SithCloud's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Spyronamic Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Had Anuna in de vroege middag een aangekondigd slot gegeven op de mainstage vlak na een act en de reacties zouden volgens mij al een pak beter geweest zijn. Voor alles is er een tijd en plaats.
    Kdenk het ook. Niet dat het opeens allemaal dan de goednieuws show zou zijn, maar toch niet zoals nu....
    When in trouble, fear or doubt, run in circles, scream and shout

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SithCloud Bekijk bericht
    Kdenk het ook. Niet dat het opeens allemaal dan de goednieuws show zou zijn, maar toch niet zoals nu....
    De boiler waar iedereen gewoon wilt losgaan, pinten pakken en wat danscarmellen wilt consumeren was idd niet de juiste plaats Voor de rest mag ze haar boodschap brengen en wie daar wilt naar luisteren, is hun eigen keuze.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gavin Bekijk bericht
    Hier zenne, in de ene thread moord en brand schreeuwen over de kwaliteit van belgische journalistiek en de informatieve waarde ervan, al zwaaiend met een abonnement van De Tijd ... en in de andere thread fake news dat twee dagen later nog altijd geen basis heeft herkauwen omdat het nu eenmaal past in de eigen afkeer van de Vlaemsche boys.

Petje alvast weer af voor uw consistentie, ikke ikke ikke.

Het dichtste dat we daarbij geraakt zijn is een verklaring van een Knackjournalist zijn dochter die bij de getroffen groep hoorde. Maar ook hier uiteindelijk wat hearsay en niets concreet.

Ik moet toch ook wel de bedenking maken dat het in 2019 zeer vreemd is om niets van beelden te krijgen van zo een incident. Vorig jaar zongen er vijf onnozelaars de Congo is van ons en we hadden er video's van. Nu is er een bende met vlaggen die een BV gaan treiteren en niemand weet van iets, zelfs de BV zelf sliep er zogezegd losjes doorheen.
    Als je het niet langer het kromme kan rechtpraten? -> Gewoon staalhard ontkennen. Het komt waarschijnlijk rechtstreeks uit het S&V-handboek.

Je slaat twee dingen door elkaar. Het is niet omdat ik inhoudelijke kritiek heb op hln.be, dat ik YouTube plots als een betrouwbaarder medium zou beschouwen. Hetgeen jij blijkbaar doet met uw "ik wil amateurfilmpjes zien of it didn't happen!". Jij bent dan wellicht ook een fervent UFO-believer? Het voldoet aan al uw criteria:
    - de "MSM fake news"-verspreiders van de officiële pers schrijven er niets over
    - op YouTube wemelt het van amateurbeelden die UFO's zouden moeten voorstellen

Anuna De Wever is dus wellicht zonder reden vervroegd teruggekeerd naar huis? Pukkelpop heeft wellicht zonder reden de security erop uitgestuurd? Of neen, Pukkelpop zit in hetzelfde complot van linkse culturo's, linkse politici, klimaatactivisten, allochtonen, klimaatwetenschappers, journalisten, rechters, ... [insert alles en iedereen die niet in het Vlaams-Nationalistische kraam past en als dusdanig in hetzelfde hokje wordt geplaatst door Vlaams-Nationalistisch Vlaanderen] zeker? Juist ja. Het zal dat wel weer zijn.

Altijd oppassen van fanatieke jongetjes die blind achter een vlag lopen. Het blijkt in deze, nochtans rationele, tijden opnieuw meer dan ooit van toepassing te zijn.
    Laatst gewijzigd door mac-bc; 19 augustus 2019 om 01:21

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KnightOfCydonia Bekijk bericht
    David Attenborough en Anuna De Wever op hetzelfde niveau plaatsen, il faut le faire. Iemand die al decennia natuurdocumentaires maakt vs. iemand wiens voornaamste verwezenlijking georganiseerd spijbelen om te betogen is? Ergens chapeaux dat Anuna op haar leeftijd zich zo hard inzet voor een reëel probleem, maar laten we wel wezen, ze komt pas piepen in vergelijking met mensen zoals David Attenborough.
    Laat ons vetgedrukte niet vergeten. Dat zou haar altijd al voor minimum 50% het krediet moeten opleveren, van welke strekking links of rechts ze ook is.

En uiteraard heeft zij persoonlijk niet de wijsheid in pacht. In mijn ogen heeft ze ook te weinig charisma om die beweging te trekken. Maar dat kan mij allemaal geen hol schelen, het is de boodschap die telt en niet de boodschapper. En laat die boodschap nu toevallig een breed-wetenschappelijke consensus zijn en dus per definitie apolitiek, in tegenstelling tot wat Vlaams-Nationalisten er willen van maken door de absurde claim dat Pukkelpop zogezegd begon met polariseren door een "politieke boodschap" toe te laten op hun festival. Compleet absurd en toont nogmaals hun gebrek aan respect voor de wetenschap. Liever de emotie en de romantiek van het Avondland.

MikeHunt's schermafbeelding
    iTrader
    0
    ik heb oprecht medelijden met mensen die zo bekrompen zijn dat ze de wereld alleen in zwart-wit kunnen zien, alsof alles een bewuste aanval is tegen hun clubje georganiseerd door het clubje aan de andere kant van het spectrum. Aja want het milieu dat is een thema van de groenen, en de groenen identificeren zich als links dus dan moet elke vorm van kritiek wel automatisch extreemrechtse Vlaams-nationalistische propaganda zijn!
    Dat diezelfde rechtsen ook al milieumaatregelen hebben ingevoerd moet ik je ongetwijfeld niet meer vertellen want ik geloof dat je zelf ook bekend bent met de LEZ? Maar dan nog probeer je de schuld bij hen te leggen want dan zijn het plots fascisten die de brave burger proberen onderdrukken en jij bent het onschuldige slachtoffer in dat verhaal.

En dat is meteen ook de reden waarom er hier zo dikwijls confrontaties ontstaan, je komt heel fanatiek over maar tegelijk lijk je niet echt geïnteresseerd in het oplossen van problemen, want voor jou is het al genoeg dat je een schuldige kan aanduiden en daar dan samen met gelijkgezinden al je woede op kan richten. De ene keer zijn het de rechtsen, dan weer de Antwerpenaren, er is altijd wel iemand die het verkeerd doet en de inhoudelijke problemen kunnen blijkbaar pas besproken worden wanneer deze al dan niet ingebeelde vijanden volledig uit beeld verdwenen zijn. Maar tot die tijd doe je volledig niks, reik je zelf geen oplossingen aan, ga je zelfs niet in op inhoudelijke argumenten van die tegenstanders, het enige dat je doet is hen verwijten dat ze idioten zijn en dat generaliseer je dan naar een volledige groep omdat er in jouw wereld maar 2 kampen bestaan: degene die je volledig gelijk geven, en al de rest.

En interpreteer dit nu niet als een persoonlijke aanval want het punt dat ik probeer te maken is dat dit ook van toepassing is op veel meer mensen dan alleen jezelf, en dat de meeste van hen helaas ook terug te vinden zijn in de politiek. Ik ben het zelfs volledig met je eens dat er op vlak van milieu nog veel te weinig en veel te traag vooruitgang wordt geboekt, maar tegelijk moet je ook beseffen dat zulke mensen daar mee verantwoordelijk voor zijn net omdat ze zich constant laten afleiden door die schuldvraag en daardoor amper nog tijd vinden om het over inhoud te hebben.
    Want ik snap best waarom dat hokjesdenken zo aantrekkelijk lijkt, het kost veel minder moeite om een hapklaar antwoord te herkauwen en het speelt in op ons primitief kuddegedrag wanneer we bevestiging krijgen van de groep, maar als het gaat over belangrijke beslissingen zou je toch verwachten dat we eerder rekenen op het verder geëvolueerde deel van ons brein dat in staat is doordachte beslissingen te nemen. Vandaar ook dat ik een schijthekel heb aan een politiek systeem dat gebaseerd is op dogmatische partijstandpunten waarin we er meestal zelfs niet in slagen een eensgezinde regering te vormen laat staan grote problemen op te lossen, voor de meeste van hen is het immers belangrijker om de tegenpartij in een slecht daglicht te plaatsen en er zelf als heldhaftige weldoener uit te komen. En dat is exact hoe jij hier ook overkomt, als een stereotype betweterige hypocriete egocentrische beroepspoliticus die alleen geïnteresseerd is in kortetermijnoplossingen waar je in eerste instantie zelf beter van wordt.
    En je gaat het dan misschien niet graag horen maar... op dat punt verschil je echt amper van een zekere burgemeester die je zelf ook zo hard haat. En dat is opnieuw geen persoonlijk verwijt maar eerder een vaststelling die je hopelijk doet inzien dat jouw manier van redeneren ook niet de juiste is als je effectief een deel van de oplossing probeert te zijn, maar dat gaat niet gebeuren zolang je jezelf laat afleiden door principiële relletjes die nergens over gaan en alleen maar bedoeld zijn om bewust polarisatie in de hand te werken. Open je geest enzo, en al die andere stereotype blabla

En dan ook nog een ontopic ergernis:
    https://www.hln.be/nieuws/buitenland...orm~a6c61dcc9/
    Als je vanuit de juiste hoek een momentopname maakt lijkt het er inderdaad op, maar helaas ook weer een goed voorbeeld van dat kortzichtig hokjesdenken als je ook effectief verwacht dat ze dan heel dat spel gaan aanpassen. Er bestaan letterlijk duizenden attracties met dezelfde opstelling en als iemand niet toevallig een filmpje op het juiste moment had gepauzeerd had zelfs niemand het ooit gemerkt.
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Archaos's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DaFreak Bekijk bericht
    Best ziek dat Anuna's klimaatboodschap linkse politiek zou zijn en daarom niet zou kunnen. Ze hadden beter een lesje van Glastonbury genomen en haar zoals David Attenborough op't mainstage gezet. Zo goed als alle festivals zetten op een gigantisch aantal verschillende manieren in op klimaat en milieu dus ze is daar toch perfect op haar plek? Ik snap ook niet waarom ze zoveel kritiek krijgt van rechts en waarom ze altijd haar persoon aanvallen. Klimaat zou niet rechts of links mogen zijn.
    Komt voor een groot stuk toch door de N-VA strategie voor de verkiezingen. Zodra de klimaatoptochten veel media aandacht begonnen te krijgen, zijn ze vol in de aanval gegaan op Groen en alles wat bij klimaat hoort, om Groen zo klein mogelijk te houden. Ze zijn daar ook goed in geslaagd, temeer omdat Groen daar geen enkel antwoord op had (ze hebben het N-VA zelfs heel makkelijk gemaakt). Moesten ze dat niet gedaan hebben, dan hadden we nu niet zo'n anti-klimaat vibe gehad bij een groot deel van de bevolking. Daar ben ik zeker van. De meeste mensen zijn nu eenmaal 'volgers' en slikken veel.

Klimaat zou idd niet links of rechts mogen zijn. Natuurlijk zijn er verschillen tussen de partijen (o.a. de kerncentrales), maar volgens mij zijn er moeilijkere thema's om een consensus rond te bekomen.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Ik heb de laatste pagina van voorgaande discussie verplaatst vanuit het Ergernissentopic, vandaar de toon in sommige berichten.
    Bedankt, bedankt, 1.452.500 keer bedankt!
    Jullie zijn geweldig.

PSN = A_Loser_Baby

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Archaos Bekijk bericht
    Komt voor een groot stuk toch door de N-VA strategie voor de verkiezingen. Zodra de klimaatoptochten veel media aandacht begonnen te krijgen, zijn ze vol in de aanval gegaan op Groen en alles wat bij klimaat hoort, om Groen zo klein mogelijk te houden. Ze zijn daar ook goed in geslaagd, temeer omdat Groen daar geen enkel antwoord op had (ze hebben het N-VA zelfs heel makkelijk gemaakt). Moesten ze dat niet gedaan hebben, dan hadden we nu niet zo'n anti-klimaat vibe gehad bij een groot deel van de bevolking. Daar ben ik zeker van. De meeste mensen zijn nu eenmaal 'volgers' en slikken veel.

Klimaat zou idd niet links of rechts mogen zijn. Natuurlijk zijn er verschillen tussen de partijen (o.a. de kerncentrales), maar volgens mij zijn er moeilijkere thema's om een consensus rond te bekomen.
    Is er eigenlijk een website waar je zo'n theoriën kan vinden? www.Hoe-iets-op-NVA-steken.be? Ik bedoel, je zou het ook gewoon anders kunnen zien, Groen die zelf gewoon niet aan zinvolle politiek heeft gedaan tijdens de verkiezingen, zie hun resultaat, dat dan op NVA steken, redelijk gemakkelijk, niet?

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    De enige vraag die ik me eigenlijk stel bij het hele Anuna/vlaggen incident is waar dat die jongeren zo direct "meerdere flessen met urine" haalde. Ik ben nu zelf geen festivalganger dus misschien een rare vraag, maar doet men dat dan echt van niet gewoon te plassen/naar de wc te gaan maar echt alles bij te houden in een fles?

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MikeHunt Bekijk bericht
    ik heb oprecht medelijden met mensen die zo bekrompen zijn dat ze de wereld alleen in zwart-wit kunnen zien, alsof alles een bewuste aanval is tegen hun clubje georganiseerd door het clubje aan de andere kant van het spectrum. Aja want het milieu dat is een thema van de groenen, en de groenen identificeren zich als links dus dan moet elke vorm van kritiek wel automatisch extreemrechtse Vlaams-nationalistische propaganda zijn!
    Dat diezelfde rechtsen ook al milieumaatregelen hebben ingevoerd moet ik je ongetwijfeld niet meer vertellen want ik geloof dat je zelf ook bekend bent met de LEZ? Maar dan nog probeer je de schuld bij hen te leggen want dan zijn het plots fascisten die de brave burger proberen onderdrukken en jij bent het onschuldige slachtoffer in dat verhaal.

En dat is meteen ook de reden waarom er hier zo dikwijls confrontaties ontstaan, je komt heel fanatiek over maar tegelijk lijk je niet echt geïnteresseerd in het oplossen van problemen, want voor jou is het al genoeg dat je een schuldige kan aanduiden en daar dan samen met gelijkgezinden al je woede op kan richten. De ene keer zijn het de rechtsen, dan weer de Antwerpenaren, er is altijd wel iemand die het verkeerd doet en de inhoudelijke problemen kunnen blijkbaar pas besproken worden wanneer deze al dan niet ingebeelde vijanden volledig uit beeld verdwenen zijn. Maar tot die tijd doe je volledig niks, reik je zelf geen oplossingen aan, ga je zelfs niet in op inhoudelijke argumenten van die tegenstanders, het enige dat je doet is hen verwijten dat ze idioten zijn en dat generaliseer je dan naar een volledige groep omdat er in jouw wereld maar 2 kampen bestaan: degene die je volledig gelijk geven, en al de rest.

En interpreteer dit nu niet als een persoonlijke aanval want het punt dat ik probeer te maken is dat dit ook van toepassing is op veel meer mensen dan alleen jezelf, en dat de meeste van hen helaas ook terug te vinden zijn in de politiek. Ik ben het zelfs volledig met je eens dat er op vlak van milieu nog veel te weinig en veel te traag vooruitgang wordt geboekt, maar tegelijk moet je ook beseffen dat zulke mensen daar mee verantwoordelijk voor zijn net omdat ze zich constant laten afleiden door die schuldvraag en daardoor amper nog tijd vinden om het over inhoud te hebben.
    Want ik snap best waarom dat hokjesdenken zo aantrekkelijk lijkt, het kost veel minder moeite om een hapklaar antwoord te herkauwen en het speelt in op ons primitief kuddegedrag wanneer we bevestiging krijgen van de groep, maar als het gaat over belangrijke beslissingen zou je toch verwachten dat we eerder rekenen op het verder geëvolueerde deel van ons brein dat in staat is doordachte beslissingen te nemen. Vandaar ook dat ik een schijthekel heb aan een politiek systeem dat gebaseerd is op dogmatische partijstandpunten waarin we er meestal zelfs niet in slagen een eensgezinde regering te vormen laat staan grote problemen op te lossen, voor de meeste van hen is het immers belangrijker om de tegenpartij in een slecht daglicht te plaatsen en er zelf als heldhaftige weldoener uit te komen. En dat is exact hoe jij hier ook overkomt, als een stereotype betweterige hypocriete egocentrische beroepspoliticus die alleen geïnteresseerd is in kortetermijnoplossingen waar je in eerste instantie zelf beter van wordt.
    En je gaat het dan misschien niet graag horen maar... op dat punt verschil je echt amper van een zekere burgemeester die je zelf ook zo hard haat. En dat is opnieuw geen persoonlijk verwijt maar eerder een vaststelling die je hopelijk doet inzien dat jouw manier van redeneren ook niet de juiste is als je effectief een deel van de oplossing probeert te zijn, maar dat gaat niet gebeuren zolang je jezelf laat afleiden door principiële relletjes die nergens over gaan en alleen maar bedoeld zijn om bewust polarisatie in de hand te werken. Open je geest enzo, en al die andere stereotype blabla
    Wat je schrijf klopt. Maar ik vind het een beetje vreemd om dit naar mij te richten, vlak na een post waarbij ik zeg dat Anuna ook niet de wijsheid in pacht heeft, dat ik haar ook niet de geknipte persoon vind, ... Maar dat je haar goede bedoelingen en tomeloze inzet voor een maatschappelijk probleem minstens moet appreciëren. En dit alles op een vredevolle, constructieve manier zonder pis te gooien en uit te schelden. Vind je dit nu zo polariserend?

Wat mijn andere posts betreft: je kan in elke comment hier wel iets positiefs of negatiefs interpreteren. Maar meestal ontstaat het begin van een oplossing uit het benoemen van een probleem... Als we het niet eens zijn over de oorzaak van het probleem, kun je moeilijk al over oplossingen beginnen lijkt me. Dat zie je nu ook in de klimaatdiscussie bijvoorbeeld. Normaal zouden we nu moeten bezig zijn over de oplossingen van dit probleem. Maar wie de status quo bepleit, heeft er alle belang bij dat er niet over oplossingen gepraat wordt. Vandaar hoor je nu in toenemende mate ontkennende stemmen, die alles in twijfel proberen trekken ondanks de wetenschappelijke consensus. Moet ik mij dan excuseren omdat ik eerst iedereen moet overtuigen van het probleem? Volgens mij viseer je dan de verkeerde personen.

Archaos's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FlatSix Bekijk bericht
    Is er eigenlijk een website waar je zo'n theoriën kan vinden? www.Hoe-iets-op-NVA-steken.be? Ik bedoel, je zou het ook gewoon anders kunnen zien, Groen die zelf gewoon niet aan zinvolle politiek heeft gedaan tijdens de verkiezingen, zie hun resultaat, dat dan op NVA steken, redelijk gemakkelijk, niet?
    Dat zeg ik toch? Groen heeft het hen heel makkelijk gemaakt. Groen was al zegezeker en is er niet in geslaagd een positieve boodschap te brengen. Geen deftige strategie.

De Wever heeft het zelf toegegeven in die Jambers reportage hoor dat ze zich heel hard gefocust hebben op Groen (en daardoor VB wat uit het oog verloren).Dat is nu eenmaal ook hoe politiek werkt (jammer genoeg).

Waarom altijd zo snel in het defensief?
    Laatst gewijzigd door Archaos; 19 augustus 2019 om 10:06

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FlatSix Bekijk bericht
    Groen heeft niet aan zinvolle politiek gedaan tijdens de verkiezingen? Je kunt toch echt niet anders dan toegeven dat Groen de enige was met een echt voorstel, en dat de rest gewoon "nee" heeft geroepen ivm de bedrijfswagen? Zeker mee eens dat Groen dat slecht heeft aangepakt, maar het is echt wel flauw om te stellen dat de anticampagne aan de kant van Groen te zoeken was. N-VA noemde iedereen die vond dat er iets moest gebeuren "klimaathysterici"... Dat zegt toch al veel

Polarisatie is altijd iets wat twee kampen doen. In dit geval had Groen daar véél slimmer kunnen op reageren, en dan was het anders gelopen. Het enige waar ik Archaos niet in volg, is dat dat allemaal politiek is. En zelfs niet eens, het is campagne. Dat heeft nog weinig te maken met ideeën of met hoe mensen reageren. Op die manier kun je bijna goedpraten dat mensen Anuna persoonlijk aanvallen: De N-VA heeft van haar nu eenmaal de vijand gemaakt.
    Bedankt, bedankt, 1.452.500 keer bedankt!
    Jullie zijn geweldig.

PSN = A_Loser_Baby

zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DaFreak Bekijk bericht
    Best ziek dat Anuna's klimaatboodschap linkse politiek zou zijn en daarom niet zou kunnen. Ze hadden beter een lesje van Glastonbury genomen en haar zoals David Attenborough op't mainstage gezet. Zo goed als alle festivals zetten op een gigantisch aantal verschillende manieren in op klimaat en milieu dus ze is daar toch perfect op haar plek? Ik snap ook niet waarom ze zoveel kritiek krijgt van rechts en waarom ze altijd haar persoon aanvallen. Klimaat zou niet rechts of links mogen zijn.
    Mja maar probleem met Anuna is dat ze zelf heel expliciet haar standpuntgelinkt heeft aan het politiek spectrum. Zoals gezegd, ik ben het eens met de boodschap, maar haar reacties voor en na de verkiezingen vallen uiteraard niet goed. Thunberg doet het veel beter op dat vlak.
    *** Also sprach Zarathustra ***
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

SithCloud's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    Groen heeft niet aan zinvolle politiek gedaan tijdens de verkiezingen? Je kunt toch echt niet anders dan toegeven dat Groen de enige was met een echt voorstel, en dat de rest gewoon "nee" heeft geroepen ivm de bedrijfswagen? Zeker mee eens dat Groen dat slecht heeft aangepakt, maar het is echt wel flauw om te stellen dat de anticampagne aan de kant van Groen te zoeken was. N-VA noemde iedereen die vond dat er iets moest gebeuren "klimaathysterici"... Dat zegt toch al veel

Polarisatie is altijd iets wat twee kampen doen. In dit geval had Groen daar véél slimmer kunnen op reageren, en dan was het anders gelopen. Het enige waar ik Archaos niet in volg, is dat dat allemaal politiek is. En zelfs niet eens, het is campagne. Dat heeft nog weinig te maken met ideeën of met hoe mensen reageren. Op die manier kun je bijna goedpraten dat mensen Anuna persoonlijk aanvallen: De N-VA heeft van haar nu eenmaal de vijand gemaakt.
    Ehrrr ok. Alles wat geen kernenergie bevat kan zelfs niet serieus worden genomen in een klimaatplan.
    When in trouble, fear or doubt, run in circles, scream and shout

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Archaos Bekijk bericht

Volledig mee eens. De anti-klimaat hype is grotendeels op conto van de verkiezingsstrategie van de NVA te schrijven. Een heel jammere zaak want blijkbaar was de Volks-Unie in het verleden nochtans zeer bekommerd om het milieu. Partijpolitieke, strategische redenen hebben dit nu doen keren. Bijzonder jammer.

De vraag is of ze nu nog kunnen terugkrabbelen zonder dat het al teveel opvalt dat ze (opnieuw) een bocht gemaakt hebben.

Pagina 214 van 242 Eerste ... 114164204210211212213214215216217218224 ... Laatste

Regels voor berichten