Stuyfmans's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door squalleke123 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik vind dat ook. Tijd om eens duidelijk te maken waar de macht ligt en sancties te heffen op het Turkije onder Erdogan.
    Eigenlijk wel straf dat die daar zonder enige scrupule haat kan staan verkondigen tegen het westen, zelfs kan oproepen tot geweld, zonder dat hier echt reactie op komt.

Stel je eens voor dat een Trump dat zou doen...

Marginal0's schermafbeelding
    iTrader
    127 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/10...taat-achter-u/

Raar hoe men zo verbaast is dat Turkije zijn medeleven betuigd over moord. Toch niet meer dan normaal? Je gaat toch niet verwachten dat ze niets gingen sturen en daarmee de boel stilzwijgend goedkeuren? Hun bericht was wel een duidelijke knipoog naar het "goddeloze" Westen. Zijt maar zeker dat er geen reactie kwam als het niet in een kerk was.

EvilTwin's schermafbeelding
    iTrader
    45 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Blijkbaar is door veel mensen gemist dat er al een gewapende kerel aan het hoofdcommissariaat in Brussel stond? Ze linken hem niet aan terreur, maar kvind het toch wel aparte timing hoor.

https://www.hln.be/brussel/gewapende...reur~ad400ee2/

Als het regent in Parijs ...
    Ave imperator, gloria in excelsis terra

Stuyfmans's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EvilTwin Bekijk bericht
    Blijkbaar is door veel mensen gemist dat er al een gewapende kerel aan het hoofdcommissariaat in Brussel stond? Ze linken hem niet aan terreur, maar kvind het toch wel aparte timing hoor.

https://www.hln.be/brussel/gewapende...reur~ad400ee2/

Als het regent in Parijs ...
    Hadden we tijdens de hoogdagen van de IS terreur ook geen lockdown in Brussel?

Trouwens "geen linken met terreur", weer knap staaltje van kop in het zand. Het zal wachten zijn tot de eerste onthoofding in België en dan kunnen we weer met zen allen van achter ons raampje een kaars doen branden.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Remake's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    9 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stuyfmans Bekijk bericht
    Hadden we tijdens de hoogdagen van de IS terreur ook geen lockdown in Brussel?

Trouwens "geen linken met terreur", weer knap staaltje van kop in het zand. Het zal wachten zijn tot de eerste onthoofding in België en dan kunnen we weer met zen allen van achter ons raampje een kaars doen branden.
    Die onthoofding zal wel door een lone wolf gebeuren hoor, niets te maken met een structureel probleem.

Pieterjan94's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Général Zantas Bekijk bericht
    Er staan tegenwoordig anders ook honderdduizenden Polen op straat tegen een ultra-conservatieve/katholieke uitwaseming van de overheid. het ultra-katholicisme dat in Polen weer hoogtij viert met de huidige regeringspartij, wil je toch ook echt niet hebben. Al woon ik nog altijd liever in Polen dan in iran of Saudi Arabie, ondanks dat ik de zon wel fijn zou vinden.
    Verbeter me als ik fout ben hé, maar zoals ik het begrepen heb is de situatie met die nieuwe wet als volgt:

Abortus mag enkel nog als:
    -gezondheid moeder/kind in gevaar is
    -kind verwerkt is door verkrachting of andere misdaad

Abortus mag niet meer als:
    -kind genetische afwijkingen heeft

Kunt ge nu toch echt bezwaarlijk ultra conservatief noemen?
    Ook die toch eerder negatieve ondertoon bij "Katholieke uitwasemingen". Akkoord, in Polen zal dat nu misschien de context zijn, maar er zijn ook genoeg niet-katholieken en ongelovigen te vinden die dezelfde mening aanhangen. Maar die halen dan gewoon geen meerderheid in't land.

Is gewoon de Zeitgeist die al jaren heerst. Redelijk wat tegenwind van het blinde progressieve beleid dat op veel vlakken is gevoerd, zeker het ethische.

iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Mss protesteren ze al omdat de oude wet ook al te streng was?
    Is eximius vir est quocum meliores videamur.

Général Zantas's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pieterjan94 Bekijk bericht
    Verbeter me als ik fout ben hé, maar zoals ik het begrepen heb is de situatie met die nieuwe wet als volgt:

Abortus mag enkel nog als:
    -gezondheid moeder/kind in gevaar is
    -kind verwerkt is door verkrachting of andere misdaad

Abortus mag niet meer als:
    -kind genetische afwijkingen heeft

Kunt ge nu toch echt bezwaarlijk ultra conservatief noemen?
    Ook die toch eerder negatieve ondertoon bij "Katholieke uitwasemingen". Akkoord, in Polen zal dat nu misschien de context zijn, maar er zijn ook genoeg niet-katholieken en ongelovigen te vinden die dezelfde mening aanhangen. Maar die halen dan gewoon geen meerderheid in't land.

Is gewoon de Zeitgeist die al jaren heerst. Redelijk wat tegenwind van het blinde progressieve beleid dat op veel vlakken is gevoerd, zeker het ethische.
    Abortus is niet meer toegestaan als het leven van het kind in gevaar is. Dat is de grote aanleiding. Vanaf nu moet elke foetus ongeacht de levensvatbaarheid tot de 9e maand in het lichaam blijven. Zelfs als die geen minuut overleven kan, bij wijze van spreken.

Dus enkel nog als de moeder in levensgevaar is of als het een gevolg is van incest/verkrachting. That's it.
    Dat noem ik niet meer normaal conservatief, en zo denkt de meerderheid van het land er ook over. Volgens de polls staat amper 20% achter de recente uitspraak. Terwijl toch gemakkelijk de helft van het land "conservatief" genoemd kan worden.

500.000 mensen op straat gisteren, er is maar 1 groter getelde protestmars geweest in de laatste 100 jaar van Polen.

Dat gekoppeld aan andere religio-politieke beslissingen die de laatste maanden/jaren door deze regering genomen wordt en je kan ze echt niets anders dan fundamenteel-katholiek bestempelen.
    le Général Zantas, dictateur de Palombie

Pieterjan94's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Général Zantas Bekijk bericht
    Abortus is niet meer toegestaan als het leven van het kind in gevaar is. Dat is de grote aanleiding. Vanaf nu moet elke foetus ongeacht de levensvatbaarheid tot de 9e maand in het lichaam blijven. Zelfs als die geen minuut overleven kan, bij wijze van spreken.

Dus enkel nog als de moeder in levensgevaar is of als het een gevolg is van incest/verkrachting. That's it.
    Dat noem ik niet meer normaal conservatief, en zo denkt de meerderheid van het land er ook over. Volgens de polls staat amper 20% achter de recente uitspraak. Terwijl toch gemakkelijk de helft van het land "conservatief" genoemd kan worden.

500.000 mensen op straat gisteren, er is maar 1 groter getelde protestmars geweest in de laatste 100 jaar van Polen.

Dat gekoppeld aan andere religio-politieke beslissingen die de laatste maanden/jaren door deze regering genomen wordt en je kan ze echt niets anders dan fundamenteel-katholiek bestempelen.
    Aha oké, dan ben ik slecht geinformeerd, ik trek mijn woorden terug.

Over de rest van de problematiek spreek ik mij niet uit. Maar het is inderdaad bizar dat er dergelijke maatregel wordt uitgerold terwijl het allicht niet per definitie een meerderheid haalt in het land. Beetje hetzelfde verhaal als hier soms denk ik, al is het hier meer een slinger naar de andere kant.

Général Zantas's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pieterjan94 Bekijk bericht
    Aha oké, dan ben ik slecht geinformeerd, ik trek mijn woorden terug.

Over de rest van de problematiek spreek ik mij niet uit. Maar het is inderdaad bizar dat er dergelijke maatregel wordt uitgerold terwijl het allicht niet per definitie een meerderheid haalt in het land. Beetje hetzelfde verhaal als hier soms denk ik, al is het hier meer een slinger naar de andere kant.
    Laatste post, want het is niet echt on-topic

De overheid heeft het al twee keer proberen door te drukken in het Parlement, en telkens kwamen er tienduizenden mensen op straat om te protesteren, dus heeft men er vanaf gezien. Nu heeft men echter na 5 jaar eindelijk de macht in handen in het Grondwettelijk Hof (op 1 na, allemaal politiek benoemd door de huidige regering) en hebben ze iemand aangezet om bij hun een proces in te spannen dat de abortuswet uit 1993 in strijd is met de aanpassen aan de Grondwet in 1997 (dacht ik), en nu hebben de marionetten beslist dat dat inderdaad het geval is waardoor het vanaf de publicatie ervan ongrondwettelijk wordt om abortussen te plegen tenzij ofwel de moeder in levensgevaar is, of het een gevolg is van verkrachting/incest.
    (en diezelfde persoon is een nieuw proces aan het voorbereiden om ook abortus ten gevolge van verkrachting te laten verbieden om dezelfde reden)

En de oude wet was ook al vrij streng, zoals Conradus opmerkt. Elk jaar zijn er heel veel die naar Duitsland en andere landen trekken om abortus te laten plegen. Maar echte cijfers zijn er niet over, niet verrassend.
    Er gebeuren 20x zoveel abortussen in Belgie dan in Polen, ondanks dat er bijna 4x zo veel mensen in Polen wonen.
    le Général Zantas, dictateur de Palombie
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Oldskooler's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Ach op naar het volgende.

Hele Islamgetto's, waar dit fanatisme gekweekt wordt, waar religie wet is.
    Waar je uiteraard nog met een gematigde vorm zit, gematigd omdat ze geweld schuwen nog, maar ook niet geheel afkeurend, Macron nu liever zien zwijgen en hun profeet nog boven alles zetten.
    Er zal daar altijd iets broeden en vroeg of laat uiten. Hun wil is toch wet waar ze reeds een meerderheid hebben, en de rest mag zich aanpassen, of het afbollen.

De kloof wordt alsmaar dieper geslagen.

Mislukte migratie. De Europese Islam, wat een grap.
    + Europa staat steeds meer onder druk van nieuwe migratie uit die religieuze hoek. Elk jaar willen miljoenen de weg tot hier vinden, en een groot deel zal erin slagen.
    De fundamenten kraken nu al.

Gastvrijheid die uiteindelijk uw hoofd eraf snijdt.

Wie gelooft toch dat dit nog ooit goed eindigt?

De toekomst, jawel zie die maar somber in. Oplossen, het zal eindigen zoals in de talrijke pagina's die een geschiedenisboek bevat, the usual way.
    Laatst gewijzigd door Oldskooler; 30 oktober 2020 om 00:27
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

makila's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    15 Post(s)
    Het zijn de uitvoerders die eigenlijk de domme idiote sukkels / loosers zijn met een IQ van rond de 80 of zo. Bovendien sterven ze voor ... NIKS, rien de kloot, want hun acties leiden ook tot niks. In tegendeel, ze sterven zelf ook en het resultaat? Alleen een wat bozere Macron en nog een paar extra doden en that is it.

De enige echte slachtoffers zijn (helaas) de onschuldigen die gedood worden door die sukkels.

Terrorisme <> Islam sé. Vroeger waren de katholieken ook zo. Hoeveel moorden de kerk gepleegd heeft, ik wil ze NIET te eten geven.

Pseudo's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Gohja, onthoofdingen van +70-jarige vrouwen in onze kerken zijn zware feiten, maar toch zou ik niet panikeren en toegeven aan de haat. Binnenkort zijn we een minderheid in ons eigen land en zal onze samenleving zo DIVERS en STERK zijn dat deze problemen vanzelf zullen oplossen, dus hou nog even vol en verstop u desnoods achter gedateerde verdragen.
    Hou de toiletten rein, dan blijft het voor nakomers ook fijn. - Josianne de wc-madam

Tomski's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    6 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pseudo Bekijk bericht
    Gohja, onthoofdingen van +70-jarige vrouwen in onze kerken zijn zware feiten, maar toch zou ik niet panikeren en toegeven aan de haat. Binnenkort zijn we een minderheid in ons eigen land en zal onze samenleving zo DIVERS en STERK zijn dat deze problemen vanzelf zullen oplossen, dus hou nog even vol en verstop u desnoods achter gedateerde verdragen.
    Als alle ongelovigen de kop zijn afgesneden bedoel je?

makila's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    15 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk bericht
    Als alle ongelovigen de kop zijn afgesneden bedoel je?
    Ik ken persoonlijk tientallen moslims, sommigen zijn zelfs persoonlijke vrienden. Géén enkele daarvan vindt dat ik als Christen een ongelovige ben. Dat blijft een kleine minderheid hé.
    Maar dat is hetzelfde als met Corona. Een kleine minderheid verknoeit het voor alle anderen. Dat is altijd al zo geweest. (jammer maar helaas)

Helaas zitten er altijd en overal een paar rotte appels tussen.

Regels voor berichten