Vinceness's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ook als het gaat om een jongere die een slechte keuze heeft gemaakt? Oproepen tot geweld = doodstraf?
    Normaalgezien komen wij vrij goed overeen als het over justitie gaat, maar hier ben ik het toch niet met jou eens.

Geindoctrineerd zijn door een extremistische religieuze beweging is niet hetzelfde als "een slechte keuze maken".
    Democratische principes en rechten misbruiken om uw eigen haat en afgunst voor de democratie goed te praten is niet hetzelfde als "oproepen tot geweld."

We hebben het hier niet over vandaaltjes of anarchisten die met een baksteen een raam ingooien hé. Dit gaat over zwaar gehersenspoelde sujetten die bereid zijn hun leven op te geven om onze maatschappij te schaden, in de hoop nog eens zo veel mogelijk menselijke slachtoffers mee te nemen.

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    11 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vinceness Bekijk bericht
    Normaalgezien komen wij vrij goed overeen als het over justitie gaat, maar hier ben ik het toch niet met jou eens.

Geindoctrineerd zijn door een extremistische religieuze beweging is niet hetzelfde als "een slechte keuze maken".
    Democratische principes en rechten misbruiken om uw eigen haat en afgunst voor de democratie goed te praten is niet hetzelfde als "oproepen tot geweld."

We hebben het hier niet over vandaaltjes of anarchisten die met een baksteen een raam ingooien hé. Dit gaat over zwaar gehersenspoelde sujetten die bereid zijn hun leven op te geven om onze maatschappij te schaden, in de hoop nog eens zo veel mogelijk menselijke slachtoffers mee te nemen.
    Mijn eerste post was een rechtstreekse reactie op wat Carrion schreef. Die had het over oproepen tot geweld, en vond dat ze de kogel moesten krijgen.
    Dat er van die IS-strijders een heel groot deel zijn voor wie dat niet opgaat, daar ben ik het mee eens. Maar dat je niet iedereen over dezelfde kam kunt scheren, daar ben ik ook van overtuigd. Dus in welke mate geldt die doodstraf, en voor wie? Want zoals ik in mijn tweede post, met wat ik over het probleem denk, aangeef, is dit nattevingerwerk dat je geen justitie kunt noemen.
    ❀❀❀Jawel, 9lives loopt ook dit jaar weer voor Kom Op Tegen Kanker!❀❀❀
    En we rekenen op JOU om het doel te bereiken! Vele kleintjes maken een grote!
    (Met de bijbehorende meet)

Storten kan hier, vanaf 40€ is het aftrekbaar: https://www.100kmrun.be/team/9lives
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    68 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik doe daar helemaal niet lichtzinnig over. En ik ken nog heel wat andere voorbeelden van slechte beslissingen "vroeger", dan gewoon een jointje roken in het park en betrapt worden. Ja, ik noem dit een foute beslissing. Jij niet dan? Eentje met verregaande gevolgen, ook voor hemzelf. Ik vraag me alleen af hoe je praktisch gezien een soort doodstraf wilt invoeren zonder enig kader voor wat eronder valt en wat niet. Zo'n beetje nattevingerwerk voor wat wel nog net een foute beslissing is, en wie het eventueel nog waard is om te proberen te rehabiliteren.

Waarmee ik op geen enkele manier zeg dat we ze gewoon allemaal moeten terughalen, en al zeker niet zonder bestraffing. Ik vind het een heel netelige kwestie. Ik geloof niet in een staat die zijn burgers gewoon laat vallen zodra ze een fout hebben gemaakt. En ja, zo noem ik het even. Want het is een fout, en gesteld dat ze dat inzien, kan er ook sprake zijn van rehabilitatie en reïntegratie. Langs de andere kant ben ik het er ook mee eens dat ze bepaalde rechten hebben verworpen door hun daden.

Ik zou het niet onlogisch vinden dat de Syriëstrijders die nu daar in de gevangenis zitten, en naar hier willen komen omdat ze hier rechten hebben en de gevangenissen hier toch beter zijn, daar wel vragende partij in kunnen zijn, maar geen eisende. Dat we daar niet op moéten ingaan. We zouden toch ook dringend werk moeten maken van een mogelijkheid om die Syriëstrijders die we wel laten terugkeren strenger te straffen, en vooral langer in het oog te laten houden. En als er kinderen mee gemoeid zijn, wordt het weer een heel ander verhaal.

Gewoon omdat je ook moet kijken naar wat het oplost. Ik denk dat we allemaal willen dat dat probleem in Syrië opgelost raakt. Voor de vluchtelingenstroom, voor de terroristische aanslagen, voor nu dit probleem van de terugkeer, voor van alles en nog wat. Want vooral voor dat eerste, voor we kunnen zeggen dat we er niet op moéten ingaan, is het dan nodig dat er daar een echte gevangenis komt, geen folterkamp, met internationale ondersteuning, waarnemers die kijken of alles wel menswaardig verloopt. Al die dingen. Menswaardig zeg ik, waarmee ik dus bedoel geen folterkamp.

Anders lijkt het misschien op rechtvaardigheid in dit ene geval, laat hem ginds maar rotten, maar wat los je eigenlijk op? In 'the big picture'? Daar moet ook naar gekeken worden. Niet alleen, maar ook. Want wat gebeurt er als je nu je handen overal aftrekt, en ze laat rotten? Welke mensen overtuig je dan om niét de wapens op te pakken, welke radicalisering pak je daarmee aan?

En ten slotte, mensen daar houden omdat "de kans bestaat" dat ze ooit nog eens een keer iets gaan doen, dat is niet hoe een rechtsstaat werkt. Dat is preventief straffen, en een erg slippery slope. Niemand heeft het ook over hen hier gewoon vrijlaten. Waar ik het over heb, is de IS-strijders die we over laten komen, in de gevangenis houden tot we weten dat ze weer kunnen meedraaien in de maatschappij. En op dat moment zijn het gewone burger zoals jij en ik, die je niet preventief kunt veroordelen voor iets wat ze misschien nog gaan doen.
    Een doodstraf voor iemand die zelf mensen letterlijk de keel heeft overgesneden lijkt me toch een meer dan terechte straf? In dit geval zou je kunnen pleiten dat een doodstraf niet aan de orde is maar een levenslange opsluiting wel. Zeker in dit soort gevallen, waar de spijt en het berouw pas komt vanaf ze opgepakt worden. Kijk, ik geef ook gerust toe dat als ik een uitspraak doe als "de kogel krijgen" dat dit vooral een emotionele reactie is. Dat is nu eenmaal een deel van mijn karakter, dus dat kan je (deels) met een korreltje zout nemen.

Als een burger dergelijke uitspraken doet is dit in mijn ogen geen burger meer van de staat. De mensen die hier elke dag gewoon braaf gaan werken (en bejaarden, kinderen, etc je weet wat ik bedoel dus neem dit niet al te letterlijk), zich aan de regels houden, dat zijn de burgers waar de staat zich om moet ontfermen. En die staat heeft de absolute taak om zijn burgers te beschermen. Als dit ten koste gaat van 1 persoon die zich volledig van die staat heeft gedistantieerd, dan zie ik daar eerlijk gezegd niet het probleem in.

Waarom zou je iemand, die oproept om onschuldige burgers af te slachten en een staat omver te werpen, terug willen integreren in diezelfde staat? Dat slaat toch nergens op. Je gaat Michel Lelièvre toch ook niet opleiden toch leerkracht lager onderwijs? We leven met om en bij de 11 miljoen mensen in België. Het is nu toch niet zo extreem om te denken dat daar inderdaad mensen tussen zitten die, om het cru te zeggen, verloren zijn. Waar je als maatschappij geen enkele waarde meer aan hebt. Niet iedereen valt te redden. Dit zijn het soort mensen die je niet "enkele jaren" in het oog moet houden maar voor de rest van hun leven. Hoe vaak moeten we recidivisme nog tolereren tot we kunnen zeggen "nu is het genoeg".

Wat het oplost? 1 individu uit een extreem gevaarlijke strekking uit onze maatschappij houden. Wat wordt er opgelost door hem wel terug te halen en hem na enkele jaren terug vrij te laten? Niet veel, buiten dat je de boodschap uitstuurt dat het niet uitmaakt wat je doet, hier krijg je altijd wel een zoveelste kans.

Over die slippery slope van het preventief straffen geef ik u gelijk, moest je het hebben over mensen waar nog geen bewijs van geleverd is. De bewijzen zijn er in dit geval, deze persoon heeft zich zich afgezet tegen onze maatschappij en extreme bedreigingen geuit. Dan is hem opsluiten ter bescherming van de maatschappij toch het minste lijkt me?

Zeg eens eerlijk. Durf jij in de ogen van pakweg mensen die iemand verloren hebben tijdens de aanslag in Zaventem gaan verkondigen dat deze persoon een tweede kans verdient?
    We sit on a throne, waiting for God to bend the knee.

zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Ook als het gaat om een jongere die een slechte keuze heeft gemaakt? Oproepen tot geweld = doodstraf?
    Voeg er dan ook wel bij naar Syrië/Irak gaan om daar mensen te vermoorden, verkrachten, folteren, etc.

Oeps, foutje?
    *** Also sprach Zarathustra ***

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    11 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Carrion Bekijk bericht
    Een doodstraf voor iemand die zelf mensen letterlijk de keel heeft overgesneden lijkt me toch een meer dan terechte straf? In dit geval zou je kunnen pleiten dat een doodstraf niet aan de orde is maar een levenslange opsluiting wel. Zeker in dit soort gevallen, waar de spijt en het berouw pas komt vanaf ze opgepakt worden. Kijk, ik geef ook gerust toe dat als ik een uitspraak doe als "de kogel krijgen" dat dit vooral een emotionele reactie is. Dat is nu eenmaal een deel van mijn karakter, dus dat kan je (deels) met een korreltje zout nemen.
    En dat snap ik. Het is ook een emotioneel onderwerp. Maar daarom dat ik erover doorvroeg, hè. Om te zien hoe je dat precies zou zien.
    En een doodstraf voor iemand die zelf mensen letterlijk de keel heeft overgesneden, vind ik dan misschien geen terechte straf omdat ik absoluut geen voorstander ben van de doodstraf. Maar ik snap waarom dat te verantwoorden is, of wat de reden daarachter zou zijn. Als een staat wel de doodstraf heeft, en iemand gaat daar een ander de keel over snijden, dan hoort dat er wel bij. Maar je had het natuurlijk niet over de keel oversnijden, je had het over haat verspreiden tegen onze staat en oproepen tot geweld. Als je dat eerste had gezegd, was mijn reactie ook heel anders geweest.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Carrion Bekijk bericht
    Als een burger dergelijke uitspraken doet is dit in mijn ogen geen burger meer van de staat. De mensen die hier elke dag gewoon braaf gaan werken (en bejaarden, kinderen, etc je weet wat ik bedoel dus neem dit niet al te letterlijk), zich aan de regels houden, dat zijn de burgers waar de staat zich om moet ontfermen. En die staat heeft de absolute taak om zijn burgers te beschermen. Als dit ten koste gaat van 1 persoon die zich volledig van die staat heeft gedistantieerd, dan zie ik daar eerlijk gezegd niet het probleem in.

Waarom zou je iemand, die oproept om onschuldige burgers af te slachten en een staat omver te werpen, terug willen integreren in diezelfde staat? Dat slaat toch nergens op. Je gaat Michel Lelièvre toch ook niet opleiden toch leerkracht lager onderwijs? We leven met om en bij de 11 miljoen mensen in België. Het is nu toch niet zo extreem om te denken dat daar inderdaad mensen tussen zitten die, om het cru te zeggen, verloren zijn. Waar je als maatschappij geen enkele waarde meer aan hebt. Niet iedereen valt te redden. Dit zijn het soort mensen die je niet "enkele jaren" in het oog moet houden maar voor de rest van hun leven. Hoe vaak moeten we recidivisme nog tolereren tot we kunnen zeggen "nu is het genoeg".

Wat het oplost? 1 individu uit een extreem gevaarlijke strekking uit onze maatschappij houden. Wat wordt er opgelost door hem wel terug te halen en hem na enkele jaren terug vrij te laten? Niet veel, buiten dat je de boodschap uitstuurt dat het niet uitmaakt wat je doet, hier krijg je altijd wel een zoveelste kans.

Over die slippery slope van het preventief straffen geef ik u gelijk, moest je het hebben over mensen waar nog geen bewijs van geleverd is. De bewijzen zijn er in dit geval, deze persoon heeft zich zich afgezet tegen onze maatschappij en extreme bedreigingen geuit. Dan is hem opsluiten ter bescherming van de maatschappij toch het minste lijkt me?

Zeg eens eerlijk. Durf jij in de ogen van pakweg mensen die iemand verloren hebben tijdens de aanslag in Zaventem gaan verkondigen dat deze persoon een tweede kans verdient?
    Je vraagt: Waarom zou je iemand, die oproept om onschuldige burgers af te slachten en een staat omver te werpen, terug willen integreren in diezelfde staat?
    Maar ik zeg letterlijk het tegenovergestelde. Dat je iemand die oproept om onschuldige burgers af te slachten en een staat omver te werpen NIET terug wilt (of kunt!) integreren in een staat. Er staat toch bij "gesteld dat die ook inziet dat het fout was"? Dat is een vereiste om nog maar te kunnen denken aan herintegratie. Dat is helemaal niet wat jij zegt.

En ik ben het nog met je eens dat je van sommige mensen kunt zeggen dat ze inderdaad "verloren" zijn. En dat is één van de moeilijkste dingen om juridisch aan te pakken. Maar jij breidt dat verloren zijn wel enorm uit, ik ben het er absoluut niet mee eens dat alle van die Syriëstrijders verloren zijn, onmogelijk te rehabiliteren of deradicaliseren zijn en allemaal hun fout niét inzien. Je hebt het over "als dit ten koste gaat van één persoon", en daar wil ik je zeker gelijk in geven. Alleen ga jij het ten koste laten gaan van iedereen die nu ginds zit, da's al meer dan één persoon.

Daarnaast heb je het voortdurend over "een tweede kans verdienen", en ik snap waar dat vandaan komt, maar ik zeg wel expliciet herhaaldelijk in mijn post dat het niet terughalen is om dan meteen weer vrij te laten, hè. Straffen, eventueel rehabiliteren, deradicaliseren, opvolgen. Dat lijkt me een maatschappelijke oplossing. Op die manier maak je van een min in een maatschappij een plus. Van iemand die eraan afbrak, iemand die ertoe bijbrengt.

Dat is de slippery slope dus. Je gaat ze nu al laten rotten ginds omdat ze misschien gaan recidiveren. Je straft ze daarmee dus nu extra (wat een keuze kan zijn, en niet onterecht hoeft te zijn), maar op basis van iets wat ze nog niet gedaan hebben. Dan wil ik eerst zeker zijn dat het gaat om burgers die inderdaad niet meer te redden zijn, inderdaad geen enkel schuldbesef hebben, geen spijt, geen inzicht in hun fouten... Als al die dingen er wel zijn, vind ik het niet zo raar om hen wel naar hier te halen.

Maar je bent het ermee eens dat als je ze "ginds" maar laat, je dan ook de plicht hebt als internationale gemeenschap om erop te gaan toezien dat het geen folterkampen worden? Dat ze menswaardig in de gevangenis zitten daar? Want je gaat volledig voorbij aan de eventuele gevolgen van zo'n internationaal oogluikend toegestane folterkampen, de inherente radicalisering die ermee gepaard gaat en de nieuwe stroom haat die we kweken.

Storten kan hier, vanaf 40€ is het aftrekbaar: https://www.100kmrun.be/team/9lives

Gonzo the Great's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Wel Loser, uw geloof in de medemens is ofwel bewonderingswaardig te noemen, ofwel naief.
    Het zou al prachtig zijn moesten die jongeren die die raid op de winkel in Ternat uitvoerden ooit 1 euro bijdragen om ons pensioen te betalen. Want dat wordt beweerd toch? Wel, het zou al heeeeel goed moeten lopen om de kosten/baten van die gasten positief te krijgen over hun carriere.
    Dat die Syriestrijders ooit nog een "plus" worden, sorry, maar das enkel in uw dromen hoor. Laten we het erover eens zijn dat Belgie er beter zou bij varen om die van de eerste tot de laatste ginder te laten, en nooit meer binnen te laten.

En verder vergeet je nog de radicalisering die ze in onze gevangenissen kunnen verspreiden als we ze hier opsluiten. Ipv zelf af te kicken gaan ze net anderen aansteken, DAT is de realiteit, niet wat jij beweert.
    Laatst gewijzigd door Gonzo the Great; 3 december 2019 om 18:19

M°°nblade's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Waarmee ik op geen enkele manier zeg dat we ze gewoon allemaal moeten terughalen, en al zeker niet zonder bestraffing. Ik vind het een heel netelige kwestie. Ik geloof niet in een staat die zijn burgers gewoon laat vallen zodra ze een fout hebben gemaakt. En ja, zo noem ik het even. Want het is een fout, en gesteld dat ze dat inzien, kan er ook sprake zijn van rehabilitatie en reïntegratie. Langs de andere kant ben ik het er ook mee eens dat ze bepaalde rechten hebben verworpen door hun daden.
    Je ziet de dingen toch wel heel bijzonder vreemd als je kan ontkennen dat:

- het hier de burgers zijn die hun staat hebben laten vallen en niet omgekeerd
    - die met woorden en daden openlijk hun burgerschap opgegeven hebben in ruil voor een onderdaanschap in een of ander mislukt kalifaat
    - onze staat bijgevolg geen enkele verantwoordelijkheid heeft om deze 'staatloze' of IS gelieerde ex-burgers opnieuw toe te laten tot onze staat, te rehabiliteren of te reïntegreren

Sommige mensen hun misdaden zijn nu eenmaal zo zwaar en ze vormen een zodanig hoog risico voor de maatschappij dat een 'tweede kans' nooit oftenooit ter sprake zou mogen komen. Dat geldt voor Dutroux (die ook nooit van zijn leven vrij zal komen) maar even goed ook voor terroristen/vijandige militanten die gezworen hebben om onze samenleving te vernietigen. De allerlichtste straf die je daarvoor zou moeten hanteren is de uitvoering van het bevel om het grondgebied onmiddelijk te verlaten.

Kies je voor opties die nog softer zijn dan dat, dan ben je een staat die gewoon niet tegemoet komt aan zijn verantwoordelijkheid om zijn burgers te beschermen.
    First the dodo died, then Dodi died, Di's dead, and Dando died. I bet Dido is crapping herself!

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    11 Post(s)
    Maar jij vindt dat iedereen die zich met het IS heeft geassocieerd zijn burgerschap kwijt is, maar dat is geen feit, hè. Ze zijn hun burgerschap niet kwijt.
    Je eerste twee puntjes heb ik trouwens toch ook zo geschreven? Daar ben ik het mee eens. Dat sommige van hen bepaalde rechten hebben verworpen door hun daden. Alleen weiger ik dat uit te breiden naar iedereen die ooit iets te maken heeft gehad met het IS of ooit geradicaliseerd is, of ooit... enzovoort. Gewoon dat ze niet allemaal over één kam te scheren zijn. Daar zit eigenlijk het enige verschil tussen ons twee.

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Maar jij vindt dat iedereen die zich met het IS heeft geassocieerd zijn burgerschap kwijt is, maar dat is geen feit, hè. Ze zijn hun burgerschap niet kwijt.
    Je eerste twee puntjes heb ik trouwens toch ook zo geschreven? Daar ben ik het mee eens. Dat sommige van hen bepaalde rechten hebben verworpen door hun daden. Alleen weiger ik dat uit te breiden naar iedereen die ooit iets te maken heeft gehad met het IS of ooit geradicaliseerd is, of ooit... enzovoort. Gewoon dat ze niet allemaal over één kam te scheren zijn. Daar zit eigenlijk het enige verschil tussen ons twee.
    Dat is iets anders dan ik zei. Ik zei dat dit voor zware misdadigers die een hoog risico vormen voor de maatschappij zo zou moeten zijn.
    Je kan niet tegelijkertijd kiezen tussen Belgisch burgerschap en dweepen met vijandige organisaties die het vernietigen van diezelfde Belgische staat als doel hebben.

Als je veroordeeld wordt voor terrorisme of spionage of medeplichtigheid daaraan gepleegd tegen België zou een vervallenverklaring van de Belgische nationaliteit de lichtst mogelijke straf moeten zijn. De wetten daarvoor, die bestaan, alleen moeten ze ook gebruikt worden.

Dus niet rehabiliteren of te reïntegreren maar gewoon de EU buitenwippen, ook wanneer ze vanzelf terugkomen.
    First the dodo died, then Dodi died, Di's dead, and Dando died. I bet Dido is crapping herself!

iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kelderke Bekijk bericht
    https://www.hln.be/nieuws/binnenland...jpen~ac8d50e5/

Niveau Vlaams onderwijs blijft dalen, nu ook koppositie voor wiskunde kwijt: “We moeten nú ingrijpen”/]
    En wat zie je op de vet verschijnen?
    het is de schuld vd school dat we niet meer graag lezen
    https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/12...eer-graag-omd/

zoals altijd, anno 2019, is het de schuld vd andere

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tolya Bekijk bericht

Onze jeugd is geïndoctrineerd met een slachtofferrol cultuur.

"School heeft me plezier van het lezen ontnomen" doet me onmiddellijk denken aan Greta Thunberg met 'You have stolen my dreams and my childhood'

Vinceness's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tolya Bekijk bericht

Bij mijn vriendin passen ze die creatieve opdrachten voor boekbesprekingen al toe (bv. drie zaken linken aan het boek, zoals liedjes of afbeeldingen uit de krant, ... zo lang ge het maar kunt linken met uw boek). Evengoed geeft het gros van de leerlingen gewoon een gekopieerde wikipedia-pagina af.

Misschien moet de jeugd eens in eigen boezem kijken.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door M°°nblade Bekijk bericht

"School heeft me plezier van het lezen ontnomen" doet me onmiddellijk denken aan Greta Thunberg met 'You have stolen my dreams and my childhood'
    De realiteit is dat al het chatten en communiceren met korte titels, afkortingen en buzzwords er voor gezorgd heeft dat mensen 'leeslui' worden. Je merkt dat hier ook al dat velen enkel een titel of een samenvatting lezen maar te lui zijn om het ganse artikel door te nemen. Dat is een gevolg van de manier waarop vandaag de dag informatie op ons af komt, tweets, instagramposts, hashtags, .... het communiceren is zeer primitief aan het worden.

Als je op school dan natuurlijk geconfronteerd wordt met studiemateriaal, of pagina's lange teksten met hier en daar moeilijke zinsconstructies of woorden die niet gekend zijn, tja dan hebben ze het daar inderdaad moeilijk mee want dat is niet de vorm van geschreven communicatie die ze gewend zijn.

squalleke123's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door M°°nblade Bekijk bericht

Ik snap het ergens wel. Ik ben/was iemand die graag en veel las, maar de bagger die je verplicht moest lezen in het middelbaar zou daar toch bijna verandering in brengen.

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vinceness Bekijk bericht
    Misschien moet de jeugd eens in eigen boezem kijken.
    Zolang mama en papa ook meegaan in het verhaal van 'schuld van school' gaat er niks veranderen.

Wij moesten ook verplicht boeken lezen en boekbesprekingen maken.
    Als ik slechte punten kreeg omdat ik niet had gelezen dan zeiden mijn ouders niet dat het de schuld was van school.

Pagina 257 van 273 Eerste ... 157207247253254255256257258259260261267 ... Laatste

Regels voor berichten