dee's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Als dat gewoon mooi vergoed wordt. Waarom dan niet?
    Ik zou daar persoonlijk geen probleem mee hebben. Ze doen maar per ongeluk, het zou mij worst wezen.

In deze moet de eigenaar van de put altijd winnaar zijn. Indien dit niet is dan stapt niemand in, dat ligt al vast.

De overheid heeft zich niet altijd als correcte partner opgesteld. Maar ik ben wel van mening dat we altijd van het beste moeten uitgaan. Daarbij mochten de spelregels onderweg dan toch veranderen kan je altijd kiezen om niet meer mee te spelen.

Daarbij moeten we ook niet vergeten dat de overheid zeker ook genoeg cadeaus uitdeelt. Kijk maar naar groenestroomcertificaten, woonbonus, allerhande premies en werkbonus bijvoorbeeld.
    Minder belastingen betalen is geen cadeau. Dat zou het streefdoel moeten zijn van elke gezonde overheid.
    Uiteindelijk zijn die verminderingen ook enkel maar individuele verminderingen (in het beste geval). De cadeau komt eigenlijk van uw medeburgers.
    ( \_/ )
    (='.'=)
    (")_(")*

M°°nblade's schermafbeelding
    iTrader
    0
    https://www.knack.be/nieuws/wereld/e...s-1506405.html

Dat werd nu eens hoog tijd dat open-grenzen ngo's onder de valse pretenties van reddinsoperaties taxioperaties konden uitvoeren.
    Laatst gewijzigd door M°°nblade; 7 september 2019 om 08:37
    First the dodo died, then Dodi died, Di's dead, and Dando died. I bet Dido is crapping herself!
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Creeping Death's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door M°°nblade Bekijk bericht
    Als er nu 1 zinvolle daad is die YFK had kunnen doen, dan was dat het opentrekken van de taboe rond kernenergie. Want dat zal eerlijk gezegd hoe langer we wachten hoe meer de enige rationele uitweg zijn om tegen 2030 een drastische CO uitstoot verlaging teweeg te brengen. In de plaats daarvan, gaan ze mee in de symbolische, ideologische staar van Groen rond kerncentrales die haaks staat op de climate change doelstellingen. Iedere Vlaming had dat in mei al lang door, zij nog steeds niet.
    Vrij laat om hier op in te gaan maar ik lees hier dikwijls dat we moeten opletten om onze levensstandaard te behouden en uit moeten kijken dat we ons niet te hard in ons vel snijden met de strijd tegen de klimaatopwarming. Maar (te) dure kerncentrales zijn dan wel oké? (ik heb het nu specifiek op jouw bedoeld btw).

Als je de energie topic er op na leest, is kern energie niet zo vanzelfsprekend. Epyon (waar hangt die toch uit?) heeft daar een paar interessante posts neergepend.
    Was ook altijd vrij blind pro-kernenergie maar mijn visie is toch enigszins bijgeschaafd.
    “Honor: if you need it defined, you don’t have it.”
    -
    Ron Swanson

squalleke123's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Creeping Death Bekijk bericht
    Vrij laat om hier op in te gaan maar ik lees hier dikwijls dat we moeten opletten om onze levensstandaard te behouden en uit moeten kijken dat we ons niet te hard in ons vel snijden met de strijd tegen de klimaatopwarming. Maar (te) dure kerncentrales zijn dan wel oké? (ik heb het nu specifiek op jouw bedoeld btw).
    Er zijn een aantal zaken op te merken op die stelling.

Ten eerst kan je je afvragen wat te duur is. Emissie-reductie mag, afhankelijk van hoe erg je de klimaatopwarming inschat, wel wat kosten. En de emissie-reductie op korte tot middellange termijn van nucleair is niet te benaderen door de andere technieken.

Ten tweede kan je je ook afvragen of de kostprijs geen gevolg is van de gevoerde politiek. Als men een politieke keuze zou maken VOOR nucleair, dan gaat de onzekerheid rond het onderwerp weg, en kan je de terugverdientermijn verlengen. Als je dan ook nog een politiek duwtje in de rug geeft voor het bouwen zelf (sneller aanvragen goedkeuren) dan gaat ook de upfront kost naar beneden.

iTrader
    7 (100%)

Als je de energie topic er op na leest, is kern energie niet zo vanzelfsprekend. Epyon (waar hangt die toch uit?) heeft daar een paar interessante posts neergepend.
    Was ook altijd vrij blind pro-kernenergie maar mijn visie is toch enigszins bijgeschaafd.
    Wat is dan wel de oplossing?

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door squalleke123 Bekijk bericht
    Er zijn een aantal zaken op te merken op die stelling.

Ten eerst kan je je afvragen wat te duur is. Emissie-reductie mag, afhankelijk van hoe erg je de klimaatopwarming inschat, wel wat kosten. En de emissie-reductie op korte tot middellange termijn van nucleair is niet te benaderen door de andere technieken.
    Denk dat je hier toch mis in bent. Een siliciumproductieinstallatie door zonnepanelen gevoed, lijkt me toch ook emissie-efficient
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door squalleke123
    Ten tweede kan je je ook afvragen of de kostprijs geen gevolg is van de gevoerde politiek. Als men een politieke keuze zou maken VOOR nucleair, dan gaat de onzekerheid rond het onderwerp weg, en kan je de terugverdientermijn verlengen. Als je dan ook nog een politiek duwtje in de rug geeft voor het bouwen zelf (sneller aanvragen goedkeuren) dan gaat ook de upfront kost naar beneden.
    de terugverdientermijn lijkt me nu niet direct af te hangen van de politieke keuze rond nucleair. Tenzij men de prijs artificieel zou doen dalen, maar dan blijft de uiteindelijke kost gelijk.
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

squalleke123's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    Denk dat je hier toch mis in bent. Een siliciumproductieinstallatie door zonnepanelen gevoed, lijkt me toch ook emissie-efficient
    de terugverdientermijn lijkt me nu niet direct af te hangen van de politieke keuze rond nucleair. Tenzij men de prijs artificieel zou doen dalen, maar dan blijft de uiteindelijke kost gelijk.
    Ja, op zich is die efficient. Het is alleen natuurlijk een issue dat we met zonnepannelen alleen niet zo heel ver komen natuurlijk. Nucleair moet je ook aanvullen, idealiter met hydro, maar daar kom je wel al een heel stuk verder mee, getuige de CO2-uitstoot per capita van Frankrijk ten opzichte die van Duitsland.

Het is wel de politiek die de voorwaarden voor de bouw oplegt, de aanvraagprocedure bepaalt, ... daar zit een wordt toch een significant deel van de kost ook mee door bepaald, dat is wat ik bedoel.

Creeping Death's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Voor meer info: check de energie topic. Jammer dat Epyon er niet meer is (waar de hell is die gebleven?) maar dat was echt interessante lectuur.
    “Honor: if you need it defined, you don’t have it.”
    -
    Ron Swanson

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Voor meer info: check de energie topic. Jammer dat Epyon er niet meer is (waar de hell is die gebleven?) maar dat was echt interessante lectuur.
    Er werd ook wel vaak genoeg een eenzijdig verhaal verteld natuurlijk.
    Het is zoals altijd uit wiens hand men eet, wiens woord men spreekt.

Het is lastig een waarheid te verdedigen die haaks staat op uw eigen overtuiging en de visie die maakt dat er elke maand brood op de plank komt.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

iTrader
    13 (100%)

Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    67 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LSDsmurf Bekijk bericht
    - er tegen 1 februari voor zorgen dat alle fossiele brandstoffen op Antwerps grondgebied verboden zijn

- het klaarspelen dat de burgemeester de noodtoestand zou uitroepen

Het is toch niet dat ‘m veel vroeg van z’n studenten eh
    Hell must be empty, all the devils are here.

M°°nblade's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LSDsmurf Bekijk bericht
    Door de tegenwind begon de docent “steeds harder te roepen”, getuigt nog een andere student in de krant. “’Als we nu niets doen, kunnen jullie over enkele jaren niet meer gaan skiën’, riep hij. En: ‘Slavernij is ook niet afgeschaft omdat de meerderheid het wilde.’”
    De docent was vroeger politiek actief voor Groen en voor PVDA. Hij is ook de man achter ‘Antwerpen Schaliegasvrij’, een beweging die zich kant tegen de komst van chemiereus Ineos naar de Antwerpse Haven.

Twee gevallen op 1 week tijd. Een nieuwe low voor het links activistisch hoger onderwijs in Antwerpen:

https://www.demorgen.be/nieuws/greta...dere~bf14f3ab/
    Het tweede, meent Kristof Titeca, professor ontwikkelingsstudies aan de UAntwerpen. “U moet eens kijken van wie die ronduit agressieve commentaren komen? Het overgrote deel komt van mannen. Zo’n jong meisje als Greta dat de wereldleiders de les spelt, maakt duidelijk dat mannen, zeker witte van middelbare leeftijd, niet meer allesbepalend zijn in de wereld.

'onwikkelingsstudies'
    'sociaal werk'

Zoals eerder gezegd, meer echte wetenschap, en minder 'sociale' wetenschappers die zich zonder enige klimaat expertise in het debat moeien.
    First the dodo died, then Dodi died, Di's dead, and Dando died. I bet Dido is crapping herself!

Sylverscythe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Als je die punten van dat contract ziet, dan lijken er mij maar twee opties:

- Een soort van schokeffect willen hebben bij de studenten, om dan later terug naar de werkelijkheid te keren.
    - Los van de realiteit zijn en misschien is dat ook de reden voor het ziekteverlof?

Maar dat weer kaderen onder een thema "links activistisch hoger onderwijs in Antwerpen"...confirmation bias much?
    Time is the school in which we learn, time is the fire in which we burn.

Vinceness's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik snap ook niet waarom er zoveel noodzaak is om die reacties te proberen verklaren vanuit een of ander opgeklopt sociologisch perspectief, zonder ook maar enig bewijs. Hoeveel van die "ronduit agressieve" commentaren heeft hij gelezen? 10? 15? Pak nu nog 50. Of zelfs 500. Hoeveel reacties zijn er in totaal gekomen op Greta haar speech? Om dan direct te spreken van "het overgrote deel" en het direct vast te pinnen op geslacht, etniciteit én leeftijd, dan weet ge als (sociaal) wetenschappelijk opgeleid persoon toch ook dat ge gewoon uit uw nek aan het kletsen zijt.

Ik heb trouwens tot die laatste speech altijd veel respect voor Greta gehad, maar ik ben na die laatste ook van mening veranderd. Het ging amper over het klimaat, het was gewoon een overmatig theatraal tekstje over de uitzichtloze situatie van de jeugd, een massa-extinctie die eraan zit te komen en het afkeuren van de economische ingesteldheid van de VN.

Laat het klimaat over het klimaat gaan, en laat beide kanten van het debat zich beperken tot de feiten. Al die doemdenkerij en dat theatraal gedoe dat eigenlijk voor mij neerkomt op "Think of the children!!!" is al lang niet meer constructief te noemen. We weten het, er is een probleem.

TooChé's schermafbeelding
    iTrader
    70 (100%)
    "Opleiding sociaal werk"

Pagina 242 van 247 Eerste ... 142192232238239240241242243244245246 ... Laatste

Regels voor berichten