iTrader
    0
    Mentioned
    6 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik heb het idee dat je dit ziet als antwoord op mijn post, maar eigenlijk zeggen we allebei precies hetzelfde Dit is ook wat ik ervan vind.
    Behalve die laatste zin, want "een algemeen verbod" is helemaal niet aan de orde, als ik het goed lees. Somers zegt expliciet dat dat niet is wat hij wil.

Ik vind wel dat de Belgische ministers iets duidelijker mogen zijn hierin. Niet zo halfslachtig. Ofwel kan het, en dan zeggen we tegen die Israëlische minister dat hij zich eens moet inlezen in de geschiedenis van een ander, ofwel kan het niet en dan gewoon een verbod. Wat problematisch zou zijn.

Ik kan Somers wel volgen als hij zegt: Het is niet omdat het màg, dat het ook moét. Zo van die humor kan gewoon ook ongepast zijn. Alleen is het niet aan de overheid om te bepalen welke humor kan en welke niet. Tenzij er echt opgeroepen wordt tot haat en zo, maar dat spreekt voor zich.
    Ze mogen ook vooral wat harder optreden tegen de inmenging van buitenlandse ministers. Die hebben hier niks te piepen. En al zeker niet van een land dat zelf geen respect heeft voor een deel van hun bevolking.

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk

nixie's schermafbeelding
    iTrader
    21 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    Nu ineens op het nieuws "men lacht niet met de holocaust" IVM die joden in Aalst.
    Ben ik nu blind, of lachen die karikaturen met Joden maar helemaal niet met de Holocaust? Ik zie daar geen enkele verwijzing eigenlijk?

Of is ondertussen elke verwijzing naar een Jood automatisch ook een naar de holocaust?

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk
    Het ding is dat de joden door de nazi's ook heel karikaturaal werden afgebeeld in de jaren voor de holocaust.
    Dat is de link die ze aanhalen.

ik zou als carnavalsvereniging al mijn thema voor 2021 weten.
    Israel afbeelden als genadeloze bezetter en moordenaar van de palestijnen.
    PS: ik wissel regelmatig letters van plaats, mijn excuses hiervoor!

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Door heel die situatie uit de context te trekken en uit te vergroten snapt niemand nog waar het eigenlijk om draaide...

De carnavalsstoet in Aalst is verdeeld in drie delen, A, B en C. In elk deel lopen achtereenvolgens kleine, middelgrote, en grote groepen. Elk jaar schuift dit op, wie nu in de A loopt, loopt volgend jaar in de B, wie nu in de C loopt, loopt volgend jaar in de A...

Het is alom geweten dat groepen in de jaren dat ze in het A of B deel lopen wat minder geld uitgeven, om wanneer ze in de C lopen er veel geld tegenaan te kunnen gooien. Wie in de C loopt, loopt grotendeels in het donker en kan op de grote markt dus uitpakken met een prachtig verlichte wagen wat doorgaans meer punten oplevert. De winnaars komen bijna altijd uit de C groep.

De Vismooil'n (de groep van de gekende wagen) liepen vorig jaar dus in de A of in de B, en aangezien dat de jaren zijn waarin er iets minder geld wordt besteed omschreven ze dat dus als een 'sabatjaar', met bijhorende afbeeldingen van Joden. Dit heeft dus in de verste verte niks te maken met lachen met Joden, met antisemitisme of met andere vormen van haat. In wat voor een maatschappij leven wij tegenwoordig eigenlijk, iedereen is voor het minste op zijn tenen getrapt en vraagt om censuur.

Verdorie wat heb ik toch heimwee naar het tijdperk voor sociale media...
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Swagger's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Als nieuwsmijder volg ik het allemaal niet zo meer; maar gisteren "gedwongen" stukken journaal gezien omdat ik bij mijn grootouders was. Bij momenten was ik dus aan't twijfelen of het echt nieuws was of satire. Merendeel van het "nieuws" heeft simpelweg nauwelijks nieuwswaarde / inhoudelijke meerwaarde of duiding.

Man, man, wat is dat allemaal tegenwoordig? Blijkbaar weten veel mensen niet wat doen met hun tijd, want als je je moet bezig houden met futiliteiten zoals die discussie over carnaval Aalst. Iedereen moet zijn mening hebben over alles, maar vooral: waarom hebben zoveel mensen toch de noodzaak om hun mening op te dringen aan een ander? Laat mekaar toch gewoon is wat meer met rust en probeer toch is de zaken wat te relativeren of in het juiste perspectief te zien.
    I don't think you understand, these boys killed my dog.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Pseudo's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik vind het wel mooi dat D'Haese niet toegeeft aan het politiek correct circus, een politicus die naar het volk luistert is zo zeldzaam dat ik er haast week van word.
    Hou de toiletten rein, dan blijft het voor nakomers ook fijn. - Josianne de wc-madam

iTrader
    0
    Mentioned
    6 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kelderke Bekijk bericht
    Door heel die situatie uit de context te trekken en uit te vergroten snapt niemand nog waar het eigenlijk om draaide....
    in Aalst lacht men met alles en iedereen
    soms geslaagde humor en soms gewoon flauw

dus lacht men ook met joden. Dat Israel oproept die stoet te verbeiden is te zot om los te lopen maar wees dan een beetje origineler zou ik zeggen.
    bekijk de praalwagens en leg die naast "der ewige Jude" of ander nazipropaganda, da's 1 op 1 hetzelfde

iTrader
    19 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tolya Bekijk bericht
    in Aalst lacht men met alles en iedereen
    soms geslaagde humor en soms gewoon flauw

dus lacht men ook met joden. Dat Israel oproept die stoet te verbeiden is te zot om los te lopen maar wees dan een beetje origineler zou ik zeggen.
    bekijk de praalwagens en leg die naast "der ewige Jude" of ander nazipropaganda, da's 1 op 1 hetzelfde
    Ik vond daarnet in De Afspraak het punt van rector Herman Van Goethem wel goed: in Aalst lacht men NIET met alles. Ze gaan daar niet met de slachtoffers van de bende van Nijvel lachen, niet met de slachtoffers van Dutroux. Ze lachen wel met de Joden, met de iconografie die de Nazis gebruiken, dus ze lachen wel letterlijk met die slachtoffers.
    Met Joden lachen moet kunnen, maar probeer origineler te zijn dan de propaganda van de nazis.
    PSN: Shaddix-be
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Avilowca's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Shaddix Bekijk bericht
    Ik vond daarnet in De Afspraak het punt van rector Herman Van Goethem wel goed: in Aalst lacht men NIET met alles. Ze gaan daar niet met de slachtoffers van de bende van Nijvel lachen, niet met de slachtoffers van Dutroux. Ze lachen wel met de Joden, met de iconografie die de Nazis gebruiken, dus ze lachen wel letterlijk met die slachtoffers.
    Met Joden lachen moet kunnen, maar probeer origineler te zijn dan de propaganda van de nazis.
    Het lijkt mij genuanceerder als dat. Die Joodse karikaturen bestonden reeds lang voor de Nazi's er gebruik van maakten. Ik denk dat men in Aalst het gemunt heeft op de Joden als bevolkingsgroep maar niet op de Joden als slachtoffers van de Holocaust. Het eindresultaat is uiteraard dat er met Joden gelachen wordt. Maar ik kan me niet inbeelden dat men de spot drijft met slachtoffers van de Holocaust.

iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Kunnen ze eens niet lachen met een vluchtelingenboot die zinkt of zo. Eens benieuwd hoe grappig dat is. Joden is behoorlijk afgezaagd.

Gray's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Avilowca Bekijk bericht
    Het lijkt mij genuanceerder als dat. Die Joodse karikaturen bestonden reeds lang voor de Nazi's er gebruik van maakten. Ik denk dat men in Aalst het gemunt heeft op de Joden als bevolkingsgroep maar niet op de Joden als slachtoffers van de Holocaust. Het eindresultaat is uiteraard dat er met Joden gelachen wordt. Maar ik kan me niet inbeelden dat men de spot drijft met slachtoffers van de Holocaust.
    er wordt inderdaad nergens de spot gedreven met de holocaust, maar met joden moet je kunnen lachen punt.

Als Aalstenaar zou ik weten in wat mij te verkleden de volgende dagen, ge moogt gerust zijn.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Five-seveN Bekijk bericht
    Kunnen ze eens niet lachen met een vluchtelingenboot die zinkt of zo. Eens benieuwd hoe grappig dat is. Joden is behoorlijk afgezaagd.
    Nee, vluchtelingeboot die zinkt is niet zo grappig, maar verkleden als transmigrant dan weer wel.

Vile's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    Het is dan ook een vrij zwak argument.

Ik snap wel waar Weyts naartoe wil. In de privé krijg je ook een mooie wagen, en als je zoveel op de baan bent wil je ook wel wat dertig gerief. Maar als minister van onderwijs met een 530i rijden, dat lijkt mij nu toch een beetje te grof. Mocht je nu zeggen dat dit van zijn eigen loon gaat, maar nee dit is gewoon een surplus op zijn loon.

Onder het mom van de strijd tegen bedrijfswagens stel ik mij hier toch vraagtekens bij. De hand in eigen boezem steken zou wel op zijn plaats zijn. Jos D'haese heeft hier gewoon een goed punt. En dat zeg of denk ik niet vaak

‘t Is een beetje het principe hé en dit toont perfect aan hoe veel politici schijten op de burgers. De automobilist met allerhande belastingen en maatregelen zoals LEZ pesten. De gebruikers van het openbaar vervoer pesten door zwaar te besparen op de NMBS en De Lijn dus minder aanbod. Maar zelf rijden ze bijna allemaal met een dikke bak. De heilige moraalridder uithangen, maar besparen bij zichzelf no way. Weyts woont in Beersel en Beersel heeft een uitstekende verbinding per trein naar de hoofdstad. Als frequent pendelaar zie ik genoeg politici die regelmatig sporen naar de hoofdstad. Hetzelfde zoals met een EU top. De klimaatpaus uithangen, maar ze komen quasi allemaal met het vliegtuig ook al is de afstand zeer kort. Dit toont perfect aan hoe verwerpelijk en mottig bepaalde politici zijn.

Pseudo's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

Ik heb al mensen verkleed als Christiaan Bonkoffsky gezien, dus dat klopt eigenlijk niet.
    Laatst gewijzigd door Pseudo; 21 februari 2020 om 23:58
    Hou de toiletten rein, dan blijft het voor nakomers ook fijn. - Josianne de wc-madam

Swagger's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Hoe kan die prof dat nu weten? Heeft hij alle carnavalisten bekijken en dat bijgehouden over de jaren?
    I don't think you understand, these boys killed my dog.

iTrader
    0
    Mentioned
    6 Post(s)
    Het is een prof natuurlijk, die weet alles omdat hij prof is en op tv mag komen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk

KnightOfCydonia's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)

Twitterrel tussen N-VA en VLD

Twitter: N-VA vs. VLD. Ik denk dat Tom Van Grieken popcorn aan het eten is achter zijn scherm...

Regels voor berichten