Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gavin Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik kan alleen maar verder gaan op wat ze antwoorden op vragen. Er was geen[ antwoord op de vraag rond de salariswagen en compensatie, en in de laatste week zijn de twee grootste namen opnieuw het antwoord schuldig moeten blijven nadat ze rechtstreeks erom gevraagd werden. Er is geen antwoord, en het enige antwoord dat ze wel hebben, willen ze niet tegen de kiezer zeggen.

Waar komt uw €700 netto vandaan? Of zelfs die €1200? Almaci zegt toch dat ze de salariswagen afnemen (aka 3 miljard aan belastingen volgens de berekeningen) en dat verdelen over alle werknemers. Dat rijmt toch niet. Waarom noemt Almaci die bedragen niet, ze durft zelfs €500 niet te claimen? Waarom moet Calvo een uitleg schuldig blijven als er om haalbaarheid gevraagd wordt?

En nogmaals, ik vind dat het uitgangspunt van niet in auto's uitbetalen perfect logisch is in deze tijden zoals ze dat zegt, dus daar gaat het me niet om.
    Dat hoorde bij het voorstel in 2017. https://www.fleet.be/groen-en-ecolo-...voor-iedereen/
    Op dit moment is het al mogelijk om je wagen in te ruilen voor 700€
    https://www.tijd.be/politiek-economi.../10103064.html

Het bescheiden succes van de mobiliteitsvergoeding - waarbij een bedrijfswagen wordt ingeruild voor cash - maakt duidelijk dat weinig werknemers bereid zijn die wagen volledig op te geven.
    Maar met het nieuwe mobiliteitsbudget hoeft dat niet: wie wil, kan zijn bedrijfswagen inruilen voor een milieuvriendelijker exemplaar en aanvullen met bijvoorbeeld een treinabonnement en een fiets.
    https://www.tijd.be/netto/auto/een-g.../10100837.html

En dan niet vergeten dat het gaat over 12% van de werknemers. 88% van de werknemers heeft geen salariswagen.

Dus dat, gecombineerd met alle andere punten die ze hebben (zoals in het Klimaattopic staat, ga ik niet opnieuw uitschrijven), zorgt ervoor dat de koopkracht slechts beperkt minder stijgt tegenover bij de plannen van de N-VA, bijvoorbeeld.

En: Zal de salariswagenrijder er iéts bij inschieten? Waarschijnlijk wel. Maar dat is niet de volle pot, zoals mensen doen uitschijnen. Wat ze er dan wel bij inschieten, is deels de prijs die we zullen moeten betalen om wat ecologischer te leven. Dat zal niet gratis zijn. Deels is het ook een totaal fout systeem dat teruggedraaid wordt naar logischere normen, want zo'n salariswagen is en blijft een achterpoortje voor bedrijven om meer te kunnen bieden, maar niet meer te moeten afgeven. Dus op een andere manier iets aan loonlasten doen, zit ook in het plan.

Edit: Het is misschien een kernpunt, maar het is geen alleenstaand punt. Het kan alleen maar als het in balans wordt gehouden door de andere punten. Dus die kun je niet los zien van elkaar.

Edit2: Ondertussen heb ik nog altijd niets gezien van Almaci dat gelogen was in dat interview. Maar laat me duidelijk zijn: Ik ben hier niet om het programma van Groen te verdedigen, laat staan om mensen te overtuigen op Groen te stemmen. Zo gedreven sta ik er ook allemaal niet achter. Maar doen uitschijnen alsof het domme, naïeve politici zijn die niet weten waarover ze het hebben, en hun plan vergruizen als "belachelijk", daar komen mijn haren gewoon van recht.
    Laatst gewijzigd door Loser; 24 mei 2019 om 10:51
    Bedankt, bedankt, 1.452.500 keer bedankt!
    Jullie zijn geweldig.

PSN = A_Loser_Baby
    3 leden vonden dit bericht nuttig.  

Li1quid's schermafbeelding
    iTrader
    99 (98%)
    Het is toch maar triest gesteld met België op nationaal vlak..

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/05...tters-terzake/

Gisteren deed "Terzake" alle moeite om de Franstalige partijvoorzitters voor de camera te krijgen. Ze willen namelijk niet naar de tv-studio's komen en dus stond Pieterjan De Smedt hen onaangekondigd op te wachten aan de inkomhal van VRT en RTBF. Maak kennis met het 300 meter-interview.
    PSN: Li1quid
    no votes  

jack|herrer's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Het enige wat hen interesseert is het vlaamse geld. De rest willen ze zo weinig mogelijk mee te maken hebben. Dat is wel duidelijk.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.  

iTrader
    0
    Tja, er zijn jammer genoeg partijen aan vlaamse kant die met zo een volk al te graag in zee gaan... schande eigenlijk.

Gavin's schermafbeelding
    iTrader
    158 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    Edit2: Ondertussen heb ik nog altijd niets gezien van Almaci dat gelogen was in dat interview. Maar laat me duidelijk zijn: Ik ben hier niet om het programma van Groen te verdedigen, laat staan om mensen te overtuigen op Groen te stemmen. Zo gedreven sta ik er ook allemaal niet achter. Maar doen uitschijnen alsof het domme, naïeve politici zijn die niet weten waarover ze het hebben, en hun plan vergruizen als "belachelijk", daar komen mijn haren gewoon van recht.
    Oooooooooh wees gerust, naïef voor hun eigen ideologie zijn ze allerminst. Ze zullen perfect weten wie sluw te strippen moesten ze aan de macht zijn, op dat vlak zijn ze zonder enige twijfel pro's, daar maak ik me echt geen illusies over. Hun plan mag ik dan wel bij de haren getrokken en vol met gaten zitten die ze opvullen met luchtkastelen, over hun eigen schaapjes zal meer dan genoeg nagedacht zijn. Juist dezelfden als alle anderen in die business, met krak dezelfde tactieken zoals in die video te zien is. Het laatste redmiddel is zelfs letterlijk "tis de schuld van rechts!"

Er wordt gevraagd "krijgen ze het volledige bedrag gecompenseerd" en het antwoord is "ja, we betalen uit in euro's". Da's liegen, want ze weet goed genoeg dat dat niet kan. Moest dat toch niet op het volledige bedrag slaan, dan later over hoe het te financieren valt. Dat is ook gelogen want ze weet ten eerste dat het niet te halen is en ook dat het niet is uitgerekend buiten de belasting, daarvoor moet ik die link van de Tijd niet nog eens kopiëren. Gij komt tenminste nog met iets van cijfers af en erkent dat een bepaalde doelgroep er zal bij inschieten, waarom hoor ik dat niet van beroepspolitici? Zij zijn wel degenen die het beleid moeten uitzetten en met hun handen in het budget zitten.

Ik moest daardoor overigens spontaan terugdenken aan de klimaatmarsen, waar ge zei dat het aan beroepspolitici is om zaken mogelijk te maken en uit te werken ... en dan zie ik dit niveau van praktisch voorliegen bij een concreet onderwerp en niet zo complex onderwerp, dus die kan ik onmogelijk vertrouwen of zelfs nog maar het voordeel van de twijfel geven. Wat spijtig is, want sommige problemen op zich worden nog wel redelijk goed benoemd, denk ik. Maar ook met die oplossingen zoals die voor kernenergie lijken me weinig realistisch, maar da's te complex om dat zomaar even te zeggen.
    2 leden vonden dit bericht nuttig.  

nixie's schermafbeelding
    iTrader
    21 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Remi Bekijk bericht
    Kan je even uitleggen wat er succesvol is aan het Mechelse model? Ik merk enkel op dat de formule van Blauw/groen daar enkel geld kost en de Mechelaar opzadelt met een serieuze schuldenlast. In 2008 1200 euro naar 3000 euro 10 jaar later.
    Het Antwerpse model heeft daarentegen gezorgd voor een schuldafbouw van 3635 euro 15 jaar geleden tot 750 euro nu, met daarbovenop nog enkele forse investeringen.
    Nu heb ik toch liever een regering die minder schuld oplevert...

Vertel dat tegen de mensen in de LEZ.. benieuwd hoe die gaan reageren.
    Ola, niet beginnen over de LEZ hé
    Daar heeft hem slechte ervaringen mee.
    PS: ik wissel regelmatig letters van plaats, mijn excuses hiervoor!

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Li1quid Bekijk bericht
    Het is toch maar triest gesteld met België op nationaal vlak..

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/05...tters-terzake/
    Meteen de vertaalslag maken naar 'het respecteren van de mensenrechten' terwijl het gaat over illegale criminelen
    Ben nog steeds wachtende op de dag dat ze eens een Vlaamse tv-studio binnenstappen en de vraag voorgeschoteld krijgen over de trots van de Waalse overheid, FN Herstal. Benieuwd hoe nauw ze het dan zullen nemen met 'de mensenrechten'. Stelletje kneuzen.
    no votes  

DogFacedGod's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    https://www.lesoir.be/226109/article...-vlaams-belang

Ouch . Probeert Ecolo de kritiek van Gaia te negeren door te doen alsof Gaia oproept om op het Vlaams Belang te stemmen?

Toch wel ook een serieus nadeel dat je met Ecolo opgescheept zit als je met Groen in zee wilt federaal.
    o/
    no votes  

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jack|herrer Bekijk bericht
    Het enige wat hen interesseert is het vlaamse geld. De rest willen ze zo weinig mogelijk mee te maken hebben. Dat is wel duidelijk.
    Een beetje zoals de stad Antwerpen versus de rest van Vlaanderen dus? Alleen geïnteresseerd om de geldstromen in hun richting te krijgen en voor de rest kan "de parking" hen niet schelen.

Het is niet omdat bepaalde partijen met hun verdeel-en-heers politiek mooi de geldstromen in kaart brengen volgens hun eigen criteria, dat je als kritische burger de overige geldstromen volgens uw eigen criteria ook niet in rekening mag brengen. Waarom de geldstromen berekenen naar Brussel en niet naar Antwerpen bijvoorbeeld? Je hebt hier zelfs al forumleden uit Limburg die de geldstromen berekenen van ruraal Limburg naar de grotere steden en dit hoogst onrechtvaardig vinden. Binnen 5 jaar hebben we naast het Vlaams Belang ook het Limburgs Belang en het West-Vlaams Belang. Als ik wil kan ik vanaf morgen zelfs verschillende stadsdelen tegen elkaar opzetten, zolang ik maar mijn grenzen juist kies en er wat studies op loslaat.

Weet je, een verdeel-en-heerspolitiek is heel makkelijk om kritiekloze volgertjes achter u te krijgen omdat mensen nu eenmaal heel graag geloven dat ze minder bedeeld worden en dat ze dus eigenlijk recht hebben op méér. Onmiddellijk gaan ze mee in dat soort verhaaltjes. Het nadeel is dat je een land compleet verdeeld. Ik had het al 15 jaar geleden voorspeld: als we beginnen geldstromen berekenen dan open je daar een doos van pandora die, als je consequent bent, alleen maar kan eindigen in een totaal gebrek aan elke vorm van solidariteit in uw samenleving.
    Laatst gewijzigd door mac-bc; 23 mei 2019 om 20:05
    no votes  

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mac-bc Bekijk bericht
    Een beetje zoals de stad Antwerpen versus de rest van Vlaanderen dus? Alleen geïnteresseerd om de geldstromen in hun richting te krijgen en voor de rest kan "de parking" hen niet schelen.
    En is dat ook feitelijk op iets gebaseerd? Of is dat eerder buikgevoel, met de toevalligheid dat het daar ook de bakermat van N-VA is?
    no votes  

iTrader
    0
    Mijn ergernis van de dag?

Ik ben zelf op zoek naar ander werk en mijn vriendin heeft promotie gekregen. We gaan beiden al heel ons leven met de fiets naar school, unief en werk. Maar blijkbaar moet je in dit land vanaf een bepaalde functiegraad in uw bedrijf, verplicht met de auto komen werken. Alsof je vanaf een bepaald niveau niet meer geacht wordt om met de fiets naar het werk te komen. Dat hoort hier blijkbaar niet.

Long story short: om mijn vriendin haar promotie te valideren in loon, heeft ze 2 opties:
    - Ofwel kies je een auto en dan worden alle geldregisters opengetrokken: een wagen à rato van € 500/maand + oneindige tankkaart.
    - Ofwel kies je niet voor de auto en dan krijg je een aalmoes. Een vervangend schaambrokje die er tevens voor zorgt dat uw fietsvergoeding ingetrokken wordt, ook al kom je elke dag nog met de fiets. Netto voordeel (dus het wagencompensatiebedrag verminderd met de fietsvergoeding)? €50 à €60. Neen, ik ben daar geen nulletje vergeten.

Kijk, dit is het schandalige soort fiscaliteit in dit klotelandje die mij resoluut voor Groen doet kiezen. Wat voor zever is dat nu? Alle milieugerelateerde onderwerpen zijn door deze regering consequent de grond ingeboord, we staan nog helemaal nergens om ook maar enige klimaatdoelstelling te halen, noch de Europese, noch de zelf-opgelegde. En dan zie je dat zelfs het laagste fruit nog niet eens geplukt wordt. Dit is echt wraakroepend.

Wie de sense of urgency zou begrijpen, die zou de wagen minstens zo duur maken als de netto-voordelen. Maar we zitten zelfs nog niet aan een break-even, we zitten verdomme met een 10-voudig voordeel voor de wagen.

Maar goed, we weten dus wat ons te doen staat. Beiden met de wagen naar het werk. Mee in de file staan stinken, plaats innemen, wegen versperren, vergiftigen, uitstoten. Deze overheid duwt u met alle macht in de auto. Mijn weerstand is groot maar hoe lang worden de geëngageerden nog gepest in dit land? Hoe ver kan men het nog drijven? En hoe ver is het niet gekomen dat je verdomme op Groen moet beginnen stemmen om dit soort logische zaken te gaan bepleiten?! Waar is de ratio die politiek rechts zichzelf zo graag toedicht?
    Laatst gewijzigd door mac-bc; 23 mei 2019 om 20:20

iTrader
    0
    Mijn ergernis van de dag?
    ge hebt een keuze hé
    ofwel de 500 voor de wagen of de aalmoes

wat is het milieu u, als groene, waard?
    4 leden vonden dit bericht nuttig.  

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tolya Bekijk bericht
    ge hebt een keuze hé
    ofwel de 500 voor de wagen of de aalmoes

wat is het milieu u, als groene, waard?
    Ik had reeds eerder de keuze gemaakt voor de aalmoes. Ik heb er dus persoonlijk al flink wat geld tegengesmeten om onze, en dus ook jouw, lucht wat properder te krijgen. Hoeveel persoonlijke middelen heb jij er al tegengesmeten? Afgaande op uw cynische reactie weet ik al genoeg, dit is dus een retorische vraag.

Dus ik weet ongeveer hoeveel het voor mij waard is. De vraag is: hoeveel is het voor Open VLD, NVA en CD&V waard. En het antwoord is: geen hol. Blijkbaar.

Om te eindigen met het mergen van bovenstaande twee discussies: misschien moeten we het land eens opsplitsen in het NVA-klimaatnegationistisch kamp met een glazen stolp erboven en in een kamp die gezonde lucht, geen lawaai, geen files, geen economische kosten, ... wél belangrijk vindt, en daar mag ook een stolp boven. Want zoals sommigen het misschien volledig gehad hebben met geldtransfers naar Wallonië, zo heb ik het volledig gehad met fietsen in de uitstoot en het lawaai van gesubsidieerde klimaatnegationisten.

Weet je, als we dan toch bezig zijn met de verdeel-en-heerspolitiek toe te passen volgens volledig eigen verzonnen criteria, misschien kan ik jullie dan een handje helpen door dit nieuwe front te openen? Eigen lucht eerst! Akkoord?
    no votes  

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    50 (100%)
    En hoe ver is het niet gekomen dat je verdomme op Groen moet beginnen stemmen om dit soort logische zaken te gaan bepleiten?! Waar is de ratio die politiek rechts zich zo graag toedicht?
    Hoezo moet je daarvoor op groen stemmen?
    Hetgeen jij aanhaalt is een kwestie van belasting en lasten. Laat net groen de partij zijn die deze lasten allesbehalve gaat laten dalen.

Dus op groen stemmen is zuiver uw habbekrats behouden, en het voordeel van die wagen verliezen. Mooi zeg ik dan.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l
    no votes  

iTrader
    22 (100%)
    Ik had reeds eerder de keuze gemaakt voor de aalmoes. Ik heb er dus persoonlijk al flink wat geld tegengesmeten om onze, en dus ook jouw, lucht wat properder te krijgen
    Gohja, een vliegreis compenseert daar veel van hoor.
    no votes  

Pagina 316 van 336 Eerste ... 216266306312313314315316317318319320326 ... Laatste

Regels voor berichten