Discussie: Mobiliteit

StarSeeker's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KnightOfCydonia Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    De eerste degelijke verdediging voor de IT-consultants met een schamel brutoloon van soms zelfs beneden de €2000 maar dan wel een BMW als bedrijfswagen die moet ik eigenlijk nog steeds zien.
    Ik denk eigenlijk dat er echt niemand is die dit gaat verdedigen. In deze discussies zijn er al wel balonnetjes opgegaan om de leasebudgetten/mobiliteitsbudgetten/etc te cappen op een max percentage van het brutoloon.
    Wil je een peperdure salariswagen aan je werknemer geven voor loonoptimalisatie, dan zal zijn brutoloon eerst hoog genoeg moeten zijn.

Op deze manier zullen de bedrijfswagens of salariswagens ook eerder maar worden gebruikt voor de echt goedbetaalde profielen, waarbij de loonkost inderdaad zo ongelooflijk hoog is dat men al naar deze extralegale voordelen moet gaan grijpen om het wat betaalbaar te houden en het waard te maken voor de werknemer.

Ik ben daar wel voorstander van, eigenlijk.
    Luck > Skill
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

KnightOfCydonia's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Ik heb hier zelf één van die ballonnetjes opgelaten. Dus uiteraard ben ik daar niet tegen.

Zelfs dan zie ik nog steeds niet in waarom de overheid voor "goedbetaalde profielen" wél de wagen moet stimuleren. Verlaag dan zoals ik zei gewoon de hogere belastingschalen. Uiteraard niet tot op het punt dat de sterkste schouders niet meer de zwaarste lasten dragen, want ik ben geen voorstander van vlaktaksen, maar wel een tegenstander van nodeloze koterijen en van milieuvervuiling die gemakkelijk voorkomen kan worden i.c. door openbaar vervoer en telewerk (waarom IT consultants elke werkdag bij de klant zouden moeten zitten is me nog zo'n raadsel).
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

StarSeeker's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Da's waar. Dit is misschien nog een ok overgangsmaatregel, echter.

En compleet akkoord met thuiswerken. Ik kan 95% van mijn werk van thuis doen, maar moet toch 4 van de 5 dagen op kantoor zitten wegens "need to have asses in seats" managers.
    Luck > Skill

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Een aantal bedrijven uit de Kronos groep die meermaals per jaar op zogenaamde shortski gaan waarbij de personeelsleden zelfs hun gezin mochten meenemen.
    Andere mensen - het gewone "plebs" - betalen dergelijke skireisjes met hun nettoloon hoor, net zoals velen hun wagen met hun nettoloon betalen.
    Ik misgun die mensen dat niet eens, maar die zaken zijn nu éénmaal niet dermate noodzakelijk voor de werking van het bedrijf en illustreren dat er wel degelijk budgettaire ruimte zou zijn voor een loonsverhoging volgens dezelfde regels als andere beroepsgroepen.

Ik wil gerust geloven dat het meer zou kosten om de lonen te verhogen dan dat die cadeaus, teambuilding, etc. kosten. Dat rechtvaardigt de huidige belastingkorting voor sommige beroepengroepen ten nadele van anderen, nog steeds niet. Het is niet alsof de IT-consultancy de enige sector is waarvoor de loonlasten hoog liggen. Zoals ik eerder al zei: de enige consequente oplossing is dan een aanpassing van de hogere belastingschalen waar je in dit land inderdaad vrij snel in terecht komt.

De eerste degelijke verdediging voor de IT-consultants met een schamel brutoloon van soms zelfs beneden de €2000 maar dan wel een BMW als bedrijfswagen die moet ik eigenlijk nog steeds zien.
    "There is no alternative" is gewoon een zwakzinnig excuus als je de criteria voor je alternatief dermate hoog stelt dat ze gewoon onhaalbaar zijn voor elk ander vervoersmiddel behalve een wagen, en dan nog liefst één met ongelimiteerde tankkaart en op kosten van het het bedrijf end e samenleving.
    Kan je specifieke bedrijven zeggen? Ik zit in een van de grotere Cronos bedrijven en bij ons is dat al zeker het geval niet. Dus ik ben echt benieuwd eigenlijk
    En bij de reisjes (die dus niet elk jaar zijn en al helemaal niet meerdere keren per jaar) waarbij wij onze partners mogen meenemen, moeten we wel bijbetalen voor de kost van de partner.

En wat is er mis met een BMW te geven? Die kosten in leasing nu niet echt veel meer dan een Peugeot ofzo. Ik heb de lijsten recent gezien en Mercedes was een van de beste merken in ons geval. Veel meer opties dan ik op een Peugeot ging kunnen krijgen voor hetzelfde budget.

Avilowca's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik heb hier zelf één van die ballonnetjes opgelaten. Dus uiteraard ben ik daar niet tegen.

Zelfs dan zie ik nog steeds niet in waarom de overheid voor "goedbetaalde profielen" wél de wagen moet stimuleren. Verlaag dan zoals ik zei gewoon de hogere belastingschalen. Uiteraard niet tot op het punt dat de sterkste schouders niet meer de zwaarste lasten dragen, want ik ben geen voorstander van vlaktaksen, maar wel een tegenstander van nodeloze koterijen en van milieuvervuiling die gemakkelijk voorkomen kan worden i.c. door openbaar vervoer en telewerk (waarom IT consultants elke werkdag bij de klant zouden moeten zitten is me nog zo'n raadsel).
    Ik werk zelf niet in de sector maar denk dat bedrijven die betalen voor consultancy graag iemand on site hebben.

squalleke123's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)

Het grappige aan die zaak is dat geen enkele linkse partij in dat verhaal wil meestappen. Verlagen van de hoogste belastingsschalen gaat linea recta tegen hun ideologie in, maar tegelijkertijd zijn het zij die de grootste tegenstanders zijn van de bedrijfswagens.

KnightOfCydonia's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door squalleke123 Bekijk bericht
    Het grappige aan die zaak is dat geen enkele linkse partij in dat verhaal wil meestappen. Verlagen van de hoogste belastingsschalen gaat linea recta tegen hun ideologie in, maar tegelijkertijd zijn het zij die de grootste tegenstanders zijn van de bedrijfswagens.
    Natuurlijk, omdat zij in elke fiscale verandering een opportuniteit zien om te gaan herverdelen naar hun achterban. Groen en meer specifiek Kristof Kalvo heeft zich daar enorm aan mispakt in De Afspraak op Vrijdag.

De VLD is natuurlijk op de rechterflank in hetzelfde badje ziek. Een extra uitzondering voor zelfstandigen of andere fiscale cadeautjes voor de rijkere burgers zoals bv. premies voor een elektrische Porsche? Waarom niet...
    De N-VA iets minder omdat zij een andere fetisj hebben die de prioriteit krijgt: meer Vlaenderen.

Eigenlijk zou men op veel wat vlakke , gaande van zowel mobiliteit, fiscaliteit als politiek bestel eens het lef moeten hebben om gewoon te starten vanaf een blanco blad en niet een zoveelste uitzondering bovenop een uitzondering bricoleren.

squalleke123's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Eigenlijk zou men op veel wat vlakke , gaande van zowel mobiliteit, fiscaliteit als politiek bestel eens het lef moeten hebben om gewoon te starten vanaf een blanco blad en niet een zoveelste uitzondering bovenop een uitzondering bricoleren.
    Dan eigenlijk liefst dat men begint met fiscaliteit. Dat is volgens mij toch het 'beleid' met het meeste koterij dat vervangen kan worden door een volledige nieuwbouw. Ik herinner mij dat Carl Devos opperde dat zoiets onmogelijk is, in het kader van de vorige tax shift, maar mijn eerste reactie op dat moment was dat dat bullshit is. Waar een wil is, is een weg, en ik denk dat het veel politiek kapitaal kan opleveren om ons belastingsbeleid grondig te hervormen.

Pagina 228 van 228 Eerste ... 128178218224225226227228

Regels voor berichten