleren: Normaal zou het gewestelijk niveau er moeten op toezien dat de belangen van alle Vlamingen worden verdedigd. Maar met NVA aan de macht op beide posities waarvan veel kopstukken in Antwerpen, wordt er proportioneel teveel aan Antwerpen uitgegeven.

Het kan niet de bedoeling zijn om van de Vlaamse Regering een verlengstuk te maken van het Antwerpse schepencollege, gewoon omdat er een paar kopstukken van de NVA toevallig in Antwerpen wonen.

als je toch zulke dingen ga zeggen maar op zn minst dat het juist is.
    https://nl.wikipedia.org/wiki/Brusse...lijke_Regering

OVLD CD&V en SPa zitten in de brusselse regering.

Staatshervormingen zijn van in 1970. Nva bestaat nog niet zo lang.
    Ik weet niet sinds welke staatshervorming Mobiliteit & Openbare Werken werd overgeheveld naar de Gewesten. Wat ik wél weet, is dat NVA voor een steeds verdere opsplitsing van de bevoegdheden is. Het is dus nonsens om Brussel te verwijten dat ze hun gewest maar moeten afschaffen. Want A) dat kan gewoonweg niet en B) mocht dat nog kunnen, dan zou diezelfde NVA er tegen gekant zijn. Je schuift dus de verantwoordelijkheid in de verkeerde schoenen. Ik vond die reactie zelfs van een kinderlijk niveau, als ik dat mag zeggen zonder te persoonlijk te worden.

iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mac-bc Bekijk bericht
    Maar dat is het punt nu net: de bevoegdheden en beslissingsniveau's worden hier niet gerespecteerd omdat de NVA hun machtspositie misbruikt. Om het anders te formuleren: Normaal zou het gewestelijk niveau er moeten op toezien dat de belangen van alle Vlamingen worden verdedigd. Maar met NVA aan de macht op beide posities waarvan veel kopstukken in Antwerpen, wordt er proportioneel teveel aan Antwerpen uitgegeven.

Het kan niet de bedoeling zijn om van de Vlaamse Regering een verlengstuk te maken van het Antwerpse schepencollege, gewoon omdat er een paar kopstukken van de NVA toevallig in Antwerpen wonen.

Ik weet niet sinds welke staatshervorming Mobiliteit & Openbare Werken werd overgeheveld naar de Gewesten. Wat ik wél weet, is dat NVA voor een steeds verdere opsplitsing van de bevoegdheden is. Het is dus nonsens om Brussel te verwijten dat ze hun gewest maar moeten afschaffen. Want A) dat kan gewoonweg niet en B) mocht dat nog kunnen, dan zou diezelfde NVA er tegen gekant zijn. Je schuift dus de verantwoordelijkheid in de verkeerde schoenen. Ik vond die reactie zelfs van een kinderlijk niveau, als ik dat mag zeggen zonder te persoonlijk te worden.
    Ik zal het met een gelijkaardig probleem uitleggen.
    De luchthaven wil een vergunning om uit te breiden. Dit is zelfs een prive-investering. De bevolking wint er enorm veel als ze dit doen.
    Stad Brussel (en omwonenden) kan dan maar de boom in?

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk

iTrader
    0
    Binnen enkele decennia zullen zo goed als alle wagens elektrisch rijden, je kan je dan de vraag stellen of die overkapping echt nog wel zen nut behoudt. Ik blijf erbij dat dit een princiepsoverwinning is van actiegroepen zoals Ringland, echt jammer dat daar zoveel geld van de belastingbetaler moet naartoe gaan.
    Inderdaad. Zoals ik eerder al zei, zijn het dit soort zaken die bewijzen dat deze regering geen enkele visie heeft.

Als ze al een visie hebben, dan wordt die opgelegd door bijvoorbeeld het klimaatakkoord van Parijs. Ze doen dan alsof ze een visie hebben door dit te ondertekenen. Tot daar de beloftes, de show en de blabla. Nu over naar de realiteit.

Kijk je vervolgens naar hun beleid dan zie je dat ze blijven de salariswagens subsidiëren en dat ze zelfs ironisch genoeg nog eens massaal geld gaan investeren om de uitstoot ervan te camoufleren. Inderdaad, niet aanpakken, maar camoufleren. Dààr is dan plots wel geld voor. Je zou deze nonsens geen hond kunnen wijsmaken. Maar een Vlaming blijkbaar wel.

Pagina 5 van 207 Eerste 1234567891555105 ... Laatste

Regels voor berichten