Pagina 4 van 207 Eerste 123456781454104 ... Laatste

Discussie: Mobiliteit

KnightOfCydonia's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik vind het wel grappig dat "jamaar, schaduwpremier" hier een argument is. Dat ondermijnt elke investering, want je kan in elke stad wel zeggen "jamaar, die hebben de minister van xxx"
    Bij sommige dossiers is dat echter wel relevant: als de investering bijvoorbeeld duidelijk buiten elke redelijke proportie is, getuige onder andere het treinstation van Mons (Bergen) waar per reiziger een veelvoud wordt betaald t.o.v. stations in andere Europese hoofdsteden zoals Rome.

Bij de Antwerpse ring zit je met een effectief prangend mobiliteitsprobleem dat al decennia aansleept en een dergelijke investering in de tweede grootste stad van het land is veel gemakkelijker te rechtvaardigen.
    Er zou bijvoorbeeld echter ook wel tegenover mogen staan dat wanneer Antwerpen in dit verhaal de lusten krijgt van een dergelijke investering dat ze op andere dossiers, zoals bijvoorbeeld de nettarieven bij elektriciteit waarbij zij relatief meer betalen dan op de boerenbuiten die nu ook meebetaalt voor hun ring, dat ze daar ook de lasten voor een stuk dragen.

iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KnightOfCydonia Bekijk bericht
    Bij sommige dossiers is dat echter wel relevant: als de investering bijvoorbeeld duidelijk buiten elke redelijke proportie is, getuige onder andere het treinstation van Mons (Bergen) waar per reiziger een veelvoud wordt betaald t.o.v. stations in andere Europese hoofdsteden zoals Rome.

Bij de Antwerpse ring zit je met een effectief prangend mobiliteitsprobleem dat al decennia aansleept en een dergelijke investering in de tweede grootste stad van het land is veel gemakkelijker te rechtvaardigen.
    Er zou bijvoorbeeld echter ook wel tegenover mogen staan dat wanneer Antwerpen in dit verhaal de lusten krijgt van een dergelijke investering dat ze op andere dossiers, zoals bijvoorbeeld de nettarieven bij elektriciteit waarbij zij relatief meer betalen dan op de boerenbuiten die nu ook meebetaalt voor hun ring, dat ze daar ook de lasten voor een stuk dragen.
    Maar daar wàs de premier ook de burgemeester.
    Hier is het eigenlijk: jamaar, de burgemeester is voorzitter van een partij met een paar ministers in de regering.

iTrader
    0
    Vlaams gewest vs Brussels Gewest. Dus het is steeds het Gewest dat het betaalt. Als Brussel persé wil dat alle Vlamingen betalen, dat ze dan hun gewest afschaffen he.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk bericht
    Dan moet Brussel maar afzien van zijn eigen gewest met bijhorende regering.
    Was het leven, laat staan de politiek, maar zo simpel hé. Komaan Brussel, schaf eenzijdig jullie gewest af!
    Wie was overigens telkens opnieuw vragende partij voor staatshervormingen? Tip: het waren niet de partijen die in Brussel de meerderheid vormen. NVA verkocht die staatshervormingen aan de Vlamingen omwille van onrechtvaardige geldtransfers en gaat zich er nu zelf aan bezondigen.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bugiman Bekijk bericht
    Ja, ik spreek toch ook over Brussel?
    Mea culpa verkeerd gelezen
    Is eximius vir est quocum meliores videamur.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Li1quid Bekijk bericht
    Ze gaan toch ook een groot deel van de Brusselse ring gronding aanpakken? ($$$$$)
    https://www.werkenaandering.be/nl

Er komt daar zelfs een overkapping voor de dieren. Hoe durven die dieren met ons geld gaan lopen!!!!!!!!!!!!!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SithCloud Bekijk bericht
    Eum, mijn argument was nochtans duidelijk geformuleerd als een tweezijdig aspect: er is in mijn ogen alleen sprake van onterechte geldtransfers wanneer:
    - De werken louter dienen voor de belangen van de zeer lokale bevolking (dus niet voor de algemene mobiliteit)
    - De rekening van die werken doorgeschoven wordt naar bovenliggende niveau's

Bij jullie voorbeelden is telkens alleen maar de laatste voorwaarde van kracht. Zo heb ik ook geen enkel probleem bij een financiering op Vlaams niveau om de mobiliteit op de Antwerpse ring te verbeteren (als die op duurzame wijze gebeurd en niet louter ten voordele van auto's maar dit terzijde). Maar sorry, de overkapping hoort daar niet bij. Dat ze dat maar doen met de gigantische opbrengsten van de LEZ. Dan kan die hypocrisie ook direct een halt toegeroepen worden.

iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mac-bc Bekijk bericht
    Was het leven, laat staan de politiek, maar zo simpel hé. Komaan Brussel, schaf eenzijdig jullie gewest af!
    Wie was overigens telkens opnieuw vragende partij voor staatshervormingen? Tip: het waren niet de partijen die in Brussel de meerderheid vormen. NVA verkocht die staatshervormingen aan de Vlamingen omwille van onrechtvaardige geldtransfers en gaat zich er nu zelf aan bezondigen.
    Hoezo? Brusselaars betalen geen gewestbelasting voor Vlaanderen volgens mij?

iTrader
    0
    Hoezo? Brusselaars betalen geen gewestbelasting voor Vlaanderen volgens mij?
    Uiteraard niet. Wat is uw punt?

iTrader
    4 (100%)
    Uiteraard niet. Wat is uw punt?
    Staat er ergens aangegeven dat dat geld uit de federale pot komt? Voor zover ik weet komt het geld van de Vlaamse minister van Begroting en niet de federale?

iTrader
    0
    Ik vind het wel grappig dat "jamaar, schaduwpremier" hier een argument is. Dat ondermijnt elke investering, want je kan in elke stad wel zeggen "jamaar, die hebben de minister van xxx"
    Dat ondermijnt helemaal niet "elke investering". Nogmaals: als er Vlaams of Federaal geld gebruikt wordt voor investeringen in Antwerpen, dan is dat geen enkel probleem zolang de draagwijdte van die investeringen voelbaar is tot ver buiten Antwerpen.

Dat is hier niet het geval. Dit zou moeten lokaal gefinancierd worden. Maar omdat Bart De Wever schaduwpremier is, heeft hij alle touwtjes in handen om de geldstromen op hogere niveau's richting Antwerpen te sturen. Om er vervolgens eens stevig mee uit te pakken bij zijn lokaal kiesvee vlak voor de gemeenteraadsverkiezingen.

Ik zou als NVA-aanhanger trouwens stoppen met te beweren dat dit geen enkel probleem is. Ik herinner mij nog kritiek van de NVA op één of andere politicus uit Charleroi waarbij ze hem ook verweten om aan geldtransfers te doen omdat hij aan de knoppen zat op een hoger niveau. De hypocrisie waarvan ik sprak.

iTrader
    0
    Staat er ergens aangegeven dat dat geld uit de federale pot komt? Voor zover ik weet komt het geld van de Vlaamse minister van Begroting en niet de federale?
    Klopt.

Mijn punt is dat het geld voor overkappingen uit de Antwerpse stadskas moet komen, omdat de draagwijdte van deze investering zich op dat niveau bevindt. Geld voor een algemene mobiliteitsverbetering op de Antwerpse ring mag gerust vanuit het Vlaamse Gewest komen met dezelfde redenering. Draagwijdte bevindt zich dan ook op Vlaams niveau.

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Ik heb dit topic afgesplitst uit het Ergernissentopic, omdat het wat verder ging dan daar de bedoeling is. Als ik cruciale posts over het hoofd heb gezien, laat maar weten!
    Bedankt, bedankt, 1.452.500 keer bedankt!
    Jullie zijn geweldig.

PSN = A_Loser_Baby

iTrader
    4 (100%)
    Klopt.

Mijn punt is dat het geld voor overkappingen uit de Antwerpse stadskas moet komen, omdat de draagwijdte van deze investering zich op dat niveau bevindt. Geld voor een algemene mobiliteitsverbetering op de Antwerpse ring mag gerust vanuit het Vlaamse Gewest komen met dezelfde redenering. Draagwijdte bevindt zich dan ook op Vlaams niveau.
    De leefbaarheid rond een verkeersknooppunt HEEFT een draagwijdte die breder is.
    1) De ring is een gewestweg, daar heeft de stad zelfs niks over te zeggen
    2) Als je vindt dat de stad daar zeggenschap over heeft, dan geef je ze ook het recht om daar (ik zeg maar iets ) een LEZ van te maken? Succes om België nog rond te komen met de ring van Brussel en die van Antwerpen als LEZ.

iTrader
    3 (100%)
    hij heeft problemen met bevoegdheden en besturingsniveau's uit elkaar te houden

als je toch zulke dingen ga zeggen maar op zn minst dat het juist is.
    https://nl.wikipedia.org/wiki/Brusse...lijke_Regering

OVLD CD&V en SPa zitten in de brusselse regering.

Staatshervormingen zijn van in 1970. Nva bestaat nog niet zo lang.

iTrader
    0
    Klopt.

Ben ik de enige die die overkapping een overdreven maatregel vind die door de strot geramd is door actiegroepen?

iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kelderke Bekijk bericht
    Ben ik de enige die die overkapping een overdreven maatregel vind die door de strot geramd is door actiegroepen?
    Neen mac-bc gaat akkoord met je.

Ik vind het een compromis om Antwerpen leefbaar te houden en toch meer groen in een stad te creeren. Allemaal goeie dingen die ook geld kosten natuurlijk.

Pagina 4 van 207 Eerste 123456781454104 ... Laatste

Regels voor berichten