Pagina 5 van 11 Eerste 123456789 ... Laatste

Discussie: Bende van Nijvel

Sonny Crockett's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vile Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Wie is van Esbrouck? Haemers aan de bende linken is wat vergezocht denk ik? Zijn bende had eerder andere motieven. Haemers indertijd knappe man, glamourboy uit het Brusselse. Denk dat het geld van hun overvallen vooral werd gebruikt om een zeer decadente en luxueuze levensstijl te kunnen leiden en bekostigen. Van Haemers is trouwens geweten dat hij niet de slimste van de hoop was, maar dat de plannen werden gemaakt door Philippe Lacroix die tijdens het uitzitten van zijn straf ook zijn licentiaatsdiploma heeft behaald. De Bende Van Nijvel was precies meer een moordcommando die het niet voor het grote geld deed al die overvallen, maar eerder om een schokgolf te veroorzaken in de samenleving.
    Leopold Van Esbrouck. Bende van Baasrode.
    Nooit gehoord van leestekens?
    Een zin begint zonder hoofdletter?
    Dan interesseert jouw mening/vraag me niet.
    Dan antwoord ik niet.

Marginal0's schermafbeelding
    iTrader
    127 (100%)
    Ik heb er mijn zak popcorn maar weer eens bijgehaald. Als ik me niet vergis is het Vermassen weer die de oude koe uit de gracht haalt, allicht om zijn nieuwe boek te promoten over slachtoffers. Het boek is sinds vorige week te koop bij de boekhandel in uw buurt, t'is ondertussen trouwens al de bestseller op bol.com. Niets tegen Vermassen en de betrokkenen in het ganse dossier, maar het illustreert weeral mooi de Belgische graaicultuur die het nieuws de laatste tijd domineert. Lachwekkend eigenlijk, maar na decennia van miskleunen (als we Dutroux er ook bijsleuren) doen mijn lachspieren pijn. Trop is te veel en te veel is trop, zou VDB zeggen.

Allemaal om vermoedens nog eens aan te wakkeren die eigenlijk bij een groot deel van de bevolking al gekend zijn. VRT heeft nog eens een replay gegeven van Panorama uit 1990. Als ge liever geen 9 euro uitgeeft aan een Vlaamse kutfilm en graag een misdaadthriller ziet: deze is gratis te bekijken op deredactie. De slachtoffers hebben recht op verantwoording, maar je weet toch dat dat er nooit zal komen.
    "Ignis aurum probat"
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Het forum op bendevannijvel.com lijkt sinds deze ochtend monddood te zijn gemaakt.
    Uiteraard kan het ook toeval zijn; maar het laatste bericht (op een moment als dit - de grootste doorbraak sinds jaren) heeft haar laatste bericht van deze nacht.
    Zelf ben ik ook actief; en inloggen aldaar lukt niet meer sinds zes uur deze ochtend. Vooreerst dacht ik dat het aan mijn login lag, maar gezien niemand vandaag ook maar iets heeft gepost heb ik hier een zeer vreemde indruk over ...

Geen zit gisterenavond samen met betrekking op de nieuwe wendingen; ... en dan zomaar ineens is een forum, waarop nog enkele andere namen worden genoemd niet langer beschikbaar voor leden om nieuwe berichten te plaatsen ...
    Dan antwoord ik niet.

Marginal0's schermafbeelding
    iTrader
    127 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sonny Crockett Bekijk bericht
    en dan zomaar ineens is een forum, waarop nog enkele andere namen worden genoemd niet langer beschikbaar voor leden om nieuwe berichten te plaatsen ...
    Als er namen worden genoemd is dat toch geen verrassing? Het is gevaarlijk om voor zo'n delicate zaak random internetters toe te laten om eender wie aan de schandpaal te hangen, gezien mensen tegenwoordig wel vaker het recht in eigen handen nemen.
    "Ignis aurum probat"

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marginal0 Bekijk bericht
    Als er namen worden genoemd is dat toch geen verrassing? Het is gevaarlijk om voor zo'n delicate zaak random internetters toe te laten om eender wie aan de schandpaal te hangen, gezien mensen tegenwoordig wel vaker het recht in eigen handen nemen.
    Op datzelfde forum worden al meer dan tien jaar namen genoemd... Lijkt me dat op basis van deze nieuwe informatie, mensen zijn gaan verder graven, met als gevolg dat de genoemde namen de aandacht van justitie hebben getrokken...

Op dat forum stond zaterdagochtend al de naam van Christiaan Bonkoffsky,... vandaag pas heeft men het in de pers voor het eerst over Christiaan B.

... die 'random' internetgebruikers toch...
    Dan antwoord ik niet.

denkimi's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Op datzelfde forum worden al meer dan tien jaar namen genoemd... Lijkt me dat op basis van deze nieuwe informatie, mensen zijn gaan verder graven, met als gevolg dat de genoemde namen de aandacht van justitie hebben getrokken...

Op dat forum stond zaterdagochtend al de naam van Christiaan Bonkoffsky,... vandaag pas heeft men het in de pers voor het eerst over Christiaan B.

Of, er zijn plots zodanig veel mensen die zijn beginnen googelen en op dat forum uitgekomen, dat het het verkeer niet meer aan kon.

Maar dat is zeer onwaarschijnlijk, een groot complot is natuurlijk veel realistischer.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
    Of, er zijn plots zodanig veel mensen die zijn beginnen googelen en op dat forum uitgekomen, dat het het verkeer niet meer aan kon.

Maar dat is zeer onwaarschijnlijk, een groot complot is natuurlijk veel realistischer.
    Het zijn in elk geval geen kleine jongens die eens op uitstap gingen...
    Een complot is een heel groot woord, echter betrokkenheid van hogerhand nu nog willen uitsluiten, is gewoon heel ... 'dom'.
    Dan antwoord ik niet.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Nahrtent's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2017/10...de-bende-van-/

De broer van de mogelijke Reus denkt de namen te weten van nog twee andere leden van de Bende van Nijvel. Het zou gaan om Madani Bouhouche en Robert Beijer, twee mannen die "kind aan huis waren" bij de familie.

witten's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nahrtent Bekijk bericht

9 en 9 bis bouhouche
    17 beijer?
    'The world will not be destroyed by those who do evil, but by those who watch them without doing anything'
    -Albert Einstein
    Belmoto

Soler's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door witten Bekijk bericht

9 en 9 bis bouhouche
    17 beijer?
    Dan blijven er nog veel over moet ik zeggen... Dan zullen er toch effectief meerdere personen zijn voor 1 rol of meerdere bendes.
    V!B

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Soler Bekijk bericht
    Dan blijven er nog veel over moet ik zeggen... Dan zullen er toch effectief meerdere personen zijn voor 1 rol of meerdere bendes.
    Niet noodzakelijk.
    Zo heeft foto 10 opvallend veel overeenkomsten met foto 14; zoals ook foto 8 overeenkomsten heeft met foto 16.
    Hoe dan ook, er zijn meer fotonummers in omloop, dan dat er effectief 'executers' zijn.
    De opdrachtgevers zijn uiteraard nooit gezien; en als we (zoals in geval van Bonkoffsky) pas na het overlijden van een executer diens betrokkenheid gaan vernemen; dan vrees ik dat het heel moeilijk wordt om de man(nen) aan de regieknoppen te identificeren. Die zijn er hoe dan ook.
    Dan antwoord ik niet.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nahrtent Bekijk bericht
    Bouhouche is domweg verongelukt tijdens het hout hakken en Beijer woont in Thailand. Makkelijk zal het niet worden.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wonkelrijm Bekijk bericht
    Bouhouche is domweg verongelukt tijdens het hout hakken en Beijer woont in Thailand. Makkelijk zal het niet worden.
    Ja... 'verongelukt' en vrij snel gecremeerd.
    Dan antwoord ik niet.

Gavin's schermafbeelding
    iTrader
    158 (100%)
    Op dat forum stond zaterdagochtend al de naam van Christiaan Bonkoffsky,...
    Uw eigen hier aan het bestoefen?

Wel goed gevonden alleszins. Net nog een miniem stuk van De Afspraak hierover kunnen meepikken en die advocaat Callebaut was heel wat minder overtuigd precies, het kwam neer op "ja, heel veel dingen rondom die persoon lijken te passen maar het is toch wishful thinking dat het die is". Nogal een contrast met Vermassen.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gavin Bekijk bericht
    Uw eigen hier aan het bestoefen?

Wel goed gevonden alleszins. Net nog een miniem stuk van De Afspraak hierover kunnen meepikken en die advocaat Callebaut was heel wat minder overtuigd precies, het kwam neer op "ja, heel veel dingen rondom die persoon lijken te passen maar het is toch wishful thinking dat het die is". Nogal een contrast met Vermassen.
    In Van Gils en gasten noemde David wel de naam Bonkoffsky... De andere gast, Van Damme had het over Christiaan B. Bewust of niet, hij heeft toch maar mooi de naam gezegd.

De betrokkenheid van Bonkoffsky staat buiten enige twijfel. (Als het al alleen om Christiaan gaat...)
    Dan antwoord ik niet.

Pagina 5 van 11 Eerste 123456789 ... Laatste

Regels voor berichten