Pagina 2 van 6 Eerste 123456 Laatste

iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    En nu geeft Iran de schuld aan SA van de aanslagen in Teheran eerder vandaag, begint daar aardig uit de hand te lopen.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    De olie is alvast geen believer dat het ginder uit de hand loopt:

https://www.bloomberg.com/quote/CO1:COM

Ohm's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Zeker twaalf doden bij aanslagen in Iran - De Standaard Mobile

Hoezo Iran ondersteunt IS?

Dikke bs wat de Saudi's vertellen als je het mij vraagt.
    ...Ω...

Ohm's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

Arabische wereld - deel 2

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door squalleke123 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Dit is ook ongeveer mijn mening. Maar daarnaast heeft men in Iran, in tegenstelling tot SA, in het verleden al een tijdje een heel pro-westerse koers gevaren. De islamisten zijn erin geslaagd dit te onderdrukken, maar ik vraag me af of je een vrijere levensstijl kunt blijven onderdrukken eens men van de vrijheden genoten heeft...
    Onder de Sjah was het leven idd heel westers. Zo'n leven hadden ze ook in Afghanistan in de jaren 70'-80'.

Uiteindelijk is de Sjah door hulp van de CIA afgezet. Het huidige Iran, wat de VS verafschuwt, is het gevolg van datzelfde VS.
    Maar, en dat kan ik niet vatten, is dat de toenmalige Ayatollah met een grote massa verwelkomd werd en alles terug naar de Oudheid heeft gekatapulteerd. Zijn begrafenis bracht zelfs 20 miljoen mensen op straat met enkele honderden doden tot gevolg (hitte, vertrapt). Blijkbaar vond de meerderheid dat westers leven toch maar niets.
    ...Ω...

Anoniem0's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Wie hoopt op een ontploffing in het kruitvat?
    Europa.. moar refugees!
    'The world will not be destroyed by those who do evil, but by those who watch them without doing anything'
    -Albert Einstein
    Belmoto

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door witten Bekijk bericht
    Wie hoopt op een ontploffing in het kruitvat?
    Europa.. moar refugees!
    Its not time yet. Die komt er nog niet. Egypte wordt ook kunstmatig in het leven gehouden door SA. Ze hebben nauwelijks export, hun inkomsten voor heel het land komen van de afgezwakte toerisme en Suez. Het brengt niet eens genoeg op om voedsel te importeren en het land hangt af van transfers van SA (in ruil voor loyaliteit).
    Ik geloof niet dat de Egyptische economie ontwikkeld kan worden. Het is ook zo dat ze daar volop blijven kweken. Het is slechts een qwestie van tijd tot het ontploft, en 80m egyptenaren komen in opstand. Het leger ginder is groot en zeer modern, het controleert zo een 30% van de economie, vooral de hotels aan de Rode Zee. Het leger kan een opstand onderdrukken maar honger is daarom niet verdwenen.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    https://rightsforum.org/nieuws/opgep...en-rechteloos/

Triestig land, Israel. Je zou toch vermoeden dat UITGEREKEND ZIJ beter zouden moeten weten.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lakigigar Bekijk bericht
    https://rightsforum.org/nieuws/opgep...en-rechteloos/

Triestig land, Israel. Je zou toch vermoeden dat UITGEREKEND ZIJ beter zouden moeten weten.
    Yup. Websites die speciaal worden opgericht om Israel te bashen zijn een zeer betrouwbare bron van informatie.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pokem0ng Bekijk bericht
    Yup. Websites die speciaal worden opgericht om Israel te bashen zijn een zeer betrouwbare bron van informatie.
    Alsof de inhoud niet correct is. En alsof het om een louche site gaat. De site is opgericht op initiatief van CDA-minister president Dries Van Agt. En dan verwacht je van mij dat ik je inhoud in het Rusland-topic serieus moet nemen? Alsof die zelf niet door de pokemong-observeert-en-keurt-goed lens gescand werd. Terwijl je hier even droog weg legit information in twijfel trekt, omdat ik toevallig link naar een site die zich toelegt op inzet voor mensenrechten en vrede in Israël en Palestina.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lakigigar Bekijk bericht
    Alsof de inhoud niet correct is. En alsof het om een louche site gaat. De site is opgericht op initiatief van CDA-minister president Dries Van Agt. En dan verwacht je van mij dat ik je inhoud in het Rusland-topic serieus moet nemen? Alsof die zelf niet door de pokemong-observeert-en-keurt-goed lens gescand werd. Terwijl je hier even droog weg legit information in twijfel trekt, omdat ik toevallig link naar een site die zich toelegt op inzet voor mensenrechten en vrede in Israël en Palestina.
    Van u verwacht ik niks. Alles dat je aanraakt wordt altijd veranderd naar "met commies aan de macht zou het beter zijn". In mijn Rusland topic is het ook "USSR was prachtig, beter dan de VS, Zuganov for president".

Ivm Israel: islamitische Arabieren begrijpen jammer genoeg enkel de taal van geweld, de taal van de sterke hand. Wees lief en zachtjes met de drager van de arabische islamitische cultuur in het Midden Oosten en je wordt opgegeten.

Wat ze ginder met zwakkere minderheden doen zie je wel op het nieuws. Neem nu Christeten, ik ken maar 1 land waar ze veilig zijn.
    Laatst gewijzigd door Pokem0ng; 30 december 2017 om 13:51

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    oh Egypt, good old friend. Dat land heeft geen toekomst, ze hebben zich te "dicht bevolkt" geneukt ginder (100m Egyptenaren zijn er ginder vandaag en per jaar komen er nog 2m bij) , het land lijkt groot maar in werkelijkheid is slechts 4% van de oppervlakte geschikt om te leven, de rest is woestijn.

Zeer waarschijnlijk komt er een oorlog ginder, een burgeroorlog want ze hebben binnenkort nauwelijks iets te eten, en te drinken. Egypte is zeer afhankelijk van de Suez kanaal en van toerisme. Toerisme ligt bijna plat, de Suez genereert onvoldoende inkomsten om dat land te voederen. Voorlopig krijgen ze nog steun van Saudi Arabie maar ook dat blijft niet duren, zeker wanneer er geen water meer is. Exportgoederen hebben ze bijna niet.

When shit hits the fan, and it will, zal de oorlog met Syrie en de toerstroom van Arabieren richting Europa als peanuts lijken in vergelijking met wat er uit de can of worms called Egypt zal komen.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Lijkt me meer spierballengerol.

Ondertussen gaat Turkije Afrin aanvallen. Benieuwd hoe dat gaat aflopen

'Afrin is a cemetery of Erdogan': Syrian Kurds vow to resist Turkey | Middle East Eye

Amerika heeft ze al in de steek gelaten US military: No 'support' for Kurdish YPG in Afrin | Syria News | Al Jazeera

squalleke123's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pokem0ng Bekijk bericht
    oh Egypt, good old friend. Dat land heeft geen toekomst, ze hebben zich te "dicht bevolkt" geneukt ginder (100m Egyptenaren zijn er ginder vandaag en per jaar komen er nog 2m bij) , het land lijkt groot maar in werkelijkheid is slechts 4% van de oppervlakte geschikt om te leven, de rest is woestijn.

Zeer waarschijnlijk komt er een oorlog ginder, een burgeroorlog want ze hebben binnenkort nauwelijks iets te eten, en te drinken. Egypte is zeer afhankelijk van de Suez kanaal en van toerisme. Toerisme ligt bijna plat, de Suez genereert onvoldoende inkomsten om dat land te voederen. Voorlopig krijgen ze nog steun van Saudi Arabie maar ook dat blijft niet duren, zeker wanneer er geen water meer is. Exportgoederen hebben ze bijna niet.

When shit hits the fan, and it will, zal de oorlog met Syrie en de toerstroom van Arabieren richting Europa als peanuts lijken in vergelijking met wat er uit de can of worms called Egypt zal komen.
    Het is opvallend hoe weinig aandacht er nu nog besteed wordt aan de asielcrisis terwijl de volgende inderdaad een stuk erger zal zijn. Nochtans is er al voldoende geweten over de situatie in Egypte, zeker bij economen die er zich mee bezig houden.

Uiteindelijk is dat het probleem van de EU zeker, hollen van crisis naar crisis terwijl er nooit aan preventieve maatregelen gewerkt wordt.

Pagina 2 van 6 Eerste 123456 Laatste

Regels voor berichten