Pagina 2 van 113 Eerste 1234561252102 ... Laatste
    zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Beide interessante punten, maar ik denk wel dat jullie beide me op 1 aspect misbegrepen hebben dat ik hier onder zal toelichten

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DaFreak Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    @zaratustra; sleutelen aan het brein was vroeger de gangbare aangeboden hulp. Dat ging dan van psychiatrie tot zelfs het uitvoeren van lobotomie. Maar de resultaten bleven uit en de therapie ging meestal zelfs gepaard met een daling in Quality of Life voor de patiënt. De behandeling die het lichaam ziet als het probleem weet veel betere resultaten voor te leggen. Transgenderism heeft een genetische component dus therapie zal nooit de oplossing zijn en als we ooit de technologie in handen krijgen om een vrouwelijk brein om te vormen naar een mannelijk gaan we ons ook moeten afvragen of we dat wel willen. Zijn wij baas over ons lichaam of ons lichaam over ons.
    Ik bedoelde dus niet 'therapie'. Ik begrijp ook dat op iemand inspreken -om het simpel te stellen- geen verschil gaat maken voor iets wat een fundamenteel genetisch/biologisch element is van die persoon. Wat ik bedoelde is dat we nu met hormonen, plastische chirurgie, etc iemand die zich man voelt in een vrouwenlichaam een mannenlichaam geven ( of zo dicht als mogelijk/gewenst is), maar wat als je in plaats daarvan met hormonen, chirurgie, whatever de hersenen aanpast zodat die persoon zich nu een vrouw in een vrouwen lichaam voelt? Is dat iets dat onderzocht wordt, indien niet is het omdat er ethische argumenten zijn of omdat dat gewoon (nog) niet mogelijk is?

En dat brengt ons dan bij uw laatste regel natuurlijk. Moeten we eerst niet de vraag stellen of er een verschil is tussen 'ons' en 'ons lichaam' ? Ik heb de indruk dat jij een zekere transhumanistische invalshoek hebt dus ik denk dat ik kan gokken waar jij gaat vallen in die discussie

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Epyon Bekijk bericht
    Genderdysforie is het gevolg van transgender zijn, niet de oorzaak. Genderdysforie is de stress resulterende uit een andere identiteit te hebben dan je biologische. In feite is het niets anders dan de stress die niet-geoute holebi's ervaren, of de stress die je ervaart als je een job uitoefent die niet geschikt voor je is. De oplossing lijkt me in al die omstandigheden ook voor de hand liggend: verander van job, out je als holebi of verander je biologische identiteit.
    Ok, zelfde als hierboven dus, is het aanpassen van de hersenen fundamenteel anders dan het veranderen van eg. de hormonenbalans in je lichaam? Uiteindelijk zijn het beide gewoon een hoop materie.

Hoja, op het internet heerst er aan de ene kant vooral volkse meningen over het onderwerp en aan de andere kant mensen die dan wel vertrouwd zijn met het onderwerp maar als door een bij gestoken reageren op zo'n veronderstellingen. Psychologische behandeling van genderidentiteit is vaak uitgeprobeerd, maar net zoals de psychologische behandeling van homo's resulteert het meestal net in het omgekeerde. Een identiteit kan an sich dan ook niet 'fout' zijn, ze kan enkel niet stroken met de sociale constructie van de identiteit die een samenleving oplegt. Het betreft hier ook niet iets waar de maatschappij een nadeel van ondervindt en behandeling dus nodig is.

Zelf trek ik me niet veel van de discussie aan. Net zoals holebi's vroeger ook scheef bekeken werden zullen ook transgenders snel een non-issue worden.
    Ik ga grotendeels akkoord, ik vind gewoon de discussie over wat 'behandeld' moet worden en op welke manier en wat identiteit is interessant.

En voor K995 weer begint te zagen, het is geen maatschappelijk probleem, ik heb nergens een probleem mee, iedereen doet wat men wilt maar in een toekomst met gentherapie/manipulatie, AI, androids, biotech, etc is dit imo een interessant onderwerp.
    *** Also sprach Zarathustra ***

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik kan het nog altijd niet vatten. Ik kan geaardheid snappen, homo, lesbi, bi, maar dat heeft in principe niks met transgender te maken. Is dit niet gewoon omdat het mogelijk is met de huidige wetenschap dat de personen dit willen en doen? omdat het kan en ze er het geld voor hebben? Ik wil liever een hond zijn, misschien kunnen ze een hondenhoofd transplanteren? Maar ik wil er ook als Putin uitzien. Is dit niet gewoon een modegril, een vorm van fuck you naar iedereen, een extreme outing van onvrede of aandachtzoekerij en vooral het teken dat anno 2018 de mensen niks meer kunnen aanvaarden en voor elk ongemakje een oplossing willen. Men zou beter tijd steken in erge dingen zoals onderzoek naar ALS, kanker, MS etc. Hij kon 60 jaar zo leven en, als vent op tv komen, nu plots moet hij heel omgebouwd worden voor die 10-15 jaar dat hij nog heeft.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

denkimi's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RETYPE Bekijk bericht
    Ik kan het nog altijd niet vatten.
    Het is niet te vatten. Het is een psychische aandoening, een handicap in de hersenen.

Uiteindelijk laten die mensen zich veranderen omdat ze denken dat ze daardoor gelukkiger zullen worden.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Waar ik vooral schrik in heb is dat mensen die zich slecht in hun vel voelen of zeer onzeker zijn, hierdoor sneller het idee zullen krijgen dat ze in het verkeerde lichaam zitten en dus een geslachtsverandering moeten overwegen.

MikeHunt's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Het is blijkbaar al gedaan met lovende reacties, de ware aard van de modale Vlaming komt boven

Nog een paar fanatiekelingen die graag klagen over dingen die ze niet kunnen snappen:
    https://www.hln.be/nieuws/binnenland...orden~ac789584
    Dezelfde hobbyclub die tot voor kort nog beweerde dat we homoseksualiteit moesten genezen, want als we dat ooit zouden normaliseren zou het ongetwijfeld leiden tot een maatschappij die seks met dieren en kinderen ook tolereert.
    3 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Ruben666's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zarathustra Bekijk bericht
    ...
    Tja, een mens kan zich afvragen of er überhaupt wel (zo een groot) verschil is tussen iemand die zich niet goed voelt in zijn/haar lijf vanwege een te grote neus (of te kleine borsten...) en daarom (plastische) chirurgie ondergaat en een transgender die zich niet goed voelt in zijn/haar lijf en daarom overgaat tot chirurgie?
    .

squalleke123's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MikeHunt Bekijk bericht
    Het is blijkbaar al gedaan met lovende reacties, de ware aard van de modale Vlaming komt boven

Nog een paar fanatiekelingen die graag klagen over dingen die ze niet kunnen snappen:
    Dezelfde hobbyclub die tot voor kort nog beweerde dat we homoseksualiteit moesten genezen, want als we dat ooit zouden normaliseren zou het ongetwijfeld leiden tot een maatschappij die seks met dieren en kinderen ook tolereert.
    Allez, KVHV vertegenwoordigt hier blijkbaar de modale vlaming. Zullen ze tof vinden om te horen.

Ik geef je een tip: Het kan de modale vlaming tout court niet schelen of iemand als vrouw of als man door het leven wil gaan. Hoewel niet iedereen zo een beslissing snapt zijn we daar gemiddeld genomen tolerant voor...

KnightOfCydonia's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Het past inderdaad in het discours van de politiek correcte media om de tegenstanders van de transseksuele lobby af te schrijven als extreem-rechts. Eerst de eigen ideologie de hemel in prijzen met lof allerhande, vervolgens tegenstanders wegzetten als conservatievelingen.

Nu ik ben voldoende liberaal om inderdaad toe te staan dat anderen met hun lichaam doen wat ze willen, crossdressing, hormoontherapie, operaties waarbij gezonde geslachtsorganen omgevormd worden in simulacra van die van het andere geslacht, ...

Waar stopt het voor mij wel?
    Ik doe niet mee met de politiek correcte newspeak, hij en hem verwijzen in het Nederlands naar mannelijke individuen en zij en haar naar vrouwelijke. Na een geslachtsoperatie wil ik er nog over discussiëren of je een transgender dan met het voornaamwoord van het andere geslacht aanspreekt. Uit beleefdheid en uiterlijke beschrijving moet dat wat mij betreft nog kunnen. Retroactief nu in artikels over het verleden over die persoon gaan spreken als iemand van het andere geslacht dan waarmee die toen door het leven ging, lijkt mij quasi geschiedenisvervalsing.

De kosten voor al die behandelingen moeten wat mij betreft per definitie buiten de ziekteverzekering vallen.

Ten slotte: dergelijke therapieën met Ingrijpende gevolgen op lichaam en geest zouden niet mogen toegepast worden op minderjarigen. Dat men dit nu wel begint te doe lijkt mij misdadig.
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Creeping Death's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
    Het is niet te vatten. Het is een psychische aandoening, een handicap in de hersenen.

Uiteindelijk laten die mensen zich veranderen omdat ze denken dat ze daardoor gelukkiger zullen worden.
    Uiteindelijk worden die mensen daar daadwerkelijk gelukkiger van.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wonkelrijm Bekijk bericht
    Waar ik vooral schrik in heb is dat mensen die zich slecht in hun vel voelen of zeer onzeker zijn, hierdoor sneller het idee zullen krijgen dat ze in het verkeerde lichaam zitten en dus een geslachtsverandering moeten overwegen.
    Da's echt heel simplistisch voorgesteld. Vroeger een nicht gehad (ondertussen een neef) en die voelde zich al van op heel jonge leeftijd anders. Al vanaf zijn (ik zal er haar bij zetten voor alle duidelijkheid ) kleuterjaren voelde die zich niet goed. Dat kind huilde echt omdat hij (ze) geen piemel had en niet was zoals andere jongens. Die problematiek gaat echt verder dan onzeker zijn of effe slecht in uw vel voelen.
    Die mensen worden psychisch ook goed begeleid, dat zijn echt dingen waar licht wordt over gegaan hoor.
    “Honor: if you need it defined, you don’t have it.”
    -
    Ron Swanson
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KnightOfCydonia Bekijk bericht
    Het past inderdaad in het discours van de politiek correcte media om de tegenstanders van de transseksuele lobby af te schrijven als extreem-rechts. Eerst de eigen ideologie de hemel in prijzen met lof allerhande, vervolgens tegenstanders wegzetten als conservatievelingen.

Nu ik ben voldoende liberaal om inderdaad toe te staan dat anderen met hun lichaam doen wat ze willen, crossdressing, hormoontherapie, operaties waarbij gezonde geslachtsorganen omgevormd worden in simulacra van die van het andere geslacht, ...

Waar stopt het voor mij wel?
    Ik doe niet mee met de politiek correcte newspeak, hij en hem verwijzen in het Nederlands naar mannelijke individuen en zij en haar naar vrouwelijke. Na een geslachtsoperatie wil ik er nog over discussiëren of je een transgender dan met het voornaamwoord van het andere geslacht aanspreekt. Uit beleefdheid en uiterlijke beschrijving moet dat wat mij betreft nog kunnen. Retroactief nu in artikels over het verleden over die persoon gaan spreken als iemand van het andere geslacht dan waarmee die toen door het leven ging, lijkt mij quasi geschiedenisvervalsing.

De kosten voor al die behandelingen moeten wat mij betreft per definitie buiten de ziekteverzekering vallen.

Ten slotte: dergelijke therapieën met Ingrijpende gevolgen op lichaam en geest zouden niet mogen toegepast worden op minderjarigen. Dat men dit nu wel begint te doe lijkt mij misdadig.
    Volkomen mee oneens. Maar dat kan, natuurlijk.
    Ik denk niet dat tegenstanders worden afgeschilderd als extreem-rechts. Ik denk wel dat extreem-rechts van de meer vocale tegenstanders zijn. KVHV Antwerpen is gewoon extreem-rechts, hoor. Ik hoop dat je dat niet probeert te ontkennen? Zij komen naar buiten met hun haatdragende boodschap, dan is het toch niet raar dat die ook zo in de krant komt.

Verder vind ik je eerste "toegeving" wel interessant: 'om toe te staan dat anderen met hun lichaam doen wat ze willen.' Ik wist niet dat jij dat moest toestaan? Volgens mij mag dat gewoon, hoor. Ik begrijp helemaal wat je bedoelt, maar daarmee doe je alsof dat een toegeving is. Alsof je even goed had kunnen zeggen: Dat moet verboden worden. En dat is niet zo.

Iemand die een transformatie heeft ondergaan, noem je dan ook hij/zij. Ik ben er vrij zeker van dat als ze voor je staat, je ook gewoon "zij" zou zeggen. Dat heeft echt niets te maken met newspeak of 1984. De overheid gaat niet alle bronnen retroactief aanpassen en overal 'haar' van maken, om uit te wissen dat dat ooit gebeurd is.
    Nee, het is gewoon de sociale interactie.
    Het is trouwens ook lastig om een grens te trekken. Want ga je vragen naar de operatiegeschiedenis van een man/vrouw in transformatie voor je overschakelt naar 'haar'? Zo'n transformatie gebeurt niet in 1x, ook niet als er een geslachtsverandering komt. Moet ze er dan voortdurend op gewezen worden dat ze nog niet 'klaar' is? En dan aangeven wanneer het wel, is zodat jij gewoon vriendelijk kunt zijn en 'haar' kunt zeggen?

Dat die kosten buiten de ziekteverzekering moeten vallen, is ook een bijzonder gevaarlijke stelling. Langs de ene kant erken je dat het een mentale stoornis is, maar langs de andere kant eentje die niet in jouw kraam past, dus niet terugbetaald wordt?
    Het gaat om echte, erkende, vastgestelde genderdysforie, hè. Niet om één of andere zelfdiagnose of bevlieging. Dat die niet worden terugbetaald, is maar logisch. Maar echte genderdysforie is gewoon een aandoening. Net als epilepsie. Vroeger zeiden ze dat die mensen bezeten waren, nu helpen we ze. Wat is het verschil?

Op het vlak van minderjarigen (of beter gezegd pre-pubers) ben ik het eigenlijk wel met je eens. Verschillende dokters, psychologen en wetenschappers ook. Bijvoorbeeld in Canada is dat een heel levendig debat geweest. Je doet daar minstens even vaak slecht mee dan goed. Maar nu kun je veel zeggen, maar Bo is geen pre-puber meer
    6 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Sylverscythe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    ...
    Weinig aan toe te voegen eigenlijk, buiten dan dat ik het echt vreemd vind hoe sommige mensen schijnen te denken dat transseksueel zijn gelijk te stellen is aan "je niet goed in je vel voelen". Alsof dit nu de poorten openzet zodat iedereen die zich "niet goed in zijn vel voelt" een geslachtsoperatie kan ondergaan. Dat is niet even een dag naar het ziekenhuis gaan om je amandelen te verwijderen hé, dan wordt (toch in België) heus wel wat meer omkadert. Ik dacht dat er ook altijd met een bedenktijd wordt gewerkt.

Ook denk ik echt niet dat iemand licht over een beslissing zal overgaan, als die betekent dat hij voor altijd vreemd bekeken zal worden door de meeste mensen, en compleet zal worden uitgespuwd door de extreem conservatieven. Dat iemand dan op zijn 60ste pas zoiets heeft van "en nu kan iedereen de boom in en doe ik wat mij gelukkig maakt", kan ik dan wel begrijpen.

Evengoed vraag ik mij af of iederen die verbaasd is dat er nu "plots veel transseksuelen zijn" een beetje maatschappelijk inzicht heeft. Neem nu die kerel, 60 jaar oud. Geboren in de jaren 50....toen die opgroeide was een vrouw die van haar man wou scheiden nog een schandaal, laat staan een homo of godbetert een transseksueel.
    Time is the school in which we learn, time is the fire in which we burn.
    3 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Anoniem0's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)

In de marge van het nieuws deel 15

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sylverscythe Bekijk bericht
    Weinig aan toe te voegen eigenlijk, buiten dan dat ik het echt vreemd vind hoe sommige mensen schijnen te denken dat transseksueel zijn gelijk te stellen is aan "je niet goed in je vel voelen". Alsof dit nu de poorten openzet zodat iedereen die zich "niet goed in zijn vel voelt" een geslachtsoperatie kan ondergaan. Dat is niet even een dag naar het ziekenhuis gaan om je amandelen te verwijderen hé, dan wordt (toch in België) heus wel wat meer omkadert. Ik dacht dat er ook altijd met een bedenktijd wordt gewerkt.

Ook denk ik echt niet dat iemand licht over een beslissing zal overgaan, als die betekent dat hij voor altijd vreemd bekeken zal worden door de meeste mensen, en compleet zal worden uitgespuwd door de extreem conservatieven. Dat iemand dan op zijn 60ste pas zoiets heeft van "en nu kan iedereen de boom in en doe ik wat mij gelukkig maakt", kan ik dan wel begrijpen.

Evengoed vraag ik mij af of iederen die verbaasd is dat er nu "plots veel transseksuelen zijn" een beetje maatschappelijk inzicht heeft. Neem nu die kerel, 60 jaar oud. Geboren in de jaren 50....toen die opgroeide was een vrouw die van haar man wou scheiden nog een schandaal, laat staan een homo of godbetert een transseksueel.
    Maar moet dat zo breed uitgesmeerd worden in de media?
    Who actually cares (buiten mensen die extreme meningen aangedaan zijn.....)
    Tot voor kort wist ik niet eens wie boudewijn was.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    'The world will not be destroyed by those who do evil, but by those who watch them without doing anything'
    -Albert Einstein
    Belmoto

denkimi's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Creeping Death Bekijk bericht
    Uiteindelijk worden die mensen daar daadwerkelijk gelukkiger van.
    Dat is niet wat de zelfmoordcijfers zeggen.

Sylverscythe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door witten Bekijk bericht
    Maar moet dat zo breed uitgesmeerd worden in de media?
    Who actually cares (buiten mensen die extreme meningen aangedaan zijn.....)
    Tot voor kort wist ik niet eens wie boudewijn was.
    Voor mij niet alvast. Maar is het dan nu zo breed uitgesmeerd? Soit, het mocht misschien allemaal nog wat droger en korter. Dan waren ze de "reacties" voor die er zouden komen wanneer die persoon terug op TV kwam, en leek het misschien meer op het fait divers dat het is.
    Time is the school in which we learn, time is the fire in which we burn.

Gavin's schermafbeelding
    iTrader
    164 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MikeHunt Bekijk bericht

Marc Van Ranst En Sven Ornelis als tegenreactie moeten aanhalen op een dwaas opiniestuk, de clicks moeten er echt uitgesleurd worden tegenwoordig.

Persoonlijk boeit het mij weinig, of de Boudewijn of wie dan ook nu een man blijft of zich laat ombouwen, ge doet maar. Zolang ik maar met die kermis mag lachen en niet gedwongen wordt tot "respect hebben" is het allemaal in orde, hier moet toch niet het omgekeerde bekrompen gedoe uit de jaren vijftig ingevoerd worden zeker? En die druk lijkt toch opgevoerd te worden, da's een keerzijde van de vrijheidsmedaille die ze toch zullen moeten accepteren.

Het wordt alleszins weer goochelen voor de media qua rangschikking van minderheidsgroepen, het lijkt me duidelijk door de laatste dagen dat de psychische stoornis op dit vlak meer bescherming krijgt dan psychische kronkels op religieus vlak. Allez, religieus"'progressief" dan he, conservatief telt niet voor bescherming. Het is hopen op een incident tussen die twee, wil de media wel een kant zien kiezen in de berichtgeving.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Pagina 2 van 113 Eerste 1234561252102 ... Laatste

Regels voor berichten