Pagina 6 van 113 Eerste ... 23456789101656106 ... Laatste
    Feignasse's schermafbeelding
    iTrader
    15 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door M°°nblade Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Waarom daar stoppen? Kaalheid, impotentie, dwerggroei, zwaarlijvigheid, psychose, schizofrenie, bipolaire stoornissen ... je hebt een hele waaier aan zowel fysieke als mentale kwalen in deze wereld.
    Maar er zit wel een zeer groot verschil in de kosten&risico vs. baat balans voor de beschikbare behandelingen voor deze aandoeningen.
    Risico versus baten is toch niet jouw probleem? Vooraleer iemand nog maar toe is aan de eerste van de vele reeks ingrepen die nodig zijn om iemand van geslacht te laten veranderen, zijn daar uren en uren aan psychologische en medische consultaties aan vooraf gegaan. Het feit dat mensen er dan nog steeds mee willen doorgaan, is net het beste bewijs dat het niet gaat om een modegril of een door de media aangewakkerde twijfel :')

Maar je kan ook stellen dat veel mensen zo hard met deze problematiek worstelen, net omdat men er in de media zo hard over doordramt.
    Lol, dat klinkt al net als de boutade "dat het tegenwoordig "in" is om homo te zijn en dat je er daarom zo veel ziet". Die heb ik mensen al letterlijk horen verkondigen.
    En hoe verklaren dat kinderen vaak op jonge leeftijd al met dergelijke issues worstelen. Allemaal aangepraat door de ouders, die natuurlijk allemaal niets liever hebben dan dat hun kind het pad van de meeste weerstand gaat bewandelen? En kom niet terug aanzetten met dat HLN-artikeltje dat enkel tot doel heeft het lezerspubliek in zijn achterlijke vooroordelen te bevestigen ("ziejewel dat het allemaal een hype is! laat ze nog efkes doen en gans de wereld wil van geslacht veranderen!!!") door een uitzonderlijke situatie te highlighten.

Kus gewoon uw beide pollekes dat het leven voor u (en mij) op dat vlak zeer simpel is en stop voor de rest met problemen te maken waar er geen zijn. Er gaan echt niet plots mensen van geslacht veranderen omdat er even wat media-aandacht is voor een VTM-gezicht. Hoogstens zullen mensen die met zichzelf in de knoop liggen over dat soort zaken er misschien wat hoop uit putten ("tiens, ik ben niet de enige die daarmee worstelt").
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Anoniem0's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DaFreak Bekijk bericht
    .

En jij gaat bepalen wat normaal is en wat niet, wat kan en wat niet? Dat is hetzelfde debat rond "natuurlijk". Dat zijn illusies ontstaan uit ons menselijk denken. Alles dat in de natuur voorkomt en kan voorkomen is per definitie natuurlijk. Je kan geen misdaad begaan tegen de natuur. Die geeft daar niet om en if anything kickt die zelfs op steeds toenemende diversiteit en complexiteit. Als we allemaal in jouw "normale" keurslijf zouden volgen wordt de boel er enkel saaier op en zeker niet leuker.
    Het nieuws mag gerust wat normaler zijn. Genderdysforie is een aandoening die in de wss nog geen halve procent van de bevolking treft. Niet alle evolutie is goed uiteraard But time Will tell.

Na uw laatste Posts hier te lezen daagt het me wel dat je een transhumanist bent tot op het extreme. Moest je je geest kunnen opslaan en importeren in een robot om zo het eeuwige leven te hebben.... je zou het wss niet eens erg vinden.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    'The world will not be destroyed by those who do evil, but by those who watch them without doing anything'
    -Albert Einstein
    Belmoto

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door k995 Bekijk bericht
    Waarom zou je expres die persoon schofferen?
    Bedoel wat veranderd er voor jou om die als vrouw te behandelen ipv man? NIks toch?
    maar wat wil je nu?
    we hebben nu eenmaal afspraken, criteria,... om een geslacht te bepalen en die stellen nu eenmaal dat boudewijn een man is.
    ik kan daar niets aan doen.

schoffeer ik iemand als ik stel dat de meeste jongens nooit messi kunnen zijn, evengoed als hem, ook al willen miljoenen kinderen dit?
    welke analogie je trekt, je zit bij dit onderwerp snel bij waanzinnigen en sekteleiders die ook vanalles beweren te zijn wat ze niet zijn, die respecteer ik ook niet hé. Laat staan dat ik in hun waanzin meega, ongeacht of dat voor mij iets verandert.

een man voldoet an x aantal criteria, boudewijn voldoet daaraan dus is 'm een man.
    een vrouw voldoet aan x aantal duidelijke criteria en boudewijn voldoet daar niet aan.

jammer voor hem maar alle ingrepen gaan richting de analogie met de vleugels. wij zijn niet voorzien om te vliegen, ongeacht of we een mens vleugels kunnen aannaaien of niet. om dan die mens dan maar vogel te noemen om dat 'm dat zelf wilt? hem zelfs zo te moeten omdat je hem anders schoffeert?

DaFreak's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Nochtans voldoet Bo niet aan alle criteria voor een man, noch voor een vrouw. Zo ligt zijn hormonale balans dichter bij die van een vrouw dan man. Zijn neurologische structuur zou vrouwelijk kunnen zijn. Momenteel heeft ze nog een penis maar binnenkort niet meer en wel borsten. Het belangrijkste is haar uiterlijk en dat staat veel dichter bij dat van een vrouw dan een man. Eigenlijk... de enige mannelijke karakteristiek die ze zal behouden is dat het merendeel van haar cellen xy zullen blijven alhoewel er ook wel enkele xx cellen in haar opmaak zullen zitten.

Jullie spreken over vleugels aannaaien en denken bij een robot vermoedelijk aan een veredelde toaster... Dat is een denkkader dat voorkomt uit een frankensteiniaans verleden. Als we het hele industriële proces ontrafelen verantwoordelijk voor de ontwikkeling van cel tot mens en hoe dit verschilt in andere organismen. Dan zullen we op termijn stoelen kunnen kweken en groeien en dat is dan één van de minst gekke voorbeelden. Regenesis van George Church is een aanrader als je denkt dat dit onzin moet zijn.

iTrader
    0
    Nochtans voldoet Bo niet aan alle criteria voor een man, noch voor een vrouw.
    bij z'n geboorte wel hoor.

Zijn neurologische structuur zou vrouwelijk kunnen zijn.
    hoe kom je daar bij?

Momenteel heeft ze nog een penis maar binnenkort niet meer en wel borsten.
    elke man heeft borsten en kan zelfs borstkanker krijgen, een penis afhakken maakt je niet plots geen man meer.
    hoe heetten die zangers met hun hoge stem nu alweer?

Het belangrijkste is haar uiterlijk
    waarom?
    "als ik het niet zie is het er niet" is wel een heel simplistische kijk op de wereld.
    moet ik nu echt afgaan op een pruik van lang blond haar?

Jullie spreken over vleugels aannaaien en denken bij een robot vermoedelijk aan een veredelde toaster... Dat is een denkkader dat voorkomt uit een frankensteiniaans verleden.
    dat is het probleem met dit thema
    vertrek van wat mensen denken dat ze zijn, kijk wat ze zijn en je zult heel rare kronkels zien verschijnen.
    ik, als kind, dacht maradona te zijn bv nogal wat mensen denken dat ze slim, mooi, ... zijn
    sommige mensen denken dat ze door god uitverkoren zijn (en gedragen zich er soms naar) en sommige mensen denken dat ze het andere geslacht zijn.

dat met die vleugels is een mooie analogie
    qua uiterlijk lijkt die mens op een vogel maar op geen enkele manier zal hij ooit kunnen vliegen. je kutn hem misschien met de nodige pillen veren laten groeien maar wat verandert dat? een ei zal die mens niet kunnen leggen hoor.
    waarom zou ik die mens een vogel moeten noemen? omdat hij dat zelf wil?omdat ik hem anders schoffeer?

grafzerkpisser's schermafbeelding
    iTrader
    40 (100%)
    Hoe ga je dan om met personen die geboren worden zonder een duidelijk geslacht? Ga je die hun gekozen identiteit wel respecteren of op wat zou je je daarvoor baseren om je eigen visie op te dringen? Ivm transgenders zul je ze eerst aan een batterij proeven moeten onderwerpen vooraleer je kan uitmaken of je hij of zij zal gebruiken? Is het dan niet gemakkelijker om af te gaan op het uiterlijk en je te verontschuldigen als je er naast zit?

Penis vs vagina. Lijkt mij vrij duidelijk bij de geboorte.

"Psychologische hulp zou mss een zelfmoordcijfer onder transgenders omlaag krijgen. Tov niet transgenders ligt aantal bijna 40% hoger."

Zoals reeds meermaals aangehaald; psychologische hulp werkt niet. De acceptatie van de omgeving heeft de grootste invloed op de zelfmoordcijfers.

Verklaar waarom? Als het door discriminatie zou komen mag je mij is uitleggen waarom je een lager zelfmoordcijfer hebt onder pakweg Marokkanen of zwarte (bevolkings groepen die ook gediscrimineerd worden...)?

Dit heeft weinig tot niets meer te maken met debat rond transgender personen maar van mij mag je doen wat je wilt. Zolang je je niet zodanig een leeuw voelt dat je andere mensen gaat aanvallen en opeten want dan mag je leeuw in een kooi gaan spelen. Van mij mag je zelfs ingrepen ondergaan die je meer op een leeuw laten lijken. Je hebt manen en wilt aangesproken worden met Lion-O? Awesome.[/QUOTE]

Ooh nee? Wat is het verschil? Beiden statement claimen iets wat ze niet zijn. (En ik zeg dit zonder afbreuk te doen op hun menselijkheid)

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
    None are more hopelessly enslaved than those who falsely believe they are free.

Epyon's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zarathustra Bekijk bericht
    Ok, zelfde als hierboven dus, is het aanpassen van de hersenen fundamenteel anders dan het veranderen van eg. de hormonenbalans in je lichaam? Uiteindelijk zijn het beide gewoon een hoop materie.
    Hersenen pas je meestal aan via hormonen. In dit geval brengen ze de hormonen vooral in balans met de hersenen.

Ik ga grotendeels akkoord, ik vind gewoon de discussie over wat 'behandeld' moet worden en op welke manier en wat identiteit is interessant.

En voor K995 weer begint te zagen, het is geen maatschappelijk probleem, ik heb nergens een probleem mee, iedereen doet wat men wilt maar in een toekomst met gentherapie/manipulatie, AI, androids, biotech, etc is dit imo een interessant onderwerp.
    Het is gewoon een maatschappelijk gegeven. Homoseksualiteit was vroeger ook een geestelijke handicap die behandeld moest worden. De maatschappij evolueert echter.

Ik denk wel dat je het correct kadert. Ik vind het ook intrigerend hoe wetenschap en technologie er steeds meer in slaagt mensen te laten zijn wie ze echt zijn. Ik denk ook dat net zoals transgenders de nieuwe holebi's zijn, binnen afzienbare tijd transhumanisten of gengeselecteerde baby's de focus van het debat zullen zijn.
    _/Forum Supervisor
    __/Forum coach Algemene Fora & Games
    ___/The Things Network Ghent

Look at me still talking when there's Science to do. When I look out there it makes me GLaD I'm not you.

MikeHunt's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Dus nu zitten we al aan vogels en robots als slippery slope argument? Transgenders zijn "fout" want mensen kunnen niet vliegen, beste argument ooit
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

DaFreak's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grafzerkpisser Bekijk bericht
    Penis vs vagina. Lijkt mij vrij duidelijk bij de geboorte.
    Je denkt dat het zo simpel is omdat je niet genoeg afweet van de complexiteit van de materie. Ik had het specifiek over mensen die geboren worden zonder duidelijk geslacht. Die dus zonder penis of vagina geboren worden of juist met beide geslachtsdelen tegelijk alsook tal van andere intersex condities zoals mensen met penis die ook een baarmoeder hebben of mensen met xxy chromosomen. Zulke mensen werden vroeger gedwongen op vroege leeftijd een geslacht te kiezen maar in steeds meer landen laat men toe te registreren als 3e seks. Zo kunnen ze blijven zoals ze waren; X, of kunnen ze op latere leeftijd zelf nog het ene geslacht over het andere verkiezen.

Ik zie dat velen hier graag het woord nooit in de mond nemen... Volgens mij beseffen jullie niet goed hoe lang nooit is?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tolya Bekijk bericht
    waarom zou ik die mens een vogel moeten noemen? omdat hij dat zelf wil?omdat ik hem anders schoffeer?
    In het beste geval omdat jij dat zelf wil of onbewust gewoon omdat je een vogel ziet en er niet aan denkt dat het vroeger een mens geweest zou kunnen zijn. Omdat die persoon dat wil en je die niet wilt schofferen zijn natuurlijk ook geldige redenen.

denkimi's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Epyon Bekijk bericht
    Het is gewoon een maatschappelijk gegeven. Homoseksualiteit was vroeger ook een geestelijke handicap die behandeld moest worden. De maatschappij evolueert echter.
    Homoseksualiteit is ook gewoon een geestelijke handicap, alleen 1 die niemand kwaad berokkend en dus niet behandeld hoeft te worden. Maar als homo's de onbedwingbare neiging zouden hebben om bijvoorbeeld hun ogen te laten amputeren, dan zouden we ze wel psychiatrisch behandelen.

Ik heb er persoonlijk geen probleem mee dat mensen zich laten veranderen als ze denken daardoor gelukkiger te zullen zijn. Maar we moeten niet doen alsof ingrijpende verminkingen omwille van een defecte geest lovenswaardig zijn. We prijzen anorexiapatienten toch ook niet om hun ziekte?

grafzerkpisser's schermafbeelding
    iTrader
    40 (100%)
    Je denkt dat het zo simpel is omdat je niet genoeg afweet van de complexiteit van de materie. Ik had het specifiek over mensen die geboren worden zonder duidelijk geslacht. Die dus zonder penis of vagina geboren worden of juist met beide geslachtsdelen tegelijk alsook tal van andere intersex condities zoals mensen met penis die ook een baarmoeder hebben of mensen met xxy chromosomen. Zulke mensen werden vroeger gedwongen op vroege leeftijd een geslacht te kiezen maar in steeds meer landen laat men toe te registreren als 3e seks. Zo kunnen ze blijven zoals ze waren; X, of kunnen ze op latere leeftijd zelf nog het ene geslacht over het andere verkiezen.

Ik zie dat velen hier graag het woord nooit in de mond nemen... Volgens mij beseffen jullie niet goed hoe lang nooit is?

In het beste geval omdat jij dat zelf wil of onbewust gewoon omdat je een vogel ziet en er niet aan denkt dat het vroeger een mens geweest zou kunnen zijn. Omdat die persoon dat wil en je die niet wilt schofferen zijn natuurlijk ook geldige redenen.
    Wat men dus ook wel eens een geslachtsafwijking noemt, een hermafrodiet. Inderdaad komt voor, maar in het geval van bv bo was er geen geslachtsafwijking.
    Nogmaals ik trek die mensen hun menselijkheid niet in twijfel. En ik zeg niet dat ze het recht niet hebben om een operatie of dergelijke mogen ondergaan. Maar men kan mij niet verplichten om voor een 0.3(?)% van de wereld mij te dwingen om de hele biologie overkop te zwieren omdat het 'slaafs' is om je daaraan vast te houden.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
    None are more hopelessly enslaved than those who falsely believe they are free.

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
    Homoseksualiteit is ook gewoon een geestelijke handicap, alleen 1 die niemand kwaad berokkend en dus niet behandeld hoeft te worden. Maar als homo's de onbedwingbare neiging zouden hebben om bijvoorbeeld hun ogen te laten amputeren, dan zouden we ze wel psychiatrisch behandelen.

Ik heb er persoonlijk geen probleem mee dat mensen zich laten veranderen als ze denken daardoor gelukkiger te zullen zijn. Maar we moeten niet doen alsof ingrijpende verminkingen omwille van een defecte geest lovenswaardig zijn. We prijzen anorexiapatienten toch ook niet om hun ziekte?
    Wauw. Gewoon wauw. Zo veel broscience en vlugge conclusies dat ik er eigenlijk geen beginnen aan zie. Ik vrees dat we op dit vlak elkaar weinig kunnen doen inzien, omdat we zo ver uit elkaar liggen. Maar ik wou toch aangeven dat ik het met zowat elk woord hier grondig oneens ben. En soms kan het daar ook bij blijven
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

KnightOfCydonia's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Nochtans ben ik het ermee eens, anorexia is een mooi voorbeeld, daar zit je ook met jongere met een compleet onrealistisch zelfbeeld, en die krijgen echte hulp. Jongeren die zich niet goed voelen bij hun geslacht krijgen hormoontherapie die de ontwikkeling van de hersenen serieus kan in de war sturen en worden op een pad gezet naar destructieve operaties.

De vergelijking met homoseksualiteit loopt compleet mank omdat homoseksuelen lichamelijk gezond zijn, en voor zover je wat het mentale aspect betreft van een afwijking van de norm die nog altijd heteroseksualiteit is, kan spreken, er bij homo's net als bij hetero's sprake moet zijn van wederzijdse instemming. Ik zou homoseksualiteit bijna een doorgedreven "fetish" noemen, heel wat mannen vallen op blondines, maar sommige mannen op andere mannen. Alleen is geslacht natuurlijk een stukje belangrijker dan haarkleur.

Nogmaals: volwassen transgenders hebben de vrijheid om te doen en laten wat ze willen als volwassenen, maar dan wel op eigen kosten want je kan hun aandoening bezwaarlijk levensbedreigend noemen. De kosten van orthodontie of borstvergrotingen worden doorgaans ook niet door de ziekteverzekering gedekt.

Van kinderen zou men echter af moeten blijven want eigenlijk zelfs voorbij hun 18e want zelfs dan is het brein nog niet volledig volgroeid.

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    In een paar woorden mijn tegenkantingen:
    - De vergelijking met anorexia is in veel gevallen correct (alle psychologische problemen met geslacht die uiteindelijk niet genderdysforie zijn). Maar je zegt "operatie in plaats van" behandeling. En het is operatie "na lange behandeling, als blijkt dat dat de oplossing kan bieden." Je gaat niet binnen om een geslachtsverandering te krijgen. Je gaat binnen om te praten over je problemen met je geslacht. In heel veel gevallen wordt dat opgelost met therapie. In sommige gevallen is er biologisch gezien echt iets misgelopen, en is er echte genderdysforie. Die zijn geholpen met de operatie, en krijgen die dan ook. Het is: Aandoening -> evaluatie -> therapie -> operatie. Geen van de stappen kun je zomaar overslaan.

- Homoseksualiteit is een handicap: Yep. Daar gaan we dus niet over door. Zinloos.

- Ingrijpende verminkingen omwille van een defecte geest: Operatie na therapie omwille van wetenschappelijke bevindingen. Zoek de verschillen. Het is misschien de patiënt die vragende partij is, maar nooit de patiënt die de operatie opstart. Dat is de arts.

- Jij hebt het alleen over jongeren. Bo is geen jongere meer, hè.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    Die zijn geholpen met de operatie, en krijgen die dan ook. .
    maar hoe kun je die operatief helpen?
    die mannen willen een vrouw zijn en dat red je niet door een paar cosmetisch-uiterlijk ingrepen.

vrouw worden kunt ge toch, ook psychisch voor de persoon zelf, onmogelijk reduceren tot een penisverwijdering, een pruik, bezoek bij de logopedist om wat hoger te praten en wat hormonen om borsten te laten groeien?
    dan zijt ge toch met zelfbedrog bezig als ge u dan al vrouw noemt of iemand wijsmaakt dat 'm dan een vrouw is?

Pagina 6 van 113 Eerste ... 23456789101656106 ... Laatste

Regels voor berichten