Gavin's schermafbeelding
    iTrader
    160 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mac-bc Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Als je het niet langer het kromme kan rechtpraten? -> Gewoon staalhard ontkennen. Het komt waarschijnlijk rechtstreeks uit het S&V-handboek.

Je slaat twee dingen door elkaar. Het is niet omdat ik inhoudelijke kritiek heb op hln.be, dat ik YouTube plots als een betrouwbaarder medium zou beschouwen. Hetgeen jij blijkbaar doet met uw "ik wil amateurfilmpjes zien of it didn't happen!". Jij bent dan wellicht ook een fervent UFO-believer? Het voldoet aan al uw criteria:
    - de "MSM fake news"-verspreiders van de officiële pers schrijven er niets over
    - op YouTube wemelt het van amateurbeelden die UFO's zouden moeten voorstellen

Anuna De Wever is dus wellicht zonder reden vervroegd teruggekeerd naar huis? Pukkelpop heeft wellicht zonder reden de security erop uitgestuurd? Of neen, Pukkelpop zit in hetzelfde complot van linkse culturo's, linkse politici, klimaatactivisten, allochtonen, klimaatwetenschappers, journalisten, rechters, ... [insert alles en iedereen die niet in het Vlaams-Nationalistische kraam past en als dusdanig in hetzelfde hokje wordt geplaatst door Vlaams-Nationalistisch Vlaanderen] zeker? Juist ja. Het zal dat wel weer zijn.

Altijd oppassen van fanatieke jongetjes die blind achter een vlag lopen. Het blijkt in deze, nochtans rationele, tijden opnieuw meer dan ooit van toepassing te zijn.
    Ik heb letterlijk mijn handpalmen omgedraaid en schouders opgehaald na het lezen van deze post. Wat zegt ge hier toch weer allemaal, hoe is dat nu relevant ... buiten uw afkeer nogmaals duidelijk maken?

Het enige dat ge moest doen was: ofwel linken naar een geloofwaardige bron of onderzoek waar dat verhaal en vooral de link naar een bepaalde groep bevestigd wordt, ofwel even simpel sorry zeggen voor het verspreiden van fake news en afwachten tot er verder nieuws of uitsluitsel over dat incident is (dat uiteraard best wel echt gebeurd kan zijn). Dat was het. We zijn nu al maandag en er is nog steeds niets concreet hierrond. Geen onderzoek, geen getuigenissen, geen beelden, niets. Dat is toch niet de manier waarop een zelfverklaarde democraat aan beschuldigingen gaat doen in een rechtsstaat zeker?!?!?!?

Nee, in de plaats daarvan ge gaat mij wat proberen dissen met een UFO-vergelijking terwijl ge uw eigen claims over dat incident niet eens op een basisniveau kunt onderbouwen. Schei toch uit met die zever he trump-bc.

PS: nogmaals, ik weet dat consistentie niet uw sterkste kant is en ik vind de ironie bij uw pedante posts ervan werkelijk prinshéérlijk, maar gebruik je en uw nu toch eens op een congruente wijze. Tegen hypocrisie zoals met bedrijfswagens rijden op andermans kap als fietsende stedeling en Trump zijn terwijl ge Trump haat, daar kan ik nog wel tegen en hoort ook gewoon bij uw account ondertussen, da's de aard van het beestje. Maar de intellectueel uithangen en dan bij het eerste het beste taalobstakel onderuitgaan ... neen, van die farizeeërtrucs gaat mijn bloed koken!!!
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

M°°nblade's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    Groen heeft niet aan zinvolle politiek gedaan tijdens de verkiezingen? Je kunt toch echt niet anders dan toegeven dat Groen de enige was met een echt voorstel, en dat de rest gewoon "nee" heeft geroepen ivm de bedrijfswagen? Zeker mee eens dat Groen dat slecht heeft aangepakt, maar het is echt wel flauw om te stellen dat de anticampagne aan de kant van Groen te zoeken was. N-VA noemde iedereen die vond dat er iets moest gebeuren "klimaathysterici"... Dat zegt toch al veel

Polarisatie is altijd iets wat twee kampen doen. In dit geval had Groen daar véél slimmer kunnen op reageren, en dan was het anders gelopen. Het enige waar ik Archaos niet in volg, is dat dat allemaal politiek is. En zelfs niet eens, het is campagne. Dat heeft nog weinig te maken met ideeën of met hoe mensen reageren. Op die manier kun je bijna goedpraten dat mensen Anuna persoonlijk aanvallen: De N-VA heeft van haar nu eenmaal de vijand gemaakt.
    Wel ten eerste, Groen heeft geen voorstellen gedaan rond de bedrijfswagen, wel de salariswagen. En dat voorstel heeft hen in debatten de nek omgedaan door constant als een windhaan mee te draaien over hoe dat loonverlies dan gecompenseerd moet worden. Groen wist eigenlijk zelf niet meer hoe hun voorstel nu juist in mekaar zat. Pijnlijk amateuristisch.

Daarna noemde NVA niet iedereen die vond dat we iets voor het klimaat wilden doen hysterici, enkel diegene die vonden dat de oplossing voor het klimaat lag in de opoffering van welvaart . NVA riep op tot 'ecorealisme' als alternatief. Investeren in technologie en wetenschap in plaats van een hysterische uitstap uit kernenergie en platbelasten.

Uiteindelijk verdient Anuna geen handje boven haar hoofd net omdat ze wist waar ze mee bezig was. Politiek. Het ene na de andere racidale belastingsvoorstel onderschrijven, zuur reageren op de verkiezingsuitslag door de NVA en VB stemmer 'ouderwets' te noemen, daar maak je jezelf niet populair mee. Als je jezelf in de spotlight plaatst als politiek activiste, dan weet je dat jezelf daarmee bombardeert tot BV, en dat weet je dat dit een vaarwel is aan een anoniem bestaan in de samenleving.
    Dat mens zal nog decennia lang op straat herkend en nageroepen worden en lastig gevallen worden op sociale media, dat is het leven waarvoor ze gekozen heeft en ze nu ook niet over moet klagen. Je kan niet enkel het positieve opzoeken en klagen over het negatieve, laat staan dat dan ook nog eens met de vinger naar de boze NVA wijst als schuldige.
    De NVA heeft van Anuna niet de vijand gemaakt, dat heeft ze zelf gedaan door als een politieke tool in de verkiezingscampagne deel te nemen en te verliezen.
    First the dodo died, then Dodi died, Di's dead, and Dando died. I bet Dido is crapping herself!
    3 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door M°°nblade Bekijk bericht

Daarna noemde NVA niet iedereen die vond dat we iets voor het klimaat wilden doen hysterici, enkel diegene die vonden dat de oplossing voor het klimaat lag in de opoffering van welvaart .
    Punt is dat NU de enige oplossing inderdaad ligt in het opofferen van welvaart. Misschien is er een wetenschappelijke/research oplossing te vinden. Maar die is er nu niet en het is niet gegeven dat die er ooit zal zijn. Dus het zal EN opofferen van welvaart zijn EN investeren in onderzoek.
    *** Also sprach Zarathustra ***
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SithCloud Bekijk bericht
    Ehrrr ok. Alles wat geen kernenergie bevat kan zelfs niet serieus worden genomen in een klimaatplan.
    Het gaat er in dit geval niet om of je het eens bent met het plan of niet, hè. Leg er iets anders tegenover, en dan zijn we aan het praten. Of zeg "hun rommel klopt niet", en dan ben je de campagne van N-VA aan het voeren wat betreft salariswagens. Dat mag ook. Maar dan kun je daarna toch niet gaan zeggen dat zij de anticampagne voeren? Dat is het punt.
    Bedankt, bedankt, 1.452.500 keer bedankt!
    Jullie zijn geweldig.

PSN = A_Loser_Baby

iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    Het gaat er in dit geval niet om of je het eens bent met het plan of niet, hè. Leg er iets anders tegenover, en dan zijn we aan het praten. Of zeg "hun rommel klopt niet", en dan ben je de campagne van N-VA aan het voeren wat betreft salariswagens. Dat mag ook. Maar dan kun je daarna toch niet gaan zeggen dat zij de anticampagne voeren? Dat is het punt.
    Mja, maar zaken voorstellen zonder effectief weten hoe die uitgevoerd gaan worden en/of wat dat gaat kosten is OOK anticampagne voeren. En daar maken ze zich +/- allemaal schuldig aan.

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zarathustra Bekijk bericht
    Mja maar probleem met Anuna is dat ze zelf heel expliciet haar standpuntgelinkt heeft aan het politiek spectrum. Zoals gezegd, ik ben het eens met de boodschap, maar haar reacties voor en na de verkiezingen vallen uiteraard niet goed. Thunberg doet het veel beter op dat vlak.
    Ik denk dat Anuna zich net niet wou linken aan 1 bepaalde partij, ondanks haar achtergrond. Als er 1 iets is wat je haar moet geven is het haar apartijpolitieke karakter van haar manifestaties.

Soit, gans de discussie hier vlugvlug gelezen.

Wat mij betreft:
    - Pukkelpop heeft slecht gecommuniceerd door "zogezegd collaboratievlag" te gebruiken, maar in the heat of the moment begrijpbaar om die term te gebruiken. De "Vlaamse beweging" kan ook hélemaal anders geïnterpreteerd worden door Nederlanders, die kennen het verschil niet met een andere Vlaamse beweging.
    - ook slecht gecommuniceerd over welke vlaggen NIET geviseerd werden. Dat had duidelijker moeten zijn, nu heb ik verschillende verhalen gehoord
    - Pukkelpop is net zoals andere organisaties vrij om zelf politieke vlaggen te verbieden naar keuze. Dat is hun alleenrecht. Idem voor wat op het podium gebeurt. Net zoals manifiesta georganiseerd wordt (vooral) door PVDA/PTB, is Pukkelpop een van oorsprong humanistische organisatie. Aandacht voor de natuur is daar redelijk logisch, afkeer voor verenigingen die strijd rond volksbewegingen/politieke partijen op een festival willen introduceren ook.
    - Boegeroep naar het podium? perfect ok. Vernielingen? volledige afkeur. Politiek geladen vlaggen meenemen om aan politiek te doen op een muziekfestival? Laat maar, wat mij betreft
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    Ik denk dat Anuna zich net niet wou linken aan 1 bepaalde partij, ondanks haar achtergrond. Als er 1 iets is wat je haar moet geven is het haar apartijpolitieke karakter van haar manifestaties.
    Zie ik weet ondertussen wel al dat iedereen u hier op uw woorden gaat pakken, daarom dat ik zei spectrum en niet partij

SithCloud's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    goh zijzelf heeft het misschien zo niet gezien. Maar gezien de steun voor haar campagnes wel uit bepaalde hoek kwamen en bepaalde politici hun gezicht daar graag lieten zien.... tsjah...
    When in trouble, fear or doubt, run in circles, scream and shout

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SithCloud Bekijk bericht
    goh zijzelf heeft het misschien zo niet gezien. Maar gezien de steun voor haar campagnes wel uit bepaalde hoek kwamen en bepaalde politici hun gezicht daar graag lieten zien.... tsjah...
    Daar kan ze niet aan onderuit, hé. En ik denk dat haar focus niet enkel op partijen lag, ook vakbonden en andere middenveldsorganisaties werden opgeropen.
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Vandaar dat ze de overwinning van VB als een "ramp" omschreef? Daaruit kan je afleiden dat ze niet zo rechts is.
    3 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

KnightOfCydonia's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    Daar kan ze niet aan onderuit, hé. En ik denk dat haar focus niet enkel op partijen lag, ook vakbonden en andere middenveldsorganisaties werden opgeropen.
    Lijkt me een stelling die toch moeilijk hard te maken is als je artikels kon lezen zoals: Anuna De Wever gechoqueerd na verkiezingsuitslag: “Het lijkt of we terug bij af staan”. Dat lijkt mij onmiskenbaar een uitspraak waarmee je voor bepaalde politieke partijen kiest.

Ik zou ook graag een wereld zien waarin milieu en klimaatbeleid ontkoppeld is van andere politieke aspecten, maar quod non helaas. De partij die zich profileert op milieubeleid, Groen in Vlaanderen en Ecolo in Wallonië nog veel meer, maakt het er zelf ook naar: ze koppelen een milieubeleid, dat vaak overigens meer op een romantische natuurvisie dan een wetenschappelijke gebaseerd is - cfr. kernenergie en ggo's -, aan een links tot extreem-links socio-economisch beleid.

Case-in-point: de bedrijfswagens. Stel dat je aanneemt dat die tout court slecht zijn voor het milieu (daar kan je ook nog over discussiëren) en dat je dat om die reden wilt ontmoedigen, moet het alternatief dan zijn dat je de opbrengsten van een maatregel die net bedoeld was om een specifiek gedeelte van de arbeidsmarkt te ontlasten van een zware belastingdruk op arbeid, te gaan verdelen over iedereen door dit te investeren in openbaar vervoer en/of iedereen, zelfs de duurbetaalde professor met een riant overheidspensioen, een mobiliteitsbudget te geven? Hierdoor verarmen degenen die nu een bedrijfswagen hebben netto natuurlijk wel een groot stuk...

EDIT: FlatSix was me net voor...

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door M°°nblade Bekijk bericht
    Wel ten eerste, Groen heeft geen voorstellen gedaan rond de bedrijfswagen, wel de salariswagen. En dat voorstel heeft hen in debatten de nek omgedaan door constant als een windhaan mee te draaien over hoe dat loonverlies dan gecompenseerd moet worden. Groen wist eigenlijk zelf niet meer hoe hun voorstel nu juist in mekaar zat. Pijnlijk amateuristisch.

Daarna noemde NVA niet iedereen die vond dat we iets voor het klimaat wilden doen hysterici, enkel diegene die vonden dat de oplossing voor het klimaat lag in de opoffering van welvaart . NVA riep op tot 'ecorealisme' als alternatief. Investeren in technologie en wetenschap in plaats van een hysterische uitstap uit kernenergie en platbelasten.

Uiteindelijk verdient Anuna geen handje boven haar hoofd net omdat ze wist waar ze mee bezig was. Politiek. Het ene na de andere racidale belastingsvoorstel onderschrijven, zuur reageren op de verkiezingsuitslag door de NVA en VB stemmer 'ouderwets' te noemen, daar maak je jezelf niet populair mee. Als je jezelf in de spotlight plaatst als politiek activiste, dan weet je dat jezelf daarmee bombardeert tot BV, en dat weet je dat dit een vaarwel is aan een anoniem bestaan in de samenleving.
    Dat mens zal nog decennia lang op straat herkend en nageroepen worden en lastig gevallen worden op sociale media, dat is het leven waarvoor ze gekozen heeft en ze nu ook niet over moet klagen. Je kan niet enkel het positieve opzoeken en klagen over het negatieve, laat staan dat dan ook nog eens met de vinger naar de boze NVA wijst als schuldige.
    De NVA heeft van Anuna niet de vijand gemaakt, dat heeft ze zelf gedaan door als een politieke tool in de verkiezingscampagne deel te nemen en te verliezen.
    Je gooit twee dingen op een hoopje. Ik had het over de bedrijfswagens/salariswagens (het plan van Groen had ook een luik over bedrijfswagens, niet alleen salariswagens).
    Alle partijen zijn het zowat eens dat het systeem van de salariswagens kromgegroeid is en zelfs Europees is aangegeven dat dat niet de toekomst is. Alleen hoor je van geen enkele andere partij hoe ze het zouden aanpakken. Groen heeft dat wel uit de doeken gedaan in een plan dat helemaal is nagerekend. Dus "meedraaien met de wind" is alleen van toepassing als je naar dat ene debat van Calvo kijkt. In het plan staat het wel uitgelegd. Maar dat Groen het duidelijk fout heeft aangepakt, dat heb ik hierboven al geschreven. Dat staat buiten kijf.

Het tweede is het klimaat. Ik bedoel helemaal niet dat N-VA geen klimaatplan zou hebben. Op dat vlak hebben ze inderdaad een alternatief voorgesteld.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FlatSix Bekijk bericht
    Vandaar dat ze de overwinning van VB als een "ramp" omschreef? Daaruit kan je afleiden dat ze niet zo rechts is.
    We gaan toch niet doen alsof het van bij Anuna is dat milieu en klimaat geassocieerd wordt met Groen en links? Hier op het forum zijn ettelijke posts geschreven over waarom een Groen-rechtse partij goed zou zijn. Ik hou echt, echt niet van die scheiding tussen links en rechts alsof er maar twee kampen zijn, en dan beginnen schuiven met de inhoud van die kampen naargelang het standpunt.
    Maar dat zij nu toevallig links is, maakt toch niet dat haar klimaatboodschap plots vanuit Groen komt en puur politiek is?
    Jullie zijn geweldig.

PSN = A_Loser_Baby

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gavin Bekijk bericht
    Ik heb letterlijk mijn handpalmen omgedraaid en schouders opgehaald na het lezen van deze post. Wat zegt ge hier toch weer allemaal, hoe is dat nu relevant ... buiten uw afkeer nogmaals duidelijk maken?

Het enige dat ge moest doen was: ofwel linken naar een geloofwaardige bron of onderzoek waar dat verhaal en vooral de link naar een bepaalde groep bevestigd wordt, ofwel even simpel sorry zeggen voor het verspreiden van fake news en afwachten tot er verder nieuws of uitsluitsel over dat incident is (dat uiteraard best wel echt gebeurd kan zijn). Dat was het. We zijn nu al maandag en er is nog steeds niets concreet hierrond. Geen onderzoek, geen getuigenissen, geen beelden, niets. Dat is toch niet de manier waarop een zelfverklaarde democraat aan beschuldigingen gaat doen in een rechtsstaat zeker?!?!?!?

Nee, in de plaats daarvan ge gaat mij wat proberen dissen met een UFO-vergelijking terwijl ge uw eigen claims over dat incident niet eens op een basisniveau kunt onderbouwen. Schei toch uit met die zever he trump-bc.
    Om eerlijk te zijn: ik volg die discussie al heel het weekend en jij bent de eerste die het probeert te ontkennen. Dat vind ik op zich al verdacht met een trouwe S&V-clan die heel actief zijn online en de aanwezige Vlaams-Nationalisten op Pukkelpop die perfect het tegendeel hadden kunnen bewijzen door Anuna te zien vertrekken met een intacte tent bijvoorbeeld. De meeste Vlaams-Nationalisten proberen het dood te zwijgen uit schaamte of proberen er een vlagdiscussie van te maken uit afleidingsmanoeuvre. Nu zitten we ook al met staalharde ontkenners blijkbaar. Een beetje zoals Driesje in de Pano-reportage toen die geconfronteerd werd met zijn racistische toogpraat. Om een leugentje zit men alleszins niet verveeld in Vlaams-Nationalistische kringen.

Welk bewijs wil je dan hebben? Moet het flesje pis naar u opgestuurd worden? Moet men naar u, en naar u alleen, Gavin van op 9Lives, een postpakket sturen met de gescheurde tent? Nachtelijke amateurbeelden van op een camping? Ooit zelf al eens iets proberen filmen vanop meerdere meters afstand 's nachts op een festivalcamping? Of moet ik u echt nog gaan uitleggen dat je niets op die beelden zult kunnen zien? Blijkbaar wel.

Je neemt exact dezelfde houding aan als UFO-believers.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gavin Bekijk bericht
    PS: nogmaals, ik weet dat consistentie niet uw sterkste kant is en ik vind de ironie bij uw pedante posts ervan werkelijk prinshéérlijk, maar gebruik je en uw nu toch eens op een congruente wijze. Tegen hypocrisie zoals met bedrijfswagens rijden op andermans kap als fietsende stedeling en Trump zijn terwijl ge Trump haat, daar kan ik nog wel tegen en hoort ook gewoon bij uw account ondertussen, da's de aard van het beestje. Maar de intellectueel uithangen en dan bij het eerste het beste taalobstakel onderuitgaan ... neen, van die farizeeërtrucs gaat mijn bloed koken!!!
    Zeg het eens.

iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FlatSix Bekijk bericht
    dit en dan organisatie van Pukkelpop die gruwelijk de mist in gaat door die vlaggen te bannen met de term 'collaboratievlaggen'

Enigste winnaar hier is wederom VB
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mac-bc Bekijk bericht
    Om eerlijk te zijn: ik volg die discussie al heel het weekend en jij bent de eerste die het probeert te ontkennen. Dat vind ik op zich al verdacht met een trouwe S&V-clan die heel actief zijn online en de aanwezige Vlaams-Nationalisten op Pukkelpop die perfect het tegendeel hadden kunnen bewijzen door Anuna te zien vertrekken met een intacte tent bijvoorbeeld. De meeste Vlaams-Nationalisten proberen het dood te zwijgen uit schaamte of proberen er een vlagdiscussie van te maken uit afleidingsmanoeuvre. Nu zitten we ook al met staalharde ontkenners blijkbaar. Een beetje zoals Driesje in de Pano-reportage toen die geconfronteerd werd met zijn racistische toogpraat. Om een leugentje zit men alleszins niet verveeld in Vlaams-Nationalistische kringen.

Welk bewijs wil je dan hebben? Moet het flesje pis naar u opgestuurd worden? Moet men naar u, en naar u alleen, Gavin van op 9Lives, een postpakket sturen met de gescheurde tent? Nachtelijke amateurbeelden van op een camping? Ooit zelf al eens iets proberen filmen vanop meerdere meters afstand 's nachts op een festivalcamping? Of moet ik u echt nog gaan uitleggen dat je niets op die beelden zult kunnen zien? Blijkbaar wel.

Je neemt exact dezelfde houding aan als UFO-believers.

Zeg het eens.
    Je overdrijft enorm. Welk bewijs moet je hebben? Misschien enig bewijs voor je al gaat aanwijzen wie het is geweest?
    Jullie zijn geweldig.

PSN = A_Loser_Baby

Pagina 215 van 247 Eerste ... 115165205211212213214215216217218219225 ... Laatste

Regels voor berichten