Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gonzo the Great Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik kwam dit filmpje tegen en moest denken aan je vraag om bewijs dat islam meer is dan louter een religie.

https://youtu.be/xv0VD_RkcWQ?t=463

Als imams het zelf zeggen dat islam naast een religieus ook een belangrijk politiek luik heeft, alleeja, ontken anders het blauw van de lucht...
    Het is dus hoog tijd dat islam zijn beschermde status als religie verliest, en men het aanziet zoals het is: een ideologie die uit is op dominantie, en bij ons is dat via demografische weg.
    De naam van dit topic verraadde in feite ook al dat islam niet onder de noemer religie valt.

En dat die ideologie intolerant is tov andere overtuigingen, maakt het des te beangstigend. Want de eerste helft van dit interview komt neer op: als je een Koran verbrandt, verdien je te sterven, ook al woon je in Noorwegen. Ter info, de doodstraf in Noorwegen is al afgeschaft bij vredestijd sinds 1902. Verder gaat hij akkoord met de terroristen die binnenvielen bij Charlie Hebdo, en ziet hij ze als helden.

Je mag van mij vinden en geloven wat je wil, en deze man is daar eerlijk over. En ik heb dus niets tegen die man, maar voor zulke mensen is er dus geen plaats in de westerse wereld. Deze man zijn diepste overtuiging is gewoon niet compatibel met ons waarden en wetten. Dat hij dus vredig in zijn land zijn ding gaat doen, en ik zal daar met plezier wegblijven. Vinden dat zulke mensen hier niet passen is dus iets anders dan "alle vreemdelingen buiten", een stempel dat je dan snel krijgt...

En zolang de westerse moslimgemeenschappen (ook zij die zichzelf gematigd noemen), zulke figuren niet zelf uitspuwen, zie ik ze als medeplichtig aan dit soort overtuiging, en vormen ze dus ook een gevaar voor de westerse wereld.

Edit:
    Ik werd na dit bericht via PM voor "Hoerenzoon" uitgescholden, en dat een week na moederdag...

Voor mij is islam een politieke beweging, en ik mag een politieke mening uiten.

Als je het graag opneemt voor de islam, geef dan liever jouw mening over de imam in het filmpje:
    Geef je hem gelijk, of keur je dit af?
    En als je het op bepaalde punten niet eens bent, durf je die afkeur publiekelijk te delen?

Want dat vind ik nog het positieve aan deze imam: Hij durft openlijk te zeggen waarvoor hij staat.
    Oké. Maar je kijkt niet naar wat ik eigenlijk zei.
    Je neemt hier het filmpje van een extremistische imam. En zegt dan: "kijk, de islam heeft een politiek luik, want deze man zegt het."
    Je gaat toch ook niet zomaar iedereen als spreekbuis voor het hele christendom aanvaarden? Dat doen we ondertussen al niet meer voor de paus, laat staan voor zomaar een pastoor.

Is je punt dat er een extremistische vorm van de islam bestaat? Dan ben ik het met je eens. Is je punt dat die veel te ver gaat? Ook dat ben ik met je eens. Maar zelfs die kan, zolang onze wetten niet worden overtreden, want dat is vrijheid van geloof. Worden er wetten overtreden, dan is het staat > geloof, en klaar.

Wat dan dat geloof voorschrijft over staat, over politiek, maakt toch niks uit? Er mag toch een volledig politiek luik zijn aan hun geloof, zolang ons stelsel gevrijwaard blijft. Zolang de scheiding van kerk en staat, scheiding van de machten en democratisch stelsel intact blijft, mogen anderen zeggen wat ze willen. Of ze dat dan zeggen in de moskee, op café of in de kantine, maakt mij niet veel uit. Als er echter dingen worden gezegd die in strijd zijn met die drie dingen, heb ik er zeker een probleem mee. Maar ik denk dat ik moet zeggen dat zij ook dàt recht hebben, ook al doe ik het liever niet.

Over het filmpje specifiek: Kan ik hem zowel gelijk geven als het afkeuren? De man heeft duidelijk misschien wel de Koran goed bestudeerd, maar van de Bijbel kent hij niet veel. Hij zegt dat de Bijbel niet hetzelfde is als de Koran, want de Koran heeft 500 verzen over wetten, wat mag en niet, en over politiek en bestuur. Dan raad ik hem aan om Leviticus eens te lezen.
    Dus ja, ik geef hem gelijk, in die zin dat de Koran misschien wel wetten heeft, en ideeën over politiek bestuur. En dat zijn invulling van de islam onlosmakelijk verbonden is met dat bestuur. En ik keur dat uiteraard sterk af. Scheiding van kerk en staat is essentieel, geen religie in wetten. Punt. En zolang wij (=zinnige mensen) over die scheiding waken, is dat ook geen probleem. Ik snap echt niet waarom je denkt dat ik dat niet publiekelijk zou durven te delen...

Over die PM stuur ik je nog een berichtje.
    Bedankt, bedankt, 1.452.500 keer bedankt!
    Jullie zijn geweldig.

PSN = A_Loser_Baby

Gonzo the Great's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    Je gaat toch ook niet zomaar iedereen als spreekbuis voor het hele christendom aanvaarden? Dat doen we ondertussen al niet meer voor de paus, laat staan voor zomaar een pastoor.
    ...
    En ik keur dat uiteraard sterk af. Scheiding van kerk en staat is essentieel, geen religie in wetten. Punt. En zolang wij (=zinnige mensen) over die scheiding waken, is dat ook geen probleem. Ik snap echt niet waarom je denkt dat ik dat niet publiekelijk zou durven te delen...
    Qua publiekelijk afkeuren heb ik het minder over het politieke luik van islam, maar eerder over oproepen tot het doden van verbranders van een Koran, of van het verheerlijken van de daders bij Charlie Hebdo.
    Durf je hier publiekelijk stellen: "neen, men moet iemand die een Koran verbrandt met rust laten, want dat is absoluut niet illegaal in Noorwegen" ?

Verder zie ik de paus wel nog altijd als spreekbuis van de katholieke kerk, hij is tenslotte nog steeds het hoofd ervan. Als hij morgen bvb zegt: "ik wil dat alle homo's doodgeknuppeld worden", dan vind ik dat als je daarna nog een kerk binnenstapt om een misviering bij te wonen, je je bij die houding aansluit. Als je pro gelijke rechten van homo's bent, dan is de enige juiste reactie uit dat geloof te stappen, of toch tenminste te stoppen met praktiseren, en stoppen via uiterlijke kenmerken reclame te maken voor die religie. En dat signaal mis ik momenteel totaal van moslims in de westerse wereld, ook de zogezegd gematigde. Dat wil volgens mij dus zeggen dat ook de gematigde het ergens wel kunnen pruimen dat men enkele AK's ledigde op bvb die fransen die hun geloof via cartoons beledigden.

Moesten de gematigde moslims echt tegen dat extremisme zijn, hoe komt het dan dat deze imam (die jij dus ook extremistisch noemt) nog steeds imam is Noorwegen? Want dat filmpje is duidelijk na Charlie Hebdo opgenomen. Want een zwaar extremistische katholiek die oproept tot geweld tov bepaalde personen, zal bvb niet snel paus worden, of zou het niet lang blijven na zo'n uitspraken. Dus waar is de reactie van de gemeenschap tegen deze imams? Ik zie eerder zwijgen en toestemmen eerlijk gezegd...
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Oldskooler's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Buitenlandse salafistische netwerken proberen steeds vaker invloed te krijgen op het onderwijs, waarschuwt Staatsveiligheid. Scholen hebben de afgelopen jaren op verschillende manieren de strijd daartegen opgevoerd, maar hebben weinig tot geen controle over het thuisonderwijs.
    “De jongste jaren hebben internationale salafistische netwerken een offensief ingezet tegen het onderwijs”, stelt de Staatsveiligheid in haar jaarlijkse activiteitenverslag.

https://www.demorgen.be/nieuws/20-pr...m_content=free

Belgische moslims bestuderen salafisme in Saudi-Arabië
    De Nederlandse veiligheidscoördinator waarschuwt voor Nederlandse moslims die salafistische religieuze studies volgen aan de Universiteit van Medina in Saudi-Arabië. Ook Belgische jongeren gaan er studeren. Het OCAD houdt het fenomeen in de gaten.
    De Islamitische Universiteit van Medina leverde volgens de eigen website al 61 Belgische alumni.

De school werd in 1961 opgericht met een duidelijk missionair doel: de internationale verspreiding van het salafisme, een fundamentalistische strekking van de islam die de voorbije decennia sterk aan invloed won en vooral vanuit Saudi-Arabië verspreid werd. Het predikt een zuivere vorm van de islam, met strikte religieuze wetten. Afgestudeerden exporteren het strenge salafisme naar hun thuisland.

https://www.demorgen.be/nieuws/belgi...m_content=free

Arm België, totaal niet opgewassen tegen zoiets, als het puntje bij paaltje komt.

Het kleinste kind weet dat dit gewoon afwachten is tot het escaleert.
    Laatst gewijzigd door Oldskooler; 20 mei 2019 om 18:45

SithCloud's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ruben666 Bekijk bericht
    Ah kijk eens aan, daar wordt de kweken-als-konijnen-mythe nog eens vanonder het stof gehaald
    Hoe. Allez ik dacht erdogan dat nochtans gezegd had. Nee was ik verkeerd ? Oopsie #OrNot
    When in trouble, fear or doubt, run in circles, scream and shout
    3 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gonzo the Great Bekijk bericht
    Qua publiekelijk afkeuren heb ik het minder over het politieke luik van islam, maar eerder over oproepen tot het doden van verbranders van een Koran, of van het verheerlijken van de daders bij Charlie Hebdo.
    Durf je hier publiekelijk stellen: "neen, men moet iemand die een Koran verbrandt met rust laten, want dat is absoluut niet illegaal in Noorwegen" ?

Verder zie ik de paus wel nog altijd als spreekbuis van de katholieke kerk, hij is tenslotte nog steeds het hoofd ervan. Als hij morgen bvb zegt: "ik wil dat alle homo's doodgeknuppeld worden", dan vind ik dat als je daarna nog een kerk binnenstapt om een misviering bij te wonen, je je bij die houding aansluit. Als je pro gelijke rechten van homo's bent, dan is de enige juiste reactie uit dat geloof te stappen, of toch tenminste te stoppen met praktiseren, en stoppen via uiterlijke kenmerken reclame te maken voor die religie. En dat signaal mis ik momenteel totaal van moslims in de westerse wereld, ook de zogezegd gematigde. Dat wil volgens mij dus zeggen dat ook de gematigde het ergens wel kunnen pruimen dat men enkele AK's ledigde op bvb die fransen die hun geloof via cartoons beledigden.

Moesten de gematigde moslims echt tegen dat extremisme zijn, hoe komt het dan dat deze imam (die jij dus ook extremistisch noemt) nog steeds imam is Noorwegen? Want dat filmpje is duidelijk na Charlie Hebdo opgenomen. Want een zwaar extremistische katholiek die oproept tot geweld tov bepaalde personen, zal bvb niet snel paus worden, of zou het niet lang blijven na zo'n uitspraken. Dus waar is de reactie van de gemeenschap tegen deze imams? Ik zie eerder zwijgen en toestemmen eerlijk gezegd...
    Nee, ik stel niet publiekelijk dat ik vind dat iedereen de Koranverbrander met rust moet laten, als je daarmee bedoelt dat iedereen dat maar stilzwijgend moet aanvaarden en er geen kritiek op mag hebben. Ik vind dat dit niet valt onder meningsuiting. Dat heb ik al duidelijk genoeg gemaakt.

Maar vraag je me nu echt of ik durf te stellen dat geweld tegen hem niet kan? Natuurlijk. Iedereen die geweld pleegt tegen hem, gaat zwaar in de fout. Net als iedereen die aanslagplegers verheerlijkt. Een ander zou die vraag als persoonlijke aanval opvatten. Dat doe ik maar niet.

En je hebt gelijk wat betreft de paus. Alleen kun je deze imam bezwaarlijk de paus van de hele islam noemen, he. Ik kan er ook niet aan doen dat hij nog imam is, maar zou het ook liever anders zien. En als hij oproept tot geweld, dat ze hem dan aanklagen.

Maar het is toch niet eerlijk dat je vraagt dat moslims van hier hun geloof de rug toekeren omdat er in Noorwegen een mallotige imam rondloopt?
    Jullie zijn geweldig.

PSN = A_Loser_Baby

Gonzo the Great's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    Nee, ik stel niet publiekelijk dat ik vind dat iedereen de Koranverbrander met rust moet laten, als je daarmee bedoelt dat iedereen dat maar stilzwijgend moet aanvaarden en er geen kritiek op mag hebben. Ik vind dat dit niet valt onder meningsuiting. Dat heb ik al duidelijk genoeg gemaakt.

Maar vraag je me nu echt of ik durf te stellen dat geweld tegen hem niet kan? Natuurlijk. Iedereen die geweld pleegt tegen hem, gaat zwaar in de fout. Net als iedereen die aanslagplegers verheerlijkt. Een ander zou die vraag als persoonlijke aanval opvatten. Dat doe ik maar niet.

En je hebt gelijk wat betreft de paus. Alleen kun je deze imam bezwaarlijk de paus van de hele islam noemen, he. Ik kan er ook niet aan doen dat hij nog imam is, maar zou het ook liever anders zien. En als hij oproept tot geweld, dat ze hem dan aanklagen.

Maar het is toch niet eerlijk dat je vraagt dat moslims van hier hun geloof de rug toekeren omdat er in Noorwegen een mallotige imam rondloopt?
    Ok, kritiek op zo'n provocatie is terecht. Maar iemand met volgers zoals een imam zou moeten zeggen: "wij betreuren dit, en overwegen gerechterlijke stappen." Maar in plaats daarvan demoniseert hij die politicus, en roept hij tussen de regels op om die man zelf te straffen, niet via justitie. En we hebben al gezien wat daar het gevolg kan van zijn. Die houding van de imam straalt dus ook af op zijn volgers, die een belediging van de islam met rellen beantwoordden.

Er zijn bij ons ook al enkele haatimams uitgezet, waarschijnlijk vooral in het kader van ronselen voor Syrie. En zij werden niet uitgedaagd door een bijbelverbrander, maar hun preken of contacten konden blijkbaar ook niet door de beugel. Een van hen doet intussen gewoon verder in nederland. De taal die de noorse imam spreekt, vind je bij ons dus ook terug. En ik vraag me vooral af wie die mensen hun publiek dan wel is. Als zelfs de imam van de "Grote moskee" in Brussel in opspraak is, dan is dit toch geen klein fenomeen in de marge? Dan is het toch terecht dat ik me afvraag wie er blijft teruggaan om naar die mensen te luisteren, en waarom men vanuit de moslimgemeenschap zelf geen stappen onderneemt ter verdrijving of vervanging van zulke figuren?

In nederland heeft men al eens een peiling gedaan, naar de grootte van de achterban van 1 van die controversiele imams, Fawaz Jneid uit Den Haag. En dat liep toch in de duizenden, want op facebook had hij 5000 volgers...

Moest ik praktiserend christen zijn, en onze pastoor zou een wij/zij houding prediken tov ongelovigen, zou ik daar geen voet meer binnenzetten, want dat kan niet de bedoeling zijn van een religie. En hem ontvrienden op facebook En die reactie mis ik tov die foute imams. Je ziet toch ook in dat dat het vertrouwen in moslims in de westerse wereld in het algemeen niet ten goede komt?

Ruben666's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SithCloud Bekijk bericht
    Hoe. Allez ik dacht erdogan dat nochtans gezegd had. Nee was ik verkeerd ? Oopsie #OrNot
    Et alors? Erdogan braakt nu eenmaal wel vaker onzin uit.
    Voorts is het uiteraard niet bepaald een goedbewaard geheim dat het geboortecijfer bij allochtone dames in de Westerse wereld al vanaf de 2e generatie significant daalt (om vervolgens nauwelijks nog hoger te liggen dan bij hun autochtone seksegenoten).
    .

SithCloud's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Voorts is het uiteraard niet bepaald een goedbewaard geheim dat het geboortecijfer bij allochtone dames in de Westerse wereld al vanaf de 2e generatie significant daalt (om vervolgens nauwelijks nog hoger te liggen dan bij hun autochtone seksegenoten).
    Het ging hier over de ideologie. Niet of het op grote schaal daadwerkelijk gebeurt.
    When in trouble, fear or doubt, run in circles, scream and shout

oldPES's schermafbeelding
    iTrader
    68 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Oldskooler Bekijk bericht
    Buitenlandse salafistische netwerken proberen steeds vaker invloed te krijgen op het onderwijs, waarschuwt Staatsveiligheid. Scholen hebben de afgelopen jaren op verschillende manieren de strijd daartegen opgevoerd, maar hebben weinig tot geen controle over het thuisonderwijs.
    “De jongste jaren hebben internationale salafistische netwerken een offensief ingezet tegen het onderwijs”, stelt de Staatsveiligheid in haar jaarlijkse activiteitenverslag.

De Nederlandse veiligheidscoördinator waarschuwt voor Nederlandse moslims die salafistische religieuze studies volgen aan de Universiteit van Medina in Saudi-Arabië. Ook Belgische jongeren gaan er studeren. Het OCAD houdt het fenomeen in de gaten.
    De Islamitische Universiteit van Medina leverde volgens de eigen website al 61 Belgische alumni.

De school werd in 1961 opgericht met een duidelijk missionair doel: de internationale verspreiding van het salafisme, een fundamentalistische strekking van de islam die de voorbije decennia sterk aan invloed won en vooral vanuit Saudi-Arabië verspreid werd. Het predikt een zuivere vorm van de islam, met strikte religieuze wetten. Afgestudeerden exporteren het strenge salafisme naar hun thuisland.

Arm België, totaal niet opgewassen tegen zoiets, als het puntje bij paaltje komt.

Haha... Als je de grens passeert ... Luttele 50 km verder vind je diverse salafistische organisaties, scholen, instellingen enz... in NL... En daar hebben ze geen problemen mee. Verschillen BE en NL dan zo hard?

Verstuurd vanaf mijn Mi A2 Lite met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door oldPES; 28 mei 2019 om 17:02 Reden: Wijzig
    -- Google - this--
    Open case met een P4s8x, eerste mobo met SATA - futureproofed. Upgradeable naar een single core Pentium 4 multithreading (lijkt alsof je 2 CPU's hebt, ik zweer) en incompatible met 8 GB GDDR5 RAM - built to last. Op aanvraag HDMI mono sound support 320 x 210 VGA kwaliteit. 100% Google startpagina. 2 x IDE of SCSI schijven, ben niet zeker. Customizable. YouTube compatible en gratis Google Plus account met profielfoto. Sluit af binnen 3 seconden (indien powerknop 3 sec ingehouden wordt).

M°°nblade's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Je hebt met het tempo waarin migranten hun weg naar België vinden geen tweede generatie van verhoogde geboortecijfers nodig om van een 'omvolking' te spreken. In grootsteden als Brussel en Antwerpen is die omvolking al voltrokken.
    Grosso modo komen er om de 10 jaar ongeveer 1 miljoen migranten bij volgens Alain Destexhe en Myria.

En als je het wil bekijken per religie:
    https://www.pewforum.org/2011/01/27/...gional-europe/

Belgie zal tegen 2030 na Zweden het tweede EU land zijn met een moslim percentage hoger dan 10%. Het fertiliteitscijfer verschil is 2.5 tov. 1.7 kinderen. Dat maakt dat zelfs met een complete migratiestop die 10% na 1 generatie 22% moslim geworden zal zijn tegen 2050.
    Laatst gewijzigd door M°°nblade; 28 mei 2019 om 17:40
    First the dodo died, then Dodi died, Di's dead, and Dando died. I bet Dido is crapping herself!

iTrader
    68 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door M°°nblade Bekijk bericht
    Je hebt met het tempo waarin migranten hun weg naar België vinden geen tweede generatie van verhoogde geboortecijfers nodig om van een 'omvolking' te spreken. In grootsteden als Brussel en Antwerpen is die omvolking al voltrokken.
    Grosso modo komen er om de 10 jaar ongeveer 1 miljoen migranten bij volgens Alain Destexhe en Myria.

En als je het wil bekijken per religie:
    https://www.pewforum.org/2011/01/27/...gional-europe/

Belgie zal tegen 2030 na Zweden het tweede EU land zijn met een moslim percentage hoger dan 10%. Het fertiliteitscijfer verschil is 2.5 tov. 1.7 kinderen. Dat maakt dat zelfs met een complete migratiestop die 10% na 1 generatie 22% moslim geworden zal zijn tegen 2050.
    Om de bevolking stabiel te houden, en de pensioenen betaalbaar te houden zou je minimum aan 2.1 moeten zitten. Meer en meer mensen hebben echter een walging als ze aan kinderen denken. De bevolking daalt. Cultuur sterft uit. Andere mensen zullen wel overnemen. Of dit nu 10 jaar duurt of 100 jaar. De realiteit is, bye bye tradities.

Immigratie is onoverkomelijk.

-- Google - this--
    Open case met een P4s8x, eerste mobo met SATA - futureproofed. Upgradeable naar een single core Pentium 4 multithreading (lijkt alsof je 2 CPU's hebt, ik zweer) en incompatible met 8 GB GDDR5 RAM - built to last. Op aanvraag HDMI mono sound support 320 x 210 VGA kwaliteit. 100% Google startpagina. 2 x IDE of SCSI schijven, ben niet zeker. Customizable. YouTube compatible en gratis Google Plus account met profielfoto. Sluit af binnen 3 seconden (indien powerknop 3 sec ingehouden wordt).

iTrader
    68 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Oldskooler Bekijk bericht

https://www.gelderlander.nl/arnhem/a...alen~a20a876a/

Ondanks dat ik het oneens ben met beide heren vind ik dit een heerlijk bericht. Demoniseren en dehumaniseren van een vlaamsblokker, salafist, moslim, jood, enz... is gewoonweg not done. De rechtstaat zegeviert.

-- Google - this--

iTrader
    0
    Als je ziet hoe gereageerd worden op de uitspraken van een vb lid over homofobie. ( Die wel vindt dat het mag, enkel trouwen en adopteren niet)

Hoe gaan we dan om met de islam die pleit voor terdoodveroordeling van homoseksuelen?

Sylverscythe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bugiman Bekijk bericht
    Als je ziet hoe gereageerd worden op de uitspraken van een vb lid over homofobie. ( Die wel vindt dat het mag, enkel trouwen en adopteren niet)

Hoe gaan we dan om met de islam die pleit voor terdoodveroordeling van homoseksuelen?
    Dat is toch een foute vergelijking? Hoe gaan we om met het christendom dat hetzelfde wil? Wel we bestraffen de individuele gevallen, en verkiezen ze niet voor de kamer, en gaan er niet van uit dat elke christen zijn homo-buurman de kop gaat inslaan.
    Time is the school in which we learn, time is the fire in which we burn.

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bugiman Bekijk bericht
    Dit toch niet weer?
    1. Wet > religie: Geen doodstraffen hier, en homoseksualiteit is niet tegen de wet hier.
    2. De Bijbel wordt door katholieken ook gelezen als anti-homoseksualiteit. En toch zijn hier katholieken. De Koran wordt door moslims gelezen als anti-homoseksualiteit. Waarom zouden dan hier geen moslims kunnen zijn?
    3. Ik vind de uitspraak van het VB-lid schandelijk. Ik vind doodstraffen schandelijk. Wat nu?
    Jullie zijn geweldig.

PSN = A_Loser_Baby

Pagina 110 van 113 Eerste ... 1060100106107108109110111112113 Laatste

Regels voor berichten