squalleke123's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mrslave Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Hopelijk doet dit mensen inzien dat een sterkere EU nodig is.
    Vooral ook een EU die door anderen dan de huidige elite bestuurd wordt. Uiteindelijk is het de huidige EU die dergelijke zaken net vergemakkelijkt in plaats van tegenwerkt.

Oldskooler's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Water mogelijk duurder tijdens droogte: ‘Waterprijs stijgt niet, prijs voor verspilling stijgt’
    ...
    De bedoeling is via variabele tarieven mensen aan te moedigen zuiniger met kraanwater om te springen, *zeker in tijden van droogte zoals nu. Dat staat vandaag in De Tijd.
    ..
    Het idee is niet zozeer om water over de hele lijn duurder te maken, maar een laag verbruik te belonen en een bovengemiddeld waterverbruik te ontraden via een soort straftarief.
    ...

https://www.demorgen.be/nieuws/water...ijgt~bf6493b9/

Mooie theorie natuurlijk weer.

Iets zegt me dat het gemiddelde gezin, toch meer mag gaan betalen.

Het komt er allemaal weer bij.

squalleke123's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Oldskooler Bekijk bericht
    Water mogelijk duurder tijdens droogte: ‘Waterprijs stijgt niet, prijs voor verspilling stijgt’
    ...
    De bedoeling is via variabele tarieven mensen aan te moedigen zuiniger met kraanwater om te springen, *zeker in tijden van droogte zoals nu. Dat staat vandaag in De Tijd.
    ..
    Het idee is niet zozeer om water over de hele lijn duurder te maken, maar een laag verbruik te belonen en een bovengemiddeld waterverbruik te ontraden via een soort straftarief.
    ...

https://www.demorgen.be/nieuws/water...ijgt~bf6493b9/

Mooie theorie natuurlijk weer.

Iets zegt me dat het gemiddelde gezin, toch meer mag gaan betalen.

Het komt er allemaal weer bij.
    Het zal inderdaad enorm afhangen van abritraire criteria. Al denk ik, persoonlijk, dat het voor het gemiddelde gezin (dat toch een waterput heeft, en dus perfect kan stadswater gebruiken in natte tijden en regenwater in droge tijden) uit de middenklasse wel zal meevallen.

Ik vrees dat de kost vooral op de armen gaat terecht komen die dergelijke investeringen niet kunnen maken en dus wel 100% afhankelijk zijn van stadswater.

catfish's schermafbeelding
    iTrader
    41 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Bij heel veel mensen is de wc (de grootste waterverbruiker) aangesloten op het drinkwater.
    Veel huizen hebben een ouderwets model wc die 10 liter per keer gebruikt. Een modern model doet het met 6 à 7 liter tot 3 liter voor een kleine boodschap.

In centrumgebied kan je uiteraard niet zomaar een regenwaterput plaatsen, maar door een moderne wc kan je toch veel water besparen.
    In het buitengebied daarentegen kan je vaak op relatief eenvoudige manier de bestaande regenwaterput vervangen door een groter model of de bestaande uitbreiden.

In plaats van veel studiewerk over waterprijzen zouden ze beter onderzoeken hoe ze een subsidie kunnen geven voor het aanpassen van de sanitaire installatie bij de armste laag van de bevolking. De anderen mogen het zelf betalen.
    Als je zonnepanelen kan betalen, kan je ook je sanitaire installatie aanpassen.
    Dat is ook een investering die zichzelf terug verdient
    Wel minder sexy natuurlijk.

iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door catfish Bekijk bericht
    Bij heel veel mensen is de wc (de grootste waterverbruiker) aangesloten op het drinkwater.
    Veel huizen hebben een ouderwets model wc die 10 liter per keer gebruikt. Een modern model doet het met 6 à 7 liter tot 3 liter voor een kleine boodschap.

In centrumgebied kan je uiteraard niet zomaar een regenwaterput plaatsen, maar door een moderne wc kan je toch veel water besparen.
    In het buitengebied daarentegen kan je vaak op relatief eenvoudige manier de bestaande regenwaterput vervangen door een groter model of de bestaande uitbreiden.

In plaats van veel studiewerk over waterprijzen zouden ze beter onderzoeken hoe ze een subsidie kunnen geven voor het aanpassen van de sanitaire installatie bij de armste laag van de bevolking. De anderen mogen het zelf betalen.
    Als je zonnepanelen kan betalen, kan je ook je sanitaire installatie aanpassen.
    Dat is ook een investering die zichzelf terug verdient
    Wel minder sexy natuurlijk.
    Ik ben er eerlijk gezegd niet van overtuigd dat een deftige, bruikbare regenwaterinstallatie een noemenswaardige terugverdientijd heeft, als dat zelfs al een terugverdientijd heeft. Ik heb er zelf één moeten steken en als ik zie wat dat al gekost heeft bij zoveel mogelijk zelf te doen... Reken dan nog extra kosten voor alles te laten doen, extra kosten bij bestaande woningen tegenover nieuwbouw/vergaande renovatie, kosten voor onderhoud, de tijd die er inkruipt om dat te onderhouden, de kosten om na xx jaar uw pomp te vervangen, het elektriciteitsverbruik van die pomp, enz. Neem er dan nog eens automatische bijvulling bij voor hoger comfort en je bent weer een smak extra geld kwijt.
    Laatst gewijzigd door LSDsmurf; 30 mei 2020 om 10:35

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Alsof alles altijd een terugverdientijd moet hebben
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LSDsmurf Bekijk bericht
    Ik ben er eerlijk gezegd niet van overtuigd dat een deftige, bruikbare regenwaterinstallatie een noemenswaardige terugverdientijd heeft, als dat zelfs al een terugverdientijd heeft. Ik heb er zelf één moeten steken en als ik zie wat dat al gekost heeft bij zoveel mogelijk zelf te doen... Reken dan nog extra kosten voor alles te laten doen, extra kosten bij bestaande woningen tegenover nieuwbouw/vergaande renovatie, kosten voor onderhoud, de tijd die er inkruipt om dat te onderhouden, de kosten om na xx jaar uw pomp te vervangen, het elektriciteitsverbruik van die pomp, enz. Neem er dan nog eens automatische bijvulling bij voor hoger comfort en je bent weer een smak extra geld kwijt.
    Idd, ik ga nu zonnepanelen leggen, leek me nog een redelijk rendement, maar als ik al de rest zie, gaande van warmtepomp, zonneboiler, batterijen, etc.... heb het gevoel dat mensen soms echt niet stilstaan met hoeveel ze eerst moeten investeren voor ze er echt geld aan terugverdienen...

Nu dingen zoals een zuiniger toilet, dat zijn op zich kleine ingrepen die weinig kosten, dat kan wel nog interessant zijn voor de mensen.

iTrader
    0
    Mentioned
    12 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door khendro Bekijk bericht
    Idd, ik ga nu zonnepanelen leggen, leek me nog een redelijk rendement, maar als ik al de rest zie, gaande van warmtepomp, zonneboiler, batterijen, etc.... heb het gevoel dat mensen soms echt niet stilstaan met hoeveel ze eerst moeten investeren voor ze er echt geld aan terugverdienen...

Nu dingen zoals een zuiniger toilet, dat zijn op zich kleine ingrepen die weinig kosten, dat kan wel nog interessant zijn voor de mensen.
    Langs de andere kant gaat het soms ook niet over terugverdienen natuurlijk. Comfort, onafhankelijkheid en eigen overtuiging spelen ook mee natuurlijk in dit alles.

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Revolutionaire wet pakt armoede aan in Spanje: basisinkomen tot 1.015 euro voor 2,3 miljoen mensen
    https://www.hln.be/nieuws/buitenland...RzDCVWFhXKQd78

De tussen rondslomp van bureaucratie wegwerken is sowieso goed.

Maar als je geen deftige basis hebt, die u van economie voorziet, ontploft het ooit.

Gebrek aan deftige jobs, wegebbende tech en innovatie, groeiende armoede, terwijl andere grootmachten er net op groeien en steeds dominanter worden.
    Het probleem van Europa, en vooral in het zuiden.

Een wanhoopsoplossing, die niet zal standhouden vrees ik.

Straks naar Zuid-Amerikaanse toestanden.

+
    Hier zullen de landen iets hebben van en wie gaat dat betalen? Wij het noorden, nog meer geschuif met subsidies? Nog meer verdeeldheid.

Dit ontploft.
    Laatst gewijzigd door Oldskooler; 31 mei 2020 om 14:09

KnightOfCydonia's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Oldskooler Bekijk bericht
    Revolutionaire wet pakt armoede aan in Spanje: basisinkomen tot 1.015 euro voor 2,3 miljoen mensen
    https://www.hln.be/nieuws/buitenland...RzDCVWFhXKQd78

De tussen rondslomp van bureaucratie wegwerken is sowieso goed.

Maar als je geen deftige basis hebt, die u van economie voorziet, ontploft het ooit.

Gebrek aan deftige jobs, wegebbende tech en innovatie, groeiende armoede, terwijl andere grootmachten er net op groeien en steeds dominanter worden.
    Het probleem van Europa, en vooral in het zuiden.

Een wanhoopsoplossing, die niet zal standhouden vrees ik.

Straks naar Zuid-Amerikaanse toestanden.

+
    Hier zullen de landen iets hebben van en wie gaat dat betalen? Wij het noorden, nog meer geschuif met subsidies? Nog meer verdeeldheid.

Dit ontploft.
    Euhm, in België kan je al decennia lang een leefloon krijgen waar de voorwaarden nu ook weer niet zo beperkend van zijn... in die mate dat een groot deel van de leeflonen zelfs naar niet-Belgen gaat, zeker in steden als Brussel en nauwelijks nog als een vangnet voor autochtone burgers fungeert.

Het probleem van het grote overheidsbeslag in België situeert zich eerder bij allerhande subsidies voor alles en nog wat en achterpoortjes naar kotterijen gebouwd op andere kotterijen in plaats van een overheid die zich beperkt tot haar kerntaken en een eerlijke fiscaliteit hanteert in combinatie met een efficiënt overheidsapparaat: je kan geld krijgen voor je straatbarbecue, maar betaalt nauwelijks belastingen op je bedrijfswagen, voetballers die miljoenen verdienen krijgen RSZ-korting en voor volksgezondheid hebben we 8 ministers en één staatssecretaris, bijna één per miljoen inwoners.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KnightOfCydonia Bekijk bericht
    Euhm, in België kan je al decennia lang een leefloon krijgen waar de voorwaarden nu ook weer niet zo beperkend van zijn... in die mate dat een groot deel van de leeflonen zelfs naar niet-Belgen gaat, zeker in steden als Brussel en nauwelijks nog als een vangnet voor autochtone burgers fungeert.

Het probleem van het grote overheidsbeslag in België situeert zich eerder bij allerhande subsidies voor alles en nog wat en achterpoortjes naar kotterijen gebouwd op andere kotterijen in plaats van een overheid die zich beperkt tot haar kerntaken en een eerlijke fiscaliteit hanteert in combinatie met een efficiënt overheidsapparaat: je kan geld krijgen voor je straatbarbecue, maar betaalt nauwelijks belastingen op je bedrijfswagen, voetballers die miljoenen verdienen krijgen RSZ-korting en voor volksgezondheid hebben we 8 ministers en één staatssecretaris, bijna één per miljoen inwoners.
    Iets wat ooit ook wel stopt.

Dat blijft niet duren.

En er kunnen geen rekeningen blijven doorgeschoven worden.

Brussel is sowieso een tijdbom, zet daar de uitkeringen stop, en kaboem.
    Getto's waar men met de politie lacht. Kwestie van tijd eer daar een agent eens flipt, met uiteraard rellen tot gevolg.
    Wat we nu in de VS zien, zie ik hier ooit ook nog gebeuren.

iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Kijk naar de allochtonen die recent herhaaldelijk de corona maatregelen overtraden, geen vervolging. Hier lockdownparty door Belgen en wel een Gas boete. Men doet dat gewoon omdat de boel anders zou escaleren en men niet genoeg middelen/manschappen heeft om zware rellen te stoppen. In die zin is het een tikkende tijdbom, er zijn te weinig agenten en geen wettelijk kader om rellen efficiënt te stoppen/relschoppers permanent op te sluiten, dus daarom laat men bepaalde ghettos met rust. Pak hun uitkeringen/leeflonen af -> betogingen en rellen, arrestatie ->nog meer rellen, nog meer arrestaties - > complete escalatie en in now time rellen in andere steden plus grote knokploegen die nog uit de buurlanden kunnen komen. Het kan dus echt wel snel tot oorlog komen..

Niet vergeten dat de eerste migranten-rellen al bijna 30 jaar geleden plaats vonden in Vorst , na een simpele identiteitscontrole. Het is verbazend hoe snel het escaleert, jammer dat het zo ver heeft moeten komen...

Vinceness's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chauffagist Bekijk bericht
    Kijk naar de allochtonen die recent herhaaldelijk de corona maatregelen overtraden, geen vervolging. Hier lockdownparty door Belgen en wel een Gas boete.
    Kan je hier voorbeelden van geven, vooral van dat eerste dan?

KnightOfCydonia's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vinceness Bekijk bericht
    Beetje een zwaktebod natuurlijk, wanneer je goed genoeg weet dat de media de omstandigheden in bepaalde ghetto's rond Brussel systematisch onder de mat trachten te vegen, net als politici dat doen.
    Anderzijds zullen ze hun best doen om in andere omstandigheden bedenkelijke diversiteit - zoals het positief in beeld brengen van dames met een hoofddoek - net wél in beeld te brengen, en elke ramadan wel een paar positieve reportages te draaien. Je zal inderdaad weinig tot geen artikels daarover vinden in de klassieke media, maar ga daar gerust maar eens rondwandelen, ik zou je wel niet aanraden een camera mee te nemen.

Af en toe lekt er wel eens wat meer info door dan gewoonlijk wanneer bijvoorbeeld één van die jongeren dodelijk verongelukt of de politievakbond een noodkreet lost:
    'Er zijn al een tijdje rellen in Brussel, die angstvallig worden stilgehouden', zei Houssin op VRT Radio. 'Ook in deze coronatijden komen sommige bendes op straat om de politie uit te dagen. Dat de ramadan bezig is, wordt als reden voor die bijeenkomsten misbruikt. Want de meerderheid van de moslims houdt zich aan de regels. Maar die jongerenbendes proberen de macht op straat over te nemen en ze voelen daarbij dat ze de steun van lokale politici krijgen.'
    https://www.tijd.be/politiek-economi.../10225708.html

Nu wat mij betreft praat het ene het andere niet goed: lockdownparty in de vorm van een barbecue tussen autochtonen: niet toegelaten, dus beboeten. Maar ik betwijfel ten zeerste of de politie aan die "jongeren" even frequent GAS-boetes van €250 per persoon zijn uitgeschreven. Ook tragikomsich dat men steevast benadrukt, dat de probleemgevallen slechts een minderheid zijn binnen de moslimgemeenschap, maar dat men dit zelden of nooit doet voor de leeftijdscategorie "jongeren"...

iTrader
    32 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vinceness Bekijk bericht
    Vermoedelijk gaat het om dit artikel:

https://www.hln.be/in-de-buurt/bruss...oden~a768de63/

Regels voor berichten