Pagina 6 van 113 Eerste ... 23456789101656106 ... Laatste
    beryl's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KnightOfCydonia Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ga je nu werkelijk elke wens tot verandering van de regelgeving aan elkaar gelijk stellen?

Ik lees hier op 9lives mensen die inderdaad regels willen aanpassen, dat mag dan gaan over de (on)zin en (on)rechtvaardigheid van een LEZ-zone in een land waar bedrijfswagens gesubsidieerd worden of over hoe je een instroom van economische migranten het best kan indijken.

Daartegenover staan regels afkomstig uit een godsdienst die er een moraliteit van meer dan 1300 jaar geleden op nahoudt. Er wordt hier de vergelijking gemaakt met de generatie van onze grootmoeders, maar zelfs dan ben ik er bijvoorbeeld vrij zeker van dat die generatie bijvoorbeeld kindhuwelijken niet oké vond of voorschriften uit de sharia zou goedkeuren, zoals bijvoorbeeld dat een man dubbel zoveel erft dan een vrouw. En voor je pareert dat dergelijke zaken hier niet toegelaten zijn, in het V.K. heb je al sharia "familierechtbanken", dat is een buurland van ons.
    Dat er moslims zijn die wel degelijk ook in de praktijk godsdienstige wetten toepassen of willen toepassen in plaats van de wetten van het land geloof ik best, maar ik ben nogal sceptisch over de bewering dat twee derde van de moslims effectief de sharia zou willen invoeren omdat ze zoiets geantwoord zouden hebben in een poll. Moest dat werkelijk het geval zijn dan zou je nog een massa meer van die sharia rechtbanken moeten zien en zouden ze niet het randfenomeen blijven dat ze nu zijn.

Bij dat van die shariarechtbanken moet je trouwens ook wel wat kanttekeningen maken: Als jij en ik akkoord gaan dat als we een conflict hebben met elkaar we Loser daarover zullen laten uitspraak doen en dat Loser dat moet doen aan de hand van de regels van de inquisitie, dan kan je morgen in de krant zetten dat we hier in Vlaanderen een inquisitierechtbank hebben. Maar dat wil niet zeggen dat wat Loser zegt ook maar iets van juridisch belang heeft of dat wat Loser zegt tegen de Belgische wet mag ingaan.

squalleke123's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door beryl Bekijk bericht
    Dat er moslims zijn die wel degelijk ook in de praktijk godsdienstige wetten toepassen of willen toepassen in plaats van de wetten van het land geloof ik best, maar ik ben nogal sceptisch over de bewering dat twee derde van de moslims effectief de sharia zou willen invoeren omdat ze zoiets geantwoord zouden hebben in een poll. Moest dat werkelijk het geval zijn dan zou je nog een massa meer van die sharia rechtbanken moeten zien en zouden ze niet het randfenomeen blijven dat ze nu zijn.

Bij dat van die shariarechtbanken moet je trouwens ook wel wat kanttekeningen maken: Als jij en ik akkoord gaan dat als we een conflict hebben met elkaar we Loser daarover zullen laten uitspraak doen en dat Loser dat moet doen aan de hand van de regels van de inquisitie, dan kan je morgen in de krant zetten dat we hier in Vlaanderen een inquisitierechtbank hebben. Maar dat wil niet zeggen dat wat Loser zegt ook maar iets van juridisch belang heeft of dat wat Loser zegt tegen de Belgische wet mag ingaan.
    Heb jij al een anti-shariah betoging gezien in de landen waar de shariah de basis van de wetgeving is? Ik niet in elk geval, dus zo ongeloofwaardig is die steun bij 2/3 totaal niet, aangezien het in moslimlanden tegen de 90-95% aanleunt.

jack|herrer's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    Ga je nu echt beweren dat 2/3 van de moslims hier kindhuwelijken wil, en de sharia zou goedkeuren? Dat is net de essentie. Dat zeg ik (en met mij nog anderen) net al de hele tijd. Dat zij aangeven in een enquête dat zij de wetten van God belangrijker vinden dat de wetten van het land, betekent dus niet iedereen die dat zegt, ook de sharia wil, hè.

Ja, ik stel elke wens tot verandering van de regelgeving aan elkaar gelijk. Wat jij zegt, is: 'Maar mijn wens is gerechtvaardigd. De hunne niet, omdat ze vanuit het geloof stammen.' Dat kan best, maar je snapt toch dat zij het net omgekeerd zien?
    Ja: https://ejbron.wordpress.com/2013/12...llen-sharia-2/

Aan Turkse en Marokkaanse immigranten in Oostenrijk, België, Frankrijk, Duitsland, Nederland en Zweden werden 3 vragen gesteld:
    1. Is de sharia voor jou belangrijker dan de wetten van het land waarin je leeft?
    66% reageerde bevestigend.
    2. Denk je dat er maar één interpretatie van de koran is en dat deze dwingend zou moeten gelden voor alle moslims?
    75% reageerde bevestigend.
    3. Denk je dat moslims zouden moeten terugkeren naar hun “islamitische wortels”?
    60% reageerde bevestigend.
    Deze link naar dit Duits onderzoek heeft hier nog al gestaan

Bongobong's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Beeld je even in dat je gelovig zou zijn. Het spreekt toch vanzelf dat de wet van God belangrijker is dan die van iets temporeel en vergankelijk als een staat. Een moderne Christen die het omgekeerde beweert is naar mijn mening een beetje verward.

De vraag lijkt mij niet of een gelovige de seculiere wet als 'hoger' aanziet. Maar of een gelovige strekking in staat is om onder een seculiere wet te leven.

In het Nieuwe Testament bestaat daar alleszins precedent voor:

Mattheus 22:20-21: Hij vroeg hun: “Van wie is deze beeldenaar en het opschrift?” Zij antwoordden: “Van de keizer.” Daarop sprak Hij tot hen: “Geeft dan aan de keizer wat de keizer toekomt, en aan God wat God toekomt.”

In de Koran en Hadith voor zo ver ik weet niet. Ook in de praktijk heeft Islam duidelijk een moeizame relatie met het idee van een seculiere staat.
    "Those who are repeatedly passive in the face of injustice soon find their character corroded." ~ Julian Assange

SithCloud's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Ga je nu echt beweren dat 2/3 van de moslims hier kindhuwelijken wil, en de sharia zou goedkeuren? Dat is net de essentie. Dat zeg ik (en met mij nog anderen) net al de hele tijd. Dat zij aangeven in een enquête dat zij de wetten van God belangrijker vinden dat de wetten van het land, betekent dus niet iedereen die dat zegt, ook de sharia wil, hè.

Ja, ik stel elke wens tot verandering van de regelgeving aan elkaar gelijk. Wat jij zegt, is: 'Maar mijn wens is gerechtvaardigd. De hunne niet, omdat ze vanuit het geloof stammen.' Dat kan best, maar je snapt toch dat zij het net omgekeerd zien?
    Wel ehh voor de rest worden hier altijd bewijzen enzo gevraagd en is het een "buikgevoel" als er mensen bezig zijn over religie en de indoctrinatie van de islam. Dat er weinig studies zijn, dat is inderdaad spijtig. Maar als er dan is een studie is, dan begin jij ook wel uw eigen interpretatie eraan te geven.

Belissen volgens welke regels je wenst te discussieren hé Loser .

Maar bon, gearrangeerde huwelijken enzo, dat is dan wel allemaal ok ?
    When in trouble, fear or doubt, run in circles, scream and shout

M°°nblade's schermafbeelding
    iTrader
    0

Ik zie eerlijk gezegd het nut niet in van de meest extreme voorbeelden van onaanvaardbare godsdienstbeleving of religieus geïnspireerde cultuur aan te halen. Tuurlijk zullen de meeste moslims die hier wonen niet staan achter het besnijden van vrouwen, het stenigen van homo's en het kelen van heidenen. Allez, het zou er nog aan ontbreken ...

Aan de hand van die extreme voorbeelden moet niet gedaan worden of er geen vuiltje aan de lucht hangt en al deze mensen een pluim verdienen.
    Het is namelijk niet bij deze extreme voorbeelden dat de grens van onze wetten pas overschreden wordt. Deze voorbeelden zijn gewoon los over die grens heen en verdienen defacto een levenslange verbanning uit onze maatschappij.

Het echte probleem is dat iedere religieus geïnspireerde cultuur waarbij moraliteit gedicteerd wordt door pre-middeleeuwse opvattingen zorgen voor een gigantisch intolerantie probleem tov. andere levensopvattingen, andere interpretaties van diezelfde religie, kort samengevat de bescherming van onze verworven vrijheden.
    En door te stellen dat alles 'ok' is zolang homo's maar niet gestenigd worden in onze samenleving, onderschat je het tempo waarmee slechts enkele fanatiekelingen een hele samenleving tot op de grens van die regel weten te brengen. En als je een samenleving zo op je hand kan zetten om tot die grens te geraken is het nog maar een kleine moeite om ook dat stenigen terug in te voeren.

Hoeveel klanten moeten er in Antwerpen in een pittabar een pak rammel krijgen opdat er daar niemand geen alcohol meer durft te drinken? Slechts 2.
    Hoeveel vrouwen moeten er aangerand worden omdat ze zich te uitdagend kleden opdat zwakke politici safe spaces en gescheiden openbaar vervoer voorstellen? Blijkbaar al genoeg.
    En zo winnen de fanatiekelingen stap voor stap terrein zoals we dat bv. in Turkije aan de gang zien gaan.
    First the dodo died, then Dodi died, Di's dead, and Dando died. I bet Dido is crapping herself!

Asateo's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KnightOfCydonia Bekijk bericht

Daartegenover staan regels afkomstig uit een godsdienst die er een moraliteit van meer dan 1300 jaar geleden op nahoudt. Er wordt hier de vergelijking gemaakt met de generatie van onze grootmoeders, maar zelfs dan ben ik er bijvoorbeeld vrij zeker van dat die generatie bijvoorbeeld kindhuwelijken niet oké vond of voorschriften uit de sharia zou goedkeuren, zoals bijvoorbeeld dat een man dubbel zoveel erft dan een vrouw. En voor je pareert dat dergelijke zaken hier niet toegelaten zijn, in het V.K. heb je al sharia "familierechtbanken", dat is een buurland van ons.
    Aangezien er nu een topic voor is ga ik me terug engageren.

Of je moraliteit 1300jaar oud is of niet doet toch niet terzake? De Veda's zijn minstens 5000 jaar oud. Toch staan er tijdloze morele richtlijnen in. Menselijke deugden en ondeugden zijn sinds duizenden jaren (spijtig genoeg misschien) niet zoveel veranderd.

Je neemt de meest extreme voorbeelden van die religie en stelt dat ze voor heel die religie zou gelden. Kindhuwelijken komen bijvoorbeeld ook in India voor (ze proberen het weg te krijgen), het heeft dus meer te maken met patriarchaat dan deze of gene religie.
    Blessed are the meek: for they shall inherit the earth. Matthew 5:5

iTrader
    3 (100%)

Geweldig hoe jij zaken interpreteert. Dus een geloof staat boven de wet ga jij maar zo even interpreteren als "de wens voor verandering" en dat daaraan koppelen.

Rare jongens die Romeinen zou Obelix zeggen....

iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Conradus Bekijk bericht
    Voila, wat dus geen probleem is. De helft van de posters hier streeft ook om wetten aan te passen (gaande van iets essentieels als het EVRM tot iets debiels als de LEZ-wetgeving in Antwerpen )
    Binnen 10 jaar wordt er nog gesproken over dat LEZ-topic

Asateo's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SithCloud Bekijk bericht
    Geweldig hoe jij zaken interpreteert. Dus een geloof staat boven de wet ga jij maar zo even interpreteren als "de wens voor verandering" en dat daaraan koppelen.

Rare jongens die Romeinen zou Obelix zeggen....
    Dat is niet wat hij zegt. Hij zegt dat het niet abnormaal is dat gelovigen hun geloof, of mensen in het algemeen, hun morele intuïtie boven de wet stellen. Mochten we dat niet doen, zou niets ooit veranderen.
    De formulering van die vraag (aan de moslims) is erg breed en vaag en kan gaan van "sharia invoeren" tot "de morele richtlijnen zijn belangrijker dan de wet".
    Blessed are the meek: for they shall inherit the earth. Matthew 5:5
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Wel ehh voor de rest worden hier altijd bewijzen enzo gevraagd en is het een "buikgevoel" als er mensen bezig zijn over religie en de indoctrinatie van de islam. Dat er weinig studies zijn, dat is inderdaad spijtig. Maar als er dan is een studie is, dan begin jij ook wel uw eigen interpretatie eraan te geven.

Belissen volgens welke regels je wenst te discussieren hé Loser .

Maar bon, gearrangeerde huwelijken enzo, dat is dan wel allemaal ok ?
    Wie heeft het over ‘oké zijn’? Ik denk niet dat ik ergens beweer dat sharia goed zou zijn... integendeel.
    Het gaat erom dat hier gedaan wordt alsof bijna alle moslims hier denken zoals de meest radicale. En dan wordt die enquête aangehaald als bewijs. Mijn bedenkingen daarbij heb ik uiteengezet. Hoeveel overspeligen zijn er hier gestenigd? Het verschil tussen idee en realiteit. Zeker onder gelovigen nogal groot.

En wat ik vind, staat hier al. In mijn post voor die van Beryl en die van Beryl zelf. Edit: en Asatzo hierboven.
    Bedankt, bedankt, 1.452.500 keer bedankt!
    Jullie zijn geweldig.

PSN = A_Loser_Baby

Bongobong's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Het is gewoon een idiote vraag. Ik ben eerder bang van mensen die de wet een hogere status toeschrijven dan geloof en morele overtuigingen. Dat is een samenleving rijp voor totalitarisme.

De wet verdient gerespecteerd te worden, vooral wanneer ze op democratische leest is geschoeid, omdat het ons toe laat om ons eigen leven te leiden in een zekere harmonie met de rest van de samenleving. Dat zou ook een betere vraag zijn in een religieuze peiling: vind je dat de seculiere wetten in een democratie gerespecteerd moeten worden?
    "Those who are repeatedly passive in the face of injustice soon find their character corroded." ~ Julian Assange
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bongobong Bekijk bericht
    Het is gewoon een idiote vraag. Ik ben eerder bang van mensen die de wet een hogere status toeschrijven dan geloof en morele overtuigingen. Dat is een samenleving rijp voor totalitarisme.

De wet verdient gerespecteerd te worden, vooral wanneer ze op democratische leest is geschoeid, omdat het ons toe laat om ons eigen leven te leiden in een zekere harmonie met de rest van de samenleving. Dat zou ook een betere vraag zijn in een religieuze peiling: vind je dat de seculiere wetten in een democratie gerespecteerd moeten worden?
    Ehrrr ik weet niet wat jij mij toeschrijft. ik zeg nergens dat de wet niet in vraag gesteld mag worden. Integendeel.

iTrader
    3 (100%)
    Wie heeft het over ‘oké zijn’? Ik denk niet dat ik ergens beweer dat sharia goed zou zijn... integendeel.
    Het gaat erom dat hier gedaan wordt alsof bijna alle moslims hier denken zoals de meest radicale. En dan wordt die enquête aangehaald als bewijs. Mijn bedenkingen daarbij heb ik uiteengezet. Hoeveel overspeligen zijn er hier gestenigd? Het verschil tussen idee en realiteit. Zeker onder gelovigen nogal groot.

En wat ik vind, staat hier al. In mijn post voor die van Beryl en die van Beryl zelf. Edit: en Asatzo hierboven.
    Uw voorbeeld slaat ook gewoon op niets. : /

en radicaal. Naar "onze" normen vind ik dat radicaal ja. Natuurlijk niet op het niveau van extremisten zoals een sharia4belgium

Général Zantas's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zengistan Bekijk bericht
    Of die moraliteit op 1300 jaar, 10 jaar of een miljoen jaar oude idee bestaat is toch irrelevant vanuit de kant van de wet? De zin of onzin van iets, is puur subjectief. Het ging om mensen die hun moraliteit belangrijker/beter vinden dan wat de huidige wetgeving zegt.
    En je gaat niemand hier toch wijsmaken dat kindhuwelijken toegestaan worden in de VK of waar dan ook. De wet zal altijd minderjarigen beschermen. Dubbele erving is een compleet ander verhaal. Wat twee volwassenen samen beslissen, is hun recht en behoort tot vrijheid van religie, maarjah...Dat laatste grondrecht mag van jou ook weg zeker.
    Artikel dateert uit 2012, dus waarschijnlijk gedateerd in bepaalde opzichten, maar toch hallucinant. Zeker gezien er meer conservatieve Moslims bijgekomen zijn ondertussen, denk ik niet dat het veel gebeterd is.

The British child brides: Muslim mosque leaders agree to marry girl of 12... so long as parents don't tell anyone | Daily Mail Online

British Muslim clerics are willing to carry out sharia marriages involving child brides as young as 12, an investigation has found.

En tot 2012 waren Sharia kindhuwelijken overigens niet illegaal:
    It is not illegal for clerics to perform Islamic marriages, even when one or both of those marrying are under 16.
    le Général Zantas, dictateur de Palombie

Pagina 6 van 113 Eerste ... 23456789101656106 ... Laatste

Regels voor berichten