Bekijk resultaten enquête: Bent u van plan om uw Facebook gebruik aan te passen

Aantal stemmers
19. Je mag niet stemmen in deze enquête
  • Ja, ik ga mijn account verwijderen / heb mijn account recent verwijderd

0 0%
  • Ja, ik ga mijn gebruik aanpassen of verminderen

3 15,79%
  • Neen, alles blijft zoals het was

16 84,21%
Pagina 3 van 4 Eerste 1234 Laatste
    Ohm's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik denk dat Google mij beter kent dan mijzelf.

Wat een opgeklopt gedoe zeg.
    ...Ω...

Oldskooler's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door k995 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Dat is niet echt waar, veel websites geven data door gewoon die websites bezoeken is genoeg om facebook data te geven die ze dan coroleren met data van jou o andere die ze al hebben.

Denk niet dat omdat je geen facebook pagina hebt of er weinig opzet dat facebook je niet volgt.
    De regels die je voor jezelf toepast op fb, dien je gewoon uiteraard overal toe te passen.

Uiteindelijk heisa voor iets, terwijl al die data waarschijnlijk bij de CIA ook nog eens ligt.

Privacy, de overheden volgen de regels nog niet eens.

Terwijl Zuckerberg ondervraagd werd, zal die gedacht hebben: "jongens toch, jullie moesten alles eens weten, met een groene lach".

SithCloud's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Oldskooler Bekijk bericht
    De regels die je voor jezelf toepast op fb, dien je gewoon uiteraard overal toe te passen.

Uiteindelijk heisa voor iets, terwijl al die data waarschijnlijk bij de CIA ook nog eens ligt.

Privacy, de overheden volgen de regels nog niet eens.

Terwijl Zuckerberg ondervraagd werd, zal die gedacht hebben: "jongens toch, jullie moesten alles eens weten, met een groene lach".
    Ja, philippe de backer. Ik denk dat hij het echt geloofd als hij zegt dat overheidsdiensten AVG-klaar zijn
    When in trouble, fear or doubt, run in circles, scream and shout

iTrader
    0
    Ironisch, ondervraagd worden door een macht, die zelf de data misbruikt.

Daar zit je dan: "euhm ok, ik zal maar niet te koppig zijn".

iTrader
    11 (93%)

Het Facebook dataschandaal

Schandaal? Welk schandaal? Je betaalt gratis voor zo’n mega internet project. Hoe komt dit denk je? Met mijn statussen en foto’s doen ze wat ze willen eerlijk gezegd.

En plus, ik zit nu in Antwerpen voor de show van Thomas Smith. Facebook zou ondertussen moeten weten wat ik graag eet en welke zaken ik graag bezoek. Ik zou niet liever hebben dan een advertentie waar het nu 20% korting is en waar ik graag zou zitten om te eten / drinken

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door Fransz; 11 april 2018 om 19:38

Sonny Crockett's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fransz Bekijk bericht
    Schandaal? Welk schandaal? Je betaalt gratis voor zo’n mega internet project. Hoe komt dit denk je? Met mijn statussen en foto’s doen ze wat ze willen eerlijk gezegd.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Inderdaad. Was het nu dat je eerst juridisch verplicht werd om over een account te beschikken, ik zou de hetze nog begrijpen. Maar nu? Een beetje belachelijk allemaal.
    Nooit gehoord van leestekens?
    Een zin begint zonder hoofdletter?
    Dan interesseert jouw mening/vraag me niet.
    Dan antwoord ik niet.

Anoniem0's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Oldskooler Bekijk bericht
    Iedereen weet dat data (ge)(mis)bruikt wordt, ongeacht de wetgeving.

Je kan er toch niets tegen doen.

Zulke bedrijven zijn toch oppermachtig.

En men verzint maar wetgeving bij, terwijl de huidige niet wordt toegepast, of kan worden toegepast.

Je hebt het zelf in handen, hoever geef je jezelf bloot?
    blijkbaar (van horen zeggen) als je BMW koopt moet je document ondertekenen dat je toestaat dat de data gebruikt wordt.
    Indien niet krijg je bmw (of ander merk) met enkel wielen stuur en motor. Geen gps, radio en alle infotainment.
    https://www.anwb.nl/binaries/content...zameld-def.pdf
    'The world will not be destroyed by those who do evil, but by those who watch them without doing anything'
    -Albert Einstein
    Belmoto

MiniJeffrey's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Die ondervraging van Zuckerberg, wat een klucht. In beide richtingen. Onwetende senatoren en Zuckerberg die blijkbaar als CEO niet eens weet wat er allemaal gebeurt of hoe zijn bedrijf werkt. Of doet alsof .
    Let us pray for all the fools that be

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MiniJeffrey Bekijk bericht
    Die ondervraging van Zuckerberg, wat een klucht. In beide richtingen. Onwetende senatoren en Zuckerberg die blijkbaar als CEO niet eens weet wat er allemaal gebeurt of hoe zijn bedrijf werkt. Of doet alsof .
    Is gewoon een schijnproces.

Hij gaat de NSA en CIA en wat nog allemaal niet openbaar zwart maken die er tussen zitten.

Als er koppen rollen, zal het bij onderaan gebeuren.

Al die data passeert de supercomputers van de NSA.
    Iedereen bij dat proces weet het. Hij zal vooraf instructies hebben gekregen van wat te zeggen.
    Hij kijkt verder uit naar het beloofde 10 gangen menu.
    Laatst gewijzigd door Oldskooler; 11 april 2018 om 23:43

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fransz Bekijk bericht
    En plus, ik zit nu in Antwerpen voor de show van Thomas Smith. Facebook zou ondertussen moeten weten wat ik graag eet en welke zaken ik graag bezoek. Ik zou niet liever hebben dan een advertentie waar het nu 20% korting is en waar ik graag zou zitten om te eten / drinken
    Facebook/google kent uw politiek voorkeur en in functie daarvan passe ze bv zoekresultaten aan as ge iets opzoekt
    probeer nog maar eens ne keer iet objectief te vinden

as gij iet politiek googelt, of ik ... we krijgen iig ni dezelfde resultaten

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tolya Bekijk bericht
    Facebook/google kent uw politiek voorkeur en in functie daarvan passe ze bv zoekresultaten aan as ge iets opzoekt

Doe de test zou ik zeggen. Zoek elk een willekeurige politieker op en geef hier eerste resultaat dat verschijnt.
    Dan antwoord ik niet.

denkimi's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tolya Bekijk bericht

Maar dat is geen probleem, zolang je je er maar van bewust bent.
    Voor sommige zoekopdrachten gebruik ik meerdere zoekmachines, omdat ze allemaal wel op de 1 of andere manier biased zijn.

iTrader
    0
    Men heeft altijd al persoonlijke informatie geweten over u en mij hoor ... zij het uiteraard minder direct.
    Gisteren was daar het voorbeeld van wat je bijvoorbeeld ingeeft in een zoekrobot. Vaak persoonlijke zaken, zoals (ik geef maar wat voorbeelden ... een welbepaalde ziekte, een vakantiebestemming, resultaten van het voetbal ...)

Op zich niets met zekerheid, maar men weet wel dat jij 'mogelijk' interesse hebt in voetbal; 'mogelijk'' op vakantie gaat naar ... en dat jij of iemand die je kent, 'mogelijk' die welbepaalde ziekte heeft ...

In tijden voor het internet, ging men naar de bibliotheek. De boeken (reisgids bijvoorbeeld) die je ontleende, werden ook bijgehouden.

Via de ziekteverzekering wist men hoe vaak je naar de dokter bent geweest; en in tijden dat de Post zelf nog zo goed als alles verdeelde, wist men op welke bladen/magazines iemand een abonnement had.

Al die data was beschikbaar. Alleen heb ik geen idee, in hoeverre men zich daar in die tijden bewust was van de indirecte waarde ervan; en hoe men (voor het echte digitale tijdperk) als er dan al intentie was daar iets of wat mee te doen, die data ordentelijk kon verwerken.

Het ter beschikking zijn van jouw en mijn data; lijkt mij dus niet enkel en alleen het gevolg van sociale media en naverwanten; veel eerder een combinatie van dit, en de mogelijkheden om dit alles ook te verwerken.
    Dan antwoord ik niet.

Vinceness's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ach, ik zou de mensen die inzitten met hun privacy en hier zich zorgen in maken aanraden om vanaf nu bij elke app, website, nieuwsbrief, account, ... héél goed de terms of use te lezen.

Dat dingetje dat iedereen stelselmatig overslaat en dan "ik ga akkoord" klikt daar staat namelijk al heel gedetailleerd in wat er allemaal met uw data gebeurt en welke data wordt opgeslaan. (Korte samenvatting: elke dienst slaat al uw data op en ze verkopen het aan iedereen die er de prijs voor wil betalen)

We hebben bij Facebook ook allemaal gezegd dat we akkoord gingen. Dan moeten we ook niet verbouwereerd reageren als ze effectief onze data doorverkopen voor gerichte advertenties of "fake news" - wat in die terms of use staat.

En ja, ik ben er ook van overtuigd dat het de taak is van elke persoon die zich op internet begeeft om de info die hij of zij daar tegenkomt zelf met een kritische blik te bekijken. We geloven in andere aspecten van het leven toch ook niet zomaar alles dat ons wordt wijsgemaakt?

Nahrtent's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Op mijn account blijft alles zoals het was, maar ik post dan ook quasi niets (gemiddeld 1 post per jaar of zo?) en alles staat al jaren op maximum privacy. Ik maak mij geen illusies, mijn data wordt nog steeds ontgonnen en gebruikt, maar praktisch is het voor mij moeilijk haalbaar om facebook helemaal te verwijderen, helaas. Gangsters zijn het, allemaal.

Pagina 3 van 4 Eerste 1234 Laatste

Regels voor berichten