Discussie: Transgenders en Genderidentiteit
-
15 november 2020, 10:26 #1891
- iTrader
- 0
- Mentioned
- 14 Post(s)
Het enige dat je constant leest zijn gender activisten die intersex personen naar voor duwen en roepen 'geef die man zijn Xje!', terwijl die mensen daar zelf niet om vragen. De meeste van die personen hebben, net zoals normale mensen, helemaal geen probleem met zelfidentificatie.
Dat die activisten gewoon eens stoppen met intersekse personen hun aandoening te misbruiken door te pretenderen alsof het hen daarom om te doen is. Dat Xje op die identiteitskaart is (net als die 50 gender pronounces) uiteindelijk niet meer dan een symbolische, non-binairy ideologische strijd van mensen die zichzelf speciaal voelen en die willen dat dit door de rest van de samenleving gevaloriseerd wordt. Dat sommigen met hun zelfidentificatie in de knoop liggen is een mentaal probleem dat niets met intersekse te maken heeft.Laatst gewijzigd door M°°nblade; 15 november 2020 om 10:40
First the dodo died, then Dodi died, Di's dead, and Dando died. I bet Dido is crapping herself!2 leden vonden dit bericht nuttig.Met citaat reageren
-
-
15 november 2020, 10:38 #1892
- iTrader
- 0
- Mentioned
- 5 Post(s)
Alsof jij ook maar iets leest als het niet van een of andere rechtse outrage komt? Voor de 3e keer Transgender personen hoeven die X niet en hebben hier niets mee te maken en het zijn wel degelijk interseks mensen en organisaties die daar zelf om vragen. Het probleem dat het oplost is dat men hen niet langer dwingt een vakje te kiezen en dat ze gewoon hun geboren zelve kunnen blijven. Hier nog eens dat artikel waarin interseks personen duiden waarom dit belangrijk is;
'We don’t know if your baby’s a boy or a girl': growing up intersex
Echt schrijnend hoe jij doet alsof je bezorgt bent om het "transgender misbruik van interseks mensen" wtfterwijl je geen zak geeft om hun echte problemen.
no votesMet citaat reageren
-
15 november 2020, 11:51 #1893
- iTrader
- 0
- Mentioned
- 14 Post(s)
Met 'echte problemen van interseksen personen', daarmee bedoel je simpelweg issues die genderactivisten vanuit hun non-binairy ideologie opblazen. Want als je er de wetenschappelijke literatuur op naslaat in plaats van een anekdotische en onwetenschappelijke opiniestukken uit linkse gazetten te posten, dan zijn er, zelfs van die uitzonderlijke hemofrodieten, uiteindelijk bij 96-98% geen 'problemen' met geslachtsidentificatie bij geboorte:
52% of the participants were allocated a female sex at birth, 41% male, 2% X, 2% unsure and 4% another option. Whilst most identified as female or male now, a smaller portion now identified as male compared to the portion assigned male at birth; and a greater portion now used X or another option
https://web.archive.org/web/20160829...ics-australia/
Hiermee kan dit 'Will somebody please think about intersekse personen!' argument de prullenbak in. Er is een reden waarom we spreken over 'trangenderwetgeving' en niet over 'intersekse personen wetgeving'. Heel dat pleidooi voor die 'X' is hoofdzakelijk bedoeld als parapluterm voor alle mensen die kampen met genderidentiteitsproblemen, en niet zozeer die zeldzame problemen van die zeldzame intersekse geboortes.
De enige reden dat genderactivisten constant genderidentiteit en genderexpressie door elkaar halen en zich blijven vastklampen aan het fenomeen van intersekse personen, is omdat het enige minieme aantoonbare, biologische bewijs waarop gans hun ideologie van genderconstructen op gebaseerd is en dat zij telkens als kapstok moeten aanwenden om maatregelen te rechtvaardigen.First the dodo died, then Dodi died, Di's dead, and Dando died. I bet Dido is crapping herself!1 leden vonden dit bericht nuttig.Met citaat reageren
-
15 november 2020, 12:10 #1894
- iTrader
- 0
- Mentioned
- 1 Post(s)
*zucht*
Intersekse personen zijn hermafrodieten of mensen met een (biologisch) derde geslacht. Intersekse slaagt (meestal) op de biologische component.
Intersekse heeft niets maar dan ook niets te maken met gender. Een transgender is iemand die geboren wordt als man maar zich compleet vrouw voelt of vice versa.
Een non-binair/genderqueer is iemand die geboren wordt als man of vrouw (of daar toch het uiterlijk van hebben), maar zich noch exclusief mannelijk of vrouwelijk voelt.
Het valt toch weer op dat de mensen die hier het meest anti discussiëren allemaal nog niets eens het verschil tussen geslacht en gender begrijpen (en weer van het platteland komen).
Begint eerst hier mee vooraleer ge met cijferkes begint te goochelen.1 leden vonden dit bericht nuttig.Met citaat reageren
-
15 november 2020, 12:46 #1895
Jij mag een hoop beweringen uit je gat trekken, maar als ik om verduidelijking vraag, dan is het "een resem suggestieve vragen", waar je niet op kan antwoorden?
En wat wil je zeggen met dat onderzoek dat je aanhaalt?
60% reported having had medical treatment interventions related to their intersex variation.
Over half of the reported treatments occurred when the participants were under 18yrs, most commonly genital surgeries (many of which occurred in infancy) and hormone treatments.
Most participants were given no information on the option of declining or deferring treatments; a fifth were given no information at all about any of treatments they received.
The majority of participants listed at least one negative impact from their treatments, for some these were life-threatening.
rates of suicidality far exceed the average for Australia, including suicide attempts by 19% of respondents.
“This research survey was actually the best I have ever filled out. I liked the questions and even though some things were hard to talk about, it meant the world to me that finally there is somewhere I can talk about them and have my voice heard. I hope you do another one.”
(statement by respondent)
Maar uiteindelijk vooral, als je je eigen onderzoek zou bekijken :
It was noteworthy that a higher portion of people with intersex variations were/used sex markers outside the male-female binary than had been assigned these at birth; 7% of participants responded that they were ‘X’, 6% were unsure, and 12% used another option. (The majority of the respondents were female/‘F’ (52%) or male/‘M’ (23%).)
En daarbij mag je dan niet vergeten dat velen een serieuze operatie en of hormoontherapie hebben doorstaan, waar ze vaak zelf niet voor gekozen hebben. Mogelijks zijn deze personen hierdoor lichamelijk inderdaad veel meer het ene dan het andere geslacht en dat men daarom kiest. Nu, dat is speculatie natuurlijk, daar niet van.
Maar dus, long story short. 25% kiest er voor om zich niet te identificeren als M/V, maar volgens u zijn het vooral de activisten?1 leden vonden dit bericht nuttig.Met citaat reageren
-
15 november 2020, 15:20 #1896
- iTrader
- 0
- Mentioned
- 14 Post(s)
Ik snap niet goed waar je met dit soort replies naartoe wil. Je start met het verwijt dat mijn beweringen op niets gebaseerd zijn. Vervolgens lanceer je een tweede resem van nutteloze vragen die amper iets met mijn beweringen te maken hebben. En tot slot stel je in vraag wie hier van wat een probleem maakt alhoewel je cijfers gewoon bevestigen wat ik stel: namelijk dat de overgrote meerderheid van intersekse personen zich ondanks hun biologische kenmerken perfect als M of V kunnen identificeren.Laatst gewijzigd door M°°nblade; 15 november 2020 om 15:43
First the dodo died, then Dodi died, Di's dead, and Dando died. I bet Dido is crapping herself!1 leden vonden dit bericht nuttig.Met citaat reageren
-
15 november 2020, 15:48 #1897
Is dit ook eigenlijk niet een beetje een first-world problem? Hoeveel mensen voelden zich hier "noch man noch vrouw" pakweg 100 jaar geleden?
-
15 november 2020, 15:54 #1898
Met een afwijkende seksualiteit moest je toen zeker niet afkomen, ongelukkig trouwen of gewoon naar een instelling. Misschien chemisch castreren of erger.Time is the school in which we learn, time is the fire in which we burn.3 leden vonden dit bericht nuttig.Met citaat reageren
-
15 november 2020, 16:03 #1899
Vraag het mij trouwens oprecht af. Het is precies alsof nu dat al onze basisbehoeften standaard worden ingevuld, we andere dingen in onze kop gaan steken om ons bezig te houden.
-
15 november 2020, 16:21 #1900
Ik vind het het moeilijk te vatten hoe "100 jaar geleden was dit geen issue" een argument kan zijn. Ik zou net blij zijn dat we door de vooruitgang ons over iets anders kunnen zorgen maken dan basisbehoeften van de meerderheid.Time is the school in which we learn, time is the fire in which we burn.no votesMet citaat reageren
-
15 november 2020, 16:33 #1901
- iTrader
- 0
- Mentioned
- 39 Post(s)
Je bent biologisch een man of een vrouw en als je niet content bent kan je je altijd laten ombouwen, mij niet gelaten.
Wat ik wel waanzin vind is gaan eisen dat de overheid investering gaat uitvoeren of dat er vanalles moet veranderen in het dagelijkse leven, omdat sommigen geen keuze kunnen maken tussen M/V.2 leden vonden dit bericht nuttig.Met citaat reageren
-
15 november 2020, 16:35 #1902
- iTrader
- 0
- Mentioned
- 39 Post(s)
Indeed, je hebt hier een aantal forummers die graag politiek correct zijn en ook verwachten dat iedereen meedoet met die politieke correctheid. Die M/V/X wc's zijn het zoveelste voorbeeld van de waanzin waartoe die politieke correctheid kan leiden.
-
15 november 2020, 16:42 #1903
- iTrader
- 4 (100%)
- Mentioned
- 17 Post(s)
-
15 november 2020, 17:13 #1904
En jij ziet niet wat ik wil zeggen? Mag ik dan zeggen dat het probleem niet bij mij ligt?
Daarnaast, bekijk het onderzoek dat moonblade hierboven postte. Zelfs met hulp van dokters en ouders gaat men bij de geboorte van intersex 8% niet toewijzen omdat dit zo moeilijk ligt. En daarnaast zijn er heel veel mensen die gewoon in een geslacht gedwongen worden door operaties en hormonen.
Zou jij het oké vinden als we je plots van geslacht gaan veranderen zonder dat jij daar zelf iets over te zeggen hebt?no votesMet citaat reageren
-
15 november 2020, 17:32 #1905
- iTrader
- 0
- Mentioned
- 9 Post(s)
Ik denk niet dat die X daar veel gaat aan veranderen. Ik vermoed dat ouders die operaties en behandelingen niet doen omdat ze geen miserie willen aan het loket van de dienst bevolking maar voor het belang van hun kind. Als ouders kiezen op voor X te gaan lijkt me ook een keuze die je als ouder maakt zonder inspraak van het kind die zware psychologische gevolgen kan hebben voor je kind en ik vermoed dat wachten met zo'n behandelingen (maar ik kan hier zeker fout zijn) de mogelijkheden beperkt.