kay-gell's schermafbeelding
    iTrader
    37 (100%)
    Mentioned
    38 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Androgyne mensen kan je biologisch perfect plaatsen he. Dat zijn gewoon mensen die qua uiterlijk en gevoel ergens tussenin zweven. Het enige verschil met wat jij "een verwijfde man" of "een mannelijke vrouw" noemt, is het feit dat je op basis van de foto niet kan zien welke van de 2 het nu is.
    Maar hoe vaak moet ik hier nog gaan herhalen dat het niet over de biologie gaat maar de mensen er tussen in.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    Kan je eens aantonen dat "mijn" zijde van het politiek spectrum zegt at er naast man en vrouw nog tientalle andere geslachten zijn?

Dat je gewoon man of vrouw kan zijn door te zeggen dat je het bent klopt. Dat gebeurt zo vaak op internet. Dat men dit juridisch wil, is absoluut geen algmeen feit door "mijn" zijde van het politiek spectrum.
    Nogmaals, ik weet niet hoe vaak ik dat hier moet herhalen maar het gaat over de evolutie waar we naar toe gaan. Als we als maatschappij ons gaan aanpassen aan een beperkte groep mensen die in hun hoofd zich bepaalde zaken toe dicht die biologisch nergens op slaan.
    En de volgende stap is dat we naast X de 10-talle andere geslachten moeten erkennen en we de juiste voornaamwoordjes gaan moeten opleggen die zij willen dat we gebruiken.
    Mark my words.
    #red9lives
    Niet opgeven mannen

Renegadexxripxx's schermafbeelding
    iTrader
    17 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Domme vraag misschien hé, maar een man die zich laat transformeren tot een vrouw. Behoudt die de karakteristieken van de typische mannenziektes (prostaatkanker)? Of gaat die terecht komen bij de typische vrouwenziektes (borstkanker) ? Of krijgt die een mengeling van de beide, tgvde hormonencocktails die worden toegediend ? Of worden bij die transformatie de mannelijke prostaat omgeschakeld naar de vrouwelijke versie ervan ?

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    48 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
    Maar hoe vaak moet ik hier nog gaan herhalen dat het niet over de biologie gaat maar de mensen er tussen in.
    Maar die androgyne mensen zijn éxact de groep waarover het gaat. Het gaat hier écht niet over de bikers die zich ineens vinden dat ze geen man zijn ofzo. Het gaat over mensen die effectief ergens tussenin zitten.

Die regel laat inderdaad misbruik toe, vandaar dat ik zelf zou voorstellen om gewoon geslacht weg te laten uit registratie. Ik zie effectief maar 1 reden (en een halve) om dat te registeren, namelijk opsporen van bvb borstkanker/prostaatkanker/... (en de halve: omdat ze sportcompetities gaan moeten herzien).

Nogmaals, ik weet niet hoe vaak ik dat hier moet herhalen maar het gaat over de evolutie waar we naar toe gaan. Als we als maatschappij ons gaan aanpassen aan een beperkte groep mensen die in hun hoofd zich bepaalde zaken toe dicht die biologisch nergens op slaan.
    En de volgende stap is dat we naast X de 10-talle andere geslachten moeten erkennen en we de juiste voornaamwoordjes gaan moeten opleggen die zij willen dat we gebruiken.
    Mark my words.
    Om een voorbeeld te geven:

Welk voornaamwoord zou je hier gebruiken? Ik denk dat er veel mensen niet zouden weten welk voornaamwoord ze moeten gebruiken. En dat is het probleem.

Renegadexxripxx's schermafbeelding
    iTrader
    17 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    Om een voorbeeld te geven:

Welk voornaamwoord zou je hier gebruiken? Ik denk dat er veel mensen niet zouden weten welk voornaamwoord ze moeten gebruiken. En dat is het probleem.
    Als ze een jurk aan heeft : haar
    Als ze een broek aan heeft : hem
    Als ze pissig eruitziet bij 1 van de 2 vermelde -> de inverse.
    Is ze dan nog pissiger -> "ET phone home"

[deleted]
    Guest

[deleted]

[deleted]

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    48 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Renegadexxripxx Bekijk bericht
    En je bewijst hier het probleem door "ze" te gebruiken, want dat is Brian Molko, de zanger van Placebo en bijgevolg dus een biologische man.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Pieterjan94's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Het is 2020 hé, vrouwen dragen al eens een broek hé

iTrader
    0
    Mentioned
    7 Post(s)

Het gaat mij over de evolutie in de verkeerde richting, niet de beslissing an sich. En de grens waar we als maatschappij de lijn gaan trekken van mensen die zich bepaalde zaken in hun hoofd inbeelden en dan gaan opleggen aan de maatschappij.
    Grenzen als maatschappij is altijd moeilijk om te trekken. Wat ga je doen? Verbieden op basis van boetes? Zolang ze niemand kwaad doen daarmee (inclusief hunzelf) zou het allemaal geen probleem mogen zijn.

Hier een voorbeeld van uw dystopische toekomst. (sorry kon het niet laten)

glashelder's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    6 Post(s)
    En wie gaat dat denkkader bepalen?
    Kay-gell blijkbaar.
    "A confident people is not exclusive. A great religion affirms other religions. A great culture affirms other cultures. A great nation affirms other nations. A great individual affirms other individuals, validates the being-ness of others and the vitality." ~ Leonard Cohen
    5 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Domme vraag misschien hé, maar een man die zich laat transformeren tot een vrouw. Behoudt die de karakteristieken van de typische mannenziektes (prostaatkanker)? Of gaat die terecht komen bij de typische vrouwenziektes (borstkanker) ? Of krijgt die een mengeling van de beide, tgvde hormonencocktails die worden toegediend ? Of worden bij die transformatie de mannelijke prostaat omgeschakeld naar de vrouwelijke versie ervan ?
    FYI maar een man kan ook borstkanker krijgen. Al komt het véél minder frequent voor dan bij vrouwen.

DaFreak's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    3e geslacht is zeker voor mensen die interseks geboren worden meer dan nodig. Bij geboorte worden de ouders vaak verplicht te kiezen en soms zelf te opereren om karakteristieken van het gekozen geslacht te versterken. Als dan achteraf blijkt dat men de foute keuze heeft gemaakt dan is dat enorm schadelijk voor de persoon in kwestie. Ook op latere leeftijd mogen interseks mensen niet gewoon interseks zijn maar worden ze gedwongen te kiezen.

Transgender personen hebben hier geen baat bij want die vallen onder vrouw of man.

KnightOfCydonia's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    11 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DaFreak Bekijk bericht
    3e geslacht is zeker voor mensen die interseks geboren worden meer dan nodig. Bij geboorte worden de ouders vaak verplicht te kiezen en soms zelf te opereren om karakteristieken van het gekozen geslacht te versterken. Als dan achteraf blijkt dat men de foute keuze heeft gemaakt dan is dat enorm schadelijk voor de persoon in kwestie. Ook op latere leeftijd mogen interseks mensen niet gewoon interseks zijn maar worden ze gedwongen te kiezen.

Transgender personen hebben hier geen baat bij want die vallen onder vrouw of man.
    Dat is op zich inderdaad een redelijke positie, want je hebt mensen die tussen de mazen van het net van de twee geslachten vallen. Jammer genoeg gaat dat vaak om biologische afwijkingen die het leven er niet echt aangenaam op maken.

De problemen beginnen echter wanneer je vervolgens ook mensen hebben die duidelijk wél tot één biologisch geslacht behoren, maar die zich een ander 'gender' voelen. Moet je die ook tegemoet treden wanneer er op onze identiteitskaarten en in ons taalgebruik uitgegaan wordt van geslacht? Daar kan je over discussiëren, als die mensen er gelukkiger mee zijn, en het geen onwaarschijnlijk misbruik is van de situatie, heb ik er geen probleem mee hen als het andere geslacht te laten aanduiden of de letter 'X' toe te kennen. Al mogen ze zelf dan ook wel beseffen als je er overduidelijk als een man uitziet, en je niet de moeite doet om eruit te zien als het gender waar je wilt toe behoren, tja... dan zullen normale mensen je in het dagelijkse leven als man beschouwen. Ik heb ooit een transgender als collega gehad, had hij het je niet verteld zou je nooit geweten dat hij ooit een vrouw geweest was... dus die was in zijn opzet geslaagd denk ik dan. Ik dacht dat het gewoon een meer vrouwelijke man was, want het is niet alsof we de categorieën 'M' en 'V' niet eeuwenlang gebruikt hebben voor groepen die een breed spectrum dekken.

Waar de slinger in deze discussie echter compleet doorslaat zijn situaties zoals op Facebook 58 genders op lijsten waaruit men mag kiezen... dat zijn er dus 55 te veel, vnl. voor mensen die deze discussie willen gebruiken om zich als uniek te beschouwen en aandacht op te eisen voor hun capriolen. Of als men in de sport de vrouwencompetitie compleet gaat domineren, niet omdat men goed is in die bepaalde sport, maar omdat men overduidelijk voordeel haalt uit een geschiedenis als man. Of ergste van alles vind ik nog: kleine kinderen die verward zijn over hun gender op jonge leeftijd al puberteitsblokkers geven, de ontwikkeling van hun hersenen zo gaan beïnvloeden en worst case scenario ze voor de rest van hun leven seksueel onderontwikkeld en onvruchtbaar achterlaten...
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Zou het geen oplossing zijn om geslacht niet als identificatie kenmerk te zien?

Zoals bij ons huidskleur niet wordt opgenomen als kenmerk, terwijl dit in andere landen wel zo is (o.a. Brazilië)

Dan moeten we er nu geen gaan bij maken.

Verstuurd vanaf mijn Mi A1 met Tapatalk

Bernie.be's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Sorry hoor. Maar je bent ofwel man of vrouw. Ik vind niet dat uw ‘gevoel’ bepaald welk geslacht je bent. Want dat kan door de jaren nogal veranderen
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Syter's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bernie.be Bekijk bericht
    Sorry hoor. Maar je bent ofwel man of vrouw. Ik vind niet dat uw ‘gevoel’ bepaald welk geslacht je bent. Want dat kan door de jaren nogal veranderen

Regels voor berichten