Bekijk resultaten enquête: Op welke partij zou je nu stemmen?

Aantal stemmers
116. Je mag niet stemmen in deze enquête
  • PVDA/PTB

6 5,17%
  • Groen

11 9,48%
  • s.pa

3 2,59%
  • CD&V

3 2,59%
  • Open VLD

2 1,72%
  • N-VA

68 58,62%
  • LDD

4 3,45%
  • Vlaams Belang

13 11,21%
  • Piratenpartij

4 3,45%
  • Andere

2 1,72%
Pagina 12 van 58 Eerste ... 2891011121314151622 ... Laatste
    Epyon's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jack|herrer Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Alles voor de macht, zelfs communisten mogen helpen....Laten we hopen dat ze juist nergens geraken.

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...-uit~a9a9eb4c/
    De enige partij die qua sociaal-economische thema's de communisten het dichtst benadert is het Vlaams Belang .
    _/Forum Supervisor
    __/Forum coach Algemene Fora & Games
    ___/The Things Network Ghent

Look at me still talking when there's Science to do. When I look out there it makes me GLaD I'm not you.

iTrader
    0
    Komaan zeg, wat voor reacties lees ik hier toch. PVDA is ten eerste geen communistische partij en is ten tweede zelfs geen extreme partij, en benadert al helemaal niet Vlaams Belang. En meteen al concluderen dat Groen flirt met communisten is te belachelijk voor woorden.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Epyon Bekijk bericht
    De enige partij die qua sociaal-economische thema's de communisten het dichtst benadert is het Vlaams Belang .
    Kan je daar wat voorbeelden van geven? Ik weet dat VB economisch links is, maar extreemlinks?

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jack|herrer Bekijk bericht
    Alles voor de macht, zelfs communisten mogen helpen....Laten we hopen dat ze juist nergens geraken.

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...-uit~a9a9eb4c/
    Als we PVDA "de communisten" mogen noemen, dan mag ik het Vlaams Belang ook "de fascisten" noemen? Of zelfs "de neo-nazi's"?
    Ik geef toe dat ik de constante en duidelijk diepgewortelde connecties van het PVDA met bepaalde communistische regimes... onkies vind. Maar hun programma maakt van hen minder communisten dan dat het programma van het VB hen fascisten noemt. En de discussie zo extreem voeren, helpt niemand. Dat gaat nooit zorgen voor een zinnige discussie waar beide zijden iets uit kunnen opsteken. Het dwingt mensen alleen in extreme posities die ze anders nooit zouden verdedigen: Ah, je vindt ze geen communisten? Dan ben je zeker zelf een communist!
    Bedankt, bedankt, 1.452.500 keer bedankt!
    Jullie zijn geweldig.

PSN = A_Loser_Baby

Sonny Crockett's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Perdedor83 Bekijk bericht
    Als we PVDA "de communisten" mogen noemen, dan mag ik het Vlaams Belang ook "de fascisten" noemen? Of zelfs "de neo-nazi's"?
    Ik geef toe dat ik de constante en duidelijk diepgewortelde connecties van het PVDA met bepaalde communistische regimes... onkies vind. Maar hun programma maakt van hen minder communisten dan dat het programma van het VB hen fascisten noemt. En de discussie zo extreem voeren, helpt niemand. Dat gaat nooit zorgen voor een zinnige discussie waar beide zijden iets uit kunnen opsteken. Het dwingt mensen alleen in extreme posities die ze anders nooit zouden verdedigen: Ah, je vindt ze geen communisten? Dan ben je zeker zelf een communist!
    Het Vlaamse belang 'wordt reeds' in verband gebracht met neo-nazis en fascisten.
    Alle neutraliteit ten spijt.
    Nooit gehoord van leestekens?
    Een zin begint zonder hoofdletter?
    Dan interesseert jouw mening/vraag me niet.
    Dan antwoord ik niet.

iTrader
    0
    Men deinst er ook niet voor terug om N-VA'ers af te beelden als nazi's.

En je wint er zelfs een prijs voor.

Maar oeeewww, PVDA communisten noemen, dat is toch wel 2 bruggen te ver.

Verstuurd vanaf mijn MotoG3 met Tapatalk

Nahrtent's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    ITT: "Ja maar zij zijn begonnen "

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nahrtent Bekijk bericht
    ITT: "Ja maar zij zijn begonnen "
    Bwa nee, daar gaat het niet om.

Maar ge kunt niet verontwaardigd zijn over het ene, en dan niet over het andere.

Verstuurd vanaf mijn MotoG3 met Tapatalk

jack|herrer's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Perdedor83 Bekijk bericht
    VB worden ook facisten en neonazies genoemt omdat ze die connecties hebben. Tik pvda en communist in google in en je kan de linkjes met bewijzen van connecties nog niet meer tellen.

Mertens zegt wel dat ze nu minder extreem zijn, maar dat zegt het VB ook. Daarom is het nog niet minder waar.

iTrader
    13 (100%)
    Het zijn geen communisten hoor, maar nog maar 3 jaar geleden noemden ze zichzelf nog een eigentijdse communistische partij die deel uit maakt van de internationale communistische beweging Ik zie geen publicaties van het VB of NVA waarin ze zichzelf nazi's of fascisten noemen.

http://pvda.be/sites/default/files/d.../congres_4.pdf

En die foto al vergeten van de kerel met communistische symbolen die naast Raoul Hedebouw stond op hun 1 mei viering? Die staat daar trots met zijn CCCP t-shirt en een pin met een hamer en sikkel.

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...oken~a95ece0d/
    Laatst gewijzigd door LSDsmurf; 29 december 2017 om 13:19

Sylverscythe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LSDsmurf Bekijk bericht
    Het zijn geen communisten hoor, maar nog maar 3 jaar geleden noemden ze zichzelf nog een eigentijdse communistische partij die deel uit maakt van de internationale communistische beweging Ik zie geen publicaties van het VB of NVA waarin ze zichzelf nazi's of fascisten noemen.

http://pvda.be/sites/default/files/d.../congres_4.pdf

En die foto al vergeten van de kerel met communistische symbolen die naast Raoul Hedebouw stond op hun 1 mei viering? Die staat daar trots met zijn CCCP t-shirt en een pin met een hamer en sikkel.

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...oken~a95ece0d/
    Of tik PVDA en Venezuela in en zie hoe ze niet zo lang geleden Maduro nog afschilderden als een held die moedig tegen de machinaties van de CIA opbokste.

Nu goed, voor mijn part zijn het volgens definitie 23 tot 45 van het communisme geen communisten, ik vind hun ideologie maar niks. Bergen met geld beloven en die gaan zoeken bij de vaag gedefinieerde "rijken".
    Time is the school in which we learn, time is the fire in which we burn.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sylverscythe Bekijk bericht
    Of tik PVDA en Venezuela in en zie hoe ze niet zo lang geleden Maduro nog afschilderden als een held die moedig tegen de machinaties van de CIA opbokste.

Nu goed, voor mijn part zijn het volgens definitie 23 tot 45 van het communisme geen communisten, ik vind hun ideologie maar niks. Bergen met geld beloven en die gaan zoeken bij de vaag gedefinieerde "rijken".
    Introductie van het eerste artikel in het deel 'Venezuela' van de PVDA-site:

Venezuela: winst voor links bij regionale verkiezingen

Bij de regionale verkiezingen van 15 oktober kwam de PSUV van president Maduro als de overwinnaar tevoorschijn. De bevolking kiest duidelijk tegen het geweld van de rechtse oppositie en voor een democratische aanpak van de reële problemen van het land onder leiding van president Maduro.
    WTF!!!!! Vanaf nu vind ik de PVDA geen bende extreemlinkse hippies meer, maar zieke mensen!

Triest

Dat dit mogelijks de grootste fractie van het land gaat worden

edit: bestaat er geen instantie die zule artikels door politieke partijen controleert? Dit is echt wansmakelijk

squalleke123's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Badger Bekijk bericht
    Introductie van het eerste artikel in het deel 'Venezuela' van de PVDA-site:

WTF!!!!! Vanaf nu vind ik de PVDA geen bende extreemlinkse hippies meer, maar zieke mensen!

Triest

Dat dit mogelijks de grootste fractie van het land gaat worden

edit: bestaat er geen instantie die zule artikels door politieke partijen controleert? Dit is echt wansmakelijk
    Grootste fractie daar is de kans klein op. Ze gaan grootste worden in Wallonie, misschien Brussel (alhoewel daar het clientelisme van de PS veel sterker is). That's it. In Vlaanderen zitten die rond de kiesdrempel. En dan blijft, qua zetels en qua stemmenaantal, N-VA de grootste. Op basis van huidige peilingen ofc. for what it's worth.

iTrader
    0
    Komaan doe toch eens normaal. En als je je goed informeert, dan weet je dat de rechtse oppositie daar effectief niet echt heel kuis is. Trouwens, in Venezuela liggen jullie wakker van de mensenrechten en schreeuwen jullie moord en brand, maar over de mensenrechten van vluchtelingen en wat Theo Francken gedaan heeft, daar gaan we maar onze kop voor in het zand steken? En belangrijker is dat het in dit land om dit land uitdraait. Wat in Venezuela gebeurt, is irrelevant voor ons, en al helemaal niet representatief voor het veel meer ontwikkelde Belgie dat bovendien veel stabieler is, dan een land dat veel te afhankelijk is van olie (en ja dat is deels de fout van de Venezuelaanse overheid, en neen dat is niet het bewijs dat links niet werkt, want links in Venezuela is er in de eerste plaats gekomen door het falen van rechts in de jaren '90 en een crisis in die jaren waar rechts niet mee kon omgaan).

Venezuelan regional elections 2017 En links heeft die verkiezingen ook op een eerlijke manier gewonnen trouwens.

Ik verdedig niet het régime in Venezuela voor alle duidelijkheid, maar dit is een beetje de pot de ketel verwijten dat hij zwart ziet. Ik verdedig het régime niet, maar ik verdedig de westerse en vooral Amerikaanse inmenging evenzeer niet, en al zeker niet een wacko Donald Trump die dreigt met militair ingrijpen in Venezuela.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door squalleke123 Bekijk bericht
    Grootste fractie daar is de kans klein op. Ze gaan grootste worden in Wallonie, misschien Brussel (alhoewel daar het clientelisme van de PS veel sterker is). That's it. In Vlaanderen zitten die rond de kiesdrempel. En dan blijft, qua zetels en qua stemmenaantal, N-VA de grootste. Op basis van huidige peilingen ofc. for what it's worth.
    Liberalen wellicht grootste fractie. PTB gaat geen 25% halen in Wallonie. Dat wordt eerder 15%. Maar in Luik gaat toch een aardverschuiving plaatsvinden volgend jaar tijdens de gemeenteraadsverkiezingen denk ik. En ik denk wel dat PVDA de kiesdrempel gaat halen in Vlaanderen, of op zijn minst in Vlaanderen en Oost-Vlaanderen, mogelijk ook Vlaams-Brabant en Limburg. West-Vlaanderen wordt (heel) moeilijk, want te landelijk en geen sterke bekende figuur hier. In Limburg hebben ze Kim De Witte, en die zijn wellicht de meest linkse Vlaamse provincie omdat ze ook de zwakste economische provincie van Vlaanderen zijn. Groen doet het hier trouwens ook niet zo goed. West-Vlaanderen is één en al CD&V.

Pagina 12 van 58 Eerste ... 2891011121314151622 ... Laatste

Regels voor berichten