Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    14 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Five-seveN Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Wat een slechte argumentatie. Dus je mag iemand geen hypocriet noemen die zijn mond moet houden over dierenleed, omdat er ook mensen zijn die vuurwerk afsteken.
    Jij bent de enige die zegt dat mensen moeten zwijgen, hoor. Ik heb dat helemaal niet gezegd. Je mag mensen hypocriet noemen.
    Maar jouw zin slaat echt op niks... Ik krijg er kop noch staart aan.

Jij zegt letterlijk dat we niet mogen zeuren over het dierenleed dat vuurwerk kan berokkenen omdat we ook dieren eten. Dus dierenleed X mag niet aangepakt worden omdat dierenleed Y ook bestaat.
    ❀❀❀Jawel, 9lives loopt ook dit jaar weer voor Kom Op Tegen Kanker!❀❀❀
    En we rekenen op JOU om het doel te bereiken! Vele kleintjes maken een grote!
    (Met de bijbehorende meet)

Storten kan hier, vanaf 40€ is het aftrekbaar: https://www.100kmrun.be/team/9lives

iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    Jij bent de enige die zegt dat mensen moeten zwijgen, hoor. Ik heb dat helemaal niet gezegd. Je mag mensen hypocriet noemen.
    Maar jouw zin slaat echt op niks... Ik krijg er kop noch staart aan.

Jij zegt letterlijk dat we niet mogen zeuren over het dierenleed dat vuurwerk kan berokkenen omdat we ook dieren eten. Dus dierenleed X mag niet aangepakt worden omdat dierenleed Y ook bestaat.
    Het mag wel aangepakt worden, want het is namelijk niet wettelijk, maar mensen moeten zich niet als hypocrieten voordoen als geweldige dierenvrienden die inzitten met de stress van dieren die ze zelfs nog nooit gezien hebben. Enfin, ja mag dat wel doen want dat is vrije mening, maar dan vertel ik ook mijn mening over u en ieder dat de veeteelt sponsort.

jack|herrer's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    op Google streetview stelt de 'loods' waarvan sprake niet veel voor, dus of het helpt tegen vuurwerk betwijfel ik. Vraag is of er in een (beperkt)geluidsïsolerende loods moet geïnvesteerd worden omwille van enkele mensen die geen rekening houden met aanwezigheid van een stal in de buurt.
    Mooie reactie dit. Niet dat ik vuurwerk af schiet, want vind het weg geschoten geld. Maar waarom zou iemand daar mee rekening houden.

Hier ligt een manege 50 m verder. Ik heb veel meer last van de nachtelijke feestjes die daar door gaan dan van anderhalf uur vuurwerk op nieuwjaar. De feestjes vinden ze zelf natuurlijk niet erg, maar ho maar als er 1 pijl wordt afgestoken, dan ist kot te klein.

Bekrompen mentaliteit tegenwoordig. Niks mag nog in dit land.

Wilt ge paarden of honden of whatever houden, zorg dan maar dat ze er tegen kunnen of zorg dat ge uw voorzorgsmaatregelen neemt, maar daar moet niemand anders voor opdraaien.

Net zoals die kerel hier iets verder die constant klaagt over hanen die lawaai maken. Ga dan int stad wonen ipv op de boeren buiten.

Over dat geval in Hoeselt. Das iemand die mijn schoonzus kent en daar staat wel degelijk een fatsoenlijke stal. Maar welke idioot zet zijn paard niet binnen. Ze waren al vlot vuurwerk aan het afsteken (wat trouwens mag in hoeselt) toen ze op het gedacht kwam haar paard te gaan binnen zetten. Logisch dat het dan te laat is. Ipv zoals mijn schoonzus een paar weides verder, daar stonden de paarden om 18.00 al binnen met licht op en een radio aan. Daar was natuurlijk geen probleem.
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Oldskooler's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Of....
    Nederlandse rouwstoet bekogeld met vuurwerk: “De rillingen lopen over je rug”

https://www.gelderlander.nl/ede/rouw...-rug~a1f6056e/

https://www.hln.be/nieuws/buitenland...6JKB8oig8FOhSw

Hoe de kanker zich spreidt.

Arm Europa.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

stungunner's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sir.Killalot Bekijk bericht
    Benieuwd hoe verdraagzaam jij bent wanneer je eens echt zwaar last van iets hebt. Jij doet waar je zin in hebt en de rest van de wereld kan je reet kussen, is dat dan zo verdraagzaam? Je illustreert dat we vooral leven in een tijd waar mensen geen inlevingsvermogen meer hebben in elkaar.

Mijn reactie op Carrion moet je niet lezen als een pleidooi op vuurwerk te verbieden om ouders met jonge kinderen te besparen. Maar wel om zijn gebrek aan inleving aan te kaarten. Je hebt recht op jouw plezier, maar besef dan wel dat voor jouw plezier anderen een hele nacht aan damage control kunnen doen en hún plezier dus volledig verpest is.

Daarom moeten die zaken niet verboden worden, maar heb op zijn minst wat respect en inlevingsvermogen voor je medemens. Hoe meer respect en inleving voor de ander, hoe minder groot de roep naar een verbod zal worden.

Als je het gaat vergelijken met auto's. Daarvoor moet je twee examens afleggen, moet je wagen aan wettelijke normen voldoen en ben je verzekerd voor schade aan derden. Bovendien is transport een noodzakelijk gegeven in onze maatschappij, dus misschien even nadenken voor je appelen met peren gaat vergelijken?

Bon, particulier vuurwerk zou men effectief beter verbieden. Het risico op ongelukken is gewoon te groot, los van enig geluidsoverlast. De jaarlijkse tragedies in Nederland spreken voor zich. En het is altijd een lomperik die het veroorzaakt tot je het zelf voor hebt.
    Eerst en vooral, ik ben zelf, zoals ik al had geschreven maar je wellicht hebt overgelezen, elke buur in mijn wijk met dieren gaan verwittigen 2 dagen voordien. Dus nee, de rest van de wereld hoeft mijn reet absoluut niet te kussen, en ja, ik heb inlevingsvermogen.

En dan, zwaar last van? Dat uurtje per jaar (wat niet eens een uur duurt, meeste vuurwerk, tenzij professionele shows, duurt hoelang, 1 minuut tot mss 10 minuten als het wat verspreid doorheen de wijk is?), dat kan je toch echt hardly "zwaar last van" noemen"?

Ik woon in een wijk met vlak naast mij een cultureel centrum, waar er elk weekend wel iets te doen is. Dan staan de auto's overal in de straat op de bermen geparkeerd. Vlak naast mij is een speeltuin, waar in de zomer speelpleinwerking is, vol met joelende kinderen. Daarnaast was tot voor kort de meisjeschiro, moet ik u niet vertellen dat daar in het weekend nogal wat lawaai was uiteraard. Nu gaan ze daar een skatepark van maken, zal ook wel eens wat lawaai zijn me dunkt. Heb ooit in Sombeke gewoond, een deelgemeente van Waasmunster, daar had je vlak voor mijn deur de scoutslokalen, met elk jaar de patersholfeesten. Van vrijdag tem zondag, elke nacht tot een uur of 5 optredens en luide muziek. Woonde tot 3 jaar geleden vlak naast de scouts van Scheldewindeke, daar hadden ze ook wel eens regelmatig een fuif of optreden tot een kot in de nacht... Enfin, kan zo nog wat doorgaan, maar denk je nu echt dat ik als de eerste de beste verzuurde appel naar de gemeente ben getrokken om te gaan klagen? Nee dus, dat heet een beetje verdraagzaam zijn. Als het de spuigaten uitloopt, ja, dan wel. We spreken hier nu over een paar minuten vuurwerk per jaar, waar de meeste mensen met dieren gewoon maatregelen kunnen treffen en dus de overlast heel erg beperkt is. Voorgaande is/was zelfs gewoon constant of meerdere weekends per jaar.

De ongelukken en overlast lijken, afgezien van een paard van 26 jaar oud en een walaby nog wel mee te vallen, de brandhaarden is nog lang niet van bewezen dat die door vuurwerk zouden komen. Maar nogmaals, toestanden zoals in NL, waar vuurwerk door idioten op allerhande foute manieren en plaatsen wordt afgeschoten, is misdadig en moet zwaar bestraft worden. Maar om daar iedereen die wel correct met vuurwerk omgaat mee te straffen? Nee dat gaat mij te ver, dan gaan we naar een maatschappij waar je alles dat ook maar een beetje voor overlast zorgt aan banden kan gaan leggen, en dat wil je toch echt niet?

En ja, voor een auto heb je een rijbewijs en verzekering nodig. Maar dat is hardly een argument, want heel wat ongevallen gebeuren ook gewoon door en met mensen die 1 of beide niet hebben. Vuurwerk is ook gereguleerd, de regels zijn per gemeente heel erg duidelijk, degene die zich er niet aan houden gaan in fout en moet je bestraffen. Degene die het correct doen kan je niets verwijten.

TNTim's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stungunner Bekijk bericht
    Vuurwerk is ook gereguleerd, de regels zijn per gemeente heel erg duidelijk, degene die zich er niet aan houden gaan in fout en moet je bestraffen. Degene die het correct doen kan je niets verwijten.
    Het spijtige is dat er gemeentebesturen zijn die bestaan uit verzuurde appels die het op geen enkel moment toelaten...

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    The New Colonization: China Is Building Enormous Self-Sustaining Chinese Cities All Over The African Continen

https://www.zerohedge.com/geopolitic...ities-all-over

Na Afrika, volgt Europa.

M°°nblade's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door beryl Bekijk bericht
    Kinderen maken ook wel eens lawaai gemaakt hebben dat irritant is voor de buren 's nachts of een zondagmiddag. En het is niet omdat kinderen verbieden te spelen of het recht op nacht en zondagsrust afschaffen geen werkbare opties zijn dat ik daarom tot een compromis bereid ben. De vraag is of het lawaai van de kinderen overdreven is, als het dat niet is dan is er geen compromis nodig. Zelfde voor vuurwerk, als de overlast niet overdreven is, is er geen reden voor een compromis. En persoonlijk vind ik dat de overlast die vuurwerk al bij al beperkt is, het gaat om 1 nacht per jaar en het aantal incidenten valt uiteindelijk best wel mee (al is elk incident natuurlijk wel jammer)
    Ja, kinderen kunnen ook lawaai maken. Maar daar stopt de vergelijking dan ook.

Als je een rationele kosten-baten analyse wil maken dien je te kijken naar de meerwaarde versus overlast en niet de overlast van kinderen versus de overlast van vuurwerk.
    Kinderen hebben nu eenmaal een heel grote individuele en maatschappelijke meerwaarde dus is het logisch dat we ook toleranter zijn qua overlast. Idem verkeersoverlast.
    Vuurwerk daarintegen is puur entertainment terwijl daar heel wat overlast en risico's voor brand en letsels voor zowel mens als dier tegen overstaan. Dan is het logisch dat we daar wel naar een compromis zoeken.

Ook al zullen sommige huilbaby's ook de buren in appartementsblokken wakker houden, het zijn geen letterlijke ongecontroleerde projectielen van 150-170 decibel die binnen een straal van 500 meter iedereen wakker knallen.

Wat ik hier lees over paardenstallen slaat ook op niets. Die van ons staan op stal maar gaan geen 150 decibel tegenhouden. Wat mensen hier klaarduidelijk ook niet snappen is dat waar de pijngrens bij de mens rond de 120 decibel ligt, dit bij paarden en honden al bij 65 decibel begint.
    First the dodo died, then Dodi died, Di's dead, and Dando died. I bet Dido is crapping herself!

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    14 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Oldskooler Bekijk bericht
    The New Colonization: China Is Building Enormous Self-Sustaining Chinese Cities All Over The African Continen

https://www.zerohedge.com/geopolitic...ities-all-over

Na Afrika, volgt Europa.
    https://mediabiasfactcheck.com/zero-hedge/

Zero Hedge, high conspiracy, mild pseudoscience. De site waar de misinformatie over het Ukrainian energiebedrijf en de impeachmentprocedure begonnen is.
    In Forbes staat het ietsjes minder pathetisch:
    China needs what Africa has for long-term economic and political stability. Over a third of China's oil comes from Africa, as does 20% of the country’s cotton. Africa has roughly half of the world’s stock of manganese, an essential ingredient for steel production, and the Democratic Republic of the Congo on its own possesses half of the planet’s cobalt.

https://www.forbes.com/sites/wadeshe.../#5f607d195930

Het is niet echt zo dat na Afrika Europa zal volgen. Eerder dat China nu doet, wat wij lange tijd geleden hebben gedaan.

Storten kan hier, vanaf 40€ is het aftrekbaar: https://www.100kmrun.be/team/9lives

M°°nblade's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)

Zero Hedge, high conspiracy, mild pseudoscience. De site waar de misinformatie over het Ukrainian energiebedrijf en de impeachmentprocedure begonnen is.
    China needs what Africa has for long-term economic and political stability. Over a third of China's oil comes from Africa, as does 20% of the country’s cotton. Africa has roughly half of the world’s stock of manganese, an essential ingredient for steel production, and the Democratic Republic of the Congo on its own possesses half of the planet’s cobalt.

Het is niet echt zo dat na Afrika Europa zal volgen. Eerder dat China nu doet, wat wij lange tijd geleden hebben gedaan.
    Tyler Durden is niet zomaar de eerste de beste idioot en de uitspraken zijn tenminste wel gestaafd met bronnen als forbes, the guardian en CNN. Je kan er niet om heen dat binnen onze kapitalistische wereld belangrijke grond(stoff)en niet langer met legers maar met geld veroverd worden. Je kan dit perfect een kolonisatieproces van de tweede generatie noemen.

Maar wat in het artikel nergens vermeld staat is waarom Europa zou volgen. Wij hebben geen lokale grondstoffen of andere belangen die voor China interessant zijn om op te kopen of ruimte om Chinese steden uit de grond te stampen, wel bedrijven en merken die markt-correct geprijsd staan.
    First the dodo died, then Dodi died, Di's dead, and Dando died. I bet Dido is crapping herself!

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    14 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door M°°nblade Bekijk bericht
    Tyler Durden is niet zomaar de eerste de beste idioot en de uitspraken zijn tenminste wel gestaafd met bronnen als forbes, the guardian en CNN. Je kan er niet om heen dat binnen onze kapitalistische wereld belangrijke grond(stoff)en niet langer met legers maar met geld veroverd worden. Je kan dit perfect een kolonisatieproces van de tweede generatie noemen.

Maar wat in het artikel nergens vermeld staat is waarom Europa zou volgen. Wij hebben geen lokale grondstoffen of andere belangen die voor China interessant zijn om op te kopen of ruimte om Chinese steden uit de grond te stampen, wel bedrijven en merken die markt-correct geprijsd staan.
    Ja, dus precies wat ik zeg, toch?

desolation's schermafbeelding
    iTrader
    28 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Ja, kinderen kunnen ook lawaai maken. Maar daar stopt de vergelijking dan ook.

Als je een rationele kosten-baten analyse wil maken dien je te kijken naar de meerwaarde versus overlast en niet de overlast van kinderen versus de overlast van vuurwerk.
    Kinderen hebben nu eenmaal een heel grote individuele en maatschappelijke meerwaarde dus is het logisch dat we ook toleranter zijn qua overlast. Idem verkeersoverlast.
    Vuurwerk daarintegen is puur entertainment terwijl daar heel wat overlast en risico's voor brand en letsels voor zowel mens als dier tegen overstaan. Dan is het logisch dat we daar wel naar een compromis zoeken.

Ook al zullen sommige huilbaby's ook de buren in appartementsblokken wakker houden, het zijn geen letterlijke ongecontroleerde projectielen van 150-170 decibel die binnen een straal van 500 meter iedereen wakker knallen.

Wat ik hier lees over paardenstallen slaat ook op niets. Die van ons staan op stal maar gaan geen 150 decibel tegenhouden. Wat mensen hier klaarduidelijk ook niet snappen is dat waar de pijngrens bij de mens rond de 120 decibel ligt, dit bij paarden en honden al bij 65 decibel begint.
    Uw verhaal klopt ook niet hoor. Volgens mij snapt ge niet helemaal hoe geluid werkt. Ja vuurwerk produceert 150 tot 170db SPL, maar piekmeting op het punt van explosie.
    Geluid is een logaritmische schaal (elke 3db minder is een halvering van de geluidsdruk) en geluidsdruk is tegenovergesteld kwadratisch aan afstand.
    Dat wil zeggen dat het geluid op 2m afstand nog 1/4 is van het geluid op 1m afstand.

150db op 1m is op 500m afstand nog effectief 96db.
    Even luid als een overvliegende Boeing of een grasmaaier. Gaan uw paarden daar ook van dood ?
    hier moet iets staan, maar tmag ni zijn wat er al 3 jaar staat.

iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    het zijn geen letterlijke ongecontroleerde projectielen van 150-170 decibel die binnen een straal van 500 meter iedereen wakker knallen..
    iedereen is meestal nog wakker

vuurwerk is luid en puur amusement op oudejaarsnacht, da maakt lawaai en geeft licht. Haal het geluid uit de vergelijking en binnen de 2j zeurt wel iemand over de lichtflitsen die door vuurwerk ontstaan + alle nadelen, gevaren, risico's voor iets/iemand en dat je ook dat best verbiedt.
    je kut altijd wel een stok vinden om iets, op het einde alles, te verbieden.

mijn huisdieren hebben vuurwerk altijd overleeft, net zoals ik de kat haar gezeur om 6u 's ochtends doorgaans overleef.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

China heeft een duidelijk doel. En dat stopt niet bij Afrika hoor.

Terwijl we met het ene positieve nieuws na het andere omtrent de economie over de VS en China, om de oren worden geslagen, horen we tegelijk nieuws over dat Europa en vooral de Duitse motor steeds verder wegzakt, en Europese banken die steeds meer in de problemen komen.
    Technologisch en economisch beginnen we op wereldvlak steeds verder achterop te geraken.

Ik ga het vooral met een hoop quotes duidelijk maken:

"Het Chinese beleid kent drie doelstellingen: de westerse eenheid verstoren, Europa economisch voor *eigen gewin manipuleren en het *Chinese politieke en economische systeem wereldwijd aanbevelen als alternatief voor de liberale democratie.
    De realisering hiervan komt geleidelijk dichterbij. Zo investeert China in bepaalde Europese strategische sectoren."
    https://www.volkskrant.nl/columns-op...jten~b5aaa3f3/

"De Chinese machtsgreep in Zuid-Europa: “Als de EU niet investeert doen wij het"
    "In alle stilte hebben China en Portugal vorige week een aantal handelsovereenkomsten gesloten die duidelijk maken hoe de Chinezen op kleinere EU-landen focussen om hun invloed in de eenheidsmarkt uit te breiden."
    https://nl.express.live/de-chinese-m...-doen-wij-het/

"China pompt miljarden in Zuid-Europa om Rotterdamse haven klein te krijgen’
    "In China maken zij er geen geheim van dat dit ten koste moet gaan van de havens hier"
    "China investeert in Zuid-Europese havens om de positie van Rotterdam te verzwakken. Volgens hoogleraar internationale betrekkingen aan de Universiteit Leiden Rob de Wijk vindt de Aziatische grootmacht dit zelfs belangrijker dan economisch gewin."
    https://www.ad.nl/rotterdam/china-po...jgen~a132554b/

"China investeert 600 miljoen euro in grootste haven van Griekenland"
    https://nos.nl/artikel/2310016-china...iekenland.html

"Chinese 'highway to nowhere' haunts Montenegro"
    "A Chinese loan for the first phase has sent Montenegro’s debt soaring and forced the government to raise taxes, partially freeze public sector wages and end a benefit for mothers to get its finances in order. "
    https://www.reuters.com/article/us-c...-idUSKBN1K60QX

"Behalve via de Nieuwe Zijderoute verankert China zijn economische macht in de Europese Unie ook via rechtstreekse investeringen en overnames. Trends dook samen met het Europese journalistencollectief Investigate Europe in de cijfers om na te gaan hoever de Chinese investeringstentakels reiken in Europa."
    https://trends.knack.be/economie/bed...e-1513579.html

China krijgt wel degelijk meer grip op Europa, ze kopen stelselmatig meer en meer Europese trots op, of maken het gewoon kapot.
    Europa heeft het geld niet meer, of staat erbij en kijkt er naar, terwijl de Chinezen invloed gewoon kopen, om nadien schuldeiser te worden.

We hebben idd ooit hetzelfde gedaan met Afrika, net zoals we het ooit ook gedaan hebben met China.
    En we hebben die Chinezen niet deftig behandeld, onze rommel ginds goedkoop laten maken door uitgebuite kindjes. Die Chinezen zijn dat uiteraard niet vergeten.

En Holslag heeft er een helemaal pessimistische kijk op:

"Ze gebruiken de zwakheid van het Westen om zelf dé dominante wereldmacht te worden, en daarvoor zijn alle middelen goed: investeringen die enkel in hun eigen belang zijn, politieke druk, en zelfs militaire dreiging."
    https://www.canvas.be/maatschappij/nachtwacht-china

"Bent u bang voor oorlog?
    Holslag: ,,Daar lig ik wakker van. Maar nog meer dan dat ik schrik voor een nieuwe oorlog heb, heb ik nog meer schrik dat we de oorlog zullen verliezen. In de strijd om veiligheid kunnen we niet meer mee. De VS en China doen onderzoek naar 180 nieuwe militaire technologieën, Europa in een 40-tal. Het negeren van harde militaire macht is een open uitnodiging aan anderen om zich arrogant en onbesuisd op te stellen. Europa is een klein nietig uithoekje tussen twee gigantische landmassa’s: Afrika waar de bevolking naar de twee miljard gaat, en Eurazië waar China alles naar zich toetrekt.’’"
    "Ik weiger toe te geven aan een Europa dat zich aan de voeten werpt van een autoritair Chinees rijk. Ik wil niet dat mijn kinderen opgroeien in het digitaal autoritarisme dat China nu uitrolt."
    https://www.ad.nl/politiek/ik-ben-ba...ezen~a8d91bdb/

Tegelijk hier:
    "Uitdagingen voor Duitse economie zijn immens
    Duitsland staat er niet goed voor. Dat het land een recessie ternauwernood kon vermijden, doet daar niets aan af."
    https://www.standaard.be/cnt/dmf20191114_04716940

"De economische crisis in Duitsland zal de groei van de Belgische economie in 2020 onder 1 procent doen dalen, zeggen economen.
    Het gaat van kwaad naar erger met de Duitse economie. De Ifo-indicator van het Duitse ondernemersvertrouwen is in augustus gedaald naar het laagste peil in bijna zeven jaar. De subindicator die peilt naar de economische vooruitzichten zakte zelfs naar het laagste niveau in tien jaar."
    https://www.tijd.be/politiek-economi.../10156406.html

....

Pagina 270 van 281 Eerste ... 170220260266267268269270271272273274280 ... Laatste

Regels voor berichten