Pagina 56 van 56 Eerste ... 6465253545556
    Creeping Death's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    [QUOTE=xTwL-;21627361]Niet echt, ..., ik heb nergens aangegeven dat wetenschap zich niet aanpast maar bepaalde zaken staan gewoon vast, en andere zaken passen zich aan omdat we ze op een andere manier kunnen gaan bekijken. Dit hele sociologisch gedoe valt daar niet onder daar het een verzinsel is gebaseerd op niets buiten wat gevoelens./QUOTE]

Kom, uw eerste post was héél simpel hé. En mijn laatste reply daarop negeer je ook maar (wat uw goed recht is uiteraard).
    Soit, ga der ook ni meer aan beginnen; er is een deel die hier oa psychologie en sociologie als quatsch wegzetten terwijl daar wel serieuze bevindingen uit voortkomen en geen mm willen toegeven.
    Dan is het eerder een case van agree to disagree zeker?
    “Honor: if you need it defined, you don’t have it.”
    -
    Ron Swanson

iTrader
    0
    En wat als op iemand zijn paspoort V staat en je blijft die persoon aanspreken als man?
    Is dat dan pestgedrag?

Epyon's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Als je om ideologische redenen iemand constant anders noemt dan zijn officiële identiteitsdocumenten vermelden dan lijkt me dat pestgedrag ja.

Maar geen haatmisdrijf.
    _/Forum Supervisor
    __/Forum coach Algemene Fora & Games
    ___/The Things Network Ghent

Look at me still talking when there's Science to do. When I look out there it makes me GLaD I'm not you.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Epyon Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Als je om ideologische redenen iemand constant anders noemt dan zijn officiële identiteitsdocumenten vermelden dan lijkt me dat pestgedrag ja.

Maar geen haatmisdrijf.
    Hangt toch af van de de ideologie denk ik. Dan kan je bv het weigeren van een hand te schudden (op basis van geloof) ook zien als pestgedrag. Wat het niet hoeft te zijn.
    + Het is nu ook niet meer zo moeilijk om u geslacht op u documenten te veranderen dacht ik.

KnightOfCydonia's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Epyon Bekijk bericht

Maar geen haatmisdrijf.
    Sinds wanneer is de overheid de scheidsrechter van wat de waarheid is en wat niet?
    De overheid mag morgen een wet uitvaardigen dat pi exact gelijk is aan 3, dat verandert niets aan de realiteit dat pi nog steeds een irrationaal getal is dat absoluut niet gelijk is aan 3.

Geen nood, transgenders die ik in het dagelijkse leven tegenkom, spreek ik aan gelijk ze wensen aangesproken te worden zolang ze tenminste binnen de normale grenzen van hij/zij blijven. Mensen gaan aanspreken als "hun" of andere afwijkende persoonlijke voornaamwoorden zou ik niet aan meedoen, maar ben ik eerlijk gezegd offline nog nooit tegengekomen.

Dat aanspreken doe ik uit enerzijds een vorm van beleefdheid en anderzijds geen nodeloze conflicten te willen creëren. Dat laatste is wat mij betreft niets anders dan hoe ik beleefd de deur open voor een Jehova-getuige die aanbelt, beleefd dat foldertje aanneem, maar eenmaal de deur gesloten is, dat foldertje ook netjes bij het papierafval leg.

Fundamenteel als je mij zou vragen of een transgender nu écht tot het andere geslacht behoort, zal ik echter antwoorden: neen, de huidige medische technologie is niet in staat het geslacht waarin je geboren bent te wijzigen, hooguit uiterlijke kenmerken doen gelijken op die van het andere geslacht. Ik wil gerust erkennen dat een transgender vanwege zijn of haar psychische problemen en/of neurologie misschien ook niet volledig tot het geslacht behoren waarin ze geboren zijn, maar als je het dan toch technisch/filosofisch gaat benaderen, is dat ook de reden waarom het begrip transgender bestaat.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Epyon's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Lees dat ik zeg 'dan lijkt mij dat'. Nergens zeg ik 'dat is zo'.

De overheid bepaalt niet wat de waarheid is. Waarheidsvinding (zo heet dat overigens) is de taak van justitie. Zij moet ook afwegen welke conflicterende wetten in welk geval het meeste doorwegen. Iemand aanspreken met wat er op zijn identiteitskaart staat of een gedacht hebben over transgenders zal nooit strafbaar zijn.
    _/Forum Supervisor
    __/Forum coach Algemene Fora & Games
    ___/The Things Network Ghent

Look at me still talking when there's Science to do. When I look out there it makes me GLaD I'm not you.

iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KnightOfCydonia Bekijk bericht
    Sinds wanneer is de overheid de scheidsrechter van wat de waarheid is en wat niet?
    De overheid mag morgen een wet uitvaardigen dat pi exact gelijk is aan 3, dat verandert niets aan de realiteit dat pi nog steeds een irrationaal getal is dat absoluut niet gelijk is aan 3.

Geen nood, transgenders die ik in het dagelijkse leven tegenkom, spreek ik aan gelijk ze wensen aangesproken te worden zolang ze tenminste binnen de normale grenzen van hij/zij blijven. Mensen gaan aanspreken als "hun" of andere afwijkende persoonlijke voornaamwoorden zou ik niet aan meedoen, maar ben ik eerlijk gezegd offline nog nooit tegengekomen.

Dat aanspreken doe ik uit enerzijds een vorm van beleefdheid en anderzijds geen nodeloze conflicten te willen creëren. Dat laatste is wat mij betreft niets anders dan hoe ik beleefd de deur open voor een Jehova-getuige die aanbelt, beleefd dat foldertje aanneem, maar eenmaal de deur gesloten is, dat foldertje ook netjes bij het papierafval leg.

Fundamenteel als je mij zou vragen of een transgender nu écht tot het andere geslacht behoort, zal ik echter antwoorden: neen, de huidige medische technologie is niet in staat het geslacht waarin je geboren bent te wijzigen, hooguit uiterlijke kenmerken doen gelijken op die van het andere geslacht. Ik wil gerust erkennen dat een transgender vanwege zijn of haar psychische problemen en/of neurologie misschien ook niet volledig tot het geslacht behoren waarin ze geboren zijn, maar als je het dan toch technisch/filosofisch gaat benaderen, is dat ook de reden waarom het begrip transgender bestaat.
    Ik vraag mij nog altijd af waarom het eigenlijk andere voornaamwoorden zijn. "Hij" = mannelijk, "zij" = vrouwelijk. Als je vindt dat je daar niet toebehoort, is het onzijdig en is het "het". Het grappige is dat dat dan weer niet goed is, want dat komt over alsof ze geen persoon zijn, maw: ze vinden dat alles wat niet mannelijk of vrouwelijk is, geen persoon is.

Maar, ik ben persoonlijk ook nog maar enkel transgenders tegengekomen die wel degelijk wisten welk geslacht ze willen zijn.

Pagina 56 van 56 Eerste ... 6465253545556

Regels voor berichten