Bekijk resultaten enquête: Dit systeem is voor mij

Aantal stemmers
58. Je mag niet stemmen in deze enquête
  • Prachtig, moet zeker kunnen!

20 34,48%
  • OK, maar uitwerking kan wat beter

14 24,14%
  • Geen voorstander van, moet sterk beperkt worden

8 13,79%
  • Idioot, volledig afschaffen dat systeem

16 27,59%
Pagina 5 van 14 Eerste 123456789 ... Laatste
    [deleted]
    Guest

[deleted]

[deleted]

SteveDotcom's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    ik vermoed niet dat sportclubs hierdoor minder gaan betalen. Integendeel, hun argument om aan kantinevrijwilligers, stewards, ticketjesverkopers, beginnende jeugdtrainers, ... maximaal werkelijke kosten of die 1300 euro te betalen, vervalt nu.

Het aantal sportclubs dat nu wettelijk in orde is en als werkgever ingeschreven staat (en dus de RSZ en dergelijke betaalt die ze nu mss niet zouden hebben) of minstens de correcte fiscale fiches opmaakt is al bij al beperkt, dus 't is niet dat de overheid hier massaal op zal verliezen, dat is hier minder aan de orde, er zal geen meer ruimte komen voor de sportclubs zelf.
    Wij gaan als trainers bij ons over die 1300€, de sportclub betaalt toch wel wat geld elk jaar om dit met de belastingen inorde te brengen believe me..

DogFacedGod's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A-res Bekijk bericht
    Dit dus.

In een land dat nog steeds aan de top zit qua fiscale druk, in een land dat zowat de helft van zijn BBP nodig heeft om zijn beleid te financieren (en dat desondanks niet in staat is een efficiënt en effectief apparaat uit te werken, laat staan in staat is om begrotingen in evenwicht of met overschot te realiseren), is het totaal van de pot gerukt je zorgen te gaan maken over de “minderinkomsten” voor de staat door dergelijke maatregelen. If anything zou dat wel de laatste bekommernis moeten zijn. Het is de verdomde plicht van de staat om het met veel minder te gaan doen op een veel efficiëntere en effectieve manier.

Initiatieven als deze (en bij uitbreiding elk intiatief dat de fiscale druk op verloning kan reduceren) zijn in dat kader alleen maar aan te moedigen.
    Bovendien een mooie mogelijkheid voor gepensioneerden om hun ontoereikende officiële pensioen aan te vullen.
    Akkoord dat de fiscale druk omlaag moet in België maar dit gebeurt op een manier voor een select publiek met vage regels met groot risico op misbruik en daardoor de fiscale/financiële/sociale druk op de rest dreigt te stijgen.

Dan kan je evengoed een belastingverlaging geven aan rosse mensen die minstens 3 minuten op één been kunnen staan en op 5 meter van een frietkot wonen.

De VLD is weer massa's hypocriet bezig. Het één moment zitten ze te opperen voor een flat tax rate waar alles zo simpel mogelijk wordt gehouden. Tegelijkertijd werken ze mee om een extra drietal fiscale systemen uit te vinden die vaag , moeilijk te controleren en niet doordacht zijn.
    o/
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Whit Bekijk bericht
    Volgens mij begrijp je onvoldoende hoe een overheid functioneert en de bestaansreden ervan, om te kunnen inzien dat dit klinkklare onzin is.
    Ach gut, look how cute

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DogFacedGod Bekijk bericht
    Akkoord dat de fiscale druk omlaag moet in België maar dit gebeurt op een manier voor een select publiek met vage regels met groot risico op misbruik en daardoor de fiscale/financiële/sociale druk op de rest dreigt te stijgen.

Dan kan je evengoed een belastingverlaging geven aan rosse mensen die minstens 3 minuten op één been kunnen staan en op 5 meter van een frietkot wonen.

De VLD is weer massa's hypocriet bezig. Het één moment zitten ze te opperen voor een flat tax rate waar alles zo simpel mogelijk wordt gehouden. Tegelijkertijd werken ze mee om een extra drietal fiscale systemen uit te vinden die vaag , moeilijk te controleren en niet doordacht zijn.
    An sich niet onlogisch; zolang je niet met een politiek zit die verder durft kijken dan de volgende peiling en/of verkiezing, ga je nooit ofte nimmer een partij hebben die de guts heeft om een hard rest te doen van de fiscaliteit en gaan ze blijven aanmodderen met zaken zoals deze. Dat is geen excuus, uiteraard niet, maar alle initiatief die de druk naar beneden haalt valt in dat opzicht te verkiezen boven elk initiatief dat het omgekeerde doet.

[deleted]
    Guest

[deleted]

[deleted]

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Whit Bekijk bericht
    Het bewijs spreekt nochtans in mijn voordeel
    Een kinderhand is gauw gevuld zo blijkt

[deleted]
    Guest

[deleted]

[deleted]

squalleke123's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A-res Bekijk bericht
    An sich niet onlogisch; zolang je niet met een politiek zit die verder durft kijken dan de volgende peiling en/of verkiezing, ga je nooit ofte nimmer een partij hebben die de guts heeft om een hard rest te doen van de fiscaliteit en gaan ze blijven aanmodderen met zaken zoals deze. Dat is geen excuus, uiteraard niet, maar alle initiatief die de druk naar beneden haalt valt in dat opzicht te verkiezen boven elk initiatief dat het omgekeerde doet.
    Ooit eens Carl Devos horen zeggen dat zo'n harde reset onmogelijk is. Ik draaide toch ook even met mijn ogen dan. Moeilijk waarschijnlijk wel om een overgansregeling te maken, maar onze fiscaliteit mag gerust eens vanaf nul herbekeken worden.

SithCloud's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gray Bekijk bericht
    Ik ben van het principe hoe meer je werkt en hoe meer je verdient, hoe meer belastingen je procentueel moet betalen.

Ik begrijp niet waarom extra werk erbovenop onbelast moet gebeuren...Niet logisch!
    Omdat (in mijn geval) mensen met een 2de job eigenlijk 2 keer sociale bijdrage betalen, maar er slechts 1 keer van kunnen genieten. Zoals in mijn geval dus.
    When in trouble, fear or doubt, run in circles, scream and shout

SteveDotcom's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SithCloud Bekijk bericht
    Omdat (in mijn geval) mensen met een 2de job eigenlijk 2 keer sociale bijdrage betalen, maar er slechts 1 keer van kunnen genieten. Zoals in mijn geval dus.
    Inderdaad is te zot voor woorden..

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SteveDotcom Bekijk bericht
    Wij gaan als trainers bij ons over die 1300€, de sportclub betaalt toch wel wat geld elk jaar om dit met de belastingen inorde te brengen believe me..
    het kan zijn dat je club een van de uitzonderingen is, maar als je de sportclubs hier in de buurt bekijkt, is het resultaat pover. Ik weet dat in een grote gemeente in de buurt geen enkele sportclub (bij rondvraag op de sportraad) aangifte deed. Ik heb voor de duizenden aangiftes die ik gedaan heb ook nog NOOIT een fiscale fiche hiervan gezien, terwijl ik weet dat er wel enkele trainers zijn. Het zwart is moeilijk aan te geven, hé.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SithCloud Bekijk bericht
    Ik snap niet hoe je die redenering kan maken. Is er een verschil tussen:

- iemand die voltijds werkt (bvb 38 uur ploegen) en bvb 3000 euro bruto per maand verdient
    en
    - iemand die voltijds werkt (bvb weekendploegen) en bvb 2500 euro verdient en daarnaast nog 500 euro verdient uit een andere activiteit
    en
    - iemand die een eerste job heeft (halftijds) waar hij 1500 euro verdient en een andere halftijdse job waar hij ook 1500 euro verdient.

Ik zie niet in waarom de eerste nadeliger moet behandeld worden dan de 2e en derde. Zéker niet met de derde, maar ook niet met de tweede, want als je zoiets toestaat, dan zal iedereen plots minder verdienen met zijn eerste activiteit en een tweede vergelijkbare activiteit opstarten (al dan niet puur uit belastingsbesparende redenen).

Al die uitzonderingsmaatregelen helpen enkel de staatskas om zeep. En dan zal men klagen dat men niet lukt om de gewone belastingstarieven te verlagen...
    “Bezuinigen op onderwijs? Hebben we nog niets geleert?”
    Loesje
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    3 (100%)
    Mss bedoeld hij iemand die 38u werkt bij de ene baas en dan nog een 2de job heeft voor een paar uur?

coldvinc's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Waarom niet gewoon de "hoofdoorzaak" aanpakken en de blijven zoeken naar optimalisatie van de bestaande loonlasten? Maak het eenvoudiger en sneller om een bedrijf op te richten en belast bijberoepers de eerste X euro minder zwaar, o.i.d? Of is dat te simpel?
    My fight towards financial independence: https://www.fighttofire.com

iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coldvinc Bekijk bericht
    Waarom niet gewoon de "hoofdoorzaak" aanpakken en de blijven zoeken naar optimalisatie van de bestaande loonlasten? Maak het eenvoudiger en sneller om een bedrijf op te richten en belast bijberoepers de eerste X euro minder zwaar, o.i.d? Of is dat te simpel?
    bestaat al

Pagina 5 van 14 Eerste 123456789 ... Laatste

Regels voor berichten