iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Oldskooler Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    'Ik ben bang dat we de volgende oorlog verliezen’

hoogleraar holslag | Zijn reis door 3000 jaar geschiedenis, vervat in Vrede en Oorlog, leert dat macht beperkt houdbaar is. Rijken komen op, bloeien en verkruimelen. ,,Europa lijkt over zijn top heen’’, zegt Jonathan Holslag, hoogleraar in de internationale politiek.

https://www.ad.nl/politiek/ik-ben-ba...ezen~a8d91bdb/

“Jonathan Holslag: “De implosie van de westerse wereld lijkt onafwendbaar”.
    https://www.demorgen.be/politiek/jon...baar-b4c55da5/

Europa heeft China mee groot gemaakt door decadente consumptie, en getekend voor de eigen ondergang.

Zaken bewegen overduidelijk.

Binnen een decennium zal de wereld er heel anders uitzien. Niet in het voordeel van Europa.

Ik weiger toe te geven aan een Europa dat zich aan de voeten werpt van een autoritair Chinees rijk. Ik wil niet dat mijn kinderen opgroeien in het digitaal autoritarisme dat China nu uitrolt.

Bent u bang voor oorlog?
    Holslag: ,,Daar lig ik wakker van. Maar nog meer dan dat ik schrik voor een nieuwe oorlog heb, heb ik nog meer schrik dat we de oorlog zullen verliezen. In de strijd om veiligheid kunnen we niet meer mee. De VS en China doen onderzoek naar 180 nieuwe militaire technologieën, Europa in een 40-tal. Het negeren van harde militaire macht is een open uitnodiging aan anderen om zich arrogant en onbesuisd op te stellen. Europa is een klein nietig uithoekje tussen twee gigantische landmassa’s: Afrika waar de bevolking naar de twee miljard gaat, en Eurazië waar China alles naar zich toetrekt.’’
    Ik zal je steeds blijven antwoorden: we hebben meer Europa nodig om ons te wapenen tegen China.

iTrader
    0
    Jonathan Holslag is het kanaal dat de NAVO gebruikt om desinformatie naar buiten te brengen en om te weten te komen welke desinformatie China probeert naar buiten te brengen.
    Holslag zelf heeft dit natuurlijk niet door, die gelooft dat men oprecht met hem praat in zijn contacten met hoger kader.
    Unlimited Potential!

Oldskooler's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Badger Bekijk bericht
    Ik zal je steeds blijven antwoorden: we hebben meer Europa nodig om ons te wapenen tegen China.
    Eerst beginnen dan met een Europa dat de ogen eens opendoet.
    Ze hopen hier dat Trump faalt met zijn handelstarieven tegen China, dan stopt het al.

Maar het is imo toch te laat.

Ik heb toch geen kinderen. Ik hoef niet in zorgen te leven hoe het ze later afgaat.
    Laatst gewijzigd door Oldskooler; 16 januari 2019 om 01:27

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    48 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Oldskooler Bekijk bericht
    Eerst beginnen dan met een Europa dat de ogen eens opendoet.
    Ze hopen hier dat Trump faalt met zijn handelstarieven tegen China, dan stopt het al.

Maar het is imo toch te laat.

Ik heb toch geen kinderen. Ik hoef niet in zorgen te leven hoe het ze later afgaat.
    Dat is een beetje kort door we bocht vindt je nu zelf ook niet?
    Daarbij kan het ook niet anders als je ziet wat China en de VS twee gigantische landen zijn. Europa is een samenraapsel van verschillende kleine landjes met eigen talen, gebruiken en culturen. Wat ons sterk maakt langs de ene zijde, maakt ons dan weer zwak langs de andere.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

Pagina 161 van 161 Eerste ... 61111151157158159160161

Regels voor berichten