Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    67 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mac-bc Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Liedjes mogen dus ook niet langer over het klimaat gaan? Sommige bindteksten van artiesten zijn zelfs pure politiek. Dat mag ook niet meer? In films mag ook niet langer een achterliggende betekenis zitten, uit angst dat iemand die "achterliggende betekenis" beu gehoord is? Ocharme zeg, iets moeten horen dat je beu gehoord bent. Cry me a river.

Ik zal niet langer iets zeggen over het Vlaams-Nationalisme in zijn geheel of ik krijg hier weer onder mijn voeten, maar Carrion: jij bent precies wel te vinden voor censuur in onze cultuur dan?

Ik moet toch constateren dat de verdraagzaamheid omtrent andere meningen serieus afgenomen is. Vroeger zwegen mensen gewoon wanneer ze iets beu gehoord waren, of ze verlieten de zaal. Nu moet er blijkbaar uitgejouwd worden en met bier gegooid worden. En dat is exact wat ik aanklaag, los van het incident op de camping: de polarisering van het klimaatdebat door NVA en Vlaams Belang.
    Als ik naar een optreden ga dan weet ik dat er hoogstwaarschijnlijk wat gepreek gaat komen. Maar dit komt van van artiesten waar ik zélf van heb gekozen om er naartoe te gaan. Mocht daar plots in het midden van de set een willekeurig persoon komen zeveren dan ga ik daar inderdaad niet tevreden over zijn.

Nogmaals, het gaat hier niet over een artiest maar om iemand die te veel aandacht gekregen heeft en nu niet meer zonder die spotlight kan.

Als je ergens kan vinden waar ik zeg dat ik tegen censuur ben mag je dat hier gerust zetten hoor, al kan ik u op voorhand al zeggen dat dit verloren moeite is

Afgenomen verdraagzaamheid omtrent andere meningen? Totaal niet. Maar we leven in een tijd waarin iedereen en z'n hond blijkbaar van zichzelf vindt dat ze hun mening overal mogen gaan verkondigen, ook al heeft niemand daarom gevraagd. Het feit dat een hoop jongeren geen zin heeft om op een muziekfestival, in een tent waar back-to-back dj's staan, met het vingertje gewezen te worden heeft nu eens in de verste verte iets met NVA of VB te maken.

Maar bon, het is ook de regering die u verplicht heeft om een bedrijfswagen te aanvaarden, dus hey, you do you!

Ondanks alle signalen die erop wijzen dat het effectief gebeurd is, kan ik daar inderdaad geen 100% sluitend bewijs voor geven. Vandaar:
    a) Indien het incident op de camping daadwerkelijk gebeurd is: een extra illustratie van wat ik hierboven zeg.
    b) Indien niet: geen extra illustratie maar mijn redenering blijft overeind.
    Ben jij die tweet die hier ondertussen al 10 keer gepost is moedwillig aan het negeren of kan het u gewoon geen hol schelen als iemand uw standpunten ontkracht, zolang je maar verder kan gaan met zeveren?
    I know that there's a part of me, doomed to face eternity.

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    Misschien is haar standpunt gewoon gebaseerd op basis van het stuk milieu uit het partijprogramma van het VB?

Lees eens het artikel? Ze heeft het concreet op die partijen OMWILLE van het milieuprogramma, niet omwille van links/rechts tegenstellingen.

Links/rechts komt in Vlaanderen grotendeels overeen met contra/pro kerncentrale, maar het is niet daarom, hé.
    Ja, dat bedoelde ze zeker. Komaan JPV,...

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FlatSix Bekijk bericht
    Ja, dat bedoelde ze zeker. Komaan JPV,...
    Lees eens al de mededelingen van haar organisatie. Daar gaan ze bewust de partijpolitieke tour NIET op.

Ja, dus dat bedoelde ze.
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    Lees eens al de mededelingen van haar organisatie. Daar gaan ze bewust de partijpolitieke tour NIET op.

Ja, dus dat bedoelde ze.
    Ik heb het hier eerder al geschreven dat ik het zeer mooi vond hoe ze inderdaad alle politieke partijen aansprak, en toegaf dat ze zelf ook de oplossing niet had.

Maar toen Anuna de overwinning van VB een ramp noemde denk ik dat ze zichzelf een beetje voorbij liep. Je gelooft toch zelf niet dat ze dat enkel om het milieu onderdeel van VB vond.

Gavin's schermafbeelding
    iTrader
    160 (100%)
    Want ook al behoort Gavin niet tot die strekking en wil hij hier de Knack-journalist misschien wél geloven (wat hij niet doet overigens, volledig in lijn met wat ik hier zeg), gegarandeerd zal dan een andere Vlaams-Nationalist opnieuw beginnen over "mainstream media"-leugens en fake news.
    Neen, ik ben geen Vlaams-nationalist (of toch alvast niet het vreemde type dat de Vlaamse Leeuw zal zingen of een vlag daarvan heeft), dat klopt.

Maar het tweede deel van uw zin klopt niet. Ik geloof de Knackjournalist best als hij dat zegt over zijn dochter, daarom was ik ook degene die dat postte als reactie op Zarathustra zijn opmerking over feiten. Zie:
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gavin Bekijk bericht
    Het dichtste dat we daarbij geraakt zijn is een verklaring van een Knackjournalist zijn dochter die bij de getroffen groep hoorde. Maar ook hier uiteindelijk wat hearsay en niets concreet.

Maar dat is dus geen goede bron voor uw fake news kant van het verhaal. Hij tweet dat zijn dochter zegt dat er wat gebeurd is, maar daar staat niets over Vlaams-nationalisme of Vlaamse vlaggen, of zelfs de ernst van het incident. Ik moet ook geen beelden zien om het te geloven dat daar een paar flurken onnozel hebben gedaan (die mogen ze drie uur ondersteboven aan een ijzeren ketting in een boom hangen, een gelijke behandeling zoals die dwazen die zwembaden verknoeien), maar wel een onderzoek of een betrouwbare bron die uitlegt hoe dat gelinkt is aan Vlaams-nationalisme of die Vlaamse vlaggen. Dat er nergens beelden van zo een schijnbaar duidelijk incident zijn als argument om het vreemd te vinden is niet hetzelfde als het niet geloven omdat er geen beelden zijn. Dat daar een incident is geweest met dwazen die met pipi hebben gegooid betekent eveneens niet dat uw fake news verhaal over Vlaams-nationalisme waar is, het ene kan gebeurd zijn zonder dat het andere correct is.

En twintig pagina's verder hebt ge nog altijd niets kunnen aanbrengen dat die twee linken. En voor ge weer van leer trekt over MSM en leugens: gij zijt nog altijd degene die een gebeurtenis zonder enig bewijs koppelt aan iets politiek, dus het fake news komt van u. De media zelf zijn behoorlijk stil na het initiële rapporteren ervan, dat lijkt mij ook al in de richting te gaan van twijfel en gebrek aan onderbouwing van de link.

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Ik heb het hier eerder al geschreven dat ik het zeer mooi vond hoe ze inderdaad alle politieke partijen aansprak, en toegaf dat ze zelf ook de oplossing niet had.

Maar toen Anuna de overwinning van VB een ramp noemde denk ik dat ze zichzelf een beetje voorbij liep. Je gelooft toch zelf niet dat ze dat enkel om het milieu onderdeel van VB vond.
    Als je kijkt naar al haar vorige uitspraken en al haar volgende uitspraken, is dat precies wat ze zegt. Waarom wil je daar dan ineens een andere aanvulling aan geven?
    Het enige wat zij wil, is zeggen dat er nu en dringend iets moet veranderen. De grootste winnaar is de partij die zegt dat er niks dringend moet veranderen in België. Moet ze daar dan blij mee zijn? Als je kijkt naar alle context, is dat toch maar heel logisch. Als ik wil vechten voor één specifiek doel en de partijen die dat doel niks kan schelen winnen, ja, dan zal ik dat een ramp noemen.
    Bedankt, bedankt, 1.452.500 keer bedankt!
    Jullie zijn geweldig.

PSN = A_Loser_Baby
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)

Als je kijkt naar al haar vorige uitspraken en al haar volgende uitspraken, is dat precies wat ze zegt. Waarom wil je daar dan ineens een andere aanvulling aan geven?
    Het enige wat zij wil, is zeggen dat er nu en dringend iets moet veranderen. De grootste winnaar is de partij die zegt dat er niks dringend moet veranderen in België. Moet ze daar dan blij mee zijn? Als je kijkt naar alle context, is dat toch maar heel logisch. Als ik wil vechten voor één specifiek doel en de partijen die dat doel niks kan schelen winnen, ja, dan zal ik dat een ramp noemen.
    Jullie zijn geweldig.

PSN = A_Loser_Baby
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door M°°nblade Bekijk bericht
    Denk je nu echt dat mensen hier liever tijd maken om met jou hypothetische 'wat als' discussies te voeren in plaats van wat er nu in werkelijkheid gebeurd is? Het enige dat hier gevraagd wordt is dat je toegeeft dat je stellingen eigenlijk op niets gebaseerd zijn wat ook het geval is.
    Ah, dus jij kan met 100% zekerheid bewijzen dat het niét gebeurd is dan? Enlighten me.

Dit is een hopeloze discussie. Vandaar mijn bemiddelingsvoorstel (zeg nu nog eens dat mac-bc niet openstaat voor andere meningen, andermaal doe ik tegemoetkomingen) om de twee scenario's te bediscussiëren. Maar oei, dat kost plots teveel tijd. Liever tijd steken in eindeloze discussies die beide zijden onmogelijk kunnen bewijzen. Veel nuttiger!

Nu probeer je de discussie gewoon een draai te geven alsof door Vlaams nationalistisch aangewakker klimaatnegationisme hier het probleem zou zijn. Er wordt door half pukkelpop ten eerste helemaal geen boe geroepen omdat die jongeren wetenschappelijke feiten weigeren te aanvaarden.

En ten tweede is het Anuna ZELF die van klimaat naar aanleiding van de verkiezingen een politieke boodschap gemaakt heeft door tot aan de verkiezingen te gaan staken. Dan kan je 3 maanden later moeilijk de klok terugdraaien en beweren dat het voor Anuna allemaal eigenlijk maar om de wetenschap ging. Dat je het politiseren dan ook nog eens in de schoenen van Vlaams-nationalisme wil schuiven is gewoon lachwekkend. Groen en een dozijn linkse ngo’s van amnestie international tot abvv stonden in die klimaatmarsen mee te lopen nog vóór de NVA eind februari op de proppen kwam met de term ‘ecorealisme’. Wat de NVA deed was een politieke tegenreactie op iets dat door de oppositiepartijen al maanden eerder gekaapt was als speerpunt van de aankomende verkiezingen.

De verkiezingen zijn gepasseerd, en er is geen draagvlak onder be bevolking gevonden voor heel die georchestreerde klimaatbeweging. De ‘fake it till you make it’ strategie van Groen heeft het niet gehaald, en de enige die nog steeds niet snapt dat het sprookje uit is, is Anuna zelf.
    Dat er organisaties en partijen meelopen in een 3de persoon haar mars, dat maakt dat zij aan politiek wil doen?!
    En als Vlaams Belang met een delegatie naar Pukkelpop komt, maakt Pukkelpop plots een extreem-rechtse bijeenkomst ofzo? Is dat de logica die je hanteert? Komaan zeg.

Het tegendeel is waar: verschillende malen heeft ze de keuze voor potentiële oplossingen doelbewust overgelaten aan de politiek, omdat ze zich niet politiek wou moeien. Een toonvoorbeeld voor alle andere belangen- en middenveldorganisaties in dit land: van vakbonden tot en met werkgeversorganisaties en allerhande lobbygroepen.

Ik denk trouwens dat de enige die nog steeds niet snapt dat het sprookje binnenkort uit is, de klimaatnegationisten en ecorealisten zijn die denken dat het allemaal een kwestie is van hopen op een "draagvlak". Alsof het de bouw van een nieuw voetbalstadion betreft.

En ga toch naar huis met uw "draagvlak". Laat je toch niet zo misleiden kerel. Denk na.
    1) Draagvlak is voor NVA nog nooit een issue geweest, tot het plots over het milieu ging. Er is ook geen draagvlak voor confederalisme, maar dat is nu wel plots topprioriteit nummer één. Politici gebruiken "draagvlak" alleen wanneer het hen uitkomt.
    2) Draagvlak is voor kuddevolgende politici, voor cliëntelistische doeleinden, om het stemvee te plezieren. Wat wij nodig hebben is kudde-leidende politici, met een visie voor de toekomst. Staatsmannen die denken in het algemeen belang en op de lange termijn.
    Laatst gewijzigd door mac-bc; 19 augustus 2019 om 15:04

TooChé's schermafbeelding
    iTrader
    70 (100%)
    Ik heb horen zeggen dat Anuna gereageerd heeft door een dikken drol achter te laten in de tent van de vlaams nationalistische jongeren.
    Kan jij met 100% zekerheid zeggen dat het niet gebeurd is? Enlighten me.

Uw manier van redeneren btw

For the record: Ik besef dat ik hier aan het overdrijven ben. Maar als jij uw mening wil baseren op wat jij als 'ontegensprekelijk correct/waarheid' aanneemt, zonder dat er noch bewijzen pro/contra zijn, is uw punt niks waard.

iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    Wel, hier spreekt ze al zowel over NVA als VB, die eerste die wél een klimaatplan had. Niet zo'n fancy zoals ze misschien voor ogen had, maar wel een realistisch alternatief voor dat van Groen. Dus die partijen die "niets" willen doen, en die het "niets" kan schelen, zijn niet de enige waarover ze het heeft. Kunnen we toch uit afleiden dat ze wél voor het klimaat wil gaan, maar wel duidelijk maar één programma het "juiste" lijkt te vinden.

Anuna over de verkiezingen V1

Hieronder zegt ze dan wel niet op Groen te stemmen maar als we dan kijken naar CD&V of Open-VLD, ook zij hadden niet echt een zinvol klimaatplan. Dus over welke partijen heeft ze het dan eigenlijk? Kyra echter bevestigd wel de logica die verschillenden hier hanteren voor Anuna.

Anuna over de verkiezingen V2

Dat hieronder zegt ze dan toch zelf, de tweede zin vond ik best verrassend.

Laten we het erop houden dat het niet rechts is. Al moet ik toegeven dat ik één milliseconde mee was met het verhaal van Van Grieken.
    Dus denk ik dat aan de hand van alles wat ik over haar al gelezen heb dat ze toch redelijk links in haar schoenen staat. Is heus niet erg hoor, en ik zeg niet dat haar mars/acties een politiek statement is/zijn.

Ik vind het ook opvallend dat ze VB zijn overwinning een ramp noemt, en niet het verlies van Groen (of die andere partijen met een goed klimaatplan).

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)

Tussen vinden en zeggen is er nog een groot verschil, die hier belangrijk is.

Tuurlijk vind ze de overwinning van het VB erg. Die partij heeft vaak genoeg bewezen dat ze meer leeft van polariseren dan van samenwerken. En dat zeker ook tegenover haar als figuur en de organisatie errond. Zie o.a. het feit dat Vlaams Belang net reclamecampagnes maakt tégen haar. (met meer dan 1 miljoen weergaves, dus géén kleine campagne)
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

M°°nblade's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ah, dus jij kan met 100% zekerheid bewijzen dat het niét gebeurd is dan? Enlighten me.

Dit is een hopeloze discussie. Vandaar mijn bemiddelingsvoorstel (zeg nu nog eens dat mac-bc niet openstaat voor andere meningen, andermaal doe ik tegemoetkomingen) om de twee scenario's te bediscussiëren. Maar oei, dat kost plots teveel tijd. Liever tijd steken in eindeloze discussies die beide zijden onmogelijk kunnen bewijzen. Veel nuttiger!
    Dat is niet wat ik zei. Vaststellen dat jouw beweringen op niets gebaseerd zijn is iets anders dan 100% zeker zijn dat iets niet gebeurd is.

Dat er organisaties en partijen meelopen in een 3de persoon haar mars, dat maakt dat zij aan politiek wil doen?!
    En als Vlaams Belang met een delegatie naar Pukkelpop komt, maakt Pukkelpop plots een extreem-rechtse bijeenkomst ofzo? Is dat de logica die je hanteert? Komaan zeg.
    De vergelijking gaat niet op omdat de samenwerking met de linkse klimaatcoalitie veel nauwer was dan alleen maar meelopen.
    https://www.tijd.be/politiek-economi.../10095116.html
    Als het Vlaams belang en andere extreem-rechtse bewegingen Pukkelpop mee georganiseerd hadden, mee reclame gemaakt hadden en de nodige logistieke ondersteuning voor het festival voorzien hadden, dan hadden we dat ook een politiek festival kunnen noemen.
    First the dodo died, then Dodi died, Di's dead, and Dando died. I bet Dido is crapping herself!

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Dat is niet wat ik zei. Vaststellen dat jouw beweringen op niets gebaseerd zijn is iets anders dan 100% zeker zijn dat iets niet gebeurd is.

De vergelijking gaat niet op omdat de samenwerking met de linkse klimaatcoalitie veel nauwer was dan alleen maar meelopen.
    Als het Vlaams belang en andere extreem-rechtse bewegingen Pukkelpop mee georganiseerd hadden, mee reclame gemaakt hadden en de nodige logistieke ondersteuning voor het festival voorzien hadden, dan hadden we dat ook een politiek festival kunnen noemen.
    Maar de jongeren liepen toch al veel langer op straat dan dat ze eventuele steun kregen? Wat is er precies georganiseerd, betaald en ondersteund door Groen in dit geval?
    Jullie zijn geweldig.

PSN = A_Loser_Baby

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Dus denk ik dat aan de hand van alles wat ik over haar al gelezen heb dat ze toch redelijk links in haar schoenen staat. Is heus niet erg hoor, en ik zeg niet dat haar mars/acties een politiek statement is/zijn.
    Tuurlijk is ze links, ik ben zelfs redelijk zeker waarvoor ze zal gestemd hebben als ze ging stemmen. Maar er is nog een verschil tussen links zijn en je uitdrukkelijk willen affilieren aan een bepaalde partij.
    Rosa Parks
    3 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)

ik zie geen samenwerking, ik zie infiltratie en recuperatie .
    Rosa Parks

M°°nblade's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    Maar de jongeren liepen toch al veel langer op straat dan dat ze eventuele steun kregen? Wat is er precies georganiseerd, betaald en ondersteund door Groen in dit geval?
    Die zijn niet door Groen betaald. Wel zijn die klimaatmarsen mee ondersteund door een 70-tal linkse organisaties om politieke druk uit te oefenen. Als je je als mascotte laat gebruiken door linkse tot anarchistische actiegroepen kan je moeilijk verbaasd doen dat je tegenwind krijgt van rechtse bewegingen.Het zijn dan niet die laatste die het thema klimaat gepolitiseerd hebben zoals mac stelt.
    Laatst gewijzigd door M°°nblade; 19 augustus 2019 om 16:10
    First the dodo died, then Dodi died, Di's dead, and Dando died. I bet Dido is crapping herself!

Pagina 218 van 247 Eerste ... 118168208214215216217218219220221222228 ... Laatste

Regels voor berichten