Anoniem13's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Of we kunnen het topic lezen Dat staat hier al herhaaldelijk vermeld (onder andere door mij).
    Ik herhaal alleen maar wat ik hier al gezegd heb. Samen het topic eens lezen dan maar?

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Mentioned
    35 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door paradijsappel Bekijk bericht
    Ik herhaal alleen maar wat ik hier al gezegd heb. Samen het topic eens lezen dan maar?
    Ja, nee, hè. "En dan is iedereen tevreden", zeg je. Maar dat is dus niét het geval, want ik ben het daar ook mee eens, alleen willen verschillende posters hier nog verder gaan dan dat. Anders was het inderdaad klaar.
    PSN: A_Loser_Baby
    Activision: Loser#9680379

Anoniem13's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    7 Post(s)
    Ja, nee, hè. "En dan is iedereen tevreden", zeg je. Maar dat is dus niét het geval, want ik ben het daar ook mee eens, alleen willen verschillende posters hier nog verder gaan dan dat. Anders was het inderdaad klaar.
    Misschien moet je daar in het vervolg op reageren ipv er van uitgaan dat ik niet meelees, dat had ons vier zinloze berichten uitgespaard.

Gonzo the Great's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Het is net het tegenovergestelde van cherrypicking: Wat ik wil aantonen is dat het helemaal geen "algemene regel" is tegen iets, maar een specifieke regel tegen besnijdenis. En dus wel gebaseerd op gevoel ipv wetenschap, in tegenstelling tot wat verschillende tegenstanders hier beweren. Niet dat dat niet mag, maar dan moet je het ook niet voorstellen als de wetenschappelijke keuze. Als het is tegen onomkeerbare, niet-medisch noodzakelijke ingrepen, gelden die andere hierboven ook. Op de post van Roodkapje antwoord ik wanneer ik meer tijd heb.
    Wetenschap is nooit 100% sluitend, dus een factor gevoel is er altijd.

Voor het behandelen van een goedaardige moedervlek die je half gezicht bedekt is inderdaad geen medische noodzaak. Maar als jij weigert aan te voelen dat er een wezenlijk verschil is tussen die behandeling en een besnijdenis, is discussieren hierover inderdaad zinloos. Geen wonder, want op een logische manier discussieren over religieuze gegevens zijn nogal vaker puur tijdverlies.

Van mij mogen ze religie zelfs verbieden onder de 18 jaar, want het risico op conditionering om andersgelovigen als minderwaardig te zien is te groot, wat een normale vorming van normen en waarden tov alle andere mensen in de weg kan staan, of deuren kan openen tot machtsmisbruik. Syriestrijders zijn daar een schoolvoorbeeld van. Religie op jonge leeftijd is een vorm van mentale verminking. Fysieke verminking van kinderen onder 18 uit religieuze overwegingen mag men dus ook gerust verbieden. Laat de godsdienstvrijheid van 18 beginnen op alle vlakken, hetgeen heel logisch is als men daarover eens 2 minuten nadenkt, dan zijn we ook klaar, en verkomen we heel veel miserie.
    Laatst gewijzigd door Gonzo the Great; 4 maart 2020 om 15:30

iTrader
    0
    Mentioned
    6 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gonzo the Great Bekijk bericht
    Van mij mogen ze religie zelfs verbieden onder de 18 jaar, want het risico op conditionering om andersgelovigen als minderwaardig te zien is te groot, wat een normale vorming van normen en waarden tov alle andere mensen in de weg kan staan, of deuren kan openen tot machtsmisbruik. Syriestrijders zijn daar een schoolvoorbeeld van. Religie op jonge leeftijd is een vorm van mentale verminking. Fysieke verminking van kinderen onder 18 uit religieuze overwegingen mag men dus ook gerust verbieden. Laat de godsdienstvrijheid van 18 beginnen op alle vlakken, hetgeen heel logisch is als men daarover eens 2 minuten nadenkt, dan zijn we ook klaar, en verkomen we heel veel miserie.
    Als je dat doet dan kom je onvermijdelijk in de discussie "wat is een religie". Het zijn niet alleen syriestrijders die zich verheven voelen, ook skinheads, gabbers, motorbendes, Dries van Langenhove... je kan ook aanhangers zijn van het communisme of nazisme, is dat een religie? Het enige wat de islam aanhangers dan moeten doen is zichzelf gaan profileren als een politieke strekking, en dat is helemaal niet eens moeilijk voor de islamieten, en plots zijn ze politiek in plaats van religie. Of ga je dat ook verbieden onder 18? Krijg je niet geregeld.

Bovendien je kan moeilijk ouders verbieden aan religie te doen als het kind in de buurt is toch.
    Een moslim gaat zijn kind nooit varkensvlees laten eten want die mag dat niet eens aankopen van zijn religie.
    En wie gaat er babysitten op dat kind als de ouders naar de moskee zijn?
    Laatst gewijzigd door Five-seveN; 4 maart 2020 om 17:18

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)

Van mij mogen ze religie zelfs verbieden onder de 18 jaar.
    Stel dat je dit hard kan maken, wat niet kan omdat het totaal van de pot gerukt is. Maar verras me.

Hoe ga je dit dan effectief aanpakken? Beboeten? God beledigen en zien of er reactie komt? In de mensen hun hoofd kijken?
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Sylverscythe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    Stel dat je dit hard kan maken, wat niet kan omdat het totaal van de pot gerukt is. Maar verras me.

Hoe ga je dit dan effectief aanpakken? Beboeten? God beledigen en zien of er reactie komt? In de mensen hun hoofd kijken?
    Ik heb met hem dezelfde discussie al gevoerd in het Islamtopic, je kan daar eens kijken. Ik was niet overtuigd.
    Time is the school in which we learn, time is the fire in which we burn.

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Mentioned
    35 Post(s)
    Als ik me niet vergis, is dat hier al besproken of loopt die discussie in ieder geval hier: https://www.9lives.be/forum/politiek...ereld-109.html
    PSN: A_Loser_Baby
    Activision: Loser#9680379

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Eens besnijden strafbaar zou zijn, is dat ook lastig zijn om te controleren, wegens de medische en private aard van die ingreep.
    Dat wordt toch tijdens het medische onderzoek van het CLB nog altijd gecontroleerd...

Geslachtsorganen
    De dokter gaat na of alles in orde is. Afhankelijk van je leeftijd zal hij ook nakijken of je ontwikkeling normaal verloopt.

https://www.vrijclb.be/leerlingen/ar...oek-op-een-rij
    If sex doesn't scare the cat, you're not doing it right

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door F.A. Bekijk bericht
    Dat wordt toch tijdens het medische onderzoek van het CLB nog altijd gecontroleerd...

Geslachtsorganen
    De dokter gaat na of alles in orde is. Afhankelijk van je leeftijd zal hij ook nakijken of je ontwikkeling normaal verloopt.

https://www.vrijclb.be/leerlingen/ar...oek-op-een-rij
    Ja, maar die gaan geen PV opstellen ofzo. Om er een strafbaar feit van te maken zal een wetsdokter moeten aangesteld worden, enz... Men gaf hier als bezwaar "hoe ga je dat controleren", dat is bij vele dingen die we nu controleren evenzeer omslachtig en te duur om toe te passen, daarom dat ik dat zei. Daardoor ook dat veel inbrekers vrij rondlopen: men doet zelfs de moeite niet meer om vingerafdrukken te nemen, zelfs daar vindt men de kosten/baten niet goed genoeg (of dat terecht is, is een andere discussie). Maar inbraak blijft wel strafbaar, anders zou het misschien een norm worden ipv een uitzondering.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ja, maar die gaan geen PV opstellen ofzo. Om er een strafbaar feit van te maken zal een wetsdokter moeten aangesteld worden, enz... Men gaf hier als bezwaar "hoe ga je dat controleren", dat is bij vele dingen die we nu controleren evenzeer omslachtig en te duur om toe te passen, daarom dat ik dat zei. Daardoor ook dat veel inbrekers vrij rondlopen: men doet zelfs de moeite niet meer om vingerafdrukken te nemen, zelfs daar vindt men de kosten/baten niet goed genoeg (of dat terecht is, is een andere discussie). Maar inbraak blijft wel strafbaar, anders zou het misschien een norm worden ipv een uitzondering.
    Dokters hebben bij strafbare feiten wel een meldingsplicht. Indien besnijdenis een strafbaar feit zou worden moeten ze dat wel melden.
    If sex doesn't scare the cat, you're not doing it right

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door F.A. Bekijk bericht
    Dokters hebben bij strafbare feiten wel een meldingsplicht. Indien besnijdenis een strafbaar feit zou worden moeten ze dat wel melden.
    Ja, iemand brengt die gerechtelijke bal aan het rollen natuurlijk. Dat kan evengoed een klacht zijn van een buitenstaander of de turnleraar. Of we nu die arts van hrt medisch onderzoek als onderdeel van het gerech5 zien of niet maakt in feite weinig uit.

En diezelfde dokter kan ook meteen eens vragen: "wat vind jij van homos of ongelovigen?" En als daar antwoorden op volgen zoals "die verdienen niet te leven" of "dat zijn geen mensen", dan mag die dokter evengoed mentaal misbruik melden vind ik. Ik zie op dat vlak geen verschil.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

dee's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Germany bans export of medical protection gear due to coronavirus

Ik vind dit wel een mooi praktisch voorbeeld.
    Als het gaat over het verkopen van Belgische bedrijven of aandelen van Belgische bedrijven aan buitenlanders komt vaak het argument dat bedrijven internationaal werken en als het erop aankomt door de markt worden gestuurd.
    Nu is er amper een echte crisis of Duitsland geeft al de vinger.
    Marokko heeft hetzelfde gedaan en Frankrijk vordert simpelweg alle stock op.
    Ik begrijp niet hoe mensen kunnen pleiten om echte strategische bedrijven en markten zoals bv energie uit handen te geven.
    ( \_/ )
    (='.'=)
    (")_(")*

Oldskooler's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Nog eens tijd voor... ander slecht nieuws.

Nieuw gen voor antibioticaresistentie heeft zich ongemerkt verspreid naar verschillende ziekteverwekkers

"Reeds genen tegen elk antibioticum dat we ooit zullen ontwikkelen"
    In heel de wereld proberen bedrijven en academische onderzoekers nieuwe antibiotica te ontwikkelen, helaas met beperkt succes. En zelfs als ze wel slagen in hun opzet, lijkt het ontstaan van resistentie onvermijdelijk.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/03...yoXXJfX1qVDCYI

Virussen en bacteriën samen in oorlog tegen de mensheid.

DogFacedGod's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Oldskooler Bekijk bericht
    Nog eens tijd voor... ander slecht nieuws.

Nieuw gen voor antibioticaresistentie heeft zich ongemerkt verspreid naar verschillende ziekteverwekkers

"Reeds genen tegen elk antibioticum dat we ooit zullen ontwikkelen"
    In heel de wereld proberen bedrijven en academische onderzoekers nieuwe antibiotica te ontwikkelen, helaas met beperkt succes. En zelfs als ze wel slagen in hun opzet, lijkt het ontstaan van resistentie onvermijdelijk.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/03...yoXXJfX1qVDCYI

Virussen en bacteriën samen in oorlog tegen de mensheid.
    Er is wel onderzoek naar alternatieven voor antibiotica. Iets waar bactieriën moeilijk resistent op kunnen zijn.

https://www.genengnews.com/insights/...s-on-bacteria/
    o/

Regels voor berichten