Bekijk resultaten enquête: Op welke partij plan je te stemmen bij de gemeenteraadsverkiezingen?

Aantal stemmers
196. Je mag niet stemmen in deze enquête
  • N-VA

75 38,27%
  • CD&V

12 6,12%
  • Open Vld

16 8,16%
  • sp.a

5 2,55%
  • Groen

32 16,33%
  • PVDA

5 2,55%
  • VB

19 9,69%
  • LDD

2 1,02%
  • Piratenpartij

3 1,53%
  • Andere/lokale partij

14 7,14%
  • Ik zal niet stemmen

13 6,63%
Pagina 1 van 105 123451151101 ... Laatste
    Tweak37's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)

Gemeenteraadsverkiezingen 14 oktober 2018

Het is nog enkele maanden, maar we worden toch al een tijdje bestookt met campagne aankondigingen en schandalen, vooral uit Antwerpse en Gentse hoek dan. Een eigen thread is wel op zijn plaats.

Om te beginnen nog eens een poll om jullie kiesintenties voor de komende gemeenteraadsverkiezingen in kaart te brengen. Je mag je keuze uiteraard toelichten in een post, gezien de verscheidenheid van lokale verkiezingen kan het ook interessant zijn om de situatie in jouw gemeente wat te duiden!

De stadsmonitor is interessant om hoogte te krijgen wat er speelt in een bepaalde gemeente:
    https://gemeente-en-stadsmonitor.vla...meente-cijfers

Wie de uitslagen van 2012 nog eens wil checken:
    https://www.vlaanderenkiest.be/verkiezingen2012/

En verder mogen in deze topic natuurlijk alle verkiezingsgerelateerde nieuwsfeiten en achtergronden besproken worden.

iTrader
    1 (100%)
    Ip dit moment lijkt de NV-A in Antwerpen slapend rijk te worden. Sp.a en CD&V doen alle moeite om zichzelf stokken in de wielen te steken...

Verstuurd vanaf mijn Moto G (4) met Tapatalk

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Shellshock2 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ip dit moment lijkt de NV-A in Antwerpen slapend rijk te worden. Sp.a en CD&V doen alle moeite om zichzelf stokken in de wielen te steken...

Verstuurd vanaf mijn Moto G (4) met Tapatalk
    Vergeet niet dat je met een steeds groter wordende groep allochtonen zit die overwegend links stemmen (de link is hier vandaag ergens gepost). Weinigen van hen gaan N-VA stemmen, ondanks alle problemen van de andere partijen.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Badger Bekijk bericht
    Vergeet niet dat je met een steeds groter wordende groep allochtonen zit die overwegend links stemmen (de link is hier vandaag ergens gepost). Weinigen van hen gaan N-VA stemmen, ondanks alle problemen van de andere partijen.
    Minderheidsgroepen in elk land stemmen overwegend op links, juist omdat rechts tracht stemmen te winnen op hun kap.
    Wat moeten moslims dan doen. Stemmen op een man uit een partij die er steeds maar over opschept over hoe hij mannen terug naar hun land zend?

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lakigigar Bekijk bericht
    Minderheidsgroepen in elk land stemmen overwegend op links, juist omdat rechts tracht stemmen te winnen op hun kap.
    Wat moeten moslims dan doen. Stemmen op een man uit een partij die er steeds maar over opschept over hoe hij mannen terug naar hun land zend?
    Volgens mij stuurt Theo enkel illegalen en criminelen terug.

Ik zie niet in waarom daar tegenkanting op moet komen.

Verstuurd vanaf mijn MotoG3 met Tapatalk
    4 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Epyon's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Dat is enkel bij eerste generatie inwijkelingen. Mensen met allochtone roots die hier geboren zijn stemmen niet zo veel anders als de Vlaming. Zo is de N-VA in Antwerpen aan de macht gekomen onder meer door een verschuiving van de allochtone stem van de Stadslijst (Patrick Janssens) naar N-VA. Veel allochtonen zijn wel gewonnen voor het conservatievere discours van gematigd rechts, en zijn net zozeer tegen ongecontroleerde migratie. Ook zij willen de koek waar zij ondertussen ook van leven niet te veel verdelen.
    _/Forum Supervisor
    __/Forum coach Algemene Fora & Games
    ___/The Things Network Ghent

Look at me still talking when there's Science to do. When I look out there it makes me GLaD I'm not you.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Epyon Bekijk bericht
    Dat is enkel bij eerste generatie inwijkelingen. Mensen met allochtone roots die hier geboren zijn stemmen niet zo veel anders als de Vlaming. Zo is de N-VA in Antwerpen aan de macht gekomen onder meer door een verschuiving van de allochtone stem van de Stadslijst (Patrick Janssens) naar N-VA. Veel allochtonen zijn wel gewonnen voor het conservatievere discours van gematigd rechts, en zijn net zozeer tegen ongecontroleerde migratie. Ook zij willen de koek waar zij ondertussen ook van leven niet te veel verdelen.
    https://www.hln.be/nieuws/binnenland...jst~a24be3a47/

Wat je zegt is deels waar, maar er is nog steeds een sterke neiging naar links. Jammer genoeg geen cijfers over migranten van de derde generatie.

Het stemgedrag van de eerste generatie (personen die niet geboren zijn in België) verschilt op een aantal punten van dat van de tweede generatie (in ons land geboren). In 2014 stemde 52,2 procent van de eerste generatie voor sp.a, tegenover slechts 36,1 procent van de tweede. Deze laatsten kozen meer voor Groen (19,6 versus 12,9 procent) en N-VA (10 versus 6,7 procent). Bij de gemeenteraadsverkiezingen van 2012 koos de eerste generatie opnieuw meer voor de sp.a-CD&V-stadslijst (71,8 versus 60,2 procent), terwijl de tweede meer de voorkeur gaf aan Groen (17,8 versus 10,4 procent) en PVDA+ (12 versus 6,4 procent), maar dit keer minder stemmen aan N-VA (6,3 versus 8,4 procent).

Oldskooler's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Als ze me maar weer niet oproepen als voorzitter

Maar dan ga ik toch koppig tegenwerken, tijd voor iemand anders dan.

AreVee's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Negen v/d tien de NVA, bestuur hier is SPA en de burgemeester deed het niet eens zo slecht, tot hij aftrad half jaar geleden ofzo en de vervanger vind ik drie keer niks.

(En ze hebben de schoonste kandidaat burgemeester ).
    Ik hou niet van vlees maar ik eet het uit principe (Hans Teeuwen).

Renegadexxripxx's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    https://www.hln.be/nieuws/binnenland...jst~a24be3a47/

Wat je zegt is deels waar, maar er is nog steeds een sterke neiging naar links. Jammer genoeg geen cijfers over migranten van de derde generatie.
    Moet dan koren op het wiel van Vlaams belang zijn. Zij zijn economisch links maar maatschappelijk rechts.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Renegadexxripxx Bekijk bericht
    Moet dan koren op het wiel van Vlaams belang zijn. Zij zijn economisch links maar maatschappelijk rechts.
    Ja, maar ze doen nu niet speciaal veel moeite om stemmen van migranten te lokken. Botst ook wat met hun racistische kern.
    Is eximius vir est quocum meliores videamur.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Waarom zouden migranten op een partij stemmen dat hen terug wilt sturen naar hun eigen land, lol?

Renegadexxripxx's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Kweet dat zo niet hoor.

https://m.hln.be/regio/antwerpen/fil...ijst~a0579a30/

Slappe koord....

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door Renegadexxripxx; 18 april 2018 om 21:07

Nesjamag's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Vraag mij af hoe goed die partij Islam zal scoren in de grote steden. En hoe die coalities zal bemoeilijken als ze een degelijk aantal stemmen weten te pakken.
    Unlimited Potential!

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nesjamag Bekijk bericht
    Vraag mij af hoe goed die partij Islam zal scoren in de grote steden. En hoe die coalities zal bemoeilijken als ze een degelijk aantal stemmen weten te pakken.
    Zoals vorige keer, een marginaal fenomeen

Verstuurd vanaf mijn MotoG3 met Tapatalk

Pagina 1 van 105 123451151101 ... Laatste

Regels voor berichten