Bekijk resultaten enquête: Dit systeem is voor mij

Aantal stemmers
58. Je mag niet stemmen in deze enquête
  • Prachtig, moet zeker kunnen!

20 34,48%
  • OK, maar uitwerking kan wat beter

14 24,14%
  • Geen voorstander van, moet sterk beperkt worden

8 13,79%
  • Idioot, volledig afschaffen dat systeem

16 27,59%
Pagina 6 van 14 Eerste ... 2345678910 ... Laatste
    JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coldvinc Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Waarom niet gewoon de "hoofdoorzaak" aanpakken en de blijven zoeken naar optimalisatie van de bestaande loonlasten? Maak het eenvoudiger en sneller om een bedrijf op te richten en belast bijberoepers de eerste X euro minder zwaar, o.i.d? Of is dat te simpel?
    Je moet me eens uitleggen hoe je het nog gemakkelijker kan maken om een bedrijf te starten... M'n vriendin had 1 halfuurtje bij zenito nodig.

En opnieuw: het minder belasten van een extra job zal betekenen dat veel mensen bij ongeveer dezelfde werkgever plots een extra job zal hebben, toch op papier.
    “Bezuinigen op onderwijs? Hebben we nog niets geleert?”
    Loesje

coldvinc's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    Je moet me eens uitleggen hoe je het nog gemakkelijker kan maken om een bedrijf te starten... M'n vriendin had 1 halfuurtje bij zenito nodig.

En opnieuw: het minder belasten van een extra job zal betekenen dat veel mensen bij ongeveer dezelfde werkgever plots een extra job zal hebben, toch op papier.
    Dunno, vandaar de "o.i.d." en het vraagteken op het einde, ik vroeg het me af en gaf die aan als voorbeelden, deze kwamen het eerst in me op.
    Ik wilde vooral insinueren dat de maatregel van 6K per jaar me inderdaad niet de beste oplossing lijkt en dat het toch anders moet kunnen.
    My fight towards financial independence: https://www.fighttofire.com

DogFacedGod's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dacuba Bekijk bericht
    Ik wacht tot Uber aan dat lijstje wordt toegevoegd (of via een andere weg onder die regeling valt) zodat ik in Antwerpen kan gaan rondrijden!
    Ga je er geraken met Uber met de aangekondigde limieten per maand? Je moet al een vrij recente auto hebben, benzinekosten, hogere verzekeringskosten, agressieve taxichauffeurs, concurrentie met openbaar vervoer.

De Uberrijders in de VS leken mij maar ook moderne werkslaven. 12-16u per dag rijden voor een hongerloontje.
    o/

SithCloud's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    het kan zijn dat je club een van de uitzonderingen is, maar als je de sportclubs hier in de buurt bekijkt, is het resultaat pover. Ik weet dat in een grote gemeente in de buurt geen enkele sportclub (bij rondvraag op de sportraad) aangifte deed. Ik heb voor de duizenden aangiftes die ik gedaan heb ook nog NOOIT een fiscale fiche hiervan gezien, terwijl ik weet dat er wel enkele trainers zijn. Het zwart is moeilijk aan te geven, hé.

Ik snap niet hoe je die redenering kan maken. Is er een verschil tussen:

- iemand die voltijds werkt (bvb 38 uur ploegen) en bvb 3000 euro bruto per maand verdient
    en
    - iemand die voltijds werkt (bvb weekendploegen) en bvb 2500 euro verdient en daarnaast nog 500 euro verdient uit een andere activiteit
    en
    - iemand die een eerste job heeft (halftijds) waar hij 1500 euro verdient en een andere halftijdse job waar hij ook 1500 euro verdient.

Ik zie niet in waarom de eerste nadeliger moet behandeld worden dan de 2e en derde. Zéker niet met de derde, maar ook niet met de tweede, want als je zoiets toestaat, dan zal iedereen plots minder verdienen met zijn eerste activiteit en een tweede vergelijkbare activiteit opstarten (al dan niet puur uit belastingsbesparende redenen).

Al die uitzonderingsmaatregelen helpen enkel de staatskas om zeep. En dan zal men klagen dat men niet lukt om de gewone belastingstarieven te verlagen...
    hoezo? ik heb een 38-uren job met daarnaast nog een 2de betrekking. Dus ja ik betaal volle pot sociale bijdragen 2 keer (en ja kweet wel dat het niet echt volle pot is omdat mijn 2de betrekking parttime is, maar het is niet dat ik extra pensioen krijg hé)
    When in trouble, fear or doubt, run in circles, scream and shout

iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DogFacedGod Bekijk bericht
    Ga je er geraken met Uber met de aangekondigde limieten per maand? Je moet al een vrij recente auto hebben, benzinekosten, hogere verzekeringskosten, agressieve taxichauffeurs, concurrentie met openbaar vervoer.

De Uberrijders in de VS leken mij maar ook moderne werkslaven. 12-16u per dag rijden voor een hongerloontje.
    Tsjah ik kan begrijpen dat men over uber klaagt en over het lage loon maar er is een reden dat een uberdriver een uberdriver is hé. Omdat ze geen andere skills hebben (en dan heb ik het niet over zij die het wat doen naast hun fulltime job hé)

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SithCloud Bekijk bericht
    hoezo? ik heb een 38-uren job met daarnaast nog een 2de betrekking. Dus ja ik betaal volle pot sociale bijdragen 2 keer (en ja kweet wel dat het niet echt volle pot is omdat mijn 2de betrekking parttime is, maar het is niet dat ik extra pensioen krijg hé)
    Je pensioen wordt berekend op je loon. Als je brutoloon lager is dan 45500 euro op jaarbasis, krijg je wel degelijk een extra pensioen door extra te werken. In de 3 gevallen die ik aangaf is het telkens zo dat iemand die 3000 euro haalt, ongeacht of dat voor een stuk door een bijkomende job is of niet, daar telkens voor het volle bedrag voordeel mee doet.
    Loesje

iTrader
    3 (100%)
    Je pensioen wordt berekend op je loon. Als je brutoloon lager is dan 45500 euro op jaarbasis, krijg je wel degelijk een extra pensioen door extra te werken. In de 3 gevallen die ik aangaf is het telkens zo dat iemand die 3000 euro haalt, ongeacht of dat voor een stuk door een bijkomende job is of niet, daar telkens voor het volle bedrag voordeel mee doet.
    Het gaat hem ook niet enkel om pensioen hé. openvld had daar een vorostel voor een jaar geleden of zo, maar ik vind het niet meteen terug. Ze zullen het veranderd hebben naar die 500 euro

punt is dat ik 2 keer rsz bijbetaal terwijl ik daar op zich geen 2 keer volledig voordeel uit haal.
    Laatst gewijzigd door SithCloud; 3 november 2017 om 21:57

coldvinc's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Het Globaal Beheer moet door iets betaald worden en de evolutie ziet er niet goed uit voor het budget van het Globaal Beheer.

Als ze de RSZ-bijdragen aanpassen zal het Globaal Beheer op een andere manier moeten gefinancierd worden of er zal moeten geknipt worden waardoor je waarschijnlijk naar een meer Amerikaans systeem zal gaan waarbij ieder meer voor zichzelf zal moeten zorgen.
    My fight towards financial independence: https://www.fighttofire.com

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    punt is dat ik 2 keer rsz bijbetaal terwijl ik daar op zich geen 2 keer volledig voordeel uit haal.
    dat heet sociale zekerheid.
    En of je nu RSZ betaalt door 1 job van 3000 euro of een job van 2500 én een bijjob van 500 euro, ik zie niet in hoe je daar een verschil in zou maken, dat punt blijft.
    Loesje

iTrader
    3 (100%)
    dat heet sociale zekerheid.
    En of je nu RSZ betaalt door 1 job van 3000 euro of een job van 2500 én een bijjob van 500 euro, ik zie niet in hoe je daar een verschil in zou maken, dat punt blijft.
    jamaar, die ene job van 500 euro daar betaal je nu niets meer op. Goed dat is omdat dat zogezgd occasioneel etc etc is... ik zie niet in waarom de regering zoveel uitzonderingen moet maken. Maak dan gewoon elke job naast je fulltime job onbelast van sociale bijdrage (en zelfs meer) hé

iTrader
    0
    De mensen kunnen veel geld in hun zakken steken en minder belasting betalen, en dit is dan "de slechtste maatregel van de laatste jaren"?

iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dieter85 Bekijk bericht
    De mensen kunnen veel geld in hun zakken steken en minder belasting betalen, en dit is dan "de slechtste maatregel van de laatste jaren"?
    omdat het eerder gaat om hoe mensen het systeem makkelijk kunnen uitbuiten

iTrader
    0
    omdat het eerder gaat om hoe mensen het systeem makkelijk kunnen uitbuiten
    So? Ten nadele van wie? Betaalt de werkende mens nog niet genoeg belasting dan?

[deleted]
    Guest

[deleted]

[deleted]

iTrader
    0
    Maar desondanks mag je wel onbeperkt bijdragen voor alles wat je boven die 45k verdient. Alleen al daarom is het een prima zaak om 500-1000 onbelast extra te verdienen per maand.

Pagina 6 van 14 Eerste ... 2345678910 ... Laatste

Regels voor berichten