iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Lijkt me niet dat er maandelijks 6000 mensen worden opgepakt?

paradijsappel's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Omdat je dan kan zien hoeveel extra overlast er is op oudejaarsavond tegenover een gewone week/weekenddag?
    Dat begrijp ik, maar dit doet hier niet ter zake. Het gaat over de jaarlijkse autobrandentraditie. Tenzij je natuurlijk tot de conclusie wilt komen dat dit maar een faits-divers is indien het valt binnen de dagelijkse criminaliteitsquota, maar zo'n cynisch wereldbeeld heb je hopelijk toch niet?

M°°nblade's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Omdat je dan kan zien hoeveel extra overlast er is op oudejaarsavond tegenover een gewone week/weekenddag?
    Denk niet dat in Brussel dagelijks 22 wagens in brand gestoken worden. Stel je voor. Tot een half miljoen euro schade per dag.
    First the dodo died, then Dodi died, Di's dead, and Dando died. I bet Dido is crapping herself!

Oldskooler's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Khendro, ik vroeg me af hoeveel mensen er in een 'gewone' dag/nacht opgepakt worden in Brussel?

Nochtans reeds 210 arrestaties.

Oldskooler's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Khendro, ik vroeg me af hoeveel mensen er in een 'gewone' dag/nacht opgepakt worden in Brussel?
    Er is een veel hoger aantal bestuurlijke aanhoudingen geweest. Denk tijdens een normale dag (dus meerdere shifts) mag je rekenen op +/- 4 bestuurlijke aanhoudingen in mijn zone, natuurlijk zijn er altijd momenten dat het kan uitschieten. Brussel Hoofdstad zal wel gemiddeld meer bestuurlijke aanhoudingen hebben wegens Beursplein en de voetgangerszone.

Nu ik ga er wel vanuit dat men voor de gerechtelijke in het artikel spreekt over gerechtelijke aanhouding betreffende vandalisme, agressie naar hulpdiensten, brandstichting en plundering.

Qua brandstichtingen is het wel een zware piek, dus hier meer dan 75 vuilnisbakken/containers, 21 wagens, etc... kan men wel zeggen dat het een pak meer werk veroorzaak heeft tijdens één nacht.

Probleem is natuurlijk om ze altijd te pakken te krijgen. Als politie zit je al met uw kogelwerende vest (wat uw ademhaling al deels blokkeert) en wapengordel en die jonge gastjes lopen er rond in comfortabele sportschoenen en trainingskledij. Daarnaast lopen ze dan nog eens snel een appartementsgebouw in, waarna het onmogelijk is om te weten in welk appartement ze zijn gegaan.

Recentste artikel:

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...ties~aeb41aaa/

Nu kan wel zeggen dat de politie hun best heeft gedaan qua inzit personeel en middelen. Spijtig genoeg kan een brandstichting snel plaatsvinden.... ruit insmijten en een molotovcocktail of vuurwerkpijl in voertuig smijten neemt nog geen 10 seconden in beslag. Dus je moet echt al politie nabij hebben om snel tussen te komen, of burgers hebben die durven optreden.

Het gevaar is nu dat het ook in andere steden gaat beginnen. In Antwerpen en in Luik waren er ook al incidenten die aan Brussel doen denken.....
    5 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Spyronamic Bekijk bericht
    Lijkt me niet dat er maandelijks 6000 mensen worden opgepakt?
    ik hoop eigenlijk meer . Die 200 zal, zoals Khendro zegt, waarschijnlijk niet het totaal aantal aanhoudingen geweest zijn, want bvb beschadiging aan auto alleen heb je jaarlijks al 4500 feiten (zijn natuurlijk niet allemaal brandstichtingen ), woninginbraak 7500, intrafamiliaal geweld 5000 (145000 feiten in totaal, dus zo'n 400-500 per dag). Verre van allemaal met gerechtelijke aanhoudingen natuurlijk.

De bedoeling van m'n vraag is écht om gewoon de feiten van "nieuwjaarsvandalisme" te kunnen afscheiden van de gewone, dagdagelijkse criminaliteit (die mss op oudejaarsavond ook grotere proporties aanneemt, zelfs bvb dat intrafamiliaal geweld, door hogere consumptie alcohol).

Dat er specifiek op getarget mag worden, lijkt me zonneklaar. Dat die cijfers van 200/211 echter weinig tot niks zeggen zonder enige verduidelijking, lijkt me ook duidelijk.
    @khendro, merci. Geen idee in welke zone je zit, zoals je zegt, zal Brussel-Hoofdstad/Elsene een stuk hoger scoren, daar zijn bvb al 58000 van de 145000 totale delicten op jaarbasis. Heb je toevallig een idee van het effect van de tijdelijke eengemaakte politiezone, merk je daar iets meer van?
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

desolation's schermafbeelding
    iTrader
    28 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Glor Bekijk bericht
    Ik denk dat jij best niets meer post na de nieuwjaarsaperitief bro!

Sent from my iPhone using Tapatalk
    Omdat het controversieel is om dat te zeggen? Omdat het niet in uw kraam past?

Op het einde van de rit zijn de migranten evenzeer slachtoffer van fout beleid. Die komen terecht in een maatschappij waar geen plaats is voor hun, economisch staat ze namelijk al op het randje van springen en socio-cultureel zijn de levensgebruiken totaal incompatibel. Maar er zijn genoeg groepen die er baat bij hebben om de cylinder door het vierkant gat te hameren. Zij het omdat goedkope arbeidskrachten de lonen naar beneden haalt, zij het omdat privileges uitdelen een tijdelijke versterking van uw politieke doelen teweegbrengt.
    Dat begint zich nu de laatste jaren te uiten in agressie en vandalisme door frustratie, met hoogdagen zoals wat er nu met nieuwjaarsnacht gebeurd is.
    Zaken die ge niet oplost door nog meer druk op de ketel te zetten door nog meer migratie door iedereen zijn strot te rammen.
    hier moet iets staan, maar tmag ni zijn wat er al 3 jaar staat.

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    ik hoop eigenlijk meer . Die 200 zal, zoals Khendro zegt, waarschijnlijk niet het totaal aantal aanhoudingen geweest zijn, want bvb beschadiging aan auto alleen heb je jaarlijks al 4500 feiten (zijn natuurlijk niet allemaal brandstichtingen ), woninginbraak 7500, intrafamiliaal geweld 5000 (145000 feiten in totaal, dus zo'n 400-500 per dag). Verre van allemaal met gerechtelijke aanhoudingen natuurlijk.

De bedoeling van m'n vraag is écht om gewoon de feiten van "nieuwjaarsvandalisme" te kunnen afscheiden van de gewone, dagdagelijkse criminaliteit (die mss op oudejaarsavond ook grotere proporties aanneemt, zelfs bvb dat intrafamiliaal geweld, door hogere consumptie alcohol).

Dat er specifiek op getarget mag worden, lijkt me zonneklaar. Dat die cijfers van 200/211 echter weinig tot niks zeggen zonder enige verduidelijking, lijkt me ook duidelijk.
    @khendro, merci. Geen idee in welke zone je zit, zoals je zegt, zal Brussel-Hoofdstad/Elsene een stuk hoger scoren, daar zijn bvb al 58000 van de 145000 totale delicten op jaarbasis. Heb je toevallig een idee van het effect van de tijdelijke eengemaakte politiezone, merk je daar iets meer van?
    Ik denk dat het eenheid van commando zeker geholpen heeft. Men kon gemakkelijker versterking sturen waar het nodig was. Als je kijkt naar de rellen van vorig jaar in Molenbeek. Brussel-Hoofdstad had een peloton standby staan in het centrum, maar werden niet gevraagd in bijstand door gebrek aan communicatie tussen de zones volgens De Crem. Nu om dit dan te gaan doortrekken naar een compleet eengemaakte politiezone? Lijkt me nog veel te ver af voor zoiets. Als het niet gelukt is na de aanslagen in Brussel, waarom zou het dan nu lukken?

Je moet ook rekening houden dat men in Brussel 19 burgemeesters heeft, daarmee kan je onmogelijk een politiezone mee leiden. Enige oplossing naar mijn mening is dan de eengemaakte politiezone op gewestelijk niveau brengen, dus onder leiding van de Brusselse regering. Maar dat wilt dus zeggen dat de Vlaamse partijen meer invloed kunnen uitoefenen, waar de Franstaligen nu huiverachtig tegen staan. Dat men zou besparen staat sowieso vast door de verschillende diensten die men kan samenvoegen (recherche, lokale speciale eenheid, personeelsdienst, etc...).

Het excuus van de Franstaligen dat men dan de nabijheidspolitie zou verliezen met de burger is nar mijn mening een drogreden. De wijkcommissariaten blijven gewoon bestaan, en het is niet alsof het contact met de burger in sommige wijken zo ideaal verloopt....

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...tief~a8a8d0d0/

Je kan alleen maar hopen dat CD&V voet bij stuk houdt bij mogelijke federale onderhandelingen.

SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Vuurwerk verbieden omdat de diertjes er niet tegen kunnen, wat een farce. Beter die dieren verbieden of mensen moeten maar zien dat ze hun beesten in beter geïsoleerde kitten steken.
    Gisterenavond vond er iemand het ook weer fijn om zijnen hond in mijn voortuin te laten lakken en ook al ruimen ze het op mijn gras loopt daar schade van op! Als je een (huis)dier wilt moet je maar zien dat je er zelf de nodige maatregelen voor neemt en niet dat een ander dingen niet meer mag doen of last van heeft (of kosten)

iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SomeDude Bekijk bericht
    ook al ruimen ze het op mijn gras loopt daar schade van op!
    mest is zo slecht nog neit zenne
    1x regenen en da is weg

stungunner's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SomeDude Bekijk bericht
    Vuurwerk verbieden omdat de diertjes er niet tegen kunnen, wat een farce. Beter die dieren verbieden of mensen moeten maar zien dat ze hun beesten in beter geïsoleerde kitten steken.
    Gisterenavond vond er iemand het ook weer fijn om zijnen hond in mijn voortuin te laten lakken en ook al ruimen ze het op mijn gras loopt daar schade van op! Als je een (huis)dier wilt moet je maar zien dat je er zelf de nodige maatregelen voor neemt en niet dat een ander dingen niet meer mag doen of last van heeft (of kosten)
    Ge moet eens die "Ge zijt van...." groepen op Facebook bekijken. In die van Merelbeke bv, mensen die vuurwerkopstekers klootzakken noemen, smeerlappen, dierenhaters,... echt niet meer normaal hoe onverdraagzaam veel mensen zijn. Zet dan uw kat of hond een muts op dat ze het niet horen hé zeg. En dan nog, is het nu zo erg dat die beesten eens voor een paar minuten bang zijn, mijn kinderen zijn ook soms bang van bepaalde dingen hoor, ze gaan er niet dood van. En uiteraard, pakweg een paard dat ontsnapt en een (dodelijk) ongeval veroorzaakt zoals een paar jaar geleden is erg, maar om daar nu alles weer voor te gaan verbieden?

Nuja, die facebookgroep bv is eigenlijk bijna een kattengroep geworden, het gaat er quasi enkel over katten die verloren zijn gelopen of overreden zijn. En erg dat iedereen dat dan wel niet vindt zeg. En onbegrijpelijk zeg, als iemand zegt of denkt "mèh, tis maar een kat". Die krijgt bijna pek en veren.

Onlangs een juffrouw die een dode kat langs de weg naar de dierenarts had gebracht, om te zien of ze gechipt was. En ze vermeldde er doodleuk bij "aan iedereen die er zomaar voorbij wandelde of fietste zonder iets te doen, shame on you!". Moet ge u dat nu echt voorstellen, shame on you omdat ge een dode kat langs de kant van de weg laat liggen? Wtf interesseert mij die kat zeg, net alsof ik die naar de dierenarts ga brengen.

Of iemand die een foto post van een schrijn met een foto van haar weggelopen kat met de tekst "ons minouken, we missen u nog elke dag, snifsnif". En dan mensen die hen sterkte wensen, alsof ze een kind zijn verloren.

Valt het op dat ik mij daar geweldig aan erger

En ik ben nochtans zelf een dierenvriend en heb zelf steeds dieren gehad, maar het gaat er gewoon los over.
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Die Facebookgroepen zijn digitale kanker geworden.

lammeken's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eniac Bekijk bericht
    Die Facebookgroepen zijn digitale kanker geworden.
    Ja inderdaad.
    Wat vroeger beperkt bleef tot de lokale cafétoog moet nu steeds op zo'n groepen vernoemd worden.
    Gang is alles,remmen is angst

PSN: yellow-intruder

SithCloud's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    De laatste keer dati k vuurwerk geweldig vond was denk ik ondertussen al 15 jaar geleden. Maar goe, mijn katten schrikken ook van dat lawaai. Mij laat het allemaal koud, ik denk dat het wel beter is voor mijn beesten.

Om nu daarom verwijten naar mensen te slingeren... meh...
    When in trouble, fear or doubt, run in circles, scream and shout

Pagina 265 van 280 Eerste ... 165215255261262263264265266267268269275 ... Laatste

Regels voor berichten