Pagina 3 van 113 Eerste 12345671353103 ... Laatste
    SithCloud's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MikeHunt Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Het is blijkbaar al gedaan met lovende reacties, de ware aard van de modale Vlaming komt boven

Nog een paar fanatiekelingen die graag klagen over dingen die ze niet kunnen snappen:
    https://www.hln.be/nieuws/binnenland...orden~ac789584
    Dezelfde hobbyclub die tot voor kort nog beweerde dat we homoseksualiteit moesten genezen, want als we dat ooit zouden normaliseren zou het ongetwijfeld leiden tot een maatschappij die seks met dieren en kinderen ook tolereert.
    katholiek verbond der verontruste fietsers. Sorry? Wie? De "modale" vlaming.

Oh ja en 20 jaar geleden was BDW er ook lid van...

man man man
    When in trouble, fear or doubt, run in circles, scream and shout

Anoniem0's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gavin Bekijk bericht
    Marc Van Ranst En Sven Ornelis als tegenreactie moeten aanhalen op een dwaas opiniestuk, de clicks moeten er echt uitgesleurd worden tegenwoordig.

Persoonlijk boeit het mij weinig, of de Boudewijn of wie dan ook nu een man blijft of zich laat ombouwen, ge doet maar. Zolang ik maar met die kermis mag lachen en niet gedwongen wordt tot "respect hebben" is het allemaal in orde, hier moet toch niet het omgekeerde bekrompen gedoe uit de jaren vijftig ingevoerd worden zeker? En die druk lijkt toch opgevoerd te worden, da's een keerzijde van de vrijheidsmedaille die ze toch zullen moeten accepteren.

Het wordt alleszins weer goochelen voor de media qua rangschikking van minderheidsgroepen, het lijkt me duidelijk door de laatste dagen dat de psychische stoornis op dit vlak meer bescherming krijgt dan psychische kronkels op religieus vlak. Allez, religieus"'progressief" dan he, conservatief telt niet voor bescherming. Het is hopen op een incident tussen die twee, wil de media wel een kant zien kiezen in de berichtgeving.
    Als je het echt helemaal moeilijk wil maken.
    Er is ook zoiets als transracial

https://jalta.nl/politiek/transracia...-transgenders/

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    'The world will not be destroyed by those who do evil, but by those who watch them without doing anything'
    -Albert Einstein
    Belmoto

Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    67 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sylverscythe Bekijk bericht
    Voor mij niet alvast. Maar is het dan nu zo breed uitgesmeerd? Soit, het mocht misschien allemaal nog wat droger en korter. Dan waren ze de "reacties" voor die er zouden komen wanneer die persoon terug op TV kwam, en leek het misschien meer op het fait divers dat het is.
    Het was voorpagina nieuws in alle kranten, meteen al die lovende berichten en respect berichten van collega's, andere bv's online. VTM nieuws dat meteen een hele nieuwsredactie filmt die aan het applaudisseren is wanneer hij/zij binnenkomt, dan 's avonds in dat programma Cathérine. Alle, het is normaal dat VTM daar zo gaat over bericht geven maar ze hebben het overal uitgespeeld waar ze konden.
    As we all know, christmas is that mystical time of year when the ghost of Jesus rises from the grave to feed on the flesh of the living. So we all sing christmas carols to lull him back to sleep.

MikeHunt's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door squalleke123 Bekijk bericht
    Allez, KVHV vertegenwoordigt hier blijkbaar de modale vlaming. Zullen ze tof vinden om te horen.

Ik geef je een tip: Het kan de modale vlaming tout court niet schelen of iemand als vrouw of als man door het leven wil gaan. Hoewel niet iedereen zo een beslissing snapt zijn we daar gemiddeld genomen tolerant voor...

Het ging niet alleen over dat artikel, maar ook de reacties daarop, en sommige posts op dit forum.
    Dit is bijna letterlijk de geschiedenis die zich gewoon herhaalt, maar dan met het woordje homoseksueel vervangen door transgender. Enig verschil is dat nu elke idioot op het internet zit, en gelooft dat de rest van de wereld oprecht geïnteresseerd is in hun mening waardoor je langs beide kanten plots veel meer extreme reacties ziet.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

squalleke123's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MikeHunt Bekijk bericht
    Het ging niet alleen over dat artikel, maar ook de reacties daarop, en sommige posts op dit forum.
    Dit is bijna letterlijk de geschiedenis die zich gewoon herhaalt, maar dan met het woordje homoseksueel vervangen door transgender. Enig verschil is dat nu elke idioot op het internet zit, en gelooft dat de rest van de wereld oprecht geïnteresseerd is in hun mening waardoor je langs beide kanten plots veel meer extreme reacties ziet.
    Dan had je beter je 'ware aard van de modale vlaming' niet vermeld...

Er is een vocale minderheid tegen transgenders, sure. We leven in een pluralistische maatschappij dus iedereen mag zijn mening uiten. Maar om dat te extrapoleren naar de modale vlaming, daar sterk je gewoon die vocale minderheden mee...

Creeping Death's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
    Dat is niet wat de zelfmoordcijfers zeggen.
    Transgenders slaat op meer dan alleen transseksuelen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door witten Bekijk bericht
    Maar moet dat zo breed uitgesmeerd worden in de media?
    Who actually cares (buiten mensen die extreme meningen aangedaan zijn.....)
    Tot voor kort wist ik niet eens wie boudewijn was.

Goh ja, voor mij hoeft dat ook niet. Maar er langs de andere kant is dat een soort mijlpaal: de eerste (ietwat) bekende Vlaming die zich "out" en die die verandering ondergaat.
    Logisch dat er dan bij stil gestaan wordt.

En nog eens: ik snap perfect dat dat thema u niet aanspreekt en dat je vindt dat dat wat overbelicht wordt. Mij storen eerder de schampere en minimaliserende reacties.
    Je moet die zaken kunnen relativeren en je moet er mee kunnen lachen. Maar een deel van de mensen hier gaan enorm gemakkelijk over psychologische issues (inclusief deze).

Voor de rest sluit ik me aan Sylverscythe en deels bij Loser.
    “Honor: if you need it defined, you don’t have it.”
    -
    Ron Swanson
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Mensen onderschatten inderdaad wel heel hard dat dit geen beslissing is die je zo maar neemt. "Ah ik voel me precies wat mannelijk vandaag, ik ga me eens laten ombouwen". Dat is een beslissing die een impact heeft op letterlijk alles; gezondheid, sociaal leven, professioneel leven, relationeel... Precies of je gaat dat doen omdat je dat wel tof lijkt of omdat je je een beetje slecht in je vel voelt.
    Daar komt ook nog bij dat er - dacht ik - ook goedkeuring moet zijn van een psychiater o.i.d. en je niet zo maar ad random een afspraak kan gaan maken in het ziekenhuis om van je penis een vagina te maken.
    3 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door witten Bekijk bericht
    Maar moet dat zo breed uitgesmeerd worden in de media?
    Who actually cares (buiten mensen die extreme meningen aangedaan zijn.....)
    Tot voor kort wist ik niet eens wie boudewijn was.
    Het nieuws moet het nieuws niet meer brengen omdat jij moeite met het topic hebt?
    "Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country." -Hermann Goering (1893 - 1946)

iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sylverscythe Bekijk bericht
    Voor mij niet alvast. Maar is het dan nu zo breed uitgesmeerd? Soit, het mocht misschien allemaal nog wat droger en korter. Dan waren ze de "reacties" voor die er zouden komen wanneer die persoon terug op TV kwam, en leek het misschien meer op het fait divers dat het is.
    Kan je natuurlijk van veel zeggen. Iemand van de VRT die piano leert spelen hebben ze ook weken/maanden uitgemolken.

Voetbal is wat gasten die achter een balletje lopen

Zoveelste oud vrt journalist die sterft

Wat kan je dan wel nog brengen?
    "Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country." -Hermann Goering (1893 - 1946)

Sylverscythe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door k995 Bekijk bericht
    Kan je natuurlijk van veel zeggen. Iemand van de VRT die piano leert spelen hebben ze ook weken/maanden uitgemolken.

Voetbal is wat gasten die achter een balletje lopen

Zoveelste oud vrt journalist die sterft

Wat kan je dan wel nog brengen?
    Nieuws brengen =/= nieuws uitmelken. Overlijdens worden meestal 1 dag vermeld, voetbalscores worden ook gewoon 1 dag vermeld meestal. Dit hadden ze ook eens mogen vermelden voor mij. Zo kan je dus alles brengen, maar de meeste mensen zijn natuurlijk meer geïnteresseerd in een journalist die van geslacht verandert dan in een militair conflict ver van hun bed.
    Time is the school in which we learn, time is the fire in which we burn.

denkimi's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Creeping Death Bekijk bericht
    Transgenders slaat op meer dan alleen transseksuelen.
    Dat doet er niet toe. Er is geen significant verschil in het percentage zelfmoorden voor of na een geslachtsverandering.

Nu kan je discussiëren over waarom dat zo is, maar het duidt in elk geval aan dat hun psychologische problemen niet verdwijnen door zich te laten ombouwen.

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door k995 Bekijk bericht
    Het nieuws moet het nieuws niet meer brengen omdat jij moeite met het topic hebt?

Wie zegt dat ik moeite heb met het topic?
    Ik heb moeite met heel het mediacircus.
    Ik ken persoonlijk al transgenders van in mijn schooljaren. En dat is ondertussen ook al een paar decennia geleden.
    Dat waren tenminste echte pioniers en die hebben al die media aandacht niet gehad (en ook niet nodig gehad)

Om het anders te verwoorden.
    Ik heb meer moeite met uw irritant postgedrag dan met genderdysforie.

'The world will not be destroyed by those who do evil, but by those who watch them without doing anything'
    -Albert Einstein
    Belmoto
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

MikeHunt's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door squalleke123 Bekijk bericht
    Dan had je beter je 'ware aard van de modale vlaming' niet vermeld...

Er is een vocale minderheid tegen transgenders, sure. We leven in een pluralistische maatschappij dus iedereen mag zijn mening uiten. Maar om dat te extrapoleren naar de modale vlaming, daar sterk je gewoon die vocale minderheden mee...

Het viel mij gewoon op dat we gisteren nog voornamelijk lovende reacties hoorden, of mensen die gewoon eens hun schouders ophaalde, en dat toen iedereen nog het idee had dat de gemiddelde Vlaming best progressief is. Maar amper 1 dag later is die illusie al volledig doorbroken en staat het internet vol afkeurende reacties, meestal ook in de typische stijl van "en wie gaat dat betalen?" en "doe maar gewoon, dat is al zot genoeg".
    Ofwel gewoon terug lekker klassiek op zijn Vlaams dus
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

TooChé's schermafbeelding
    iTrader
    71 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Onze Jani had zich nog niet uitgesproken.
    Jani schrijft hartverwarmende open brief aan Bo Van Spilbeec... - Het Nieuwsblad

Ze maken er zo'n commotie rond, dat het een probleem zou kunnen worden (gans de transgender kwestie) Ze maken gans het land ervan bewust , terwijl wie weet hoeveel zoiets hadden van : wat maakt het uit?

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TooChé Bekijk bericht
    Onze Jani had zich nog niet uitgesproken.
    Jani schrijft hartverwarmende open brief aan Bo Van Spilbeec... - Het Nieuwsblad

Ze maken er zo'n commotie rond, dat het een probleem zou kunnen worden (gans de transgender kwestie) Ze maken gans het land ervan bewust , terwijl wie weet hoeveel zoiets hadden van : wat maakt het uit?
    inderdaad.
    beetje zelfde als miss belgie mediacircus op die 5 racistische posts.
    Ik heb zo het gevoel dat het altijd 'foie gras gewijs' in uw strot moet geramd worden...

doe eens normaal... veel leuker.
    -Albert Einstein
    Belmoto

Pagina 3 van 113 Eerste 12345671353103 ... Laatste

Regels voor berichten