Fizmo's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door brecht5 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Het gaat hier om 1 groen politieker die belachelijk doet om de jaarlijkse stoet. De andere partijgenoten staan er niet achter en zetten het punt niet eens op de agenda. Gewoon een klassiek geval van clickbait van de media. Speciaal zwarte piet vermelden terwijl het niets met die heisa te maken heeft. Niet teveel aandacht aangeven en dat waait zo over: "politiek" gezever is dus gezever in dit geval.
    Misschien wel maar ondertussen is het al 200k+ keer gelezen op HLN en zijn er meer dan 400 reacties op. Ik denk dat je niet moet onderschatten welk effect zo'n artikels hebben op de lezer/kiezer. Ik zou bijna durven zeggen dat het vooral zo'n artikels zijn waarom mensen niet op Groen willen stemmen. Ook al gaat het vaak nergens over en is het gezever, zo'n zaken zijn nu echt es dingen die Groen moet vermijden (of niet als je voor de NVA/VB bent).

Sylverscythe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fizmo Bekijk bericht
    Misschien wel maar ondertussen is het al 200k+ keer gelezen op HLN en zijn er meer dan 400 reacties op. Ik denk dat je niet moet onderschatten welk effect zo'n artikels hebben op de lezer/kiezer. Ik zou bijna durven zeggen dat het vooral zo'n artikels zijn waarom mensen niet op Groen willen stemmen. Ook al gaat het vaak nergens over en is het gezever, zo'n zaken zijn nu echt es dingen die Groen moet vermijden (of niet als je voor de NVA/VB bent).
    Dat is toch bij elke partij zo? Het niveau van gemeentepolitiek ligt meestal niet zo hoog, zeker bij partijen die plots mogen meeregeren. Vaak komen zo'n mensen dan nog uit de veredelde jeugdbewegingen jong-<insert partij>. De voorbije jaren zijn er toch hopen flaters geweest bij mensen van elke politieke kleur denk ik. Feit is wel dat dit meer animo opwekt dat het zoveelste geval van fraude, wat misschien eerder onterecht is.
    Time is the school in which we learn, time is the fire in which we burn.

M°°nblade's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door brecht5 Bekijk bericht
    Het gaat hier om 1 groen politieker die belachelijk doet om de jaarlijkse stoet. De andere partijgenoten staan er niet achter en zetten het punt niet eens op de agenda. Gewoon een klassiek geval van clickbait van de media. Speciaal zwarte piet vermelden terwijl het niets met die heisa te maken heeft. Niet teveel aandacht aangeven en dat waait zo over: "politiek" gezever is dus gezever in dit geval.
    De aanleiding van het voorstel mag dan een carnaval stoet geweest zijn, maar de gevolgen hebben ook een impact op zwarte piet als je meegaat in het progressief-links fantasme dat zwarte piet een amerikaanse blackface zou zijn waarmee een blanke zich verkleedt als een zwarte slaaf ...

Lijkt mij dus terecht dat dit, ook binnen Groen, aandacht kreeg en onmiddellijk kortgesloten werd. Het is ook gewoon dom van die Maud Wybraeke om hiermee in Sinterklaas periode mee af te komen, als ze niet de intentie had om een punt te maken van zwarte piet.
    First the dodo died, then Dodi died, Di's dead, and Dando died. I bet Dido is crapping herself!

Gavin's schermafbeelding
    iTrader
    165 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jonas89 Bekijk bericht
    Ik las dat artikel en dacht meteen bij het zien van de foto van de verkleedpartij: "verdorie, die foto van die verkleedpartij getuigt alvast niet van goede smaak los van de context, jongens jongens, hier zit misschien wat in."
    En toen zag ik de foto van de verontwaardigde politica en dacht ik ook: "oei neen, toch weer zo geen (socialemedia)bubbeltrien die verontwaardigd is voor anderen zeker?"

Even gekeken:
    - "Als 22-jarige studente en jongste gemeenteraadslid in Oudenaarde wil ik strijden tegen structurele (economische) ongelijkheid die er voor zorgt dat minderheden binnen onze maatschappij systematisch beperkt worden in hun recht op politieke participatie."
    - "studente Arabistiek en Politicologie"
    - "Vandaag was ze voor ons telefonisch niet bereikbaar, maar postte ze wel een commentaar op Facebook."

Oef, check, check en check. Er zijn nog zekerheden in het leven, aan beide kanten.
    6 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Oldskooler's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Negatieve rente doet zijn intrede. Dit moet u weten
    https://www.hln.be/geld/consument/ne...eten~ad83a89e/

Een Duitse bank gaat zijn nieuwe klanten een negatieve rente aanrekenen, ook voor kleine bedragen. Het is voor het eerst dat gewone Duitsers geld betalen om te sparen.
    https://www.hln.be/geld/duitse-bank-...aren~a27d69cc/

Op zich nog wat uitzonderlijke gevallen, en bij de ene bank nog boven grote bedragen. Maar het begint steeds ergens. Het beweegt, zoveel is duidelijk.

European banks on the run, while China’s talent gets stronger in October
    https://www.bondora.com/blog/europea...er-in-october/

Apocalyptische Macron waarschuwt: “Europa staat op rand van afgrond en NAVO is hersendood”
    https://www.knack.be/nieuws/europa/e...d-1530883.html
    https://www.demorgen.be/politiek/mac...dood~b9919398/

Europa kreunt onder de besparingen en staat voor giga uitdagingen, tegelijk boert China ons technologisch en economisch zo vlotjes voorbij.
    De VS ziet ons ook niet meer staan.

En dan zie je dit ook nog passeren:
    https://www.hln.be/in-de-buurt/brugg...ters~a8ec1915/

Operatie Atlantic Resolve is een antwoord van de Verenigde Staten op de annexatie van het Oekraïense deel van de Krim in de lente van 2014. De Amerikaanse aanwezigheid in het oosten van Europa, sinds 2016, moet Rusland ervan weerhouden om landen die allianties hebben met de VS binnen te vallen

Die Amerikanen verdedigen nog steeds onze grenzen, en dat Europa staat er gewoon bij en kijkt er naar. Het is kwestie van tijd eer die Amerikanen hier foert zeggen.

Wat geleuter over besparingen in de cultuursector. Maar men beseft nog totaal niet wat er werkelijk op ons afkomt.
    Het geld vertrekt hier, de gewone burger zal mogen dokken, verdeeldheid groeit, maar we zijn totaal uitgespeeld op de wereldkaart.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Na Brexit, de Frexit, of de Fraxit?

Ruben666's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Oldskooler Bekijk bericht
    Wat geleuter over besparingen in de cultuursector. Maar men beseft nog totaal niet wat er werkelijk op ons afkomt.
    Het geld vertrekt hier, de gewone burger zal mogen dokken, verdeeldheid groeit, maar we zijn totaal uitgespeeld op de wereldkaart.
    Newsflash: De gewone burger moet overal ter wereld dokken.

Gelukkig heeft Europa Bokrijkgewijs onwijs veel potentieel!
    .

iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Hoe onze politici, (Vlaams-)nationalisten in het bijzonder, de bevolking wijsmaken dat ze het hardst opkomen voor hun land, terwijl ze in realiteit vaak de grootste lafaards zijn die hun land verraden. Hoe Europa uit elkaar gespeeld wordt door opkomend nationalisme, actief gesteund door Rusland en China om ons te verzwakken. Hoe we in het Westen een totaal gebrek hebben aan visie en strategie. Hoe we met open ogen in de economische val van China lopen. Niemand kan het helderder uitleggen dan Jonathan Holslag. Al jaren fan van hem, al jaren lees ik al zijn opiniestukken en boeken, en hier slaat hij opnieuw nagels met koppen:
    - Economische collaboratie- tekst
    - Jonathan Holslag in De Afspraak.

Shaddix's schermafbeelding
    iTrader
    19 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    De politie heeft iemand doodgeschoten op London Bridge. Mens zou met een mes staan zwaaien.

Ik vrees wel dat de politie wat flak gaat krijgen indien de aanvaller gestorven is:
    1) Je ziet een man die weg gaat met het mes, de "aanvaller" lijkt dus ontwapend.
    2) De agent/persoon die hem in bedwang hielt werd van de aanvaller gehaald en meteen werd de aanvaller, die nog op de grond lag, neer geschoten.

Moeilijk gegronde kritiek te geven op vage gsm beelden natuurlijk, maar het zag er toch vreemd uit.
    PSN: Shaddix-be

Bubba's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Het zag er inderdaad heel vreemd uit ja. Mogelijks te maken met het "fake" bomvest dat hij aan had?

iTrader
    56 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Zelf verwijderd na censuur.

Edit Crew: Hondenfluitje/memerij verwijderd.
    Laatst gewijzigd door LOBO0901; 30 november 2019 om 10:27

M°°nblade's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Shaddix Bekijk bericht
    De politie heeft iemand doodgeschoten op London Bridge. Mens zou met een mes staan zwaaien.
    Ik lees dat het gaat om een veroordeelde terrorist die ze terug vrijgelaten hadden?
    Het geven van 'een tweede kans' heeft alweer gefaald.
    Kostprijs: 2 onschuldige mensenlevens

Hulde aan de dappere burgers die hem zelf overmeesterd hebben.
    Laatst gewijzigd door M°°nblade; 30 november 2019 om 10:27
    First the dodo died, then Dodi died, Di's dead, and Dando died. I bet Dido is crapping herself!

Nesjamag's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/11...iale-woningen/

Dit is een bom die de armoedeproblematiek nog zal verergeren.
    Unlimited Potential!

KnightOfCydonia's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nesjamag Bekijk bericht
    https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/11...iale-woningen/

Dit is een bom die de armoedeproblematiek nog zal verergeren.
    Lijken mij perfect redelijke criteria die gehanteerd worden om een eerlijke huur te betalen. Ik lees daar bijvoorbeeld zaken zoals het meerekenen van het inkomen van inwonende meerderjarige kinderen of gepensioneerde ouders, wat kan je daar bijvoorbeeld tegen hebben? Ik moest toen ik nog thuis woonde en werkte ook een deel kost- en inwoon afgeven.
    Ik heb extra betaald voor een goed geïsoleerd nieuwbouwappartement terwijl ik voor minder geld oude ongeïsoleerde brol had kunnen kopen, met als resultaat dat ik een lagere energiefactuur heb, maar een hogere aflossing voor mijn woonlening. Goed voor het milieu en op de (zeer) lange termijn verdient dit zichzelf terug. Waarom mag de isolatienorm zich dan niet vertalen in een hogere huurprijs?

iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KnightOfCydonia Bekijk bericht
    Lijken mij perfect redelijke criteria die gehanteerd worden om een eerlijke huur te betalen. Ik lees daar bijvoorbeeld zaken zoals het meerekenen van het inkomen van inwonende meerderjarige kinderen of gepensioneerde ouders, wat kan je daar bijvoorbeeld tegen hebben? Ik moest toen ik nog thuis woonde en werkte ook een deel kost- en inwoon afgeven.
    Ik heb extra betaald voor een goed geïsoleerd nieuwbouwappartement terwijl ik voor minder geld oude ongeïsoleerde brol had kunnen kopen, met als resultaat dat ik een lagere energiefactuur heb, maar een hogere aflossing voor mijn woonlening. Goed voor het milieu en op de (zeer) lange termijn verdient dit zichzelf terug. Waarom mag de isolatienorm zich dan niet vertalen in een hogere huurprijs?
    kan allemaal maar

het probleem is natuurlijk tje moet opletten met een schokeffect
    50-100 euro stijging op 950 leefloon is direct 10%
    dat je ecologische dingen dit misschien over een periode van 10j terugverdient is doorgaans irrelevant als je op de 25e zonder geld zit.

juist argumenteren
    thuiswonende werkende kinderen betalen een stuk af. wil je echt eerlijk zijn zouden ze eigenlijk maar 40-50% van die hun loon mee in rekening mogen brengen. geen kind geeft vandaag nog z'n volledige pree af (uitzonderingen daargelaten)

en correct informeren
    neit pas midden januari brieven sturen dat uw huur met 10-20% gestegen is.

aanpak is vrij voorspelbaar
    nu deze aankondiging en volgend jaar besparen op de financiering van sociale woningmaatschappijen want huurinkomsten zijn gestegen (moeten maar rendabel worden)

Pagina 254 van 273 Eerste ... 154204244250251252253254255256257258264 ... Laatste

Regels voor berichten