M°°nblade's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Carrion Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Een willekeurige hondenstront op uw gazon is geen “bemesting”.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    Hondenpoep richt wel degelijk schade aan uw gazon aan.
    Bemesten is niet een dikke hondendrol draaien op uw gazon
    Daar gaat het niet om. Als ze die hondenpoep mooi opkuisen kan je moeilijk van beschadiging spreken.

Je hebt uiteraard onbeschoft gedrag aan beide kanten. Veel hondeneigenaars laten hun hond wel iedere morgen onbeschaamd ieder stukje gras dat ze kunnen vinden onderkakken zonder op te kuisen. En ook daar staan boetes op.
    Ik vind dat er een plaats en tijd voor alles moet zijn, ook voor vuurwerk. Maar de ongereglementeerde manier waarop het nu verloopt kan niet anders dan kampen van voor en tegenstanders creeren.

Sommige beginnen om 23:30 al vuurwerk af te steken en bij anderen gaat dat door tot 1 uur snachts. Je mag volgend jaar gerust aan de stallen komen kijken wat dat geeft bij paarden en ze dan ook mee in bedwang houden. Er zijn leukere dingen om op oudejaarsavond te doen dan je paarden tot 1 uur te moeten sussen.
    Dieren zijn niet het enige probleem. Ons zoontje van 1,5 jaar is ook mee wakker geschoten. Dus gezinnen met jonge kinderen ga je ook al tegen de kar rijden.

Er zijn ook geen regels over welk vuurwerk qua veiligheid en geluidsoverlast wel en niet geschikt is.

Verder zou men beter vuurwerk collectief onder begeleiding van professionals laten afsteken voor zij die graag zelf doen. En geen zatte nonkel jos toestanden die viurwerk wil lanceren uit zijn eigen reet of een jupiler fleske. De tijd dat we ieder in onze eigen achtertuin onze kerstboom opstookten is ook voorbij uit veiligheidsredenen. Dat was ook ooit traditie.
    First the dodo died, then Dodi died, Di's dead, and Dando died. I bet Dido is crapping herself!

desolation's schermafbeelding
    iTrader
    28 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door khendro Bekijk bericht
    Het excuus van de Franstaligen dat men dan de nabijheidspolitie zou verliezen met de burger is nar mijn mening een drogreden. De wijkcommissariaten blijven gewoon bestaan, en het is niet alsof het contact met de burger in sommige wijken zo ideaal verloopt....
    Dat is geen excuus, dat is de realiteit. Gasten als Close en Moureaux zorgen er net voor dat die ali criminali's hun feestdagjes kunnen hebben zodat ze daar hun kiespubliek kunnen rapen. Die gewelddaden dan kapot relativeren is eveneens louter uit politieke beweegreden. Hun wijkwerking dient bijna om dat criminele gedrag te faciliteren.

Ik kan er alleszins niet blij van worden als ik lees dat er een dikke 200 arrestaties zijn gebeurd en that's it. Ge ziet daar gemaskerde bendes voertuigen in brand steken, openbaar vervoer aanvallen, publiek domein afbreken tot zelfs in het rond schieten met vuurwapens. Moest er geen frans op de gevels staan het had de val van Saddam kunnen zijn.
    Ze weten dat dit soort feiten zich gaan voordoen en toch wordt er amper op voorbereid. Dat is geen werk meer voor de politie he, hier hadden ze militairen moeten laten patrouilleren in die wijken van voor er ook maar iets van activiteit was. Ze maken van hun leefomgeving blijkbaar graag oorlogsgebied dus ongepast kunt ge het niet noemen. Zijn er ook meteen troepen aanwezig om gepast te reageren op "jongeren" die het plezant vinden om nieuwjaar te vieren met ied's, vuurwapens en brandbommen.
    hier moet iets staan, maar tmag ni zijn wat er al 3 jaar staat.

stungunner's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door M°°nblade Bekijk bericht
    Daar gaat het niet om. Als ze die hondenpoep mooi opkuisen kan je moeilijk van beschadiging spreken.

Je hebt uiteraard onbeschoft gedrag aan beide kanten. Veel hondeneigenaars laten hun hond wel iedere morgen onbeschaamd ieder stukje gras dat ze kunnen vinden onderkakken zonder op te kuisen. En ook daar staan boetes op.
    Ik vind dat er een plaats en tijd voor alles moet zijn, ook voor vuurwerk. Maar de ongereglementeerde manier waarop het nu verloopt kan niet anders dan kampen van voor en tegenstanders creeren.

Sommige beginnen om 23:30 al vuurwerk af te steken en bij anderen gaat dat door tot 1 uur snachts. Je mag volgend jaar gerust aan de stallen komen kijken wat dat geeft bij paarden en ze dan ook mee in bedwang houden. Er zijn leukere dingen om op oudejaarsavond te doen dan je paarden tot 1 uur te moeten sussen.
    Dieren zijn niet het enige probleem. Ons zoontje van 1,5 jaar is ook mee wakker geschoten. Dus gezinnen met jonge kinderen ga je ook al tegen de kar rijden.

Er zijn ook geen regels over welk vuurwerk qua veiligheid en geluidsoverlast wel en niet geschikt is.

Verder zou men beter vuurwerk collectief onder begeleiding van professionals laten afsteken voor zij die graag zelf doen. En geen zatte nonkel jos toestanden die viurwerk wil lanceren uit zijn eigen reet of een jupiler fleske. De tijd dat we ieder in onze eigen achtertuin onze kerstboom opstookten is ook voorbij uit veiligheidsredenen. Dat was ook ooit traditie.
    Er is toch reglementering? Normaal mag het niet, maar sommige gemeenten staan het bij uitzondering toe. Voor de meesten die dit toestaan geldt dat het enkel mag tss 0u en 1u, in veel van die gemeenten moet je het zelfs op voorhand aanvragen.

Alles wat daarbuiten gebeurt mag niet en kan je niet als referentie gaan gebruiken, want die mensen doen eigenlijk iets illegaal.

Wanneer je het correct doet, dan is de last voor andere mensen en dieren echt heel beperkt, idem voor het risico op ongevallen. Maar zelfs dan nog, iemand die een pijl uit een flesje of zijn gat afschiet, wat uiteraard gewoon idioot is, dat heeft geen andere invloed op uw beesten, dus heeft dit eigenlijk met de discussie "het mag niet voor de dieren" helemaal niks te maken.

Ik zie ook niet goed in wat professionals daar aan gaan veranderen, dat vuurwerk maakt gewoon evenveel lawaai, en het zal wellicht zelfs langer duren, dus nog slechter voor uw dieren.

En mijn kinderen (2,5 en bijna 5,5) hebben gewoon rustig doorgeslapen hoor. We hebben geprobeerd om mijn zoontje wakker te maken voor het vuurwerk om kwart voor twaalf, maar die draaide zich gewoon om en sliep door.

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stungunner Bekijk bericht
    Wanneer je het correct doet, dan is de last voor andere mensen en dieren echt heel beperkt, idem voor het risico op ongevallen. Maar zelfs dan nog, iemand die een pijl uit een flesje of zijn gat afschiet, wat uiteraard gewoon idioot is, dat heeft geen andere invloed op uw beesten, dus heeft dit eigenlijk met de discussie "het mag niet voor de dieren" helemaal niks te maken.
    De redenen voor het vuurwerkverbod zijn dan ook breder dan alleen maar dierenleed. Brandpreventie is minsten even belangrijk. Je wilt niet dat die vuurpijl van zatte nonkel jos zijn gat tussen de dakpannen van de buren vliegt (of in het droge stro van de paardenstallen). Net zoals je ook niet wil dat dit in iemand zijn gezicht vliegt.
    Ik zie ook niet goed in wat professionals daar aan gaan veranderen, dat vuurwerk maakt gewoon evenveel lawaai, en het zal wellicht zelfs langer duren, dus nog slechter voor uw dieren.
    Dat is beter omdat men dan een locatie kan zoeken die beter geschikt is om vuurwerk af te steken (aanwezigheid dieren, open ruimte, concentratie huizen) , opdat de omstaanden ook op voorhand op de hoogte zijn dat en waar dit zal gebeuren zodat ze maatregelen kunnen treffen. Het vuurwerk zelf kan dan ook veiliger uitgevoerd worden met professionele lanceerstands in plaats van jupilerfleskes en zand, water en brandblussers voor het geval dat het misloopt.

Qua lawaai heb je in Nederland bijvoorbeeld wel regels. Daar is vuurwerk boven 156 decibel illegaal. Illegaal vuurwerk kan zelfs tot 170 decibel gaan terwijl je ook geluidsarm vuurwerk hebt van 87 decibel. Als zo'n 170 decibel vuurpijl misvliegt naar iemand zijn gezicht heb je permanente gehoorschade.

En mijn kinderen (2,5 en bijna 5,5) hebben gewoon rustig doorgeslapen hoor. We hebben geprobeerd om mijn zoontje wakker te maken voor het vuurwerk om kwart voor twaalf, maar die draaide zich gewoon om en sliep door.
    Wel tof voor jou maar ouders van jongere kinderen die daar dus wel wakker van schieten nemen dat ook niet in dank af.
    First the dodo died, then Dodi died, Di's dead, and Dando died. I bet Dido is crapping herself!
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    68 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Ouders van jonge kinderen denken tegenwoordig ook wel dat de evenaar door hun gat loopt eh. Ja die kleine schiet efkes wakker, ligt een half uur te janken en slaapt dan vrolijk door. Dat is nu ook niet de grootste ramp.
    We sit on a throne, waiting for God to bend the knee.

Sir.Killalot's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Twee jaar geleden zaten de overburen vanuit hun appartement vuurwerk af te schieten. Niet eens van op een terras, maar gewoon uit een raam. En dat schoten ze dan af boven mijn dak.

Die hadden dus veel kans om ofwel hun eigen appartement af te fikken ofwel mijn dak te raken. Zolang er zulke gigantische idioten rondlopen moet je zo'n gevaarlijk spul niet toe laten.

Sir.Killalot's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Ouders van jonge kinderen denken tegenwoordig ook wel dat de evenaar door hun gat loopt eh. Ja die kleine schiet efkes wakker, ligt een half uur te janken en slaapt dan vrolijk door. Dat is nu ook niet de grootste ramp.
    Misschien geen uitspraken doen over zaken waar je geen kennis van hebt. De ouders met zulke kinderen gaan niet klagen hoor. Voor ouders met kinderen die slecht slapen voelt dat weldegelijk als een ramp. Ik wens het je niet toe.

desolation's schermafbeelding
    iTrader
    28 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Af en toe ook is van twee kanten bekijken, uw kinderen zullen soms ook wel eens andere storen door lawaai te maken. Dan is het wel zo fijn dat ze niet uitgekafferd worden voor het vuil van de straat.

Los daarvan dient vuurwerk niet verkocht te worden aan particulieren. Dat zijn en blijven explosieven en het dient gebruikt te worden door professionals.
    hier moet iets staan, maar tmag ni zijn wat er al 3 jaar staat.

iTrader
    68 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sir.Killalot Bekijk bericht
    Misschien geen uitspraken doen over zaken waar je geen kennis van hebt. De ouders met zulke kinderen gaan niet klagen hoor. Voor ouders met kinderen die slecht slapen voelt dat weldegelijk als een ramp. Ik wens het je niet toe.
    Ik ontken nergens dat dat voor die ouders niet als een ramp kan lijken. Maar heel de wereld kan niet stoppen met draaien omdat kleine Max een slechte slaper is.

stungunner's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    En zo heb je dus opnieuw een voorbeeld van de onverdraagzame tijd waarin we leven. "Ik heb er last van, dus ik wil dat het verboden wordt".

Zo kunnen we weer heel wat zaken gaan verbieden hé.

BBQ in de zomer? Ahnee, brandgevaar, verbieden die handel (en ik kan niet tegen de stank van mijn buur zijn gemarineerde worsten, en mijn hond wordt er bloeddorstig en onhandelbaar van).
    Een feestje in uw tuin? Nope, de klein mannen kunnen er niet van slapen, verbieden die handel.
    Luchtballonnen? Mijn hond wordt er woest van, staat er de ganse tijd naar te blaffen, verbieden die handel.
    Auto's in onze woonwijk? Groot gevaar voor mijn kat, hond of erger, mijn kind. Verbieden die handel, elke woonwijk vanaf nu autovrij.

Enfin, je kan er zo nog heel wat opnoemen hé.

De redenen voor het vuurwerkverbod zijn dan ook breder dan alleen maar dierenleed. Brandpreventie is minsten even belangrijk. Je wilt niet dat die vuurpijl van zatte nonkel jos zijn gat tussen de dakpannen van de buren vliegt (of in het droge stro van de paardenstallen). Net zoals je ook niet wil dat dit in iemand zijn gezicht vliegt.

Dat is beter omdat men dan een locatie kan zoeken die beter geschikt is om vuurwerk af te steken (aanwezigheid dieren, open ruimte, concentratie huizen) , opdat de omstaanden ook op voorhand op de hoogte zijn dat en waar dit zal gebeuren zodat ze maatregelen kunnen treffen. Het vuurwerk zelf kan dan ook veiliger uitgevoerd worden met professionele lanceerstands in plaats van jupilerfleskes en zand, water en brandblussers voor het geval dat het misloopt.

Qua lawaai heb je in Nederland bijvoorbeeld wel regels. Daar is vuurwerk boven 156 decibel illegaal. Illegaal vuurwerk kan zelfs tot 170 decibel gaan terwijl je ook geluidsarm vuurwerk hebt van 87 decibel. Als zo'n 170 decibel vuurpijl misvliegt naar iemand zijn gezicht heb je permanente gehoorschade.

Wel tof voor jou maar ouders van jongere kinderen die daar dus wel wakker van schieten nemen dat ook niet in dank af.
    Dat er uiteraard gevaar is wanneer vuurwerk niet correct wordt gebruikt, dat wordt denk ik door niemand ontkend. Niemand verdedigt dan ook idioten die er zo mee omgaan, want die zijn degene die er wellicht voor zullen zorgen dat het ooit verboden wordt. Maar dan ga je idioten die iets illegaals doen over dezelfde kam scheren als mensen die het wel correct en binnen de regels doen.

Zo kan je ook auto's gaan verbieden, want iedereen die zich niet aan de regels houdt is een groot gevaar voor de rest. En zo kan je heel wat gaan verbieden omdat sommige idioten zich niet aan de regels houden.

Maar dit alles heeft niets met de eventuele overlast voor dieren te maken. Dat is gewoon een andere discussie.

En als we het moeten gaan verbieden omdat een kind er van wakker kan worden? Opnieuw, dan moeten we weer heel wat gaan verbieden. Schaf dan ineens elk (stads)festival ook af. Onlangs hier in het dorp, een tractor kerstparade, een half uur aan een stuk luid getoeter van die tractoren, mijn kleinste lag ook al te slapen. Ook afschaffen? Feestje van de scouts of de Chiro in het dorp. Verbieden?
    5 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Ik ontken nergens dat dat voor die ouders niet als een ramp kan lijken. Maar heel de wereld kan niet stoppen met draaien omdat kleine Max een slechte slaper is.
    Maar de wereld moet dan weer wel stoppen met draaien omdat zatte nonkel jos perse een vuurpijl in zijn eigen achtertuin wil afschieten kost wat kost? Het is niet alsof het niet mogen afsteken van die vuurpijl wel de grootste ramp is.

Als je het wakker schieten van een baby minimaliseert, kan je dat ook doen voor het afsteken van een vuurpijl. Wat voor de ene persoon 'maar' 30 minuten gejank is, is voor de andere persoon ook 'maar' 5 minuten vreugde.

iTrader
    68 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Maar de wereld moet dan weer wel stoppen met draaien omdat zatte nonkel jos perse een vuurpijl in zijn eigen achtertuin wil afschieten kost wat kost? Het is niet alsof het niet mogen afsteken van die vuurpijl wel de grootste ramp is.

Als je het wakker schieten van een baby minimaliseert, kan je dat ook doen voor het afsteken van een vuurpijl. Wat voor de ene persoon 'maar' 30 minuten gejank is, is voor de andere persoon ook 'maar' 5 minuten vreugde.
    Ik ben er ook absoluut niet voor te vinden dat elke zatte marginaal die pijlen kan afvuren. Daarom dat ik gemeentes die geen vuurwerk voorzien onnozel vind. Voer een totaalverbod in maar zorg dan als gemeente zelf voor wat vuurwerk. Zo ga je een grote hoop van die zatte nonkels al kunnen overtuigen om niets af te vuren omdat ze op hun gemak naar een groter vuurwerk kunnen gaan zien.

Nu, het is typisch dat de groep die er last van heeft vocaal het meest aan bod komt in de pers of sociale media. Ik ben nog maar weinig berichten tegengekomen met “miljoenen mensen wereldwijd genieten van prachtige vuurwerkshows”. Maar als er ergens een paard dood valt is dat plots wel nieuws en oh zo triestig (was het voor die eigenaar ook is, begrijp me niet verkeerd).

Zoals stungunner al zei, er gaat altijd wel iemand last hebben van wat er ook georganiseerd wordt. Leven en laten leven zeiden ze vroeger.

iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Maar de wereld moet dan weer wel stoppen met draaien omdat zatte nonkel jos perse een vuurpijl in zijn eigen achtertuin wil afschieten kost wat kost?
    Nee toch? Zatte nonkel Jos zegt toch niet dat anderen zaken niet mogen opdat hij pijlen zou kunnen afschieten? Raar argument toch?

Ik vind het vrij fel overroepen eerlijk gezegd. En ik heb er ook al 2 kinderen doorgekregen hoor...

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eniac Bekijk bericht
    Nee toch? Zatte nonkel Jos zegt toch niet dat anderen zaken niet mogen opdat hij pijlen zou kunnen afschieten? Raar argument toch?

Ik vind het vrij fel overroepen eerlijk gezegd. En ik heb er ook al 2 kinderen doorgekregen hoor...
    Iemand heeft hier nogthans geschreven dat ze dan beter dierenbezit konden verbieden in plaats van vuurwerk.

Hoe je het ook draait of keert wil iemand zijn vrijheid uitoefenen waar iemand anders last van heeft of voor moet inboeten aan vrijheid.
    Nonkel jos vindt dat hij het recht heeft om in zijn eigen achtertuin een vuurpijl af te schieten.
    Mensen met jongen kinderen of dieren vinden dan weer dat zij om 12 uur 's nachts recht hebben op stilte en rust.
    En dan zit men elkaar maar pretbederver en zuurpruim te verwijten omdat deze vrijheden nu eenmaal botsen.

Momenteel is er op veel plaatsen een algemeen verbod op vuurwerk dat in de praktijk niet werkt. En een verbod in de andere richting (dieren) zal ook niet werken dus denk ik dat iedereen het er wel mee eens is om voor een compromis te gaan in plaats van het laken volledig naar eigen zijde te trekken door andermans hobby te verbieden.

Als je legaal vuurwerk aansteken organiseert zou dat op veel plaatsen een verbetering zijn. Laat mensen daar ter plekke geschikt (lees: veilig en niet te luid) vuurwerk kopen en onder begeleiding afsteken. Is veiliger en ook veel mooier om naar te kijken dan dat iedereen dat in zijn eigen tuintje doet.
    Laatst gewijzigd door M°°nblade; 2 januari 2020 om 12:55

beryl's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Momenteel is er een algemeen verbod op vuurwerk dat in de praktijk niet werkt. En een verbod in de andere richting (dieren) zal ook niet werken dus denk ik dat iedereen het er wel mee eens is om voor een compromis te gaan in plaats van het laken volledig naar eigen zijde te trekken andermans hobby te verbieden.
    Kinderen maken ook wel eens lawaai gemaakt hebben dat irritant is voor de buren 's nachts of een zondagmiddag. En het is niet omdat kinderen verbieden te spelen of het recht op nacht en zondagsrust afschaffen geen werkbare opties zijn dat ik daarom tot een compromis bereid ben. De vraag is of het lawaai van de kinderen overdreven is, als het dat niet is dan is er geen compromis nodig. Zelfde voor vuurwerk, als de overlast niet overdreven is, is er geen reden voor een compromis. En persoonlijk vind ik dat de overlast die vuurwerk al bij al beperkt is, het gaat om 1 nacht per jaar en het aantal incidenten valt uiteindelijk best wel mee (al is elk incident natuurlijk wel jammer)

Pagina 267 van 285 Eerste ... 167217257263264265266267268269270271277 ... Laatste

Regels voor berichten