beryl's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gonzo the Great Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Men is tegen verkeersdoden, maar men maakt ook niet heel belgie zone 30. Het is steeds een compromis.

Maar dat een zogezegd groene partij in brussel tegen onverdoofd slachten is... Dat ligt niet meer in lijn met de rest van het land, dat is toch het minste wat je kan besluiten.
    Wel da's inderdaad net het het wat hypocriete aan de situatie. Als er een compromis moet gevonden over onverdoofd slachten lukt dat niet, maar we zijn wel redelijk bereid om met een compromis onze principes aan de kant te zaten als het over een heel klein beetje geld gaat.

Daar gaat de vergelijking met verkeer niet op, overal zone dertig zou een massieve maatschappelijke kost met zich meebrengen die niet opweegt tegen minder dodelijke slachtoffers. Da's hoe je normaal omgaat met zaken die je echt belangrijk vind: Je gaat daar ver in en pas als de kost echt groot wordt begin je met compromissen. Bij dierenleed beginnen de compromissen al als het om peulschillen gaat, behalve als het om onverdoofd slachten door moslims gaat, dan zijn we als maatschappij plots heel standvastig.
    Laatst gewijzigd door beryl; Gisteren om 16:43

Gonzo the Great's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door beryl Bekijk bericht
    Wel da's inderdaad net het het wat hypocriete aan de situatie. Als er een compromis moet gevonden over onverdoofd slachten lukt dat niet, maar we zijn wel redelijk bereid om met een een compromis onze principes aan de kant te zaten als het over een heel klein beetje geld gaat.

Daar gaat de vergelijking met verkeer niet op, overal zone dertig zou een massieve maatschappelijke kost met zich meebrengen die niet opweegt tegen minder dodelijke slachtoffers. Da's hoe je normaal omgaat met zaken die je echt belangrijk vind: Je gaat daar ver in en pas als de kost echt groot wordt begin je met compromissen. Bij dierenleed beginnen de compromissen al als het om peulschillen gaat, behalve als het om onverdoofd slachten door moslims gaat, dan zijn we als maatschappij plots heel standvastig.
    Daar is een onevenwicht, en dat klopt.
    Alles heeft ermee te maken dat een partij onverdoofd slachten op de agenda heeft gezet, en nog geen enkele partij dat gedaan heeft voor onverdoofd castreren.

Daarom nogmaals: stem op een partij die dat wel op de agenda zet. En blijkbaar is dat niet Groen, want dierenleed is blijkbaar het minst van hun zorgen. Zichzelf Ecolo noemen en dan tegen stemmen, is duust keer hypocrieter vind ik.
    Laatst gewijzigd door Gonzo the Great; Gisteren om 17:11

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gonzo the Great Bekijk bericht
    Daar is een onevenwicht, en dat klopt.
    Alles heeft ermee te maken dat een partij onverdoofd slachten op de agenda heeft gezet, en nog geen enkele partij dat gedaan heeft voor onverdoofd castreren.

Daarom nogmaals: stem op een partij die dat wel op de agenda zet. En blijkbaar is dat niet Groen, want dierenleed is blijkbaar het minst van hun zorgen. Zichzelf Ecolo noemen en dan tegen stemmen, is duust keer hypocrieter vind ik.
    Groen is voorstander van verbod op onverdoofd slachten, ook voor moslims. Want ritueel hoeft niet onverdoofd te betekenen.
    De 9lives Crew loopt voor Kom Op Tegen Kanker!
    Help ons het doel te bereiken, al is het maar om ons te zien afzien (op de bijbehorende meet)!

Storten kan hier, vanaf 40€ is het aftrekbaar: https://www.100kmrun.be/team/9lives

SithCloud's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    Groen is voorstander van verbod op onverdoofd slachten, ook voor moslims. Want ritueel hoeft niet onverdoofd te betekenen.
    daarom dat sanctorum de partij verlaten heeft zeker
    When in trouble, fear or doubt, run in circles, scream and shout
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Gonzo the Great's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ok, dat klopt, groen stemde nog niet tegen het verbod in Brussel. Maar enkel en alleen omdat men bang is de vlaamse kiezer te verliezen. Ecolo heeft die vrees blijkbaar niet, en stemde koudweg tegen. Het is angstwekkend hoe hard onze huidige politieke partijen plooien en al hun waarden overboord gooien om de stemmen van moslims te oogsten.

KnightOfCydonia's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Er werd hier een analogie gemaakt met de situatie van verkeersdoden: als men dan toch die vergelijking wilt maken, dan zou je kunnen stellen dat hier vroeger bijna alles mocht wanneer het op autogebruik aankomt: men kon zijn rijbewijs vroeger zonder enige vorm van test afhalen op het gemeentehuis, drinken en rijden werd schaamteloos gecombineerd, airbags en gordels waren niet verplicht, standaard een zone 30 rond scholen was ongezien, etc.
    Naarmate er meer auto's kwamen en een veranderend besef in de samenleving zijn die zaken veranderd. De houding van moslims in dit debat is echter alsof je een groep mensen zou hebben die elke beperking op hun autogebruik als onaanvaardbaar beschouwen, omdat zij nu éénmaal vasthouden aan een traditie die zij als opgelegd door hun god beschouwen. In zo'n situatie is nauwelijks een compromis mogelijk.

Ik éét vlees, ik draag lederen kledingstukken, ik ben voorstander van dierenproeven voor wetenschappelijk onderzoek (en heb er vroeger zelf ook uitgevoerd). Mijn visie op de zaak vanuit ethisch standpunt is dat het gebruiken van dieren niet noodzakelijk verkeerd is, en inderdaad soms onvermijdelijk (al zit daarbij natuurlijk nog een breed verschil tussen het willen eten van een goede hamburger en het testen van levensreddende geneesmiddelen), maar dat het wél wenselijk is om het dierenleed te minimaliseren waar mogelijk. Om in te pikken op het voorbeeld van castratie van biggen lijkt het mij bijvoorbeeld niet verkeerd om hierbij lokale verdoving wél degelijk te verplichten, of andere alternatieven zoals vaccinatie tegen berengeur toe te passen. Als op de lange termijn kweekvlees een haalbaar alternatief wordt, lijk het mij zowel vanuit ethisch als ecologisch perspectief ook beter om grotendeels daarop over te schakelen.

Op dat laatste vlak zit echter het essentiële verschilpunt in deze discussie: moderne mensen staan ervoor open hun mening te veranderen naarmate inzichten veranderen en er alternatieven ter beschikking komen.
    Met fundamentalistische gelovigen, zoals moslims kan je in deze nauwelijks een compromis sluiten, zij houden ontegensprekelijk vast aan hun traditie. Hun religieuze schrift, hetwelke zij opvatten als het letterlijke woord van god, schrijft voor dat het slachten op een bepaalde manier moet gebeuren maar dateert uit een tijd dat het verdoven van dieren niet eens mogelijk was. Voor sommige moslims (en joden overigens) is het verdoven van dieren voordat ze geslacht worden daarom nog steeds onaanvaardbaar.

Dit laatste brengt ons opnieuw bij de discussie over wat nu een gematigde moslim is en wat niet. In de ogen van Loser, e.a. is een moslim gematigd van zodra hij/zij zich aan de lokale wetten houdt en dus basically niet crimineel en non-gewelddadig is, maar wat mij betreft is zo iemand, die weigerachtig staat tegenover moderne wetenschap en technologie al lang niet meer gematigd.

Het blijven aarzelen op het vlak van onverdoofd slachten is wat mij betreft ook iets wat de geloofwaardigheid van Groen/Ecolo zwaar heeft aangetast.

oldPES's schermafbeelding
    iTrader
    68 (100%)
    Ik accepteer niks. We hebben een definitie en werken van daaruit. Want wat is jouw punt precies? Dat gematigde moslims niet bestaan? Want ik ben niet helemaal mee.

En natuurlijk is alles interpretatie. De letterlijke lezing, die waarin je het bekijkt als sprookje... Dat is net eigen aan teksten. Elke soort lezing is een interpretatie. Da’s toch niks raars?
    Klopt. Ze bestaan niet. Dat betekent ook niet dat het negatief moet worden 'geïnterpreteerd'. En in dat opzicht ben ik het met wijlen Etienne Vermeersch eens, ook al heb ik met hem niets van doen.

Verstuurd vanaf mijn Mi A2 Lite met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door oldPES; Vandaag om 00:54
    -- Google - this--
    Open case met een P4s8x, eerste mobo met SATA - futureproofed. Upgradeable naar een single core Pentium 4 multithreading (lijkt alsof je 2 CPU's hebt, ik zweer) en incompatible met 8 GB GDDR5 RAM - built to last. Op aanvraag HDMI mono sound support 320 x 210 VGA kwaliteit. 100% Google startpagina. 2 x IDE of SCSI schijven, ben niet zeker. Customizable. YouTube compatible en gratis Google Plus account met profielfoto. Sluit af binnen 3 seconden (indien powerknop 3 sec ingehouden wordt).

oldPES's schermafbeelding
    iTrader
    68 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Iceman21 Bekijk bericht
    Dus dat zijn onze normen en waarden? Waarom kon je dan 5 jaar geleden wel onverdoofd slachten? Eigelijk strijden de moslims dan voor het behoud van onze normen en waarden want het mocht vroeger. Lol

Het afschaffen van vuurwerk, heeft dat ook niets te maken met onze normen en waarden? Moest er staan moslims willen geen vuurwerk meer, het kot was te klein.
    Haha, da's wel waar... Verander elk artikel met moslim en je mag dan de boel sluiten. Althans in België. In GB, of pakweg NL is het niet zo'n groot probleem?

Verstuurd vanaf mijn Mi A2 Lite met Tapatalk
    -- Google - this--
    Open case met een P4s8x, eerste mobo met SATA - futureproofed. Upgradeable naar een single core Pentium 4 multithreading (lijkt alsof je 2 CPU's hebt, ik zweer) en incompatible met 8 GB GDDR5 RAM - built to last. Op aanvraag HDMI mono sound support 320 x 210 VGA kwaliteit. 100% Google startpagina. 2 x IDE of SCSI schijven, ben niet zeker. Customizable. YouTube compatible en gratis Google Plus account met profielfoto. Sluit af binnen 3 seconden (indien powerknop 3 sec ingehouden wordt).

SithCloud's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    het religieus onverdoofd slachten is lange tijd een uitzondering geweest op de wet. Dat privilege verdwijnt nu.
    When in trouble, fear or doubt, run in circles, scream and shout

Pagina 104 van 104 Eerste ... 45494100101102103104

Regels voor berichten