Pagina 43 van 43 Eerste ... 333940414243

Discussie: Mobiliteit

Renegadexxripxx's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Epyon Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    EV's zijn nu al interessant voor zelfstandigen en bedrijven, en voor particulieren met bepaalde use cases (bijv. zara). Voor de anderen blijft het idd nog even wachten ja. Zeker voor mensen die weinig kilometers doen. Die gaan nog enige tijd beter af zijn met een jonge occasie benzine dan met een nieuwe EV.

Probleem zijn ook de hybrides. Die zijn eigenlijk een rem voor EV, en worden net daarom bewust door fabrikanten in de markt gezet. Het is een boutade, maar eigenlijk zou men hybride en CNG moeten verbieden.
    Welk aandeel in het interessante karakter voor bedrijven en zelfstandigen komt van de subsidiëring ? Hoe groot is die case nog wanneer ze op haar eigen benen moet staan ? Ik zie namelijk niet wat zara te maken heeft met de particuliere markt. Zara is bij mijn weten een kledingswinkel. Kzie daar niet veel particulier in naar voor komen. Noch wat elektrische wagens hen aan voordeel biedt.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zarathustra Bekijk bericht
    Mja.. ik had een ( in mijn geval nu) budget van ~30k voor een auto, puur aanschaf. Dat is ongeveer een golf, focus, etc of een ioniq EV/leaf. Die golf/focus/etc kost alleen daarna nog eens 5k meer per jaar dan die ioniq of leaf. Keuze is snel gemaakt dan.

En de brandstof kost is niet zo verschillend met belgie imo, ik betaal tussen de €1.4 en €1.65 per liter
    Ik begrijp niet hoe je dan uitkomt op een meerkost van 5000€ op jaarbasis. Dan spreken we al over 3333l benzine. Waarmee je aan een ruime 5l verbruik grofweg 66km kunt doen. Cudo's als dat het geval is, maar dat lijkt mij gewoon raar.
    En voor de kost van naft had ik mij gebaseerd op verkeerde info. Op google site stond er 2.5€ als je deze open deed 1.5 €... Oslo,Noorwegen - prijzen, kosten van reis- en verblijfskosten 2018
    Laatst gewijzigd door Renegadexxripxx; Gisteren om 17:50

Epyon's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Renegadexxripxx Bekijk bericht
    Welk aandeel in het interessante karakter voor bedrijven en zelfstandigen komt van de subsidiëring ? Hoe groot is die case nog wanneer ze op haar eigen benen moet staan ? Ik zie namelijk niet wat zara te maken heeft met de particuliere markt. Zara is bij mijn weten een kledingswinkel. Kzie daar niet veel particulier in naar voor komen. Noch wat elektrische wagens hen aan voordeel biedt.
    Zara = zarathustra.
    _/Forum Supervisor
    __/Forum coach Algemene Fora & Games
    ___/The Things Network Ghent

Look at me still talking when there's Science to do. When I look out there it makes me GLaD I'm not you.

iTrader
    3 (100%)
    Zara = zarathustra.
    Ah.
    Mja, zijn case is in oslo. Ik ben niet zeker of eenzelfde case ook geld in belgië. Al stel ik mij toch vragen bij een jaarlijks voordeel van 5000€ enkel tgv het verschil in de benzinekost, dat lijkt mij gewoonweg enorm.

Epyon's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Met zijn case bedoelde ik vooral dat hij voldoende kilometers doet om voordeel uit een EV te halen en niet zoveel dat het rijbereik van een EV tekortschiet. Dat is bij EV aan de huidige kostprijs nog wat het probleem, maar ook niet iets wat nog jaren zal aanslepen natuurlijk.

Ik wil ook een EV, maar ik haal het er onmogelijk uit. Mijn wagen rijdt 5.000km/jaar. Woon/werk doe ik buiten de winter met de fiets of moto. Mijn volgende wagen wordt wellicht een tweedehands benzine, en daarna pas een nieuwe of tweedehands EV.
    _/Forum Supervisor
    __/Forum coach Algemene Fora & Games
    ___/The Things Network Ghent

Look at me still talking when there's Science to do. When I look out there it makes me GLaD I'm not you.

iTrader
    3 (100%)
    Met zijn case bedoelde ik vooral dat hij voldoende kilometers doet om voordeel uit een EV te halen en niet zoveel dat het rijbereik van een EV tekortschiet. Dat is bij EV aan de huidige kostprijs nog wat het probleem, maar ook niet iets wat nog jaren zal aanslepen natuurlijk.

Ik wil ook een EV, maar ik haal het er onmogelijk uit. Mijn wagen rijdt 5.000km/jaar. Woon/werk doe ik buiten de winter met de fiets of moto. Mijn volgende wagen wordt wellicht een tweedehands benzine, en daarna pas een nieuwe of tweedehands EV.
    Mja komt een groot gedeelte van de voordelige kost voor elektriciteit voor vervoer ook niet omdat al de taksen, accijnzen en dergelijke die nu van toepassing zijn op benzine, diesel, gas,... gewoonweg nog niet van toepassing zijn op de elektriciteit maar die zeer zeker van toepassing zullen zijn in ofwel de kilometertaks in de toekomst of in de kosten die de wetgever in de toekomst gaat opleggen.

Ik kan mij moeilijk inbeelden dat de wetgever in de toekomst geen compenserende maatregel gaat invoeren.

Dus als je in een case als Zara zit, Mja misschien, maar voor alle andere gewone gebruikers... We zullen wel zien in 2030.

Pagina 43 van 43 Eerste ... 333940414243

Regels voor berichten