Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dieter85 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Men zit hier niet op gelijke golflengte wat betreft dit item.

Als men zegt dat moslims de islaam boven de wet stellen, dan betekent dit dat zij geen enkel moreel bezwaar hebben, geen wroeging bij het overtreden van de wet. Zij dienen enkel verantwoording aan Allah af te leggen, niet aan hun medemensen, niet aan de democratie, niet eens aan hun eigen geweten, alleen aan Allah. In vele gevallen is hij zelfs van mening dat hij beloond wordt (in het hiernamaals of door de karma) door onwettige zaken te doen, en gestraft door bepaalde wettige zaken te doen. Hierbij vormen de moslims duidelijk een grotere probleemgroep dan andere 'gelovigen'.

Je kan dat niet allemaal op 1 hoop gooien met 'eender welke persoon die iets doet wat tegen de wet is'. Wat hier in dit topic gebeurt, vooral door Loser dan alweer, is dat allemaal minimaliseren en rond dat kernprobleem draaien, als zijnde 'elke crimineel is een probleem, heeft niks met godsdienst te maken'.
    Ik heb de twee zinnen waar ik een probleem mee heb vetjes gezet.
    Ik begin graag met de laatste. Ik zou het probleem minimaliseren door te stellen dat "elke crimineel een probleem is, heeft niks met godsdienst te maken." Dat klopt niet volgens jou? Ik zou nog verder gaan: Ik vind het omgekeerde ontzettend veel problematischer: "Niet elke crimineel is een probleem, alleen die van bepaalde godsdiensten." Dat kan toch niet? Dat is toch een ondergraving van de rechtstaat?

En de eerste, iedereen stelt weleens zijn eigen ideeën boven de wet. "Ik mag hier oversteken, want er komt toch niemand aan". Elke moordenaar heeft zijn drang boven de wet gesteld. Het maakt niet uit wat personen al dan niet boven de wet stellen. Zolang onze wet dicteert wat hier mag gebeuren, en zolang er bij ons een scheiding is van kerk en staat, zolang staat wet boven geloof. Dan mogen mensen nog altijd vinden van niet, maar als ze zich groeperen en oproepen tot het overtreden van de wet, zijn ze illegaal bezig.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gonzo the Great Bekijk bericht
    Die eerste criteria kan je inderdaad bij meerdere groeperingen afvinken, vandaar dat men nu eerder de nadruk legt op de laatste zin, en men kijkt hoeveel spanning er is met de externe wereld. En bij islam is die spanning er weldegelijk als je naar dat geweld tov homo s kijkt.
    Van stoere praat van Schild en vriend heeft niemand last als je ze zelf niet gaat opzoeken in duistere chatrooms, ook al posten ze daar foute of zelfs strafbare dingen.

Homo s in Brussel daarentegen zoeken zelf geen conflict op, maar worden opgezocht en zijn slachtoffer van mensen die hun religieuze regels willen afdwingen dmv geweld. Met angst en zelfs aanpassing van hun gedrag als gevolg bij de slachtoffers. Een groot verschil als je het mij vraagt.
    Ik snap niet waarom je die vergelijking zou willen maken. Natuurlijk hebben mensen ook last van de "foute en zelfs strafbare dingen in die duistere chatrooms" van S&V? Of ben je de knokploegen vergeten die ze gingen opzetten? Of de raids in supermarkten? Of het weghalen van de spandoeken? Het zijn net strafbare dingen omdat mensen er wél last van hebben. Ik zou zelfs durven zeggen dat een normaliseren van racisme schade toebrengt aan de maatschappij. Dus eigenlijk totaal geen groot verschil, nee.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bugiman Bekijk bericht
    Uhu en ook het christendom past hier niet

Het kan enkel hier bestaan omdat het klein is en 80% van de christenen hier niet eens echt gelovig is.

Maar kijk naar Amerika en ja ook daar zorgt het voor problemen

Religies botsen met een vrije wereld. Religie is oud achtergesteld zeg maar. Leuk sprookje meer niet
    Hier lees je al eens iets, zeg. Gaat het nu over België of gaat het over de Europese Waarden waar het eigenlijk al het hele topic om gaat? Het Christendom is klein "hier", en 80% van de christenen is niet gelovig...
    Voor ik cijfers ga opzoeken die het tegendeel bewijzen, zou ik graag weten waar jouw cijfers vandaan komen, met zo'n boude uitspraak.
    Bedankt, bedankt, 1.452.500 keer bedankt!
    Jullie zijn geweldig.

PSN = A_Loser_Baby

iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bugiman Bekijk bericht
    Er wordt bv veel onverdoofd en illegaal geslacht bij moslims.
    Onverdoofd is niet gelijk aan illegaal. In Brussel is het namelijk nog toegestaan en dus legaal. Bovendien hoe weet je dat het veel gebeurt?

Homohaat in Brussel is reëel
    Jup, en homohaat bij rechtse conservatieve Vlamingen (de hoek Vlaams Belang/Schild&vrienden) is evenzeer reëel.

En honderden Belgen zijn gaan moorden en verkrachten. En zelf al was het in een ander land. Is ook hier illegaal.
    Heb je het over de Belgische Joden die in het leger van Israël oorlogsmisdaden verrichten?

Ze plegen hier aanslagen, om hun 72 maagden te krijgen (aanslagen hier en Parijs waren Belgen)
    Die aanslagen werden inderdaad verricht. Maar dat het om de 72 maagden te doen was, klopt natuurlijk niet.

Er wordt salafisme in moskees geleerd ook al mag dat niet. Men moet zelf al gaan infiltreren van staatsveiligheid om dit in het oog te houden.
    Natuurlijk mag dat wel. Salafisme was en is helemaal niet strafbaar. Het is een zeer conservatieve stroming binnen de islam.

Het verbaasd mij nog iedere dag dat mensen na al die aanslagen en islamitische strijders van eigen bodem, staatsveiligheid die bezorgd is, je toch zo een probleem kan negeren en minimaliseren.
    Als je de problemen wilt benoemen, doe het dan ook juist. Uw onwetendheid over bepaalde zaken kan ik gewoon niet negeren of minimaliseren.

Creeping Death's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Ik vraag me ook oprecht af of die reactie op homo's die hand in hand lopen komen vanuit een gelovige reflex of vanuit de macho cultuur die meestal bij die bevolkingsgroep hoort.
    “Honor: if you need it defined, you don’t have it.”
    -
    Ron Swanson

squalleke123's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Creeping Death Bekijk bericht
    Ik vraag me ook oprecht af of die reactie op homo's die hand in hand lopen komen vanuit een gelovige reflex of vanuit de macho cultuur die meestal bij die bevolkingsgroep hoort.
    Beide. Religie en homoseksualiteit is voor elke versie van religie geen al te beste combinatie (op basis van de basisteksten). Macho-gedrag en die reacties ook niet. En beide versterken elkaar.

Ruben666's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Arabs are increasingly saying they are no longer religious

Uiteraard geen onverwachte ontwikkeling.
    .

iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ruben666 Bekijk bericht
    Arabs are increasingly saying they are no longer religious

Uiteraard geen onverwachte ontwikkeling.
    Hoeft inderdaad niet ter verbazen. Dit is sowieso iets dat telkens heen en weer schommelt. In de jaren 80 had je een zeer sterke communistische beweging in de Arabische landen.

Pagina 113 van 113 Eerste ... 1363103109110111112113

Regels voor berichten