Bekijk resultaten enquête: Op welke partij zou je nu stemmen?

Aantal stemmers
116. Je mag niet stemmen in deze enquête
  • PVDA/PTB

6 5,17%
  • Groen

11 9,48%
  • s.pa

3 2,59%
  • CD&V

3 2,59%
  • Open VLD

2 1,72%
  • N-VA

68 58,62%
  • LDD

4 3,45%
  • Vlaams Belang

13 11,21%
  • Piratenpartij

4 3,45%
  • Andere

2 1,72%
Pagina 19 van 58 Eerste ... 915161718192021222329 ... Laatste

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lakigigar Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    zegt dat er op dit moment geen sterke figuren rondlopen bij cd&v zoals vroeger of zoals hilde crevits er één is. .
    [X]Doubt

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sarcastr0 Bekijk bericht
    [X]Doubt
    ?

Is mijn mening niet, zeg gewoon wat zij ervan denkt. En Hilde Crevits is West-Vlaams en toch wel een stemmentrekker hier. Daarom dat CD&V met haar hier wellicht het best zal scoren. En zelfs zonder haar zie ik cd&v wel nog de grootste blijven (al zal het toch nipt worden met n-va dan, dat het vooral in roeselare bvb. goed doet).

iTrader
    0
    Hoe triestig zijde als partij dat een Crevits al omschreven wordt als een vd sterkhouders

Verstuurd vanaf mijn MotoG3 met Tapatalk

iTrader
    0
    Lokaal zal CD&V op veel plaatsen wel overeind blijven in oktober. Vooral in de landelijke gemeenten waar het nog echt een ons kent ons mentaliteit is staat CD&V nog sterk.

Tomski's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wonkelrijm Bekijk bericht
    Lokaal zal CD&V op veel plaatsen wel overeind blijven in oktober. Vooral in de landelijke gemeenten waar het nog echt een ons kent ons mentaliteit is staat CD&V nog sterk.
    Wij zijn ook een landelijke gemeente en bij ons zitten ze voor het eerst in de oppositie.
    En via heel wat backstabbing samen met de blauwe (die wel in de coalitie zaten) zitten we al meer dan een jaar met een onbestuurbare gemeente (Haaltert)

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sarcastr0 Bekijk bericht
    Hoe triestig zijde als partij dat een Crevits al omschreven wordt als een vd sterkhouders

Verstuurd vanaf mijn MotoG3 met Tapatalk
    Dunno imo is dat echt wel een bekwame op haar post idem voor Van Deurzen Geens en in mindere mate Peeters (de Belgische arbeidsmarkt doet het zeer hoed en hij is en blijft minister van werk).
    Is eximius vir est quocum meliores videamur.

iTrader
    0
    Ik vind Crevits toch ook de beste politica van CD&V.

Ik vraag me af of Quicky in Kortrijk naar de achterbank zal worden verwezen dit jaar. Ik hoop het eigenlijk wel. Al is Stefaan De Clercq nu toch ook niet echt iemand waar ik "warm" van wordt. Mijn ma dan weer wel, maar dat zal misschien ook wel met dat hij van de regio komt te maken hebben. En voor s.pa hebben ze daar Philippe de Coene. Ook een vreemde coallitie: VLD, N-VA en S.PA.

Hier in Menen hebben we een vrij populaire CD&V burgemeester, maar wel een rechtse coalitie (dezelfde als in de federale regering). Zelf hoop ik op verandering, en misschien een tjeven-sossen coallitie. Zelfde burgemeester, maar wat andere inhoud. Maar zelf stem ik op PVDA. Groenen hebben ook wel een paar mensen die ik ken.

Sylverscythe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Persoonlijk vind ik gemeentepolitiek maar een dwaze bedoening voor alle dorpen en gemeenten met weinig inwoners. Meestal betekenen de politieke partijen daar weinig, en worden er vreemde coalities op poten gezet om toch maar te besturen. Dan zit je met zo'n hoop schepenen die vooral zichzelf belangrijk vinden en niet echt veel verwezelijken, buiten eens een drink organiseren om stemmen te ronselen. Ondertussen wordt er oppositie gevoerd over belangrijke zaken zoals het al dan niet aanleggen van een park of een speeltuin Een pak efficiënter zou zijn om alles te fusioneren, maar dat gaat natuurlijk niet zo vlot, omdat heel wat locale politici hun kleine koninkrijkje moeten opgeven.

Om maar te zwijgen over de politieke mini-dynastiën die ontstaan, omdat partij X al jaren aan de macht is, waar zoon of dochter van via de gemeenteraad wordt binnengeloodsd. Eigenlijk alles waar mensen op federaal/regionaal vlak bedenkingen bij hebben, gebeurt gewoon nog veel meer op locaal vlak. Ik denk dan spontaan aan de locale oVLD-nest die al sinds mensenheugenis de burgemeester levert, mooi verbonden is met de grootste locale aannemer (die lekker alles vol crappy appartementsgebouwen zet én waarvan een familielid schepenen is), en die naar hartelust politieke vriendjes benoemt waar ze kunnen.

Dat gaat dan over de De Block familie van "ons" Maggie. Broerlief al jaren burgemeester, wanneer Maggie wil neemt zij de sjerp over, en haar dochter is al OCMW voorzitster. Dat mogen dan voor mijn part capabele politici zijn, het stinkt gewoon.
    Time is the school in which we learn, time is the fire in which we burn.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sylverscythe Bekijk bericht
    Persoonlijk vind ik gemeentepolitiek maar een dwaze bedoening voor alle dorpen en gemeenten met weinig inwoners. Meestal betekenen de politieke partijen daar weinig, en worden er vreemde coalities op poten gezet om toch maar te besturen. Dan zit je met zo'n hoop schepenen die vooral zichzelf belangrijk vinden en niet echt veel verwezelijken, buiten eens een drink organiseren om stemmen te ronselen. Ondertussen wordt er oppositie gevoerd over belangrijke zaken zoals het al dan niet aanleggen van een park of een speeltuin Een pak efficiënter zou zijn om alles te fusioneren, maar dat gaat natuurlijk niet zo vlot, omdat heel wat locale politici hun kleine koninkrijkje moeten opgeven.

Om maar te zwijgen over de politieke mini-dynastiën die ontstaan, omdat partij X al jaren aan de macht is, waar zoon of dochter van via de gemeenteraad wordt binnengeloodsd. Eigenlijk alles waar mensen op federaal/regionaal vlak bedenkingen bij hebben, gebeurt gewoon nog veel meer op locaal vlak. Ik denk dan spontaan aan de locale oVLD-nest die al sinds mensenheugenis de burgemeester levert, mooi verbonden is met de grootste locale aannemer (die lekker alles vol crappy appartementsgebouwen zet én waarvan een familielid schepenen is), en die naar hartelust politieke vriendjes benoemt waar ze kunnen.

Dat gaat dan over de De Block familie van "ons" Maggie. Broerlief al jaren burgemeester, wanneer Maggie wil neemt zij de sjerp over, en haar dochter is al OCMW voorzitster. Dat mogen dan voor mijn part capabele politici zijn, het stinkt gewoon.
    Maar blijkbaar worden die dan toch altijd herkozen?

iTrader
    0
    Ja, in een kleine gemeente loont het om "de plezante" uit te hangen natuurlijk. Nieuwjaarsdrink met gratis happy hour op kosten van de gemeenteraad, die meer wordt gepresenteerd als verwezelijking van de oVLD om mee te beginnen.

Mijn punt is dat ik al die kleine gemeentebesturen nutteloos vind voor veel zaken, en ze voornamelijk vriendjespolitiek in de hand werken.

DogFacedGod's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    Ons kent ons. Zeker in kleine gemeentes.

De gehele gemeentebestuur werd beschuldigd van corruptie. Frontpage als headliner van Het Laatste Nieuws indertijd.
    Die van een bepaald dorp betaalden een minnelijke schikking om niet te moeten voortkomen in de rechtszaak.
    Gewoon herverkozen zonder boe of ba.

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...ptie~ad51180e/
    o/

denkimi's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Conradus Bekijk bericht
    Dunno imo is dat echt wel een bekwame op haar post idem voor Van Deurzen Geens en in mindere mate Peeters (de Belgische arbeidsmarkt doet het zeer hoed en hij is en blijft minister van werk).
    Ga anders eens in enkele scholen vragen hoe tevreden ze zijn van crevits haar m-decreet.

Om zo iemand bekwaam te noemen moet je de lat wel heel laag leggen.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
    Ga anders eens in enkele scholen vragen hoe tevreden ze zijn van crevits haar m-decreet.

Om zo iemand bekwaam te noemen moet je de lat wel heel laag leggen.
    Was dat geen creatie van Pascal Smet?

iTrader
    5 (100%)
    Ja, in een kleine gemeente loont het om "de plezante" uit te hangen natuurlijk. Nieuwjaarsdrink met gratis happy hour op kosten van de gemeenteraad, die meer wordt gepresenteerd als verwezelijking van de oVLD om mee te beginnen.

Mijn punt is dat ik al die kleine gemeentebesturen nutteloos vind voor veel zaken, en ze voornamelijk vriendjespolitiek in de hand werken.
    Wow, ik dacht dat ik de enigste was die er zo over dacht.
    Hier wordt je gewoon scheef bekeken als je niet voor De Block bent...
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

M°°nblade's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Fusie van gemeentes bieden hiervoor een oplossing, en daarvan hebben we er al een paar in golven gezien.
    Maar tot nogtoe weet ik niet of dat het 'motivatie' beleid op veel succes kan rekenen.
    https://nl.wikipedia.org/wiki/Fusies...sche_gemeenten

Ik herinner me ook dat er nogal wat gemeentes met schulden zijn. Veel grote projecten zoals nieuwe speelpleinen, meer groen, etc ...kunnen die niet meer steunen wanneer er 2.000€ schulden per inwoner zijn zoals in Scherpenheuvel-Zichem. :-)
    First the dodo died, then Dodi died, Di's dead, and Dando died. I bet Dido is crapping herself!

Pagina 19 van 58 Eerste ... 915161718192021222329 ... Laatste

Regels voor berichten