Pagina 75 van 75 Eerste ... 25657172737475
    utred?'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ja ik zei dat ook altijd tegen Willy, de vader van mijn beste maat Kevin op de voetbal vroeger die heel zijn leven metser is geweest. Ik zei Willy ge moest maar IT-consultant geworden zijn e dan stonden nu uw vingers niet zo krom.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

beryl's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dr. Zoidberg Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Alleen kan je niet kiezen of je een man of een vrouw bent. Ik kan er voor kiezen om arbeider of bediende te zijn net zoals ik mijn loon deels kan sturen (los van extremen, ik kan bijvoorbeeld volgend jaar niet kiezen om een paar miljoen euro te verdienen met mijn job).
    Je intelligentie heb je bvb niet in de hand en dat heeft wel een belangrijke invloed op je loon. Er zijn ook hele rits genetische eigenschappen die bepalen hoeveel kans je hebt om vroeger of later te sterven, iets waar hoe dan ook al geen enkele invloed op hebt.

DaFreak's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KnightOfCydonia Bekijk bericht
    Kort gesteld: in tijden van oorlog moet een transman dan verplicht mee naar het front omdat zij - eigenlijk is dat strikt genomen een biologische vrouw - nu als man in het register staat? Of laten we een transvrouw - biologisch gezien een man - ontsnappen aan zo'n dienstplicht voor mannen?
    Of gaan we onder het mom van de gendergelijkheid, in tegenstelling tot zowat 99% van de geschiedenis, ook alle vrouwen naar het front sturen, gevolgen voor de samenleving be damned (en ja, vrouwen hebben ook zeer grote bijdrages geleverd aan oorlogen in het verleden, maar niet op het front zelf).
    Het meest logische lijkt me; geen dienstplicht maar als het dan toch moet, dan moet die voor iedereen gelden en niet enkel voor mannen. Er zijn genoeg vrouwen die sterker zijn dan vele mannen en een transman zal gemiddeld ook sterker zijn dan een transvrouw. Bijna zelfde discussie als in de sport, maak dat gewoon prestatiegebonden ipv te baseren op zaken die er minder toedoen. Een transman was ooit een biologische vrouw, de meesten hebben dan misschien wel een XX chromosoom, daar stopt het dan ook. Die zien er niet enkel uit als mannen, hun testosteron ligt veel hoger dan dat van biologische vrouwen en vaak zijn ze tot het uiterste afgetraint waardoor ze een veel grotere spiermassa hebben tov de gemiddelde man.

Wat je ook wel eens hoort als argument is dat vrouwen niet het leger in mogen omdat ze voor te veel afleiding zorgen en toch maar verkracht zouden worden. Zelf onderschrijf ik dat natuurlijk niet maar zelfs al ga je daar in mee dan kom je nog steeds uit bij legerdienst voor transmannen. Maar vrouwen en transvrouwen op zulke grond weren vind ik sowieso redelijk problematisch.

Epyon's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dr. Zoidberg Bekijk bericht
    Alleen kan je niet kiezen of je een man of een vrouw bent. Ik kan er voor kiezen om arbeider of bediende te zijn net zoals ik mijn loon deels kan sturen (los van extremen, ik kan bijvoorbeeld volgend jaar niet kiezen om een paar miljoen euro te verdienen met mijn job).
    Klopt. Je kan mensen perfect responsabiliseren voor hun eigen keuzes, maar moeilijk voor iets wat nooit een keuze geweest is. Of moeten minder intelligente mensen ook een lager pensioen krijgen omdat ze minder hebben bijgedragen aan de maatschappij?
    _/Forum Supervisor
    __/Forum coach Algemene Fora & Games
    ___/The Things Network Ghent

Look at me still talking when there's Science to do. When I look out there it makes me GLaD I'm not you.

denkimi's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Epyon Bekijk bericht
    Klopt. Je kan mensen perfect responsabiliseren voor hun eigen keuzes, maar moeilijk voor iets wat nooit een keuze geweest is. Of moeten minder intelligente mensen ook een lager pensioen krijgen omdat ze minder hebben bijgedragen aan de maatschappij?
    Dat is vandaag ook gewoon zo. Intelligentere mensen verdienen gemiddeld meer en hebben dus ook een hoger pensioen.

Herman De Croo's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door beryl Bekijk bericht
    Bedienden leven ook langer dan arbeiders, mensen die meer verdienen leven langer, er zijn duizenden parameters waarop je kan verdelen. Als we dan toch een onderscheid maken zouden we ook naar al die andere factoren moeten kijken. Het houdt geen steek om er één parameter uit te pakken en al de rest te negeren.
    Bij toelatingsproeven bij bv politie, wordt er wel 1 parameter uitgenomen (geslacht) om de proeven gemakkelijker te maken voor vrouwen. Waarom zou dat niet lukken voor levensverwachting, aangezien het duidelijk is dat mannen gemiddeld minder lang leven dan vrouwen?
    Bij quota tout court wordt er zo vaak 1 parameter uitgekozen, dus dat kan geen argument zijn.
    10% korting bij alle hotels op booking.com via deze link

Epyon's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
    Dat is vandaag ook gewoon zo. Intelligentere mensen verdienen gemiddeld meer en hebben dus ook een hoger pensioen.
    Idd. En mannen werken gemiddeld ook meer en verdienen meer dan vrouwen, en hebben gemiddeld dan ook een hoger pensioen. Ik zie het probleem dus niet echt.
    _/Forum Supervisor
    __/Forum coach Algemene Fora & Games
    ___/The Things Network Ghent

Look at me still talking when there's Science to do. When I look out there it makes me GLaD I'm not you.

KnightOfCydonia's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DaFreak Bekijk bericht
    Het meest logische lijkt me; geen dienstplicht maar als het dan toch moet, dan moet die voor iedereen gelden en niet enkel voor mannen. Er zijn genoeg vrouwen die sterker zijn dan vele mannen en een transman zal gemiddeld ook sterker zijn dan een transvrouw. Bijna zelfde discussie als in de sport, maak dat gewoon prestatiegebonden ipv te baseren op zaken die er minder toedoen. Een transman was ooit een biologische vrouw, de meesten hebben dan misschien wel een XX chromosoom, daar stopt het dan ook. Die zien er niet enkel uit als mannen, hun testosteron ligt veel hoger dan dat van biologische vrouwen en vaak zijn ze tot het uiterste afgetraint waardoor ze een veel grotere spiermassa hebben tov de gemiddelde man.

Wat je ook wel eens hoort als argument is dat vrouwen niet het leger in mogen omdat ze voor te veel afleiding zorgen en toch maar verkracht zouden worden. Zelf onderschrijf ik dat natuurlijk niet maar zelfs al ga je daar in mee dan kom je nog steeds uit bij legerdienst voor transmannen. Maar vrouwen en transvrouwen op zulke grond weren vind ik sowieso redelijk problematisch.
    Tja, dat is jouw visie, die weer toevallig zo is afgestemd ten voordele van een kleine minderheid, wars van de schade die dat op groter niveau aan de samenleving zou aanrichten.
    Ik heb mijn uitleg eigenlijk al grotendeels gegeven: mannen zijn voor een samenleving zowel tijdens als na oorlogstijd "vervangbaarder" dan vrouwen.
    Wat je bij je discussie van hormoonniveau's natuurlijk altijd tactisch vergeet te vermelden is dat dit natuurlijk alleen maar zo is omdat die transmannen zich bijvoorbeeld levenslang testosteron blijven toedienen, lijkt mij eigenlijk een verspilling van middelen van een leger om die therapie in oorlogstijd te blijven ondersteunen, maar soit.

En daar ben je weer met verkrachting... Ik zou geen vrouwen weren uit het leger die zelf in dienst willen treden, maar zou ook de dienstplicht om eerder vermelde redenen niet opleggen aan vrouwen. Verkrachting mag wat mij betreft in elk scenario zéér zwaar bestraft worden, in oorlogstijd voor mijn part zelfs met de kogel.

Soit, eigenlijk is dat een non-discussie, want als er ooit nog een echte wereldoorlog uitbreekt in het Westen, dan is de wereld waarschijnlijk toch om zeep wegens de kracht van de moderne wapens. W.O.II was nog net op het randje. Vietnam en de oorlogen in het Midden-Oosten slechts kleine "voorproefjes" van wat "the real deal" zou zijn van een moderne oorlog (zonder het lijden van de slachtoffers van die oorlogen te willen minimaliseren, maar het kan nog erger vrees ik).

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Epyon Bekijk bericht
    Lijkt me eerder dat die andere landen dan nog wat problemen in hun wetgeving hebben dan dat Nederland een probleem heeft.

Ook wel beetje vreemde redenering om de implicaties van een wet in Nederland aan te halen in landen waar die wet niet bestaat. Onze wet op vrije meningsuiting zou ook voor problemen zorgen in veel religieuze landen. Is het daarom een slechte of onwerkbare wet?
    Wel in die landen, of plaatsen, hetgeen hij aangeeft, moest die wet daar dus ook bestaan.

beryl's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Herman De Croo Bekijk bericht
    Bij toelatingsproeven bij bv politie, wordt er wel 1 parameter uitgenomen (geslacht) om de proeven gemakkelijker te maken voor vrouwen. Waarom zou dat niet lukken voor levensverwachting, aangezien het duidelijk is dat mannen gemiddeld minder lang leven dan vrouwen?
    Bij quota tout court wordt er zo vaak 1 parameter uitgekozen, dus dat kan geen argument zijn.
    Dat zijn nog altijd de uitzonderingen, situaties waarbij men andere doelstellingen oplegt aan mannen en vrouwen. En die uitzonderingen krijgen ook best wel wat tegenwind.

(Bij de politie wordt de parameter leeftijd trouwens ook in rekening gebracht voor de fysieke proeven, als je ouder bent ligt de lat ook lager)

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door beryl Bekijk bericht
    Dat zijn nog altijd de uitzonderingen, situaties waarbij men andere doelstellingen oplegt aan mannen en vrouwen. En die uitzonderingen krijgen ook best wel wat tegenwind.
    (Bij de politie wordt de parameter leeftijd trouwens ook in rekening gebracht voor de fysieke proeven, als je ouder bent ligt de lat ook lager)
    Maar dat heeft dan ook wel consequenties op andere vlakken
    een oudere agent, met lagere toelatingseisen, komt er echt niet in bij de speciale politie-eenheden.

op vlak van sprot zou men gewoon vrouwensporten meoten afschaffen voor een jaar of 10, gewoon eens kijken wat het effect dan is. Hoeveel dames halen de 1e ploeg van pakweg Barcelona?

Pagina 75 van 75 Eerste ... 25657172737475

Regels voor berichten