Général Zantas's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Wat een gejank zeg. Ene avond op 364/365 dat er is wat lawaai is op straat voor een half uur, terwijl de rest wel 365 dagen op een jaar het geroep, gejengel en gekrijs van uw kinderen moet aanhoren. Of het geblaf van uwen hond, of den hondenstront omdat ge het niet altijd proper opkuist (er blijft altijd iets achter, tenzij ge den hogendrukreiniger meesleurt).

Hier in Polen al van 7 uur 's avonds vuurwerk tot een kot in de nacht, gans de wijk. Was in Krakau zo, ook in Gdynia en ook in Gdansk waar ik nu woon. Ik heb echt geen zin om naar't stadscenter af te zakken om wat vuurwerk te zien. Gewoon thuis TV kijken met de familie, om middernacht in den hof of klein wandelingske op straat en vuurwerk kijken. Top.
    le Général Zantas, dictateur de Palombie
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    68 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Voor de mensen met jonge kinderen hier. Nu nieuwjaar voorbij is, denken jullie dat jullie kinderen deze traumatische ervaring zullen overleven? Zijn ze nu getekend voor het leven, of zullen ze het volgende half jaar last hebben omdat ze eventjes zijn wakker geschoten? Of zullen ze er helemaal niets aan overhouden zoals al de rest?

Nu wel klagen over dat de kleine een uurtje is wakker geworden maar in de zomer wel naar een land op vakantie gaan waar ze dagen last kunnen hebben van slechte nachtrust vanwege een andere tijdzone. Of is dat dan plotseling geen probleem meer?
    We sit on a throne, waiting for God to bend the knee.

zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Carrion Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Voor de mensen met jonge kinderen hier. Nu nieuwjaar voorbij is, denken jullie dat jullie kinderen deze traumatische ervaring zullen overleven? Zijn ze nu getekend voor het leven, of zullen ze het volgende half jaar last hebben omdat ze eventjes zijn wakker geschoten? Of zullen ze er helemaal niets aan overhouden zoals al de rest?

Nu wel klagen over dat de kleine een uurtje is wakker geworden maar in de zomer wel naar een land op vakantie gaan waar ze dagen last kunnen hebben van slechte nachtrust vanwege een andere tijdzone. Of is dat dan plotseling geen probleem meer?
    Als iemand met kleine kinderen.. geen probleem gehad met het vuurwerk, maar reizen naar een (significant) andere tijdszone is gewoon idioot en problemen zoeken
    *** Also sprach Zarathustra ***

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)

Ik denk toch dat mijne kleinen zwaar getraumatiseerd is van dat vuurwerk. Hij is er zelfs niet van wakker geworden, zo getraumatiseerd dat hij is. Net zoals de honden van de buur, die stonden te kwispelen en idioot te kijken van angst. Komt nooit meer goed met die beesten.

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk

Yo-Han's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zarathustra Bekijk bericht
    Als iemand met kleine kinderen.. geen probleem gehad met het vuurwerk, maar reizen naar een (significant) andere tijdszone is gewoon idioot en problemen zoeken
    Het probleem met vuurwerk en kinderen is niet dat ze binnen achter gesloten ramen kunnen wakker worden ... Dat overleef je wel als ouder en kind.

Maar vuurwerk die zou afgaan in hun nabijheid is iets anders! Hun gehoorgang is nog kort en in ontwikkeling en hun oortjes gevoeliger voor schade of pijn

Maar kleine kinderen hebben dus niks op straat te zoeken zo laat. Probleem zijn dus ettertjes die al van s middags bezig zijn of 18h s avonds. Doe het van 0h00 tot 1h of en gedraag je. Doe het niet vlakbij een weide met paarden of beesten met zon 140Db knaller. Dan zal er niet geklaagd moeten worden en zullen geen paarden sterven bvb van een hartaanval. Want vuurwerk word idd luider met die uitheemse import van bvb Oost Europa die dus binnen de 5m 140db halen, soms zelfs op 15m nog boven de 120Db = kans op directe gehoorschade.
    Hij zijn dus de egoïstische ettertjes die het verzieken voor anderen met te luid vuurwerk te dichtbij in de achtertuin of aan mensen hun voortuin of vlakbij straatramen etc.

Vroeger was het ook veel rustiger in prive tuinen en op straat, nu is het een hype geworden of zijn er meer en meer zotten die overdrijven ...Dit jaar wel minder gehoord in mijn woonbuurt dan anders, her en der eens iets, en das goed. Er was genoeg show van 24h tot 0h30 aan Portus Ganda in Gent. De mist dempte ook wel wat meer.

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Als kinderen met vuurwerk spelen is dit meer een probleem met de ouders dan met vuurwerk. Sommige ouders mogen ook eens leren dat je ook nee kan zeggen tegen kinderen. En daar zit volgens mij nog het grootste probleem, mensen kijken enkel en alleen nog naar zichzelf.

Yo-Han's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nestorius Bekijk bericht
    Als kinderen met vuurwerk spelen is dit meer een probleem met de ouders dan met vuurwerk. Sommige ouders mogen ook eens leren dat je ook nee kan zeggen tegen kinderen. En daar zit volgens mij nog het grootste probleem, mensen kijken enkel en alleen nog naar zichzelf.

Akkoord, opvoeding doet daar immens veel in!
    Erg dat in NL 2 mensen stierven aan rookintoxicatie in een lift omdat een 11 en 13 jarige vuurwerk in de inkom van het gebouw gooiden met brand als gevolg!
    In Molenbeek waren het dan de uh 'volwassen anarchistische kinderen' die het bont maakten.

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Oudere kindjes mogen ook wat meer opvoeding krijgen, als je ziet wat ze in brussel uitsteken op oudejaarsavond. Molotovcocktails horen niet echt thuis op de oudjaar cocktailparty en geweren afvuren bij gebrek aan vuurwerk is ook niet echt de meest ideale optie.

nixie's schermafbeelding
    iTrader
    21 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik woon in de buurt van het dierenasiel en in onze stad was er een totaal verbod op vuurwerk.
    Het dierenasiel had in heel de wijk briefjes in de bus gaan steken met de vraag van geen vuurwerk af te steken en verwijzing naar het verbod.

Uiteraard veel vuurwerk in de wijk.
    En blijkbaar nog meer rond het dierenasiel, precies of het er expres om werd gedaan.
    Politie is verschillende keren geweest.

Dag nadien deze mooie foto op de pagina van het dierenasiel

https://scontent-bru2-1.xx.fbcdn.net...7a&oe=5E988248

Volgescheten kooien (al zal de foto wel het ergste geval zijn)
    Angstige honden
    Aggresieve honden
    Vermoedelijk de komende dagen veel zieke katten (stressgevoelige ziektes)

Vond het heel erg voor die beesten.
    De katten bij ons thuis hebben zich ook weggestoken.
    Maar eens 2u lieten ze zich wel weer zien.
    Die hebben een veilig en goed thuis dus die komen dat weer snel boven.
    Maar al die beesten in het asiel hebben het al niet makkelijk.
    Zeker de honden zijn vaak beesten die slecht opgevoed zijn, slecht behandeld zijn, etc....

Het enige da tik zie bij vuurwerk is:
    Daar gaat 20 euro, daar gaat 30 euro, ooooh da was ne mooie, die was zeker 50 euro!
    Vind het erg om te zien hoe mensen zo geld kunnen wegsmijten.
    Om dan hun kinderen wel in vodden naart school te sturen
    PS: ik wissel regelmatig letters van plaats, mijn excuses hiervoor!
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Vuurwerk gaan afsteken naast een dierenasiel, wel erg.
    Stresserend voor de dieren.
    Dierenbescherming Mechelen vzw
    Adres: Slachthuislaan 3, 2800 Mechelen
    Ik heb zo'n vermoeden dat een paar meter verder er ook veel stress is bij dieren, het hele jaar door zelfs.
    Maar daar horen we niks van.

stungunner's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nixie Bekijk bericht

Het enige da tik zie bij vuurwerk is:
    Daar gaat 20 euro, daar gaat 30 euro, ooooh da was ne mooie, die was zeker 50 euro!
    Vind het erg om te zien hoe mensen zo geld kunnen wegsmijten.
    Om dan hun kinderen wel in vodden naart school te sturen
    Dat je vuurwerk weggegooid geld vind, ieder zijn ding uiteraard, dat is uw goed recht.

Maar die uitspraak erna is toch gewoon wat veralgemenend gezever, wat heeft dat nu met de gehele discussie te maken?

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Five-seveN Bekijk bericht
    Vuurwerk gaan afsteken naast een dierenasiel, wel erg.
    Stresserend voor de dieren.

Ik heb zo'n vermoeden dat een paar meter verder er ook veel stress is bij dieren, het hele jaar door zelfs.
    Maar daar horen we niks van.
    Lol zit dat asiel echt recht tegenover het slachthuis?
    Is eximius vir est quocum meliores videamur.

Sir.Killalot's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stungunner Bekijk bericht
    En zo heb je dus opnieuw een voorbeeld van de onverdraagzame tijd waarin we leven. "Ik heb er last van, dus ik wil dat het verboden wordt".
    Benieuwd hoe verdraagzaam jij bent wanneer je eens echt zwaar last van iets hebt. Jij doet waar je zin in hebt en de rest van de wereld kan je reet kussen, is dat dan zo verdraagzaam? Je illustreert dat we vooral leven in een tijd waar mensen geen inlevingsvermogen meer hebben in elkaar.

Mijn reactie op Carrion moet je niet lezen als een pleidooi op vuurwerk te verbieden om ouders met jonge kinderen te besparen. Maar wel om zijn gebrek aan inleving aan te kaarten. Je hebt recht op jouw plezier, maar besef dan wel dat voor jouw plezier anderen een hele nacht aan damage control kunnen doen en hún plezier dus volledig verpest is.

Daarom moeten die zaken niet verboden worden, maar heb op zijn minst wat respect en inlevingsvermogen voor je medemens. Hoe meer respect en inleving voor de ander, hoe minder groot de roep naar een verbod zal worden.

Zo kan je ook auto's gaan verbieden, want iedereen die zich niet aan de regels houdt is een groot gevaar voor de rest. En zo kan je heel wat gaan verbieden omdat sommige idioten zich niet aan de regels houden.
    Als je het gaat vergelijken met auto's. Daarvoor moet je twee examens afleggen, moet je wagen aan wettelijke normen voldoen en ben je verzekerd voor schade aan derden. Bovendien is transport een noodzakelijk gegeven in onze maatschappij, dus misschien even nadenken voor je appelen met peren gaat vergelijken?

Bon, particulier vuurwerk zou men effectief beter verbieden. Het risico op ongelukken is gewoon te groot, los van enig geluidsoverlast. De jaarlijkse tragedies in Nederland spreken voor zich. En het is altijd een lomperik die het veroorzaakt tot je het zelf voor hebt.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

TNTim's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    https://m.hln.be/in-de-buurt/hoeselt...ijde~a0717a6c/
    Is dat nu zo moeilijk om 1 nacht op 365 uw beesten op tijd op stal te doen?
    Om 23u45 op Oudejaarsavond gingen ze die paarden binnen halen. Slim.

Het is door idioten langs beide kanten dat vuurwerk nu verboden wordt.
    Idioten die in een portaal van een appartementenblok vuurwerk afsteken of idioten die hun beesten niet binnen houden.
    Al van kleinsaf steek ik 1 nacht per jaar vuurwerk af, nog nooit problemen mee gehad.
    Op een wei ver van huizen, buren zijn op voorhand verwittigd, lonten worden binnen vrij gemaakt, aan pijlen die niet de lucht ingaan wordt er af gebleven.
    Binnenkort zijn mijn gastjes oud genoeg om mee te doen. Tarara waarschijnlijk...

Voer desnoods een vuurwerkbewijs in, laat het mogelijk zijn op 1 plaats per gemeente, ...
    Maar nee, gewoon afschaffen.

Gestapo-maatschappij...

beryl's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TNTim Bekijk bericht
    https://m.hln.be/in-de-buurt/hoeselt...ijde~a0717a6c/
    Is dat nu zo moeilijk om 1 nacht op 365 uw beesten op tijd op stal te doen?
    Om 23u45 op Oudejaarsavond gingen ze die paarden binnen halen. Slim.

Het is door idioten langs beide kanten dat vuurwerk nu verboden wordt.
    Idioten die in een portaal van een appartementenblok vuurwerk afsteken of idioten die hun beesten niet binnen houden.
    Al van kleinsaf steek ik 1 nacht per jaar vuurwerk af, nog nooit problemen mee gehad.
    Op een wei ver van huizen, buren zijn op voorhand verwittigd, lonten worden binnen vrij gemaakt, aan pijlen die niet de lucht ingaan wordt er af gebleven.
    Binnenkort zijn mijn gastjes oud genoeg om mee te doen. Tarara waarschijnlijk...

Voer desnoods een vuurwerkbewijs in, laat het mogelijk zijn op 1 plaats per gemeente, ...
    Maar nee, gewoon afschaffen.

Gestapo-maatschappij...
    Het is ook niet omdat een dier sterft tijdens nieuwjaarsnacht dat het daarom van vuurwerk moet zijn, al wordt dat nu wel als een automatisme gezien. Paarden halen meestal de 30 niet en dit paard was 26.

Pagina 268 van 286 Eerste ... 168218258264265266267268269270271272278 ... Laatste

Regels voor berichten