Pagina 3 van 80 Eerste 12345671353 ... Laatste
    Würzel's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vile Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Als Catalonië onafhankelijk zou worden is het trouwens gedaan met FC Barcelona. Deelnamen aan alle sportcompetities in Spanje is uitgesloten, tenzij er een wetswijziging in het parlement wordt goedgekeurd.
    Ik vind niet dat een volk daarvoor haar zelfbeschikkingsrecht moet laten.

Spanje begint eigenlijk terug meer en meer op het Spanje van Franco te trekken. Waar is de tijd dat die kerel de slechte was.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LSDsmurf Bekijk bericht
    Ben eens benieuwd hoe dit gaat aflopen. De Spaanse overheid stuurt alvast 16,000 agenten van de oproerpolitie naar Barcelona om de orde te houden en het referendum tegen te houden.

https://www.bloomberg.com/news/artic...ebel-catalonia
    Fascisme in de praktijk.
    5 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

squalleke123's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Würzel Bekijk bericht
    Ik vind niet dat een volk daarvoor haar zelfbeschikkingsrecht moet laten.

Spanje begint eigenlijk terug meer en meer op het Spanje van Franco te trekken. Waar is de tijd dat die kerel de slechte was.
    Ik heb ook al aan de Franco-periode gedacht... Tjah, ze duwen de catalanen gewoon steeds verder weg op die manier...

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik ben blij dat er eens wat mensen zijn die dat ook denken. Misschien is mijn reactie wat hard, maar om zo een berichten te lezen, dat maakt me gewoon (enorm) kwaad. Maar ik heb ook meer respect gekregen van hoe Cameron en de Britten toen die situatie hebben afgehandeld, en kijk daar is het goed uitgepakt voor de unionisten. Dit geeft zeer zeker een tegenovergesteld effect.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tolya Bekijk bericht
    Frankrijk of Italië zullen fc barcelona met open armen ontvangen
    En tegen dan komt er wel een Europese topcompetitie, mogelijk geboycot door Real en Atletico Madrid (of juist niet, maar dan is La Liga ten dode opgeschreven) en Engelse topploegen.

Nesjamag's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Geweldsmiddelen zijn reeds ingezet door Spanje. Spanje heeft Catalaanse politici gearresteerd en gebouwen bezet.

Of geweld ervoor zorgt dat de Catalanen de staart tussen de benen zouden steken is niet relevant. Als ze zich niet verzetten dan is de staart tussen de benen steken de defacto situatie, in reactie op de repressieve maatregelen die Spanje deze week genomen heeft.

Er zou hier geen sprake zijn van terroristen die aanzet tot geweld geven, hier is het wel degelijk verdediging tegen een vijand (de Spaanse staat).

Catalonië is verder geen marginaal arm of klein gebied binnen een groter land. Het telt een degelijk deel van de bevolking en is vooral economisch zeer sterk.

Om autonomie uit te roepen en erkend te worden als onafhankelijke staat moet een natie kunnen aantonen dat het zichzelf kan verdedigen (mits hulp van bondgenoten). Als Catalonië nu niet met machtsmiddelen aantoont dat het zich kan weren tegen het repressief nationalistisch Spanje, dan is het de onafhankelijkheid niet waard.

Een marginale sport maakt geen zak uit in betrekking tot de realiteit en thema's over maatschappij en autonomie. Die bende overbetaalde belastingontduikers voegen geen waarde toe aan een maatschappij, maar omgekeerd. Autonomie voor Catalonië zou wel echte waarde kunnen toevoegen aan die mensen hun leven.
    Unlimited Potential!

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Wth is Spanje aan het doen. En dit in Europa
    Is eximius vir est quocum meliores videamur.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Conradus Bekijk bericht
    Wth is Spanje aan het doen. En dit in Europa
    Zo zie je wat de meerwaarde is van de EU voor de volkeren in de EU.

Niets.

Het gaat daar ernstig fout lopen, daar gaan doden vallen vroeg of laat en de EU sluit de ogen en oren en zegt, wij weten van niets...

Zo'n bende smeerlap-politici.
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Nesjamag's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    https://www.facebook.com/MbadaD/posts/10155163783084091

Spanje heeft de eerste stap van agressie en geweldsmiddelen (politie) ingezet.
    Catalonië mag en moet zichzelf nu verdedigen. Hopelijk met steun van buitenaf.

Spanje mag de doodsteek ontvangen voor dit illegaal en ondemocratisch optreden.
    Als de EU zich van de domme gebaard of zich achter Spanje schaart, dan mag dat falend instituut ook aangepakt worden door de bevolking.
    Unlimited Potential!

Vile's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Wat er aan het gebeuren is ik Spanje (Catalonië) is idd geen EU-lidstaat waardig. Topambtenaren in de cel, Guardia Civil sturen tja ..

iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Würzel Bekijk bericht
    Zo zie je wat de meerwaarde is van de EU voor de volkeren in de EU.

Niets.

Het gaat daar ernstig fout lopen, daar gaan doden vallen vroeg of laat en de EU sluit de ogen en oren en zegt, wij weten van niets...

Zo'n bende smeerlap-politici.
    Ik vrees er ook voor...

iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nesjamag Bekijk bericht
    Als de EU zich van de domme gebaard of zich achter Spanje schaart, dan mag dat falend instituut ook aangepakt worden door de bevolking.
    De EU, net als elke andere overheid trouwens, zou moeten ten dienste staan van zijn burgers en dat vereist democratie. Ik hoop dus dat de EU in deze de democratie (en dus de catalanen) verdedigt.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik wil zelfs eventueel gewoon meehelpen met het te helpen organiseren als de Catalanen dat willen (en gratis en voor niets). N-VA mag trouwens ook wel zijn stem wat luider laten klinken bij deze crisis. Dat zou ik enorm respecteren.

iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lakigigar Bekijk bericht
    Ik wil zelfs eventueel gewoon meehelpen met het te helpen organiseren als de Catalanen dat willen (en gratis en voor niets). N-VA mag trouwens ook wel zijn stem wat luider laten klinken bij deze crisis. Dat zou ik enorm respecteren.
    N-VA heeft historische banden met onder andere ook de baskische (politieke) afscheidingsbeweging, ik weet niet of die er ook zijn met catalonie. Het zou hen inderdaad sieren moesten ze zich hier achter de catalanen scharen, maar ik kan me anderszijds ook indenken dat dat bij de coalitiepartnerMR gevoelig zal liggen (omdat ook het spook van vlaams secessionisme meespeelt in hun gedachten). En ze hebben MR nog nodig

Nahrtent's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door squalleke123 Bekijk bericht
    N-VA heeft historische banden met onder andere ook de baskische (politieke) afscheidingsbeweging, ik weet niet of die er ook zijn met catalonie. Het zou hen inderdaad sieren moesten ze zich hier achter de catalanen scharen, maar ik kan me anderszijds ook indenken dat dat bij de coalitiepartnerMR gevoelig zal liggen (omdat ook het spook van vlaams secessionisme meespeelt in hun gedachten). En ze hebben MR nog nodig
    Je hoeft geen separatist te zijn om dit schandalig vertoon van de Spaanse overheid in deze kwestie te veroordelen. Politieke tegenstanders oppakken omdat ze propaganda maken voor de standpunten waarmee ze in de eerste plaats verkozen zijn geraakt, dat is toch alle schaamte voorbij?

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door squalleke123 Bekijk bericht

In de realiteit zou het natuurlijk vreemd en een kleinigheidje hypocriet zijn dat ze zich pro separatisme uitspreken in het Catalaanse geval en wat betreft Vlaanderen niet. Verder dan de opmerking "als we ooit een onafhankelijk Vlaanderen willen...' geraken ze niet.
    Waarbij 'ooit' staat voor zeker niet de eerste vijftig jaar.
    Gelukkig voor ons zal de sociale zekerheid onbetaalbaar worden als de rente en de (ambtenaren) pensioenlast stijgt, en daarmee valt dan de bestaansreden van Belgie weg. Vlaamse onafhankelijkheid zal dus niet door de N-VA maar spijts de N-VA gerealiseerd worden.

Pagina 3 van 80 Eerste 12345671353 ... Laatste

Regels voor berichten