Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    12 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Carrion Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Gebruik diezelfde gedachtengang in pakweg het migratie of islam topic en je wordt afgeschilderd als een linkse bomenknuffelaar die z’n hoofd al sinds de jaren 90 in het zand stopt.

Als men nu reeds tekenen ziet dat het niveau achteruit gaat lijkt het me logisch dat daar nu op wordt ingegrepen. Waarom nog eens 10-20 jaar wachten? Problemen lossen zichzelf niet op, hoe graag we het ook zouden willen.
    Niemand zegt ook dat er niet moet ingegrepen worden. Maar de stelling van Tolya was letterlijk dat iedereen het gewenste diploma krijgt, en niemand nog blijft zitten. Fout dus.
    ❀❀❀Jawel, 9lives loopt ook dit jaar weer voor Kom Op Tegen Kanker!❀❀❀
    En we rekenen op JOU om het doel te bereiken! Vele kleintjes maken een grote!
    (Met de bijbehorende meet)

Storten kan hier, vanaf 40€ is het aftrekbaar: https://www.100kmrun.be/team/9lives

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Nieuwsartikel eergisteren: "Leesvaardigheid 15-jarigen daalt meer dan ooit en nog half zoveel wiskundeknobbels: dit zijn de nieuwe PISA-resultaten"

Nieuwsartikel vandaag: "Met 1,3 miljoen zijn ze nu, de personen van buitenlandse herkomst die in Vlaanderen wonen. Of zo'n 21,1 procent van de totale bevolking. Bij de groep tot vijf jaar is nu al 37,5 procent van buitenlandse komaf, voor de groep tot elf is dat 35,1%. Opvallend: die personen, zeker zij van buiten de EU, hebben het een stuk moeilijker op de arbeidsmarkt. "
    Is er een link? Een toevallige correlatie of ook een causaliteit?
    Lagere PISA-scores door slechter onderwijs? Of meer kinderen met een taal- en/of leerachterstand? Of andere variabelen, of een mix van?

Sowieso moeilijk om vast te stellen als er bvb. andere definities gebruikt worden voor mensen van niet-Belgische afkomst.

(beide artikels komen van deredactie.be)

iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    Niemand zegt ook dat er niet moet ingegrepen worden. Maar de stelling van Tolya was letterlijk dat iedereen het gewenste diploma krijgt, en niemand nog blijft zitten. Fout dus.
    Ik zei ook dat we nog steeds in de subtop zitten en er dus strikt genomen geen probleem is
    Zou de waarheid er ergens tussen liggen of neem je enkel dat letterlijk wat je het beste uitkomt?

beryl's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bloembak Bekijk bericht
    Is er een link? Een toevallige correlatie of ook een causaliteit?
    Lagere PISA-scores door slechter onderwijs? Of meer kinderen met een taal- en/of leerachterstand? Of andere variabelen, of een mix van?

Sowieso moeilijk om vast te stellen als er bvb. andere definities gebruikt worden voor mensen van niet-Belgische afkomst.

(beide artikels komen van deredactie.be)

Als het aantal wiskundeknobbels gehalveerd is kan dat alleszins niet volledig verklaard worden doordat 35% van de leerling van buitenlandse afkomst zijn.

Renegadexxripxx's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door beryl Bekijk bericht
    Als het aantal wiskundeknobbels gehalveerd is kan dat alleszins niet volledig verklaard worden doordat 35% van de leerling van buitenlandse afkomst zijn.
    Waarom niet. Als je de dreg op de bodem binnenhaalt. Dan zal je er wel een diamant tussen vinden. Maar het aantal diamanten gaat niet gelijk zijn als wanneer je een normaal verdeelde populatie binnenhaalt of..

Dus Mja we hebben het ons zelf aangedaan. Nu moeten we ermee door en misschien eens een blaadje gebruiken van de pedagogische principes van China. Misschien minder leuk. Maar naar hun cijfers te zien wel efficiënt.

Misschien dat de slinger dan eens terug gaat. Pedagogisch misschien minder vrijheid blijheid. Maar bon, zo te zien Nr onze cijfertjes was dat misschien toch niet de ideale pedagogische richting. Uiteindelijk is vrijheid, blijheid niet zo gemakkelijk om er volwassen mee om te springen, al ben ik er garant zeker in dat het voor degenen die er goed mee omkunnen beter is. Maar hoeveel volwassenen kunnen dat effectief zelf en laten zich niet afleiden door de instant gratification van "fun"... Om dan beter te verwachten van kinderen is voor mij gewoon utopisch. Maar ja, wie wilt er tegenwoordig nog les geven... Ikke al zeker niet wanneer ik de verhalen van bevriende leerkrachten hoor en de ondertussen gecreëerde laisser faire attitude. Maar misschien maar goed ook...

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    12 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tolya Bekijk bericht
    Ik zei ook dat we nog steeds in de subtop zitten en er dus strikt genomen geen probleem is
    Zou de waarheid er ergens tussen liggen of neem je enkel dat letterlijk wat je het beste uitkomt?
    En nu zijn we er. Je onzin was dus gewoon verzonnen en niet meer dan platte boutades.
    Die overigens gewoon in politieke debatten ook gebruikt wordt, hoewel ze niks bijbrengt aan de echte discussie. Want in plaats daarvan moet er eerst de verzinsels en overdrijvingen weerlegd worden, voordat we kunnen praten over wat er echt aan de hand is. Tijdverdoenerij.

Het zal natuurlijk een mix van problemen zijn, waarbij taal- en leerachterstand één van de factoren is. De vraag is echter: Wat doe je daarmee? De tijden veranderen nu eenmaal. Als de samenstelling van de samenleving, maar ook de sensibiliteit of mentaliteit, om het maar eens zweveriger te zeggen 'de ambities en de dromen' van jongeren veranderd zijn tov 50 jaar geleden, de manier waarop we met ze kunnen omgaan is veranderd... dan is het logisch dat de manier waarop we lesgeven verandert. Denken dat je die verandering gewoon moet terugdringen, zowel in mentaliteit als in samenstelling van de samenleving, is toch gewoon een waanidee. Je moet het probleem op de best mogelijke manier aanpakken.
    ❀❀❀Jawel, 9lives loopt ook dit jaar weer voor Kom Op Tegen Kanker!❀❀❀
    En we rekenen op JOU om het doel te bereiken! Vele kleintjes maken een grote!
    (Met de bijbehorende meet)

Storten kan hier, vanaf 40€ is het aftrekbaar: https://www.100kmrun.be/team/9lives

M°°nblade's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Renegadexxripxx Bekijk bericht
    Pff ik kan nog altijd niet studeren en heb 3 masters.. Mijn uitvoering van studeren was de tekst 2 keer volledig lezen. Bij de 3de keer kon ik ze reproduceren. Bij een 2de keer kon ik zeggen waar het antwoord stond en voor 80% parafraseren wat er stond.

Ik wist ook niet op mijn 18 wat ik wilde doen. Heck ik wist op mijn 22 ook niet wat ik wilde doen, Ik wist wel wat ik niet wilde doen. Spijtig genoeg was dat waar ik mijn eerste master in behaald had.

Probleem is dat de keuze zo uitgebreid is, en je al die tijd leuke dingen hebt mogen doen. En dan moet je ook de klote dingen doen en kun je die niet gewon doorschuiven naar iemand anders... Bummer. En dan nog eens voor een loon waarmee je de zaken die je gewend bent niet meer zomaar kunt doen EN opmerkt dat je een serieuze achterstand hebt tot die gast die al sinds zijn 16j aan het werken geslagen is en een eigen huis heeft.

Het is pas 15j later dat je u gelukkig prijst dat je hebt gestudeerd en het werk in een verwarmd bureau met een tas koffie of thee al dat gedoe waard was.

Je merkt echter ook op dat als je rond komt en wat extra aan de kant kunt zetten, dat streven naar meer eigenlijk allemaal zinloos is voor die 150 tot 500 euro netto extra al dat gezever en gedoe extra... Met de leeftijd komt de wijsheid zeker...
    Ook al gaat een steeds grotere groep mensen er waarschijnlijk net zoals jij over denken, er is toch ook nog altijd groep die daar toch volledig anders over denkt of tot andere inzichten komt.

De maatschappelijke keuzestress die je aanhaalt is zo'n typisch triviaal luxeprobleem. Als je 3 studiekeuzes hebt waaruit je niet kan kiezen, dan maakt het eigenlijk niet veel uit wat je kiest. Je probeert dan iets op voorhand te perfectioneren alhoewel eigenlijk op dat moment totaal niet te perfectioneren valt. Je kan je loopbaan voor de komende 40 jaar niet vastleggen of met die ene 'perfecte' keuze garanderen dat je job enkel dingen zal inhouden die je graag doet. Zo'n mensen komen dan altijd bedrogen uit, zijn dan teleurgesteld en denken dat ze het probleem kunnen oplossen door een andere keuze te maken. Dat is eigenlijk gewoon weglopen.
    Problemen zullen hoe dan ook op je afkomen, ongeacht je keuze. Je kan die niet ontvluchten of vermijden door pro-actief de perfecte keuze te maken. Je moet aanvaarden dat je je leven lang problemen zal tegenkomen waartegen je moet opboksen en gewoon een ruggengraat en vaardigheden zal moeten kweken om die op te lossen.

Als je verwarmde bureau met een tas koffie de enige motivatie is waarom je 's morgen uit je bed kruipt om naar je werk te rijden kan ik mij moeilijk voorstellen dat je die job de rest van je leven zal volhouden of er voldoening uit halen. Net zoals maatpakken en bedrijfswagens zijn dat uiteindelijk niet meer dan privileges die horen bij de job.
    First the dodo died, then Dodi died, Di's dead, and Dando died. I bet Dido is crapping herself!

iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    voordat we kunnen praten over wat er echt aan de hand is..
    ik lees graag wat volgens jou echt het probleem is dat we al 20j lang naar beneden tuimelen in dit soort vergelijkende studies

een tuimelpartij die begonnen is ergens jaren 80/90

Sylverscythe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    https://www.tijd.be/opinie/algemeen/...t=article-list
    Ik herken hier toch wel een hoop zaken in, waar ik in het verleden ook al over gepost heb n.a.v. eigen ervaring met een opleiding om "beter" les te geven.
    Enkele outtakes:

Wat we dringend nodig hebben, is een duidelijke visie op onderwijs. Waar willen we naartoe? De laatste 20 jaar is het onderwijs ingezet als maatschappelijke gelijkmaker. Nadrukkelijk inzetten op zorg of op ieders talent heeft nu eenmaal zijn prijs. Daar is op zich niets mis mee, maar zowel op intellectueel, cultureel, sociaal of economisch vlak is de maatschappij niet gelijker geworden. Integendeel, de zwakkere leerlingen gaan er op welk domein dan ook het meest op achteruit. Maar ook de sterkste leerlingen worden onvoldoende uit hun comfortzone getrokken. Wordt het niet dringend tijd om het onderwijs te herdenken?
    Heel wat valabele inzichten uit wetenschappelijke literatuur over de kennis van het leren worden uit ideologische overtuiging niet gepromoot. Informatie omzetten in kennis en inzicht vraagt heel specifieke stappen. Concentratie is hierbij van ‘lerensbelang’. De school moet haar tempelklimaat in ere herstellen en alle ruis uit het klaslokaal bannen. Een aantal zelfactiverende werkvormen veroorzaken te veel verstrooiing. Leerlingen moeten weer meer tijd krijgen om te leren, te herhalen en van buiten te leren. Je wordt pas vaardig en creatief als je eerst een solide kennisbasis opgebouwd hebt. Dat fundament vraagt tijd en moet al in de kleuter- en basisschool aangelegd worden. ‘Leuk’ moet er een andere invulling krijgen. Het zal over voldoening en plicht moeten gaan.
    In het secundair onderwijs moet het curriculum afgeslankt en eenduidiger worden. Computer- en groepswerkjes (waarbij de ijverigste leerling soms de dupe is) moeten plaats maken voor het opnemen en verwerken van kennis. Wie onvoldoende kapstokken heeft, kan er geen nieuwe inzichten aan ophangen. Sommige leerlingen raken dolgedraaid door de vele leuke taakjes die ze te verwerken krijgen en met een beetje knip- en plakwerk volbrengen. Leerlingen moeten gewoon meer tijd krijgen om nieuwe kapstokken aan te maken. Leerkrachten moeten deze kapstokken resoluter aanreiken en laten inoefenen.
    Ook de oproep om de instroom voor de lerarenopleiding te bewaken kan ik enkel maar goedkeuren. Het onderwijs als "last resort" voor mensen die toch nog een bachelor willen, laat het uit.
    Time is the school in which we learn, time is the fire in which we burn.
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sylverscythe Bekijk bericht
    Ook de oproep om de instroom voor de lerarenopleiding te bewaken kan ik enkel maar goedkeuren. Het onderwijs als "last resort" voor mensen die toch nog een bachelor willen, laat het uit.
    Heb het hier op 9Lives al vaker geschreven, wij zijn met 72 gestart, tegen het derde waren we met 21, daarvan zijn er 11 die hun diploma haalde, en daarvan geeft er nu 1 les, en die persoon werkt nog altijd op interim contracten.

Ik denk dat zowat 80% twee redenen opgeeft, werkzekerheid is er niet, en het is een enorm administratieve job zonder veel waardering. Voor mezelf had ik gewoon snel door dat ik andere talenten had die elders duidelijk meer gewardeerd gingen worden, zowel financieel als carriere gewijs.

KnightOfCydonia's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Eén van de eerste jaren dat ik in het onderwijs werkte, had een oude rot in de leraarskamer eens een aantal wiskunde examens (derde graad ASO) van haar uit verschillende decennia naast elkaar en naast toenmalige examens gelegd. Je zag gewoon het niveau langzaam dalen, met je eigen ogen. En dat was wél een strenge school. Vergeet niet dat de PISA-testen eigenlijk pas begonnen zijn in 2000.

Ik zou op dit moment niets liever doen dan terug gaan lesgeven (wetenschapsvakken) maar kan het me financieel gewoon niet veroorloven op dit moment. Ik heb voor mezelf begin schooljaar 2018-2019 de rekening gemaakt: in een worst case scenario zou ik gewoon al mijn spaargeld kwijtgeraken wanneer ik niet voldoende voltijdse, langdurige interimopdrachten zou vinden en zou ik in de problemen komen om nog mijn lening af te betalen. Laat staan dat ik nog zou kunnen sparen voor een nieuwe wagen of nog eens ooit opnieuw op reis zou kunnen gaan (merk op: ik ben al sinds 2012 niet meer écht op buitenlandse vakantie geweest).

Ik heb zelf echter genoeg meegemaakt in de jaren dat ik wel in het onderwijs gewerkt heb en wat ik dagdagelijks nog hoor van vrienden/familie in het onderwijs en occasioneel van ex-collega's: dan kan je niet anders dan erkennen dat het niveau aan het dalen is, en dat die daling nog lang niet gekeerd is.

De inspectie gaat langs op een school waar een familielid van mij werkt, een school waar het niveau al relatief laag ligt - datzelfde familielid geeft ook bijles aan leerlingen op anderen scholen, en ziet hoezeer het niveau daar énorm veel hoger ligt - en wat zegt de inspectie? "Jullie verwachten te veel van de leerlingen moeten meer focussen op vaardigheden, minder op kennis (gaat om taalvakken)". Dit ironisch genoeg net in de week waarin de PISA-testen bediscussieerd worden. Il faut le faire. De problemen in het onderwijs zijn van diepgaande aard en los je niet alleen op met strengere eindtermen, je zou alles gaande van koepels, inspecties, pedagogische begeleiding, etc. moeten aanpakken.

PISA-testen gaan ook over 15 jarigen, maar die hebben op dat moment al een behoorlijk lang onderwijstraject afgelegd. Het probleem ligt daarbij eigenlijk niet alleen in het secundair onderwijs maar begint al in de lagere school, zelfs de kleuterschool. Leerlingen die uit het lager onderwijs komen en niet meer Frans kunnen schrijven - want men focust vooral op spreken in het lager - of die hun maaltafels niet meer vanbuiten geleerd hebben, want dat is natuurlijk niet "leuk" om te doen... Als je tegenwoordig reeds > 30 bent en niet meer regelmatig met het onderwijs in contact komt dan, dan kan je je dergelijke zaken niet meer inbeelden omdat die achteruitgang nog vrij recent is. Dat alles komt bovenop een schabouwelijk niveau van Nederlands.
    Alles moet maar "leuk" zijn tegenwoordig of het moet gaan over identiteit: ook in de Zevende Dag vandaag, het debat over het feit dat de jeugd niet meer leest... en welke problemen schuift men naar voren: het is niet leuk wanneer je uit leeslijsten moet kiezen en - oh, nee - te veel boeken zijn geschreven door witte mannen. De jeugd herkent zich daar niet meer in qua "identiteit"... misschien moeten we hun boeken in de "thuistaal" - die uiteraard niet Nederlands is - laten lezen om zo hun meertaligheid te verbeteren... Met veel dergelijke mensen in het veld, zal het zéér moeilijk worden om de onderwijstanker terug in de juiste richting te keren.

Ik hoop dat Ben Weyts - wel niet mijn favoriete keuze voor die ministerpost, noch binnen de NVA noch daarbuiten maar soit - de zaken kan veranderen, zowel (in het algemene belang) op het vlak van onderwijskwaliteit en (deels uit eigenbelang mocht ik ooit nog terug willen gaan lesgeven) voor de werkonzekerheid van leerkrachten. Het zal echter een titanenstrijd zijn tegen gevestigde belangen: koepels, vakbonden, leerkrachten op het terrein en ik vrees voor het resultaat.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

paradijsappel's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Ik herken hier toch wel een hoop zaken in, waar ik in het verleden ook al over gepost heb n.a.v. eigen ervaring met een opleiding om "beter" les te geven.
    Enkele outtakes:

Wat betreft het derde citaat. Waarom moet er meer geconcentreerd worden op kennis en minder op "samenwerken"? Heeft iemand hier toevallig wat cijfers van, want zonder cijfers is het nogal moeilijk om zich een beeld te vormen van hoe de verdeling kennis/groepswerken er uit ziet. 20:1, 10:1, 5:1?De ijverigste leerling is hier toch niet de dupe van? Die gaat net de meeste kennis op doen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KnightOfCydonia Bekijk bericht
    Eén van de eerste jaren dat ik in het onderwijs werkte, had een oude rot in de leraarskamer eens een aantal wiskunde examens (derde graad ASO) van haar uit verschillende decennia naast elkaar en naast toenmalige examens gelegd. Je zag gewoon het niveau langzaam dalen, met je eigen ogen. En dat was wél een strenge school. Vergeet niet dat de PISA-testen eigenlijk pas begonnen zijn in 2000.

Ik zou op dit moment niets liever doen dan terug gaan lesgeven (wetenschapsvakken) maar kan het me financieel gewoon niet veroorloven op dit moment. Ik heb voor mezelf begin schooljaar 2018-2019 de rekening gemaakt: in een worst case scenario zou ik gewoon al mijn spaargeld kwijtgeraken wanneer ik niet voldoende voltijdse, langdurige interimopdrachten zou vinden en zou ik in de problemen komen om nog mijn lening af te betalen. Laat staan dat ik nog zou kunnen sparen voor een nieuwe wagen of nog eens ooit opnieuw op reis zou kunnen gaan (merk op: ik ben al sinds 2012 niet meer écht op buitenlandse vakantie geweest).

Ik heb zelf echter genoeg meegemaakt in de jaren dat ik wel in het onderwijs gewerkt heb en wat ik dagdagelijks nog hoor van vrienden/familie in het onderwijs en occasioneel van ex-collega's: dan kan je niet anders dan erkennen dat het niveau aan het dalen is, en dat die daling nog lang niet gekeerd is.

De inspectie gaat langs op een school waar een familielid van mij werkt, een school waar het niveau al relatief laag ligt - datzelfde familielid geeft ook bijles aan leerlingen op anderen scholen, en ziet hoezeer het niveau daar énorm veel hoger ligt - en wat zegt de inspectie? "Jullie verwachten te veel van de leerlingen moeten meer focussen op vaardigheden, minder op kennis (gaat om taalvakken)". Dit ironisch genoeg net in de week waarin de PISA-testen bediscussieerd worden. Il faut le faire. De problemen in het onderwijs zijn van diepgaande aard en los je niet alleen op met strengere eindtermen, je zou alles gaande van koepels, inspecties, pedagogische begeleiding, etc. moeten aanpakken.

PISA-testen gaan ook over 15 jarigen, maar die hebben op dat moment al een behoorlijk lang onderwijstraject afgelegd. Het probleem ligt daarbij eigenlijk niet alleen in het secundair onderwijs maar begint al in de lagere school, zelfs de kleuterschool. Leerlingen die uit het lager onderwijs komen en niet meer Frans kunnen schrijven - want men focust vooral op spreken in het lager - of die hun maaltafels niet meer vanbuiten geleerd hebben, want dat is natuurlijk niet "leuk" om te doen... Als je tegenwoordig reeds > 30 bent en niet meer regelmatig met het onderwijs in contact komt dan, dan kan je je dergelijke zaken niet meer inbeelden omdat die achteruitgang nog vrij recent is. Dat alles komt bovenop een schabouwelijk niveau van Nederlands.
    Alles moet maar "leuk" zijn tegenwoordig of het moet gaan over identiteit: ook in de Zevende Dag vandaag, het debat over het feit dat de jeugd niet meer leest... en welke problemen schuift men naar voren: het is niet leuk wanneer je uit leeslijsten moet kiezen en - oh, nee - te veel boeken zijn geschreven door witte mannen. De jeugd herkent zich daar niet meer in qua "identiteit"... misschien moeten we hun boeken in de "thuistaal" - die uiteraard niet Nederlands is - laten lezen om zo hun meertaligheid te verbeteren... Met veel dergelijke mensen in het veld, zal het zéér moeilijk worden om de onderwijstanker terug in de juiste richting te keren.

Ik hoop dat Ben Weyts - wel niet mijn favoriete keuze voor die ministerpost, noch binnen de NVA noch daarbuiten maar soit - de zaken kan veranderen, zowel (in het algemene belang) op het vlak van onderwijskwaliteit en (deels uit eigenbelang mocht ik ooit nog terug willen gaan lesgeven) voor de werkonzekerheid van leerkrachten. Het zal echter een titanenstrijd zijn tegen gevestigde belangen: koepels, vakbonden, leerkrachten op het terrein en ik vrees voor het resultaat.
    Taal is wel een slecht voorbeeld vind ik, daar zijn het net de vaardigheden die zwaarder moeten doorwegen dan de kennis. Wat heb je nu aan alle grammaticaregels kennen maar zo goed als niet kunnen spreken in het Frans/Engels? Hetzelfde met Nederlands, je hebt helemaal niks aan zinsontleding en toch wordt(werd?) daar zo veel aandacht aan besteed. Dictee hetzelfde verhaal. Dat waren altijd dezelfden die goede punten haalden en altijd dezelfden die gebuisd waren, is de meerwaarde echt zo groot? Ik betwijfel dat eerlijk gezegd.
    Laatst gewijzigd door paradijsappel; 8 december 2019 om 16:46

zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Ik vraag me toch soms af hoe dom ik wel moet zijn geweest. Half uurtje huiswerk? Ik kon niet mijn latijn leren, wiskunde huiswerk doen, frans voorbereiden, etc En jah ok dat dat niet elke dag allemaal was..sure, maar de dagen dat er niet op zijn minst 2 dingen waren waren op 1 hand te tellen. En dat is grotere boekbesprekingen, spreekbeurten, etc niet meegeteld. Maar goed, simpele duif zeker? >.>
    *** Also sprach Zarathustra ***
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Enkele outtakes:

Dan zijn er die opperen om KBC medewerkers te dumpen in onderwijs met verwerven van anciënniteit!

paradijsappel's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zarathustra Bekijk bericht
    Ik vraag me toch soms af hoe dom ik wel moet zijn geweest. Half uurtje huiswerk? Ik kon niet mijn latijn leren, wiskunde huiswerk doen, frans voorbereiden, etc En jah ok dat dat niet elke dag allemaal was..sure, maar de dagen dat er niet op zijn minst 2 dingen waren waren op 1 hand te tellen. En dat is grotere boekbesprekingen, spreekbeurten, etc niet meegeteld. Maar goed, simpele duif zeker? >.>
    Dat is ook zo'n typisch stoefonderwerp om de een of andere reden. Een uur na elke schooldag is realistischer denk ik?

Pagina 259 van 273 Eerste ... 159209249255256257258259260261262263269 ... Laatste

Regels voor berichten